۲۳۴۲۵۹
۶ نظر
۵۷۰۴
۶ نظر
۵۷۰۴
پ

۱۰۰ کارتون خاطره انگیز دهه شصتی‌ها

کارتون زمزمه گلاکن را یادتونه؟

کارتون زمزمه گلاکن، یکی از کارتون‌های نوستالژیک دهه شصت هست که تلفیق درام وحشت و تصاویر ثابت فریم به فریم را نشان می‌دهد و نقش موسیقی متن و صدای راوی، در بیان قصه داستان، تأثیر گذار هست.

کارتون زمزمه گلاکن را یادتونه؟
برترین ها: پرتال برترین‌ها افتخار دارد که ظرف چند ماه اخیر، مروری داشته است بر خاطره انگیز ترین لحظات کودکان دهه شصت ایران، که نسل موشک باران و دوران پس از جنگ تحمیلی هشت ساله هستند. مروری بر نوستالژیک‌ترین لحظات دوران دهه شصت، همواره یادآور دوران تلخ و شیرین جذابی هست که برای میلیون‌ها نفر از هموطنان ما که امروزه جوانان رشید هستند، جذاب و جالب توجه هست. بسیار خرسندیم که توانستیم در چند ماه اخیر با معرفی و مروری برترین کارتون‌های دهه شصتی، شما را به آن دوران جذاب و شیرین ببریم و کودک درون شما را، زنده کنیم. شخصیت‌های کارتونی، دیالوگ‌های معروف، دوبله‌های فوق العاده عالی کارتون‌های دهه شصت، هیچ وقت از یاد میلیون‌ها ایرانی نمی‌رود و هر وقت شبکه‌های تلویزیونی آن ها را نشان می‌دهد، خاطرات بسیاری برای افراد زنده می‌شود. چه خوب هست که همیشه، خود را دران دوران تصور کنیم و کودک درون را شاد کنیم.

شاد شدن کودک درون، شما را فردی انرژی مثبت خواهد کرد که برای موفقیت‌های زندگی و کاهش استرس‌های روزانه، بسیار مؤثر هست. زندگی کوتاه هست، این کوتاهی را باید شاد بود و انرژی مثبت، چه بهتر که نوستالژیک‌ترین لحظات را همواره به یاد داشته باشیم و از این لحظات، به خوبی استفاده کنیم. ظرف چند ماه اخیر، کارتون‌هایی چون واتوواتو، جیمبو، هایدی، میتی کومان و گروهبان دودو و ده‌ها کارتون دیگر، تا امروز مورد معرفی و بررسی قرار گرفت و ویدئوهایی برای مشاهده آن لحظات زیبا، ارائه شد.

کارتون زمزمه گلاکن را یادتونه؟

در گفتار امروز، به معرفی یکی دیگر از کارتون‌های خاطره انگیز دهه شصت می‌پردازیم، کارتون زمزمه‌های گلاکن، یک کارتون جالب هست که امروز، نگاهی به پرونده این انیمیشن داریم.


زمزمه گلاکن، نام یک انیمیشن غیر متحرک هست. یعنی، ما در واقع شاهد یک مجموعه ای از تصاویر مانند مجموعه تلویزیونی زهره و زهرا هستیم که راوی، بر رویان‌ها صحبت می کرند و با تغییر تصاویر، داستان نقل می‌شود. این کارتون نیز، چنین سبکی را ارائه می‌کرد که همه چیز بر اساس گفته‌های راوی قصه، صورت می‌گرفت و در این بین نیز هر چند ثانیه یک بار، یک فی‌ام نمایش داده می‌شد. زمزمه‌های گلاکن، اگر چه از یک کتاب مشهور اقتباس شده بود، اما جذابیت و نوستالژی بودن کارتون‌هایی چون گوریل انگوری و خانواده دکتر ارنست را ندارد.

کارتون زمزمه گلاکن را یادتونه؟

زمزمهٔ گلاکن (The Whisper of Glocken) نام کتابی نوشتهٔ کارول کندال Carol Kendall, است. کندال این کتاب را در دنبالهٔ دیگر اثرش با نام "Gammage Cup" نوشته است. زمزمه گلاکن داستان درهٔ مینیپین‌ها Minnipins است که آب آن را فرا گرفته و ۵ شخصیت داستان سعی می‌کنند سدی که جلوی رودخانه را بسته از میان بردارند. تصویرهای نسخه اصلی کتاب توسط Erik Blegvad و Imero Gobbato خلق شده‌اند. در ایران انیمیشنی از این داستان در تلویزیون به نمایش در آمد که گوینده آن غلامعلی افشاریه بود. ویژگی اصلی این انیمیشن، ایجاد حس بهت، حیرت و وحشت با استفاده از ترکیب موسیقی راز آمیز با تصاویر رمزآلود است. این انیمیشن در سال ۱۹۸۰ میلادی در بریتانیا ساخته شده بود.

کارتون قدیمی زمزمه گلاکن که داستان آن -در مورد آدم کوچولوهایی بود که یه روز آب دهکده‌شان را می‌گیرد. پنج نفر از آن‌ها انتخاب شدند تا بروند و ناقوس جادویی را پیدا کنند و با زدن آن دهکده را به حال اول برگردانند.

زمزمه گلاکن یک کارتون قدیمی و خاطر انگیز است که بی شک همه ما آن را دوست داریم. بخش بزرگی از صنعت تلویزیون امروزه کانال‌های کودکانه است. مقدار زیادی کارتون در این شبکه‌های تلویزیونی پخش میشه و بسیار مورد علاقه بچه‌هاست.

کارتون زمزمه گلاکن را یادتونه؟

اگر ناقوس پیگ بورن (زمزمه گلاکن) را به خاطر داشته باشید با جنس صدای افشاریه آشنا هستید. نوشته: دیوید بروکمن. گوینده آن هم غلامعلی افشاریه است. البته نام دیگراین کارتون «ناقوس پیگ بورن» بود! داستان در مورد آدم کوچولوهایی بود که یه روز آب دهکده‌شان را می‌گیرد. پنج نفر از آن‌ها به عنوان قهرمان‌های ده (یکی از همه درشت تر بود و لباسش سبز بود) انتخاب شدند تا بروند و ناقوس جادویی را پیدا کنند و با زدن آن دهکده را به حال اول برگردانند.

توی مسیر متوجه میش‌اند که این آب به خاطر سدیه که آدم بزرگ‌ها ساختند. به هر زحمتی بود اون سد رو خراب کردند. ناقوس رو هم توی یه غار توی دل کوه پیدا کردند و برگشتند به دهکده. دوتاشون زن بودند سه تای دیگه هم مرد. این کارتون در ۱۲ قسمت ساخته شد که از شبکه اول سیما پخش شد و موسیقی زیبا و ژانر وحشت جالبی داشته که برای مخاطبان کودک و نوجوان لحظات نوستالژیکی را ایجاد کرد.


اسامی هر قسمت کارتون زمزمه‌های گلاکن

بخش اول: قهرمان قدیمی

بخش دوم: قهرمان جدید

بخش سوم: آغاز کار

بخش چهارم: اولین حادثه

بخش پنجم: صحرای سوزان

بخش ششم: هیولا

بخش هفتم: گاملوتی به مبارزه می‌رود

بخش هشتم: حفاران

بخش نهم: غول پیکر

بخش دهم: ناقووس زمزمه

بخش یازدهم: کراستافر به نجات قهرمانان می آید

بخش دوازدهم: پیدا شدن ناقوس زمزمه


بخش‌هایی از کارتون زمزمه‌های گلاکن


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلا یادم نمی اد ..مجله این کارتون ها رو از کجا می ارید؟

    • بدون نام

      این کارتون رو ما دهه شصتی ها به خاطر داریم ازش خوشم میومد ولی یه کم تم ترس و دلهره داشت مخصوصا اون قسمتش که شخصیتهای کارتون توی بیابون گرفتار یه عنکبوت غول پیکر میشن

    • عادل

      واااااای هنوز از یادآوریش احساس ترس کودکیم یادم میاد.... خیلی گشتم تا الان دیدم شما ازش اسم بردین... توی یه قسمت با یه عقرب میجنگیدن برام خیلی جالب بود

    • بدون نام

      من عاشق اين كارتون بودم!

    • بدون نام

      خیلی ترسناک و مرموز بود ،من که می ترسیدم کانال عوض میکردم

    • گلی

      خیلییییی ممنون بابت گذاشتن این کارتون. من بچگیام از این کارتون می ترسیدم. ولی در عین حال هیجانشو دوست داشتم. برام خیلی خاطره ها زنده شد. دنبال این کارتون بودم ولی اسمشو یادم نمی اومد. بازم ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج