۲۳۴۶۸۶
۷ نظر
۷۹۵۱
۷ نظر
۷۹۵۱
پ

با لاستیک گلدان های زیبا درست کنید!

با كمي خلاقيت مي‌شود از لاستيك‌هاي اضافه در انباري خانه گلدان‌هاي زيبايي درست كرد.

با لاستیک گلدان های زیبا درست کنید!
مجله منزل - ايليا كوشا: در دنياي امروز ديگر چيزي به اسم دورريختني وجود ندارد براي اينكه هميشه پاي كلي طرح و نقشه خلاقانه وسط مي‌آيد كه به دورريختني‌ها امكان استفاده دوباره مي‌دهد. يكي از مواردي كه مورد مصرف تقريبا زيادي دارد و مواد زائد و دورريختني آن هم بالطبع زياد است، لاستيك‌هاي ماشين‌هاست.

اين روزها در خيلي از كشورهاي دنيا شهربازي‌هاي لاستيكي وجود دارد كه علاوه بر رعايت بهداشت و پاكيزه نگهداشتن محيط زيست، فضاي جالبي براي بازي بچه‌ها درست مي‌كند؛ همراه با گلخانه‌هايي كه فقط از لاستيك‌ها براي نگهداري گل‌ها استفاده مي‌شود. اگر شما هم به فكر محيط زيست هستيد و دل‌تان براي زمين مي‌سوزد بهتر است لاستيك‌هاي از كار افتاده‌تان را دور نريزيد. آنها را با هنر خاص‌تان به خانه بياوريد و در آنها گل بكاريد؛ اين‌طوري دنيا جاي بهتري براي زندگي مي‌شود!

با لاستیک گلدان های زیبا درست کنید!

ايده خوبي است براي زيباتر كردن باغچه‌هاي امروزي. فقط كافي است كمي خلاقیت به خرج دهيد. اين خروس هم كه براي نگهداري گلدان‌هاي حياط استفاده شده از يك لاستيك ماشين به وجود آمده فقط سازنده‌اش با حوصله برش‌هاي خاصي روي لاستيك زده و با رنگ‌آميزي آن، خروس باغچه را تهيه كرده است. از اين دست پرنده‌ها زياد مي‌شود درست كرد؛ طوطي، كبوتر و. . . فقط لازم است الگوي مناسبي قبل از برش لاستيك تهيه كنيد.

با لاستیک گلدان های زیبا درست کنید!

در انباري خانه‌هاي قديمي حتما يك لاستيك کهنه دوچرخه پيدا مي‌شود. پس بايد يك‌راست سراغش را از خانه پدر و مادرها گرفت. لاستيك‌هاي دوچرخه ميخ شده به ديوار اصلا از نوستالژي‌هاي خانه پدري است. براي اينكه يادگارهاي دوران كودكي را هميشه جلوي چشم داشته باشيد مي‌توانيد خيلي ساده با اسپري رنگ آنها را به هر رنگي كه خواستيد درآوريد و بعد براي داخل آن يك آينه مناسب تهيه كنيد. قابساز آينه خودش مي‌داند كه چطور آينه را در لاستيك جا دهد. به اين ترتيب ورودي خانه و حياط با يك آينه ورودي خاص تزيين مي‌شود؛ آينه‌اي از دوران كودكي!

با لاستیک گلدان های زیبا درست کنید!

لاستيك‌ها يكي از بهترين و البته مقاوم‌ترين گلدان‌هاي باغچه هستند. فقط كافي است يك رنگ شاد به آنها بزنيد و در گوشه و كنار حياط جايي براي‌شان پيدا كنيد. داخل لاستيك‌ها را با چند كيسه خاك پر كنيد و در آن گياهان ريشه كوتاه بكاريد. بنفشه، پامچال و انواع كاكتوس‌ها براي اين لاستيك‌هاي رنگي از مناسب‌ترين گل‌هاست.

با لاستیک گلدان های زیبا درست کنید!

تهيه اين گلدان‌هاي پايه‌دار ساده‌تر از آن چيزي است كه به نظر مي‌رسد. اول يك لاستيك دوچرخه را از كنار باز كنيد و بعد به صورت اريب شكل دهيد. لاستيك را روي زمين پهن كنيد و بعد روي آن يك رينگ لاستيك از كارافتاده قرار دهيد. تا اينجاي كار پايه گلدان را درست كرده‌ايد. براي ادامه كار به يك لاستيك ماشين احتياج داريد. لاستيك را برش بزنيد و آن را از يك طرف برگردانيد. لاستيك را بعد روي پايه كار بگذاريد و داخل آن را از خاك پر كنيد. بعد هم كه ديگر نوبت گل‌هاست.

با لاستیک گلدان های زیبا درست کنید!

لاستيك‌ها به خاطر ضخامت و البته انعطاف‌پذيري خاص‌شان يكي از بهترين انتخاب‌ها براي درست كردن گلدان‌هاي خاص حياط و بيرون از منزل هستند. فقط كافي است كمي ايده به خرج دهيد و ابزار مناسب این کار را تهيه كنيد. يك اره برقي كوچك خانگي تهيه كنيد، دستكش كار را بپوشيد و آن‌وقت به جان لاستيك‌هاي اضافي انباري بيفتيد. مي‌توانيد با چند برش ساده در لاستيك‌ها آنها را به شكل يك گلدان پايه‌دار در آورید و در ورودي خانه قرار دهيد.

با لاستیک گلدان های زیبا درست کنید!

لاستیک را برش عرضی بزنید و بعد آن را رنگ کنید. یک تخته مقاوم پیدا کنید. کمی ابر فشرده بخرید و به اندازه تخته ببرید. ابر را با کمک چسب به تخته بچسبانید و بعد اگر تکه پارچه اضافه ای دارید به اندازه سه برابر مساحت تخته ببرید و دور آن بپیچید. لبه های پارچه را در زیر تخته به هم بدوزید.با کمک دریل در هر طرف تایر، دو سوراخ قرینه هم ایجاد کنید. حالا تخته پارچه پیچ را روی لاستیک بگذارید و مثل تصویر آن را با طناب رنگی روی تایر فیکس کنید. از دو تکه سنگ کوچک برای ثابت نگه داشتن لاستیک استفاده کنید.

با لاستیک گلدان های زیبا درست کنید!

كمي نوار كنفي، چسب لاستيك و يك تاير به درد نخور؛ اينها كافي است تا يكي از زيباترين و خاص‌ترين گلدان‌ها را در حياط يا راهروي خانه داشته باشيد. دور تا دور لاستيك را با نوارهاي كنفي يا حصيري بپوشانيد. براي اين كار از چسب‌هاي مخصوص لاستيك استفاده كنيد. حتي از اين روش براي داشتن يك ميز داخل سالن هم مي‌توانيد استفاده كنيد. روي لاستيك را يك چوب ضخيم بگذاريد و رويش را با نوارها بپوشانيد. به اين ترتيب لاستيك بين نوارها استتار مي‌شود و ضخامت و زمختي آن توي چشم نمي‌زند.

با لاستیک گلدان های زیبا درست کنید!

با لاستیک گلدان های زیبا درست کنید!

راحت‌ترين كاري كه مي‌شود با لاستيك‌هاي كهنه انجام داد. نه برش مي‌خواهد و نه حتي رنگ كردن. فقط كافي است لاستيك‌ها را تميز بشویيد و بعد روي‌شان كمي روغن جلا بزنيد. مي‌بينيد گلدان‌هاي لاستيكي‌تان چقدر خواهان پيدا مي‌كند.

با لاستیک گلدان های زیبا درست کنید!

لاستيك‌ها فقط به درد گلدان شدن نمي‌خورند. مي‌توان از آنها براي درست كردن صندلي‌هاي نشيمن حياط يا آلاچيق‌ها هم استفاده كرد. داخل لاستيك‌هاي رنگ شده كمي شن و ماسه بريزيد تا روي زمين ماندگار شوند. بعد براي روي آنها تشكچه‌اي خاص تهيه كنيد. قبل از انداختن تشكچه روي لاستيك‌ها، تخته چوب ضخيمي روي شن‌ها بگذاريد تا آسيبي به تشكچه نرسد. با قرار دادن يك لاستيك ديگر در بلندي مي‌توانيد براي صندلي راحتي‌تان پشتي هم درست كنيد.

با لاستیک گلدان های زیبا درست کنید!

ساده‌ترين شكل استفاده از لاستيك‌ها به شكل سطل زباله است. كافي است لاستيك‌ها را رنگ بزنيد و چند تايي از آنها را روي هم قرار دهيد. حالا يك سطل زباله مدرن دارید كه تا سال‌ها براي‌تان ماندگار است. اين سطل‌هاي لاستيكي براي آپارتمان‌ها هم كاربرد خوبي دارند؛ محلي براي جمع كردن زباله‌هاي خشك تا موعد رسيدن جمع‌آوري آنها!

با لاستیک گلدان های زیبا درست کنید!

گل هایی مثل رز یا شمعدانی را می توانید توی چنین گلدانی بکارید. لاستیک ها را رنگ کنید و روی زمین بگذارید. زمین را گود کنید و بوته را توی آن بکارید و بعد کمی کود داخل تایر بریزید. وقتی هوا سرد شد می توانید با درست کردن یک پایه و کشیدن نایلون روی تایر یک گلخانه کوچک بسازید.

با لاستیک گلدان های زیبا درست کنید!

بچه‌ها عاشق شن‌بازي هستند كه امكان آن براي شان در خانه‌هاي امروزي كمتر فراهم است. اين وسط لاستيك‌ها مي‌توانند براي كوچك‌ترها يك استخر شن درست و حسابي بسازند. داخل يك لاستيك را پر از ماسه نرم كنيد؛ البته قبل از آن لاستيك را رنگ كرده و با شكل‌هاي خاص براي بچه‌ها تزيين كنيد. حالا ديگر بچه‌ها مي‌توانند با خيال راحت از استخر شني‌شان لذت ببرند.

با لاستیک گلدان های زیبا درست کنید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کوروش

      برخی از طرح ها جذاب و مفید هستند ولی تعدادی از آن ها توصیه نمی شود بخصوص مواردی که امکان نگهداری آب در آن ها فراهم می شود. اگر در مناطق گرمسیر کشور هستید جدا از این الگو ها خودداری کنید چون برخی حشرات در آن ها تخم گذاری کرده و مراحل رشد خود را در آن طی می کنند. در سال های اخیر با افزایش دوره گرما و حضور ناقلین بیماری ها مانند پشه آئدس امکان انتقال برخی بیماری ها افزایش یافته است.

      پاسخ ها

      • monir

        ممنون از راهنمایی مفیدتون

      • بدون نام

        چشممممممممممممم دكترر جون!!!!!

    • امیر

      به درد نخور

    • Sojin

      سلام.میخام از این صندلی ها درست کنم ولی لاستیک باید ازکجا تهیه کنم؟لاستیک نو گرونه نمیصرفه.لطفا راهنمایی کنید از کجا لاستیک کهنه پیدا کنم

    • رسولی

      خوب برو از آپاراتی بگیر کلی لاستیک کهنه وبه درد نخور دارند

    • نگین

      خیلی زیبا
      هستنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج