۲۳۴۲۳۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

احمد الاسیر چگونه اسیر شد؟

احمد الاسیر یا همان شیخ فتنه که به دلیل حوادث ژوئن ۲۰۱۳ و به اتهام دست داشتن در حوادث خونین علیه نیروهای ارتش لبنان حکم غیابی اعدام او صادر شده بود ،شکاری گرانبها برای اداره امنیت لبنان به شمار می آید.

العالم: احمد الاسیر یا همان شیخ فتنه که به دلیل حوادث ژوئن ۲۰۱۳ و به اتهام دست داشتن در حوادث خونین علیه نیروهای ارتش لبنان حکم غیابی اعدام او صادر شده بود ،شکاری گرانبها برای اداره امنیت لبنان به شمار می آید.

به گفته اداره امنیت لبنان، احمد الاسیر در فرودگاه بین المللی الحریری هنگام فرار به مصر با گذرنامه جعلی ، درحالی که چند عمل جراحی بر روی صورت خود انجام داده بود دستگیر شد.

رسانه های لبنان تاکید کردند که الاسیر به همراه شخص دیگری پس از ورود به هواپیما دستگیر شد؛ آنها دو گذرنامه جعلی به نام رامی عبدالرحمن طالب و خالد صیدانی به همراه داشتند.

الاسیر پس از بازداشت برای بازجویی به دفتر امور اطلاعات اداره امنیت لبنان منتقل شد و تحقیقات با نظارت قاضی صقر صقر کمیسر دولت در دادگاه نظامی در جریان است.

پس از بازداشت الاسیر، تصویری از وی در رسانه ها و پایگاه های اینترنتی به نمایش گذاشته شد؛ اما هنوز از صحت آن اطمینان حاصل نشده است.

شهر صیدا از زمان اعلام بازداشت الاسیر، شاهد حضور امنیتی گسترده ارتش لبنان بویژه در اطراف اردوگاه عین الحلوه است.

"خبرگزاری ملی" لبنان گزارش کرد: خودرویی که الاسیر را به فرودگاه بین المللی رفیق حریری منتقل کرد از نوع مرسدس، سفید رنگ با شماره ۲۵۴۶۳۵/ط بود و راننده آن نیز بازداشت شد.

قاضی نظامی در ماه فوریه ۲۰۱۴ در جریان حوادث عبرا با صدور کیفرخواستی خواستار اعدام ۵۴ نفر از جمله الاسیر شد.

در این کیفرخواست، الاسیر و دیگر افراد تحت پیگرد به "تشکیل گروههای نظامی برای تعرض به ارتش، قتل افسران و برخی نیروهای آن، در اختیار داشتن مواد منفجره و سلاح های سبک و سنگین که علیه ارتش بکار رفت" متهم شدند.

ارتش لبنان در جستجوی الاسیر به چندین منطقه در لبنان بویژه صیدا یورش برد و شماری از هواداران وی را بازداشت کرد بویژه در دوره اخیر پس از آنکه خالد مصطفی محمد ملقب به "خالد حبلص" به مشارکت الاسیر در درگیریهای بحنین در شمال علیه ارتش لبنان در ۲۴ اکتبر گذشته اعتراف کرد.

حبلص که تحت بازداشت است، اعتراف کرد که الاسیر را در منطقه القبه پناه داد و فقط دو روز قبل از بازداشتش در ماه آوریل گذشته، الاسیر را به صیدا بازگرداند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج