۲۳۴۱۹
۲۵ نظر
۵۰۱۲
۲۵ نظر
۵۰۱۲
پ

در برنامه جنجالی خاله شادونه چه گذشت؟

برنامه خاله شادونه برای کودکان خرمدره پایان دلخراشی داشت و مرگ ۳ کودک را زیر دست و پا رقم زد.

روزنامه ایران: برنامه خاله شادونه برای کودکان خرمدره پایان دلخراشی داشت و مرگ ۳ کودک را زیر دست و پا رقم زد.

وقتی خاله شادونه در پایان برنامه از بچه‌‌‌ها خواست نزد مادرانشان بروند هیچ کس تصور نمی‌کرد فاجعه‌ای آفریده شود.

عصر پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری هر کسی می‌شنید در برنامه خاله شادونه حادثه‌ای فاجعه‌آمیز رخ داده است، شوکه می‌شد و باور نمی‌کرد. ۳ کودک کشته شدند و ۷ کودک در بیمارستان‌‌‌های مختلف تحت درمان قرار گرفتند.

شادی رنگ باخته

بلیت‌‌‌ها از یک هفته پیش به فروش رسیده بود. بچه‌‌‌ها ثانیه​شماری می‌کردند تا روز اجرای برنامه برسد. پلاکارد‌‌‌های توزیع شده در شهر، هیجان بچه‌‌‌ها را بیشتر می‌کرد. عسل تا صبح رویای خاله شادونه را می‌دید و صبح‌‌‌ها از مادر می‌پرسید چند شب دیگر باید بخوابد تا در برنامه خاله شادونه حاضر شود. برای همبازی‌هایش گفته بود که قرار است در برنامه خاله شادونه شرکت کند و بلیت را هم در دست دارد.

روز پنج‌شنبه زودتر از همیشه از خواب بیدار شد. دل توی دلش نبود تا خاله‌ شادونه را از نزدیک ببیند. از ظهر لباس‌هایش را پوشید و آماده شده بود تا ساعت ۳ بعد از ظهر به همراه مادر به سالن برود. طاقت و قرار نداشت، مادر وقتی بی‌صبری وی را دید، زودتر حاضر شد و تصمیم گرفت برای آن‌که عسل کوچولو بیش از این انتظار نکشد وی را به سالن برگزاری مراسم ببرد.

مسیر زیادی نبود و نیم ساعته به سالن رسیدند اما با جمعیت زیادی پشت در سالن روبه‌رو شدند. قرار بود بچه‌‌‌ها از مادرانشان جدا شوند و همگی کنار هم بنشینند. عسل، هم دستان مادرش را ر‌‌ها کرد و بین بچه‌‌‌ها نشست. برنامه شروع شد. برایش مانند رویا بود و وقتی خاله شادونه را برابرش و نزدیک خود دید آنقدر ذوق کرده بود که مانند بقیه بچه‌‌‌ها نمی‌توانست روی زمین بنشیند و سعی می‌کرد سر پا خاله شادونه را تماشا کند.

سروصدای زیاد بود اما بچه‌‌ها همه می​خندیدند و مادران از شنیدن شادی بچه‌هایشان به وجد آمده بودند. برنامه یک ساعت طول کشید و انتهای برنامه بود که خاله شادونه با صدای بلند گفت: حالا بچه‌‌ها پیش مامان‌هاشون برند. همین که خاله شادونه از روی سن بیرون رفت غوغایی فاجعه‌آور به پا شد. هرکدام از بچه‌‌ها باید مادرشان را از میان جمعیت مادران پیدا می‌کردند.

در اصلی سالن هم بسته شده بود و جمعیت باید از در‌های فرعی کوچکی که در اطراف سالن قرار داشت خارج می‌شدند. عسل کوچولو و دیگر بچه‌‌ها نمی‌توانستند مادرشان را در میان این زنان پیدا کنند و همگی بی‌اختیار در هجوم جمعیت به سمت در‌های خروجی کشیده می‌شدند و مدام مادرشان را صدا می‌کردند اما انگار هیچ‌کس صدایشان را نمی‌شنید.

عسل پایش لغزید و به زمین افتاد. هجوم جمعیت و عبور آنها از روی جسم کوچک عسل، وی را بی‌هوش کرده بود. این کودک ۴ ساله پس از خروج جمعیت به بیمارستان منتقل شد و نمی‌دانست رویای تماشای برنامه خاله شادونه برای همیشه در ذهنش به کابوس تبدیل می‌شود. عسل کوچولو نجات پیدا کرد اما ۳ کودک در سرنوشت مشابهی تسلیم مرگ شدند.

بنا به تحقیقات خبرنگاران شوک از هفته گذشته بلیت‌‌های برنامه خاله شادونه در مهد‌های کودک و مدارس به فروش رسیده و با اعلام همگانی به مردم اطلاع داده شد که مراسم ویژه مادران و کودکان است. قرار بود این مراسم در سالن ورزشی خرمدره برگزار شود که گفته می‌شود گنجایش سه‌هزار نفری دارد. بیش از سه هزار بلیت به فروش رسیده بود اما هنوز تقاضا برای فروش بلیت ادامه داشت و مسئولان برگزاری تصمیم گرفتند بلیت بیشتری به فروش برسانند.

آنها برگه‌‌های سفیدرنگ را به قسمت‌‌های کوچک‌تری تقسیم کرده و با مهر برنامه آنها را به عنوان بلیت به فروش می‌رساندند. بیش از ۷ هزار بلیت به فروش رسیده بود. در حالی که گنجایش سالن فقط سه هزار تن بود. وقتی در‌ها بسته شد نفس کشیدن هم سخت شده بود با وجود این که ازدحام جمعیت بیشتر از دو برابر ظرفیت سالن بود اما برنامه با وجود بی‌نظمی‌‌های زیادی شروع شد.

خبرنگاران شوک در بررسی‌‌های میدانی پی بردند که در پایان برنامه چون گروه نمایش قرار بود از در بزرگ سالن خارج شوند، پس از خروج آنها در بزرگ بسته شد و جمعیت زیادی که داخل سالن بودند به سمت در‌های کوچک دو طرف سالن هجوم بردند. جالب اینکه داربست​هایی که در دو طرف سالن برپا شده بود، فشرده شدن جمعیت را بیشتر می‌کرد.

یک فاجعه

در زمان خروج جمعیت از سالن هیاهویی برپا بود تا این که فاجعه رقم خورد. به دلیل ازدحام زیاد جمعیت سه کودک زیر ۷ سال زیر دست و پا خفه شدند و ۷ کودک نیز مجروح و به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان و بیمارستان ابهر و خرمدره منتقل شدند.

بازداشت چند مسئول

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس زنجان گفت: مسئولان اجرایی برای برگزاری این مراسم مجوز داشتند و برنامه مختص زنان بود. در طول اجرای برنامه اتفاقی نیفتاد، اما از آنجا که بچه‌‌ها از مادرشان جدا شده بودند در پایان برنامه خاله شادونه اعلام کرد که بچه‌‌‌ها پیش مادرانشان بروند و پس از خروج گروه نمایش در‌های محل نیز بسته شد که این مسئله باعث ایجاد شلوغی بیش از اندازه در سالن شده و چند کودک زیر دست و پا گیر می‌کنند.

در حال حاضر مسئول برنامه، مدیر برنامه، خاله شادونه و مسئول سالن از سوی پلیس دستگیر شده‌اند و خانواده قربانیان نیز از آنان شکایت کرده‌اند و تا پیگیری پرونده آنها مهمان پلیس هستند و با دستور قضایی سالن ورزشی خرمدره نیز تا اطلاع ثانوی پلمب شده است.

مرگ ۲ دختر و یک پسر

پس از این حادثه بررسی‌‌های قضایی و پلیسی نشان داد که کشته شدگان نگار صالحی ۷ ساله از هیدج، مهدی مولایی ۳ ساله از ابهر و بهاره شادمهر ۶ ساله از خرمدره، هستند و فاطمه محمدی ۴ ساله، سیدعلی موسوی ۷ ساله، نیلوفر قهرمانی ۱۰ ساله و عسل محمدلو ۶ ساله از خرمدره نیز در این حادثه بشدت زخمی شده و در بیمارستان‌‌های مختلف تحت درمان گرفته شده‌اند.

گفت‌وگو با عموی مهدی

عموی مهدی کوچولو که از مرگ نابهنگام برادرزاده خود هنوز شوک زده است گفت: پنجشنبه عصر مهدی که ۳ ساله بود به همراه مادرش برای دیدن نمایش خاله شادونه به سالن ۳ هزار نفری رفته بود که البته تنها ۱۷۰۰ صندلی دارد، اما برای این برنامه بیش از ۴ هزار بلیت به فروش رفته بود که مادران در دور سالن نشسته بودند و بچه‌‌ها وسط سالن بودند.

در خروجی سه پله داشت که بسیار باریک بود و هنگام خروج بچه‌‌ها از این در، شماری از آنها روی زمین افتادند و به دلیل فشاری که از جمعیت روی آنها آمده بود دچار مصدومیت شدند و سه کودک نیز خفه شدند که مهدی یکی از آنها بود. مهدی تنها بچه خانواده بود و وضع روحی خانواده بسیار خراب است و انتظار داریم مسئولان شهری پاسخگوی مصیبت این خانواده‌‌ها باشند.

مرگ تلخ نگار کوچولو

دایی نگار کوچولو نیز که از این ماجرا بسیار متأثر است، گفت: نگار ساعت ۲ بعد از ظهر به همراه مادر و خواهر ۳ ماهه‌اش از خانه خارج شد. اما پس از پایان برنامه وقتی بچه‌‌ها به سمت مادران خود حرکت می‌کردند شماری از مادران به خاطر ازدحام جمعیت به طبقه پائین افتاده و بچه‌‌ها زیر دست و پای آنها له شده بودند. این مرد با اعلام این که وضع روحی پدر و مادر نگار بسیار ناراحت‌کننده است، گفت: مادر نگار می‌گوید در لحظه آخر نگار را دیده که برای وی دست تکان داده است، اما در یک لحظه از جلوی چشمش ناپدید شده و پس از چند دقیقه جنازه وی را روی دست یکی از زنان دیده است.

مسئولان پاسخگو نیستند

در پیگیری‌‌های خبرنگار شوک با مسئولان امدادی شهر هیچ کدام از مسئولان پاسخگو نبودند. تلفن همراه فرماندار از دسترس خارج بود و مسئولان هلال‌احمر اعلام کردند روز حادثه مأموریت به آنان اعلام شده و در میان راه بودند که مأموریت لغو شده است. اورژانس نیز هیچ پاسخی نداد و گفت که ما اعزام نشده‌ایم. بیمارستان‌‌هایی که مصدومان به آنها اعزام شده بودند نیز پاسخگوی خبرنگاران نبودند و جالب‌تر این که چون این مراسم برای مادران و کودکان اجرا می‌شد هیچ فیلمی از این مراسم در دست نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • برف

      آخی، از چی بگم؟؟؟....
      چرا وقتی مدیریت و برنامه ریزی ندارن برای مراسم هاشون، اجرای مراسم رو به عهده میگیرن؟؟ کسی مسئول نیست؟؟ بچه های معصوم مردم چه گناهی دارن که باید گرفتار بی لیاقتیه مسئولین تو برگزاریه مراسم باشند...

      پاسخ ها

      • فاطمه وفایزه گراسبی

        واقعا برای مسولین متاسفم. اخه به چه قیمتی می خواین این فاجعه رو جبران کنین.
        آخه شما واقا به خاطر شادشدن بجه ها برنامه میسازین؟یابرای غصه دار کردن بچه ها؟...

    • امید

      واسه 2 زار بیشتر پول در آوردن دست به چه کارهای کثیفی که نمی زنن

      با این که میدونم نمیذارین نظر رو ولی دود دلم رو گفتم

      متاسفم ...

    • saman

      واسه سود بیشتر با اینکه گنجایش اون سالن 3000 نفر بوده 7000 بلیط فروختند
      به همه خانواده هایی که داغدار شدند تسلیت عرض میکنم و امیدوارم خداوندبهشون صبر بده
      مارو توی غم خودتون شریک بدونید
      نمیدونم دیگه چی باید بگم...

    • من

      اشکم دروامد.. آخه چرا باید سه تا فرشته تاوان اشتباه برخی افراد نادان رو بدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • human

      با سلام
      به نظرم آنها مقصر نیستند و مقصر اصلی همان مسئول سالن بوده که برای پول بیشتر دست به این حماقت زده
      ولی بقیه بی گناه هستند.

    • بدون نام

      bayad masol in karo pedaresho dararan albate age dararan

      faghat bichare madar bacheha

    • hamid hrh

      dasto delam yari nemikone
      ke chizi benevisam
      khoda komake pedaro madare
      dagh dar bekone
      moteasefaaaaaaaaaaaammm

    • فرشته

      وای واقعا تنم لرزید
      جای هیچ حرفی نیست
      فقط میتونم بگم که متاسفم

    • Bita

      واقعا متأثر شدم و متأسفم براي كساني كه كسب درآمد بيشتر براشون از امنيت و جون مردم مهمتره.

    • بدون نام

      lمن مخالفم
      میدونید چرا باید دوطرف را مقصر دانست چراکه دربیشتر مواقع ماشاهد هجوم مردم هستیم مانند رفتن به زیارت و یا گرفتن نذری و هیچ توجهی به افراد دیگر نداریم و مثالی واضحتر در دیدار مسئولینف خوب به طبع این رفتار ما تاثیر متقابلی بر کودکان میگذارد و از طرفی درخواست بعضی خانواده ها برای حضور اجباری خود دراین برنامه بدون در نظر داشتن احتمال خطر به طبع هرکسی را به وسوس در امد بالاتر قلقلک می دهد. و ازطرفی بی توجهی والدین.. تمام اینها را در نظر بگیریم خود والدین قبل از وقوع هر اتفاقی بدون در نظر گرقتن خطر ان کودکش را تشویق می نماید و بعد اتفاق همه عالم و ادامها رامقصر می دانند. مانند جوانان موتور سوار مان تاقبل از وقوع تصادف و مرگ ان جوان هرکاری بکند موردی ندارد اما به محض اتفاق ان جوان می شود جوان پاک و خوب سر به زیر در حالی خانواده یادش می رود که با همین موتور چه حرکتهای و مزاحمتهای ایجاد می نموده....

    • آرزو

      خاله شادونه بیچاره چه تقصیری داره؟ اون فقط یه مجریه. یه کم منطق داشته باشیم. مسئول سالن باید دستگیر و مجازات بشه. مقصر اونه.

    • ناشناس

      آه خيلي ناراحتم اشكم جاري شده
      جناب ناشناس ايني كه شما ميگي درسته اما تصور ميكنم كه شما بچه ندارين پدر يا مادر نشدين چون من دقيقاً يادمه كه چند سال پيش عمو پورنگ اومده بود به شهرمون همه بچه ها دقيقاً همين حس عسل كوچولو رو داشتن توي اون حس هيچ وقت نميشه به بچه گفت نميبريمت اونجا شلوغه چون بچه مفهومشو نميدونه فقط از لحاظ روحي روش تاثير ميزاره چون دوستاش ميرن اما خانوادش دوستش ندارن كه نميبرنش اصلاً ميدوني اين براشون يه آرزوئه كه خاله شادونه رو ببينن
      پس اون پدر و مادر مقصر نيستن اما اين مسئولايي كه ميدونن متقاضي زياده
      چرا توي دو نوبت يا سه نوبت برنامه نزاشتن اين جاي كار ايراد داره
      الان اين صحبتا هيچ كمكي به اون مادر و پدر داغدار نميكنه
      خدايا بهشون صبر بده خدايا ديگه هيچ وقت شاهد همچين حادثه هايي نباشيم چون واقعاً تاسف برانگيزه

    • باران

      گریه ام گرفته.به خاطر کودکان معصومی که فدای خودخواهی های مسولین ودست اندرکاران این برنامه شده اند.دیگه هیچ کاری نمی شه کرد تا این کودکان معصوم را زنده کردوروز های خوش را به زندگی خانواده شان برگرداند،هیچ کاری نمی شه کرد،هیچ کاری....

    • مژگان یکتا

      به ظر من خاله شادونه بیش از همه ناراحت وغمگینه چراکه همیشه خواسته بچه ها شاد باشن طفلکی این روزا اینقدر بهم ریخته که نمیتونه برنامه اجرا کنه کسی که با تمام وجودش این درد رو تحمل میکنه باید مسئول سالن مجازات بشه البته الهن یه دیه سنگین میدن گه به اصطلاح اینها اروم بشن نمیدونن خانواده اینها تا سالیان سال نرمال نمیشن واقعا ارزش داره واسه پول بیشتر شادی این نازنین هارو گرفتید........

    • حسن

      وای ازروزیکه پول جای خدارا دردل مسولان رابگیردوای بحال اولیای این غنچه هاووای به روزیکه خونشان پایمال شود-یاعلی

    • ایسان

      خیلی بهم ریختمو داغونم،ما مامانا برای شادی دلبندامون تو برنامه ها شرکت میکنیم برای اینکه بچه ها عاشق خاله شادونن . اگر بدونیم که مسئولین فقط به فکر منافع خودشون هستن و پول اینقدر ارزش داره که جون جگرگوشه هامون رو به خطر بندازیم بچه ها رو از عشق این فرشته های آسمونی منع میکنیم.خاله شادونه عزیز از خدا میخواهم که هر چه زودتر حال روحی شما را بهبود ببخشد............

    • ghazal

      خاله شادونه تقصیری ندارد. مقصرمادروپدرهاهستند.

    • نادیا

      خدا به خانواده های این بچه ها صبر بده مقصر مسئولینی هستند که بخاطر پول بیشتر، بیش از ظرفیت سالن بلیط فروختند. ولی خیلی بی انصافیه که خاله شادونه رو مقصر بدونیم اون عاشق بچه هاست.

    • مینا

      به نظر من خاله شادونه هیچ تقصیری نداره.واقعا چه مردمی هستیم ما!!!!گیرم درها هم بسته شده بود و به دلایل مختلف بیش از ظرفیت هم آدم اونجا بودند...اینها همه زمینه را آماده کرده بود و گرنه مقصر اصلی خود مردم بوده ...خدایا ما کی میخواهیم یاد بگیریم ...دقت کنید طرف خانمها توی حرم امام رضا هم همین مشکل را دارد...بهر حال عمیقأ برای خانواده ها متاسفم...

    • بدون نام

      خدابه خانوده هاشون صبربده.واون سه تا فرشته هارو بیامرزه

    • بدون نام

      کودن دیده بودیم ولی اینا یه چیز دیگن آخه یکی به من بگه تو اون جمعیت برای چی بچه ها را از مادراشون جدا کردی؟؟؟

    • مرضیه

      اشک تو چشمام پر شده
      نمیدونم چی بگم ولی دختر خودم عاشق خاله شادونست اون بیچاره مقصر نیست مقصر اون کسیه که حرص مال دنیا رو خورد به خاطر پول بیشتر 3 تا بچه رو قربانی کرد...

    • marjan

      moghaser har ki bud dg vase inmadara bache nemishe!masouline nsbatan mohtaram lotfan dars begirid!

    • فائزه

      خاله شادونه گناهی ندارد وپس بگذارید برنامه اجرا کند من برنامه هایش را دوست دارم
      10ساله ام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج