جاباما
۲۳۳۶۸۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تخلف های بزرگ ساخت و ساز در تهران

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت‌وسازهای غیر مجاز در شهرها و حاشیه رودخانه‌ها تاکید کرد : وقتی حریم ساخت‌وساز در اطراف رودخانه رعایت نشود باید منتظر ریزش ساختمان در حوادث طبیعی هم باشیم.

خبرگزاری صدا وسیما: معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت‌وسازهای غیر مجاز در شهرها و حاشیه رودخانه‌ها تاکید کرد : وقتی حریم ساخت‌وساز در اطراف رودخانه رعایت نشود باید منتظر ریزش ساختمان در حوادث طبیعی هم باشیم.

پیروز حناچی افزود : تخلف ساخت و ساز در تهران دست کمی از شهرهای شمالی کشور ندارد و حتی اعلام شد که در منطقه‌ای از لواسان حدود شش هکتار از زمین‌های کشاورزی از بین رفته است و و وزارت راه و شهرسازی به دنبال قلع و قمع این واحدهای مسکونی است تا در برنامه‌ای همه ساخت و سازهای غیرمجاز منطقه قلع و قمع ‌شود.

حناچی گفت : مسیل‌ها، رودخانه‌ها و دره‌ها محصول روند طبیعی است و ممکن است ۱۰۰ سال اتفافی نیفتاده باشد اما در صدمین سال سیلی رخ دهد که اساساً همه چیز را تخریب کند ، بنا براین باید ساخت ‌و‌ سازها در حریم‌های مشخص ‌شده انجام گیرد تا حوادثی از قبیل درگیری مردم با حوادث طبیعی کمتر رخ دهد.

وی با اشاره به سیل اخیر در مناطقی از کشور که منجر به ریزش برخی ساختمان‌ها در اطراف رودخانه‌ها شد، گفت : در قوانین مدنی کشور عنوانی به نام حریم وجود دارد. حریم با هدف کمال انتفاع از مکانی که برای آن در نظر گرفته شده است، تعریف می‌شود. حریم‌هایی همچون حریم دکل برق فشار قوی، حریم جاده، حریم روستا، حریم چاه آب و غیره که برای کمال انتفاع از موضوع تعیین شده است و اگر به هر دلیلی حریم انتخاب شود و به این حریم تجاوز شود، در حقیقت کمال انتفاع از آن موضوع خدشه‌دار شده است.

حناچی گفت : در شهری مانند تهران که شهری زلزله‌ خیز و گسل‌هایش هم شناخته‌شده است، نباید روی گسل ساخت‌وساز شود و اگر ساخت‌وساز در حریم گسل صورت گیرد باید منتظر عواقب ان باشیم.

وی افزود: این بار در کن - سولقان سیل آمد و ممکن است بار دیگر در دربندسر و فشم این اتفاق رخ دهد و باید هوشیار باشیم.

حناچی گفت : برخی ساخت‌وسازها در مناطق سیل‌زده،‌ تخلف است چون هزینه تخلف از مسیر قانونی و تخریب آن سازه کمتر است ، بیشتر اتفاق می‌افتد و باید از افزایش این موضوع جلوگیری شود و یکی از وظایف حاکمیت این است که این موارد را بررسی و رسیدگی کند که البته ممکن است در کوتاه‌مدت مردم به آن توجه نکنند اما در بلندمدت برای صیانت از سلامت مردم و فراهم کردن آسایش آنها ضروری است.

وی تصریح کرد : شاید در اطراف کلانشهرها و شهرهای بزرگ دهیاری‌ها، روستاها، شوراهای روستایی و بخش‌های مدیریتی خرد متوجه این مصلحت نباشند که عمده تخلف در این بخش انجام می‌شود و ممکن است به دلیل نظارت کمتر بر این بخش‌ها نیز باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : ‌در حقیقت در محدوده قانونی و جایی که پروانه صادر می‌شود مربوط به کمیسیون‌های ماده۱۰۰ است که در همه کشور وجود دارد و در تخلفات مربوط به حریم هم کمیسیون ماده۹۹ است که زیر نظر استانداری‌ها فعالیت می‌کند و برای نمونه کن و سولقان در حریم تهران است و استانداری تهران باید تخلفات واقع در حریم تهران را رصد کند و در دوره جدید نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج