جاباما
۲۳۴۱۷۰
۱ نظر
۵۰۲۰
۱ نظر
۵۰۲۰
پ

سفیدکننده های طبیعی دندان

برخورداری از لبخند سفید گران قیمت است اما در این میان روش های طبیعی سفیدکردن دندان ها می تواند بسیار کمک کننده باشد.

سفیدکننده های طبیعی دندان



ماهنامه بهداشت و سلامت: برخورداری از لبخند سفید گران قیمت است اما در این میان روش های طبیعی سفیدکردن دندان ها می تواند بسیار کمک کننده باشد.

سفیدکننده های طبیعی دندان

در ادامه روش های علمی، طبیعی و ارزان قیمت سفیدکردن دندان ها توضیح داده می شود.

توت فرنگی

توت فرنگی حاوی اسید سیتریک است که می تواند سبب تضعیف سختی سطح دندان ها شود اما این میوه همچنین دارای اسید مالیک ملایم نیز هست؛ هرچه که توت فرنگی رسیده تر باشد میزان غلظت اسید مالیک آن نسبت به اسید سیتریک که مضر است، بیشتر می شود.

بنابراین برای سفیدکردن دندان ها، می توان یک توت فرنگی رسیده را انتخاب کرد و آن را بر روی دندان ها مالید.

اسید مالیک مولکول های لکه را به طور کامل تجزیه نمی کند، اما دندان ها را پاکیزه می کند که این سطح تمیز به دندان ها ظاهری سفیدتر می دهد.

به طور کلی توت فرنگی بهترین سفیدکننده طبیعی دندان ها به شمار می رود. توت فرنگی خوشمزه و برای دندان ها مفید است و علاوه بر این حاوی آنتی اکسیدان هایی است که برای سلامتی نیز مفید هستند. بنابراین بهتر است در فصل تابستان مصرف توت فرنگی فراموش نشود.

سفیدکننده های طبیعی دندان

استفاده از پوست موز

یکی دیگر از روش های طبیعی سفیدکردن دندان ها، استفاده از پوست موز است. برای این منظور می توان پوست یک موز را به سادگی گرفت و لایه داخلی پوست آن را به مدت دو دقیقه بر روی دندان ها کشید بعد از سه هفته دندان ها سفیدتر می شوند.

مالیدن پوست موز به دندان ها مانند یک لایه برداری ملایم عمل می کند و سبب از بین بردن برخی لکه های سطحی می شود اما موز به داخل خلل و فرج سطح مینای دندان نمی رسد. بنابراین پاکسازی عمیق صورت نمی گیرد.

برای جلادادن سریع و طبیعی به دندان ها می تواند یک موزد خرد و لایه داخلی پوست آن را به دندان ها مالید.

جوش شیرین

جوش شیرین یا بی کربنات سدیم یک صیقل دهنده ملایم برای دندان ها است که لکه های ناشی از قهوه و چای را بر روی دندان ها به طور موثری از بین می برد.

برای این منظور می توان در یک فنجان، نصف قاشق چایخوری بی کربنات سدیم را با نصف قاشق چایخوری آب مخلوط کرد و یک مخلوط رب مانند درست کرد؛ سپس مسواک خود را در این مخلوط فرو کرد و دندان های خود را برای دو دقیقه با این ماده مسواک زد. بعداز چند روز متوجه تفاوت ایجادشده می شویم.

بی کربنات سدیم درواقع یک ماده شیمیایی است که در محصولات سفیدکننده دندان ها و خمیردندان ها استفاده می شود. این ماده به طور موثری موجب از بین بردن جرم و لکه ها بر روی سطح دندان ها می شود و آنها را درخشان تر می کند. این ماده همچنین موجب خنثی کردن اسیدهای باکتری در دهان می شود.

اما باید درنظر داشت که جوش شیرین یک ماده ساینده است و استفاده زیاد از آن برای سفیدکردن دندان ها موجب از بین بردن مینای محافظ دندان می شود.

بنابراین باید تنها سه بار در سال از جوش شیرین برای از بین بردن لکه های سطحی دندان استفاده کرد و از مالیدن جوش شیرین به دندان ها با انگشت یا حوله پیشگیری کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرزانه

      نمک پس چی؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج