۲۳۳۹۹۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

مقصد آینده گردشگران

ایر بی ان بی یکی از پایگاه‌های اجاره اتاق و ملک است که در بسیاری از کشورها هم فعالیت می‌کند. این پایگاه بر اساس رشد آمار چند سال اخیر اعلام کرده است که آفریقا مقصد آینده گردشگران خواهد بود.

وب سایت فرادید: ایر بی ان بی یکی از پایگاه‌های اجاره اتاق و ملک است که در بسیاری از کشورها هم فعالیت می‌کند. این پایگاه بر اساس رشد آمار چند سال اخیر اعلام کرده است که آفریقا مقصد آینده گردشگران خواهد بود.

به نقل از سی ان ان، تعداد افرادی که از طریق این پایگاه (Airbnb) اتاق یا خانه در قاره آفریقا اجاره کرده‌اند در سال اخیر میلادی به بیش از دو برابر رسیده است. این پایگاه در سن فرانسیسکوی ایالات متحده فعالیت می‌کند و سالانه بیش از ۶۰ میلیون گردشگر از طریق آن به قاره آفریقا سفر می‌کنند. بر اساس پیش‌بینی‌ها، این بار نویت آفریقا است و این قاره از آسیا و اروپا پیشی خواهد گرفت.

زیبایی اولین نکته‌ای است که در مورد این قاره باید گفت که شاید به دلیل عدم وجود امنیت کافی در برخی از کشورهای آن، کمتر دیده شده است. شرکت «مسترکارد» طی فرآیندی پیچیده از خطوط هوایی و آژانس‌های بین‌المللی داده‌هایی را جمع‌آوری می‌کند تا آمار گردشگری ۱۳۲ شهر بزرگ جهان را از این طریق به دست آورد. در ادامه به برخی از شهرهای زیبای قاره آفریقا که بر اساس پیش‌بینی مسترکارد آمار گردشگری بیشتری خواهد شد، اشاره خواهیم کرد. اما سوال اینجا است که کدام یک از این شهرها بیشترین میزان گردشگر را به خود جذب خواهد کرد؟

شهر تونس، تونس

مقصد آینده گردشگران

شهر تونس در قرن ۱۳ میلادی پایتخت دولت «حفصی» شمال آفریقا شد و به کانون بازرگانی در دریای مدیترانه بدل گشت. در سال ۱۵۳۴ میلادی اما عثمانیان این شهر را به اشغال خود درآوردند، ولی حکومت محلی از سال ۱۵۹۱ به گونه‌ای مستقل از استانبول عمل کرد.

حدود سه قرن بعد، یعنی در سال ۱۸۸۱، شهر تونس به کنترل فرانسوی‌ها درآمد و همین اتفاق باعث تغییراتی شگرف در معماری آن شد. البته آمار اعلام شده‌ی شهر تونس به پیش از حملات تروریستی در این شهر مربوط می‌شود و ممکن است که گردشگران کمتری به این شهر بروند.

عنتيبی، اوگاندا

مقصد آینده گردشگران

جمهوری اوگاندا در کنار دریاچه ویکتوریا و در شرق میانه آفریقا واقع شده است. سودان جنوبی، کنگو، روآندا، بروندی، تانزانیا و کنیا همسایه‌های این کشور هستند. اوگاندا در سال ۱۹۶۲ استقلال خود را از بریتانیای کبیر به دست آورد و به عنوان یک جمهوری اعلام موجودیت کرد.

شورش‌های مسلحانه، کمبود امکانات بهداشتی، وحشت از جنگ داخلی و پناهندگی اتفاقات تلخ این کشور بوده و یکی از بزرگ‌ترین جمعیت‌های آواره آفریقا متعلق به این کشور است که البته وضعیت آن رو به بهبودی است.

پایتخت آن نیز کامپالا است. عنتيبی یکی از شهرهای مهم و زیبای این کشور بوده که در کنار دریاچه ویکتوریا واقع شده است. بر اساس تخمین‌ها، عنتیبی میزبان تقریبا نیم میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ خواهد بود. پرندگان از ساحل لیدو این شهر لذت می‌برند.

داکار، سنگال

مقصد آینده گردشگران

داکار پایتخت و بزرگترین شهر کشور سنگال است. داکار بر اساس تخمین‌ها میزبان ۵۲۲.۷۸۷ گردشگر خواهد بود که این آمار نشان از رشد ۴.۴ درصدی گردشگران این شهر دارد.

آکرا، غنا

مقصد آینده گردشگران

آکرا پایتخت جمهوری غنا در غرب آفریقا است و در این فهرست در رده هفتم قرار گرفته است. آکرا در سال جاری میلادی میزبان ۵۲۸.۸۹۷ گردشگر خواهد بود. در این تصویر، بچه‌ها مشغول پشتک زدن در ساحل زیبای آکرا هستند.

لاگوس، نیجریه

مقصد آینده گردشگران

لاگوس شهری بندری است که دومین سرعت رشد را در میان شهرهای قاره آفریقا دارد. لاگوس یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای قاره آفریقا است. کارناوال لاگوس یکی از مراسم‌‎هایی است که در این شهر انجام می‌گیرد و گردشگران زیادی را هم به خود جذب می‌کند. بر اساس پیش‌بینی شاخص‌های مسترکارد، میزان گردشگران این شهر در سال جاری میلادی با کاهشی ۵.۹ درصدی مواجه بوده و به رقم ۸۸۵ هزار گردشگر رسیده است.

دوربان، آفریقای جنوبی

مقصد آینده گردشگران

دوربان سومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی است. این شهر بندری به خاطر آب و هوای استوایی و سواحل گرمش، به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری آفریقای جنوبی شناخته می‌شود. گفتنی است دوربان در رده پنجم پیش‌بینی‌ها قرار گرفته است.

کازابلانکا، مراکش

مقصد آینده گردشگران

کازابلانکا که به عربی به آن «الدار البیضاء» گفته می‌شود، بزرگ‌ترین شهر کشور مراکش است. این شهر علاوه بر یک جاذبه گردشگری، از قطب‌های بازرگانی شمال آفریقا نیز محسوب می‌شود. گفته می‌شود که حدود یک میلیون گردشگر تا پایان سال جاری میلادی به این شهر سرازیر خواهند شد.

قاهره، مصر

مقصد آینده گردشگران

قاهره پایتخت و بزرگترین شهر جهان عرب است. رود نیل از میان این شهر می‌گذرد تا جلوه‌ای خاص به آن ببخشد. قدمت قاهره بسیار زیاد است. مصر در کنار ایران و روم صاحب یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌ها است. این شهر مساجد فراوانی هم دارد که از این رو به آن شهر «هزار منار» هم گفته می‌شود.

دانشگاه الازهر این شهر یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان اسلام محسوب می‌شود. البته مصر در سال‌های اخیر شاهد درگیری‌هایی بوده و به همین سبب آمار گردشگران آن کاهش داشته است. با این حال، قاهره در رده سوم قرار گرفته و احتمالا شاهد ۱۰ درصد افزایش آمار گردشگر در سال جاری میلادی خواهد بود.

کیپ‌تاون، آفریقای جنوبی

مقصد آینده گردشگران

کیپ‌تاون در کنار دوربان، دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی پس از ژوهانسبورگ محسوب می‌شود. این شهر از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران خارجی بین شهرهای آفریقایی است. بر اساس تخمین‌ها، آمار گردشگران کیپ‌تاون در سال جاری میلادی با افزایش چشم‌گیر ۱۲.۷ درصدی روبه‌رو خواهد شد. سواحل این شهر بسیار زیبا است.

ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی

مقصد آینده گردشگران

سه شهر از آفریقای جنوبی در بین ۱۰ کشور پربازدید مسترکارد قرار گرفته که دو شهر ژوهانسبورگ و کیپ‌تاون به ترتیب رتبه‌های اول و دوم آن را از آن خود کرده‌اند. اگر شهرهای خاورمیانه را در کنار این فهرست قرار دهیم، ژوهانسبورگ پس از دوبی در رتبه دوم قرار می‌گیرد. بر اساس پیش‌بینی‌های مسترکارد، حدود ۴.۵ میلیون گردشگر تا پایان سال جاری میلادی از این شهر دیدن خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج