۲۳۴۹۵۰
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

گزارشی وحشتناک از فساد اخلاقی فوتبال

ناهنجاری‌های فوتبال ایران از دایره خالکوبی بازیکنان، قلیان‌کشی‌های شبانه و حتی مصرف بی‌رویه ترامادول فراتر رفته است... گزارش‌های نگران‌کننده‌ای به گوش می‌رسد از سقوط اخلاقی فوتبال ایران.

پارسینه: ناهنجاری‌های فوتبال ایران از دایره خالکوبی بازیکنان، قلیان‌کشی‌های شبانه و حتی مصرف بی‌رویه ترامادول فراتر رفته است... گزارش‌های نگران‌کننده‌ای به گوش می‌رسد از سقوط اخلاقی فوتبال ایران.

دیروز شنیدیم یک گروه تحقیقاتی وابسته به یک مؤسسه خصوصی که دایره فعالیت‌شان در زمینه‌های نظرسنجی، آمارگیری و... است، تحقیقات گسترده‌ای در زمینه ناهنجاری‌های فوتبال انجام داده‌اند که به زودی این گزارش در اختیار فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش قرار می‌گیرد.

برابر با شنیده‌های ما در این تحقیقات، ۱۶ باشگاه لیگ برتری، ۱۰ تیم لیگ آزادگانی (۸ تیم حاضر در لیگ دسته اول و دو تیم حاضر در لیگ دسته دوم) و ۴ تیم پایه‌ای فوتبال در رده‌های امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان به شکل محسوس و غیرمحسوس مورد مطالعه قرار گرفته‌اند که خروجی این تحقیق و مطالعه، گزارش تکان‌دهنده‌ای است.

گویا این گروه تحقیقاتی برای تحقیقات خود بازیکنان، مربیان و مدیران فعال در فوتبال و همچنین برخی پیشکسوتانی که بین ۲ الی ۲۰ سال از پایان دوران بازیگری‌شان گذشته، مربیانی که طی ۴ سال اخیر حداقل ۲ سال در لیگ برتر، لیگ آزادگان و یا رده‌های ملی فعالیت کرده‌اند و مدیرانی که در سال جاری بحث حضورشان در فوتبال مطرح بوده را ملاک قرار داده‌اند و مواردی نظیر میزان مصرف سیگار، استعمال دخانیات، گرایش به مصرف الکل و مواد مخدر، شائبه یا سابقه فساد اخلاقی، خالکوبی، مصرف ترامادول، حضور در پارتی‌های شبانه و ضیافت‌های غیرمعمول، احتمال دوپینگ و استفاده از داروهای نیروزا و... را ارزیابی کرده‌اند که نتیجه این گزارش واقعاً وحشتناک است. اگرچه فعلاً آمار دقیقی در این خصوص منتشر نشده اما گفته می‌شود درجمع پیشکسوتان فوتبال نزدیک به ۳۰ درصد علائم اعتیاد گزارش شده، در جمع مدیران فوتبال نمونه‌هایی گزارش شده که به مصرف مواد مخدر یا الکل اعتیاد دارند. این مشکل در جمع مربیان هم هست و از خالکوبی و قلیان و ترامادول هم که اصلاً نگو و نپرس!

ابتدا قرار بوده این آمار به صورت رسمی منتشر شود اما انگار آمارها به حدی فاجعه‌گونه است که دوستان می‌ترسند این آمار را رسماً منتشر کنند. فقط یک نمونه‌اش همین است که در ۳۰ تیم فوتبال که در هر تیم ۲۵ بازیکن، ۵ مربی و مدیر ملاک بوده‌اند‌ به علاوه صد فعال فوتبال، یعنی در یک جامعه هزار نفری (۳۰ تیم و هر تیم ۳۰ نفر و صد مدیر، پیشکسوت و مربی فعال) بیش از ۵۰۰ فقره ناهنجاری (شامل تمامی موارد از مصرف سیگار و قلیان تا ترامادول، خالکوبی، دوپینگ و...) گزارش شده است. البته این آمار به این مفهوم نیست که از هر ۲ نفر، یک نفر ناهنجاری تولید می‌کند چون فوتبالیستی داریم که یک‌تنه ۱۰ مدل خلاف انجام می‌دهد؛ هم خالکوبی دارد، هم سیگار و قلیان می‌کشد، هم به مصرف ترامادول، الکل و مواد نیروزا گرایش دارد، هم پایه پارتی‌های شبانه و ضیافت‌های خارج از عرف است و هم...

صدالبته وقتی مدیر باشگاه دچار مشکل اخلاقی است،‌ از بازیکن آن باشگاه چه توقعی می‌توان داشت؟! نمی‌دانیم سرانجام این گزارش که به خاطر آمارهای تکان‌دهنده‌اش بعید است منتشر شود، چه خواهد شد اما دوست داریم بدانیم آیا وزیر ورزش در ادامه مبارزه با جریان‌های ناسالم، این آلودگی‌ها را هم جدی می‌گیرد؟ به یاد داریم چند سال پیش بحثی مطرح شده بود در این خصوص که از مدیران و مربیان تیم‌های باشگاهی تست اعتیاد گرفته شود تا کسانی که قرار است جوانان این فوتبال را مدیریت یا هدایت کنند، صلاحیت‌شان مورد تأیید قرار بگیرد و همچنین متقاضیان حضور در فوتبال برگه عدم سوء پیشینه بگیرند. مطالبه جامعه ورزش این است که این گزارش حتی اگر به منظور جلوگیری از مسموم شدن فضای فوتبال منتشر نمی‌شود، در خفا جدی گرفته شده و وزارت ورزش با استفاده از فیلترهایی مانع ورود مدیرانی که سابقه فساد اخلاقی دارند، شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداوند عاقبت ما و ورزش و این جامعه را بخیر بفرماید

    • بدون نام

      خالکوبي که فساد نيست
      شما مثل اينکه به همه چيز مي گين فساد

    • بدون نام

      تقصیر از خود ماست که با توجه و بزرگ کردن بیش از حد اینها پررویشان می کنیم.
      وقتی جوان و نو جوان ما شب تا صبح دم در استادیوم می خوابد تا مسابقه اش راببیند.وقتی ساعت ها در طرفداری از تیم و بازیکن مورد علاقه اش گلو و یقه می درد.وقتی الگویش می شود بعضی بازیکنان که در دنیا فقط بلدند فوتبال بازی کنند و هنر دیگری مثل یک ادب ساده و احترام به دیگران را ندارند.وقتی بازیکن برای هر ساعت یا دقیقه بازی پول یامفت هنگفتی می گیرد.خب باید خودش را گم کند.
      حقمان است باید بکشیم.

    • اشکان

      سرخوشن دیگه قلیان کی فساد شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      قلیان فساد نیست،ولی در شان و مرتبه یک ورزشکارنیست واین نه تنها ایراد بزرگی برای یک ورزشکار به شمار میرود،بلکه بد آموزی در سطح بسیار گسترده ایجاد میکند...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج