۲۳۳۶۸۳
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

وقتی خداوند با جرج بوش سخن گفت

استفاده ابزاری از خداوند و دین برای پیش برد مقاصد سیاسی و مطامع دنیوی قدمتی به طول تاریخ دارد، اما برخی از چهره های سیاسی دنیا در به کارگیری این ترفند خواسته یا ناخواسته شهره آفاق شده اند.

خبرآنلاین: جرج دابلیو بوش پسر، یکی از این چهره های سیاسی است که با تکیه بر باورهای اونجلیستی توانست طرفداران زیادی در آمریکا گرد خود بیاورد و دست به جنایات هولناکی بزند که حمله به عراق و افغانستان از جمله آنها است.

روایتی از ماجرای صحبت کردن خداوند با جرج بوش منتشر کرده است که اگرچه روایت اول شخص از زبان خود بوش نیست اما با توجه به اینکه گوینده آن در آن سالها روابط خوبی با غرب و بویژه آمریکا داشته، جالب و قابل تامل است.

ماجرا در واقع به نقل از یک مقام بلندپایه وقت تشکیلات خودگردان فلسطینی نقل می شود. او از بوش روایتی را تعریف می کند که از زبان خود او و با گوش های خودش شنیده است. روایت عجیب الهام گرفتن مستقیم رئیس جمهوری آمریکا از خداوند که به او می گفته است چه کار باید بکند.

نبیل شعث، وزیر خارجه آن وقت فلسطین این روایت را در گفتگو با تلویزیون بی بی سی بازگو کرده است که قرار است به زودی پخش شود. براساس آنچه گاردین به نقل از شعث نوشته، جرج بوش پسر گفته است وقتی به افغانستان و عراق حمله می کرده، از طرف خداوند ماموریت داشته است.

وزیر خارجه وقت تشکیلات خودگردان فلسطین می گوید که بوش این سخنان را درست چهارماه بعد از حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، در جریان دیدار مقامات اسرائیلی ـ فلسطینی در شرم الشیخ مصر و خطاب به همه حاضران زده است و او نیز یکی از کسانی بوده که با هر دو گوش خود این حرف را از زبان خود بوش شنیده است.

به گفته این عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، بوش خطاب به همه ما گفت: «ماموریتی از جانب خداوند به من محول شده است. خداوند به من فرموده است جرج! برو و با تروریست ها در افغانستان بجنگ. و من این کار را کردم. و سپس خداوند به من فرمود جرج! برو و به دیکتاتوری و ستم در عراق پایان بده و من این کار را کردم.»

بوش سپس اینگونه ادامه می دهد : و حالا دوباره کلمات خداوند را که به سوی من می آیند را احساس می کنم که جرج! برو وبه فلسطینی ها کشورشان را و به اسرائیلی ها امنیتشان را بازگردان و در خاور میانه صلح برقرار کن. و به خدا قسم که من می خواهم این کار را بکنم.

جرج بوش که در چهل سالگی، از اعمال گذشته خود خصوصا دائم الخمری توبه کرده و به یک مسیحی دوباره متولد شده تبدیل شد یکی از مذهبی ترین رهبرانی است که تا کنون به کاخ سفید راه یافته است و این واقعیتی بود که حمایت وسیعی برای او در میان توده آمریکایی ها فراهم کرد.

روزنامه هاآرتص در همان ایام متن پیاده شده اظهارات بوش در آن نشست را منتشر کرد اما هیچکدام از اعضای هیأت فلسطینی تمایلی به تایید این اظهارات در رسانه ها نشان ندادند.

حالا بعد از آن همه سال بی بی سی موفق شده است نبیل شعث را متقاعد کند در یک برنامه سه قسمتی با عنوان «دیپلماسی اسرائیلی ـ فلسطینی: صلح فرار» شرکت و برای اولین بار این موضوع را در برابر دوربین های تلویزیونی بازگو کند.

اولین قسمت از این برنامه روز دوشنبه از بی بی سی پخش خواهد شد و احتمالا توجهات زیادی را به خود معطوف خواهد کرد منتهی باید دید آیا کارگردان ، به این موضوع توجه کرده است که چگونه دو درخواست دیگر خداوند از بوش، با کمک متحدان او از جمله تونی بلر، نخست وزیر انگلیس به سرعت و با هزینه های مادی و معنوی و انسانی بسیار سنگین محقق شد اما خواسته سوم خداوند به چه سرنوشتی مبتلا شد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      ظاهرا جرج بوش هم هاله نور میبینه

    • بدون نام

      جرج! شبها کمتر شام بخور تا کمتر خوابنما بشی!
      البته صلح خاورمیانه رویای زیبایی است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج