جاباما
۲۳۴۰۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تلاش گروهک ريگی برای ترور احمدی‌ نژاد

وزارت اطلاعات از طراحي عمليات "چاه جمال" جهت سوء قصد به رييس‌جمهور توسط گروهك جندالله در جريان يكي از سفرهاي استاني احمدي‌نژاد خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: در حاشيه يكصدمين سفر استاني رييس‌جمهور، وزارت اطلاعات از طراحي عمليات "چاه جمال" جهت سوء قصد به رييس‌جمهور توسط گروهك جندالله در جريان يكي از سفرهاي استاني احمدي‌نژاد خبر داد.

در گزارش وزارت اطلاعات از اين عمليات تروريستي كه در غرفه اين وزارتخانه در "نمايشگاه خدمت" ( نمايشگاهي كه به مناسبت يكصدمين سفر استاني رييس جمهور در مشهد برگزار شد) آمده است كه گروهك تروريستي وابسته به عبدالمالك ريگي قصد داشت در جريان سفر استاني رييس‌جمهور به سيستان و بلوچستان در سال ۱۳۸۶ عملياتي را به نام علميات "چاه جمال" كه در واقع عمليات سوء قصد به رييس‌جمهور بوده به اجرا بگذارد.

گروهك ريگي در راستاي ضربه به امنيت ملي، طرح ترور رييس‌جمهور در جريان اين سفر استاني را برنامه‌ريزي و سه نفر از عوامل خود را جهت عمليات انتحاري آماده كرده بود.

اين سه نفر قصد داشتند در جريان سفر رييس‌جمهور به ايرانشهر از شهرستان‌هاي استان سيستان و بلوچستان، هنگام سخنراني عمومي رييس‌جمهور در بين مردم، در حين انجام مراسم به رييس‌جمهور نزديك شده و در مسير رييس‌جمهور اقدام به انجام عمليات انتحاري كنند كه اين عمليات به همت سربازان گمنام امام زمان(عج) كشف و خنثي شد.

طبق گزارش منتشر شده، در اين عمليات چهار نفر از پرسنل نيروي انتظامي و يك نفر از پرسنل وزارت اطلاعات كشته و به مقام شهادت نائل شدند.

همچنين در هنگام كشف و خنثي كردن اين عمليات، چهار نفر از اعضاي اصلي گروهك ريگي به هلاكت رسيدند و تعدادي اسلحه و مهمات از اين گروه تروريستي كشف و ضبط شد.

لازم به ذكر است بخشي از غرفه وزارت اطلاعات در نمايشگاه خدمت به عكس‌هايي از شهداي هسته‌يي اختصاص يافته و در قالب آن جنايت‌هاي انجام شده عليه دانشمندان هسته‌يي‌ كشورمان به نمايش گذاشته شده است.

اين غرفه همچنين در بخشي ديگر به جنايت‌هاي گروهك تروريستي جندالله وابسته به عبدالمالك ريگي پرداخته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج