۲۳۴۷۷۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بازگشت هری پاتر!

خیلی وقت است از او خبری نداریم؛ گاهی خبرهای کوتاهی درباره «هری» یا «جی کی رولینگ» به گوش می رسد اما دیگر مثل سال های قبل، تب هری پاتر همه دنیا را نگرفته است.

بازگشت هری پاتر!





روزنامه ستاره صبح - علی مولوی: خیلی وقت است از او خبری نداریم؛ گاهی خبرهای کوتاهی درباره «هری» یا «جی کی رولینگ» به گوش می رسد اما دیگر مثل سال های قبل، تب هری پاتر همه دنیا را نگرفته است.

تابستان سال گذشته و همزمان با جام جهانی فوتبال در برزیل، رولینگ جام جهانی «کوئیدیچ» را در سایت «پاترمور» راه انداخت اما باز هم مثل دوران اوج هری پاتر نشد.

اما امسال و در آستانه تولد شخصیت هری پاتر و رولینگ درسی و یکم جولای (9 مرداد) خبرهای تازه و جذابی از دنیای هری به گوش مان رسید. به همین بهانه بد نیست به خبرهای این روزهای دنیای جادویی هری پاتر سری بزنیم.

بازگشت هری پاتر!

هری از کجا آمد؟!

۱۸ سال از انتشار اولین کتاب مجموعه «هری پاتر» با نام «هری پاتر و سنگ جادو» گذشته است. ماجراهای هری و دنیای جادویی اش در دنیای ادبیات از سال ۱۳۷۶ (۱۹۹۷ میلادی) شروع شد و تا سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷ میلادی) ادامه داشت. تا پیش از هری پاتر، کسی «جوآن کتلین رولینگ» را نمی شناخت. او که به تازگی از همسرش جدا شده بود و زندگی فقیرانه ای داشت در این باره می گوید: «زندگی زناشویی کوتاه من شکست خورده بود. من بی کار بودم و باید فرزندم را به تنهایی بزرگ می کردم. هر چند که سرپناهی داشتم اما در بریتانیای مدرن در نهایت فقر بودم. بعد از آن بود که سعی کردم تمام انرژی ام را برای تمام کردن کاری صرف کنم که واقعا برایم مهم بود.»

اما هری از کجا آمد؟ رولینگ می گوید ایده داستان هری پاتر برای اولین بار در قطار منچستر به لندن رد سال ۱۳۶۹ (۱۹۹۰ میلادی) به ذهنش رسیده است. او می گوید: «در چهار ساعت تاخیر قطار، نشستم و به فکر فرو رفتم و کم کم همه جزییات داستان در ذهنم شکل گرفتند. تصویر پسرکی لاغر و نحیف را با عینک و موهای پرکلاغی دیدم که خبر ندارد یک جادوگر است...»

او پنج سال بعد نگارش اولین جلد کتاب را تمام کرد اما هیچ ناشری حاضر به چاپ آن نمی شد تا اینکه انتشارات «بلومزبری» در سال ۱۳۷۶ کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» را با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه جاپ کرد و به رولینگ ۲۵ هزار پوند دستمزد داد. یک سال بعد کتاب او در «جایزه کتاب انگلیسی» و «کتاب سال کودک و نوجوان انگلیس» برگزیده شد و انتشارات «اسکولاستیک» حاضر شد ۱۰۵ هزار دلار برای انتشار کتاب به او دستمزد بدهد. رولینگ می گوید وقتی که این خبر را شنید، نزدیک بود بمیرد!

از آن زمان به بعد کم کم هری پاتر به زبان های دیگر هم منتشر شد و رولینگ ادامه داستان هری پاتر را نوشت. به این ترتیب جی کی رولینگ از نویسنده ای فقیر به یکی از ثروتمندترین زن های جهان تبدیل شد.

تا سال ۱۳۹۴ (۲۰۱۵ میلادی) بیش از ۴۵۰ میلیون نسخه از مجموعه کتاب های هری پاتر فروش رفته و به بیش از ۷۰ زبان ترجمه شده است. با این حساب این مجموعه، پرفروش ترین رمان دنباله دار تاریخ ادبیات جهان لقب گرفته است.

بازگشت هری پاتر!

هری هشتم!

در روز پنجم تیر ماه امسال و همزمان با هجدهمین سالگرد انتشار «هری پاتر و سنگ جادو»، رولینگ خبر مهمی را در صفحه توئیترش اعلام کرد. او نوشت: «امروز به دو دلیل روز بسیار ویژه ای برای من است؛ اول اینکه امروز هجدهمین سالگرد انتشار هری پاتر و سنگ جادو در انگلیس است. دیگر اینکه در پایان تابستان سال ۱۳۹۵ (۲۰۱۶ میلادی) نمایشی به نام «هری پاتر و بچه نفرین شده» در لندن اجرا خواهد شد. این یک داستان تازه خواهد بود که قرار است با همکاری «جک تورن» (کارگردان) و «جان تیفانی» آن را بنویسم. بیشتر از این نمی خواهم چیزی از داستان را لو بدهم با این حال می توانم بگویم این پیش درآمد داستان های هری پاتر نیست.

برای پاسخ به این پرسش اجتناب ناپذیر (و معقول!) که «چرا بچه نفرین شده یک رمان نیست و به صورت نمایش اجرا می شود؟» باید بگویم وقتی مخاطبان این نمایش را ببینند متوجه می شوند که این داستان فقط برای قالب نمایش مناسب است.

من تا به حال پیشنهادهای همکاری زیادی برای نوشتن ادامه داستان هری پاتر داشته ام اما جک، جان و «سونیا فریدمن» تیم رویایی من هستند. لذت نگارش ادامه هری پاتر با این گروه بسیار لذتبخش است و به زودی لذت این داستان ناگفته هری، با شما هم به اشتراک گذاشته خواهد شد.»

بازگشت هری پاتر!

جانوران شگفت انگیز!

اما نمیاش «هری پاتر و بچه نفرین شده» تنها خبر مهم از دنیای هری پاتر نیست. این روزها «دیوید ییتس» کارگردان فیلم های «هری پاتر و محفل ققنوس»، «هری پاتر و شاهزاده دو رگه»، دوگانه «هری پاتر و یادگاران مرگ»، این روزها در حال تولید اولین قسمت از یک سه گانه جادویی است؛ سه گانه «جانوران شگفت انگیز و کجا آنها را پیدا کنیم؟»

جی کی رولینگ در سال ۱۳۸۰ (۲۰۰۱ میلادی) کتابی ۴۲ صفحه ای به نام «جانوران شگفت انگیز و کجا آنها را پیدا کنیم؟» نوشت که در واقع یک یاز کتاب های درسی هری پاتر در مدرسه هاگوارتز بود. او در این کتاب فهرست جانوران شگفت انگیز و جادویی افسانه ها و داستان های جهان را جمع آوری کرده و درباره زندگی آنها و نحوه برخورد جادوگران با آنها نوشته بود. حالا قرار شده رولینگ فیلمنامه این سه گانه را بنویسد که در اصل روایت زندگی «نیوت اسکاماندر»، نویسنده فرضی این کتاب افسانه ای جانورشناسی است.

ماجرای این سه گانه، ۷۰ سال قبل از تولد هری پاتر و در حوالی سال های ۱۹۱۰ در نیویورک اتفاق می افتد؛ بنابراین هری در این سه گانه نقشی نخواهد داشت اما برای هواداران هری پاتر، پا گذاشتن به دنیای جادویی کتاب های هری پاتر قطعا شگفت انگیز خواهد بود. قرار است نقش اسکاماندر را «ادی ردمین» بازی کند که سال گذشته به خاطر بازی در فیلم «تئوری همه چیز» در نقش «استیفن هاوکینگ» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج