۲۳۳۷۲۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کیارستمی در میان ۱۰ کارگردان برتر آسیا

عباس کیارستمی و فیلم کلوزآپ ساخته وی، در رده بندی برترین هنرمندان و فیلم های قاره آسیا در جریان بیستمین جشنواره بین المللی فیلم پوسان، در میان ۱۰هنرمند و اثر شاخص این رده بندی قرار گرفتند.

خبرگزاری ایرنا: عباس کیارستمی و فیلم کلوزآپ ساخته وی، در رده بندی برترین هنرمندان و فیلم های قاره آسیا در جریان بیستمین جشنواره بین المللی فیلم پوسان، در میان ۱۰هنرمند و اثر شاخص این رده بندی قرار گرفتند.

جشنواره بین المللی فیلم پوسان کره جنوبی که از جمله مطرح ترین رویدادهای سینمایی جهان به شمار می رود، در بیستمین سالگرد برگزاری خود، بخش ویژه ای به نام یک قرن با سینمای آسیا را برگزار خواهد کرد که این بخش به بزرگداشت سینما و سینماگران قاره کهن در یک قرن اخیر اختصاص دارد.

همچنین هر پنج سال یک بار این جشنواره بین المللی و مرکز سینمایی پوسان فهرست بهترین فیلم های آسیایی خود را به روز می کنند تا علاوه بر معرفی داشته های هنر هفتم قاره کهن بتوانند تاریخ سینمای آسیا و شاهکارهای آن را به جهانیان معرفی کنند که هدف اصلی آن توسعه جایگاه سینمای آسیا در جهان عنوان شده است.

بر اساس این گزارش که در تارنمای اختصاصی جشنواره فیلم پوسان بازتاب داده شده است، در تازه ترین دوره به روزرسانی فیلم ها، ۷۳ چهره سرشناس جهان سینما و کارشناسان سینمای آسیا از جمله جاناتان رازن بم از برجسته ترین منتقدان فیلم و کارشناس سینمای آسیا، مدیران جشنواره های سینمایی بزرگ و کارگردانان سرشناسی مانند چون بونگ جون هو و آپیچات پونگ، ۱۱۳ فیلم از ۱۰۶ کارگردان را حائز رتبه بندی در بخش های مختلف دانسته و در نهایت ۱۰ فیلم برتر سینمای آسیا را انتخاب و معرفی کردند.

بر این اساس فیلم داستان توکیو (محصول سال ۱۹۵۳ میلادی) اثر تحسین شده یاسوجیرو اوزو کارگردان ژاپنی در صدر جدول بهترین فیلم های تاریخ سینما قرار دارد و آکیرا کوروساوا دیگر فیلمساز شهر و بین المللی ژاپنی دو فیلم راشومون (محصول سال ۱۹۵۰ میلادی) را در رده دوم و فیلم هفت سامورایی (محصول سال ۱۹۵۴ میلادی) را در رده ششم از ۱۰ فیلم برتر قاره کهن به نام خود اختصاص داده اند.

فیلم در حال و هوای عشق (ساخته سال ۲۰۰۰ میلادی) به کارگردانی وونگ کار وای به عنوان سومین فیلم برتر سینمای آسیا و سه گانه آپو (محصول سال ۱۹۵۵ میلادی) به کارگردانی ساتیا جیت رای در رتبه چهارم و فیلم شهر غم به کارگردانی هو سیائوسین کارگردان نامدار تایوانی نیز جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است.

در رتبه های بعدی این فهرست می توان به فیلم های یک روز تابستانی روشن تر به کارگردانی ادوارد یانگ در سال ۱۹۹۱ میلادی، بهار در یک شهر کوچک ساخته فی مو محصول سال ۱۹۴۸ میلادی و شیوه زندگی به کارگردانی جیا ژانگ که در سال ۲۰۰۶ میلادی اشاره کرد که در رتبه های هفتم تا نهم قرار گرفته اند و فیلم های خدمتکار به کارگردانی کیم کی یونگ ساخته ۱۹۶۰ میلادی و کلوز آپ اثر تحسین شده عباس کیارستمی محصول سال ۱۹۹۰میلادی به ترتیب رده های نهم و دهم جدول را به خود اختصاص داده اند.

عباس کیارستمی همچنین در فهرست ۱۰ کارگردان برتر سینمای آسیا، پس از یاسوجیرو اوزو و هو سیائوسین در رده سوم برترین ها قرار گرفته است و آکیرا کوروساوا، ساتیا جیت رای، وونگ کار وای، آپیچاتپونگ، جیا ژانگ که، کنجی میزوگوشی و ادوارد یانگ رتبه های بعدی این رده بندی را به خود اختصاص داده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج