جاباما
۲۳۵۰۶۰
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

برترین کسب و کارهای ایران و جهان

تامبلر، روشی ساده برای ایجاد وبلاگ

داستان تامبلر، همان داستان گوگل و گام بو و آمازون و غیر بی آن بی هست. همان داستان یوتیوب هست. در کلیات، هیچ تفاوتی باهم ندارند.

تامبلر، روشی ساده برای ایجاد وبلاگ
برترین ها: امروز، به بررسی اجمالی کسب و کار جوانی می‌پردازیم، که شاید در آینده ای نه چندان دور، مارک زاکربرگ دوم اینترنت بشود. دیوید کار، بنیان‌گذار میلیاردر شبکه اجتماعی تامبلر، نامی است که از وی بیش‌تر خواهیم شنید.

تامبلر، روشی ساده برای ایجاد وبلاگ

تامبلر، روشی ساده برای ایجاد وبلاگ


داستان تامبلر

داستان تامبلر، همان داستان گوگل و گام بو و آمازون و غیر بی آن بی هست. همان داستان یوتیوب هست. در کلیات، هیچ تفاوتی باهم ندارند. اگر مدیران گوگل، این میراث دیجیتالی روزگار ما، در گاراژ یک‌خانه، بر روی الگوریتم یک موتور جست‌وجوی اعجاب‌انگیز کار می‌کردند و آقای زوکرب، در خوابگاه دانشگاه هاروارد، به دنبال سایت اجتماعی فیس بوک بود، جف بزوس و همسرش نیز در یک‌خانه کوچک در امریکا، تولد آمازون را در انتظار می کشیدند. سه جوانی که غیر بی آن بی را در آمریکا راه انداختند و اکنون، میلیون‌ها گردشگر را در کره خاکی، پناه می‌دهند، همه و همه، از جایی معمولی شروع کردند. آن ها، به شعار مشهور JUST DO IT نایک!، عمل کردند و بر اساس تفکر fake it to make it (حتی الکی فکر کن، میشه!)، مسیر را بر خود هموار کردند.

قطعاً اگر انرژی مثبت و تلاش و کوشش مکرر نبود، اکنون 2.5 میلیارد کاربر اینترنت، امازون و فیسبوک و یوتیوب و گوگل نداشت که بخواهد بخشی از عمر گران بهای خود را در این پرتال‌ها، هر روز صرف کند... . داستان تامبلر نیز، شبیه داستان‌های فوق است. تفاوت زیادی ندارد. دیوید کار سی ساله، یک جوان آمریکایی، از میکروبلاگینگ استفاده کرد تا در قالب یک شبکه اجتماعی، ایده جدیدتری از گوگل پلاس لری پیج و فیسبوک زاکربرگ به دنیا ارائه کند. ایده دیجیتالی خلاقانه ای که توانست، ظرف چند سال، با استقبال مخاطبان رو به رو شود و بیش از 220 میلیون مخاطب را در خود جای دهد.

تامبلر، روشی ساده برای ایجاد وبلاگ

به ایده اینستاگرام نگاه کنید! عکس را در اینترنت به اشتراک بگذارید و دیگران لایک و کامنت بزنند. مانند اینستاگرام، قبل از تولد این پرتال، سایت‌های بسیاری بودند که چنین قابلیتی را برای شما فراهم می‌کردند. اما هیچکدام، موفقیت تجاری و کارآفرینی اینستای محبوب امروز را، کسب نکردند. شاید بپرسید چرا؟ پاسخ تقریباً روشن هست. پاسخ در تفکر اجتماعی و نگاه سیستماتیک به مقوله ظرفیت‌های تمایل کاربران به حضور در فضای اجتماعی و استفاده از گوشی‌های هوشمند برای گشتن در وب و گذران وقت هست. اینستاگرام به خوبی، این دو نیاز مهم کاربران وب را شناخت و با نیازسنجی دقیق مخاطبان و بررسی رفتار اینترنتی آن ها، محصولی را ارائه کرد که زوکرب، که خود از بزرگان عصر دیجیتال هست را واداشت تا ۲ میلیارد دلار ناقابل!، به موسسان یک استارت آپ ساده مانند اینستاگرام بدهد و مالکیتان را در اختیار بگیرد.


اگر تاریخ کسب و کارهای جهان را مرور کنید، بعید است که کسب و کارهای غیر دیجیتالی برخورد کنید که ظرف 2-3 سال از راه اندازی آن‌ها، به 100 تا 200 برابر قیمت اولیه خود، خریدار داشته باشند. سری به جدول فوربس 500 بزنید. ببینید در فهرست 50 شرکت برتر دنیا و حتی 20 میلیاردر اول دنیا، چند شرکت و کارآفرین اینترنتی وجود دارد. برخی از پرتال‌های مشهوری که هم اینک از آن استفاده می‌کنید، ارزش بازاری و برند آن ها حتی از شرکت‌هایی با نیم قرن فعالیت مانند مک دونالد، مرسدس بنز و حتی IKEA هم بیش‌تر هست. این راز موفقیت چیست؟ چرا کسب و کارهای دیجیتالی تا این اندازه گوی سبقت را از کسب و کارهای سنتی گرفته‌اند؟ برگ برنه کسب و کارهای دیجیتالی در مقایسه با کسب و کارهای سنتی چیست؟ پاسخ به این پرسش‌ها را در باشگاه کارآفرینی دیجیتالی و ده‌ها مطلبی که تا کنون ارائه شد، پیدا کنید...

تامبلر، روشی ساده برای ایجاد وبلاگ
(تصویر ایندکس پرتال وبلاگ نویسی خلاق تامبلر)

بنابراین، داستان تامبلر، یک داستان ساده هست. داستان ایده خلاق یک جوان، باز هم از دیار امریکا، باز هم از دیار کریستف کلمپ، که در خانه یک ایده را پروراند و با سعی وافر، پرتالی را در اختیار میلیون‌ها مخاطب وب قرار داد که به عنوان یک شبکه اجتماعی جالب، روزانه 15 میلیون مخاطب ثابت دارد. مؤسس تامبلر، نه دکترای اقتصاد از هاروارد داشت و نه پدرش مانند لری پیج، استاد ریاضیات و هوش مصنوعی بود! نه مانند پاریس هیلتون مشهور، میراث دار میلیاردها دلار ثروت پدری! هیچ کدام نداشت. فقط یک ایده داشت که خلاقانه رویان کار کرد و به قول مستند راز همه سیگنال‌های کیهانی انرژی مثبت را جمع کرد تا محصول دیجیتالی خوبی را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

طبق پیش بینی جدید سایت emarketer تعداد کاربران تامبلر در ایالات متحده آمریکا (آن‌هایی که حداقل یک بار در ماه به اکانت خود دسترسی دارند) امسال در مقایسه با سال گذشته (2014)، 9/12 درصد افزایش خواهد یافت. پیش بینی eMarketer می‌گوید: پایگاه کاربری تامبلر به 20 میلیون در سال 2015 و 26/6 میلیون در سال 2019 خواهد رسید. در مقایسه، پایگاه کاربری گام بوک در آمریکا امسال در مقایسه با سال قبل، 3 درصد افزایش داشته است. توییتر 6/9 درصد و پین‌تر است 4/11 درصد. در میان پنج شبکه اجتماعی برجسته در eMarketer، پیش بینی می‌شود فقط پایگاه کاربری اینستاگرام در آمریکا بیش از تامبلر افزایش یابد (9/20 درصد). نادیده گرفتن برخی از ترندهای تامبلر برای بازاریابان، دست اندر کاران روابط عمومی، روزنامه نگاران برند و گروه‌های دیگر از افراد حرفه‌ای بسیار دشوار است، به‌ویژه اگر مخاطبان آن‌ها شامل گروه سنی 16 تا 34 سال باشد.

حضور شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ بین‌المللی در تامبلر رو به افزایش هست. دو هفته پیش بود که ناسا، وارد این شبکه اجتماعی شد. ناسا را در http://nasa.tumblr.com دنبال کنید. صفحه رسمی ناسا در تامبلر، توسط خانم پگی ویستون Peggy Whitson از فضانوردان مشهور آمریکایی مدیریت می‌شود. وی در سال ۱۹۸۵ میلادی، موفق به دریافت درجه دکترا از دانشگاه رایس در رشته بیوشیمی شد.

تامبلر، روشی ساده برای ایجاد وبلاگ
(پگی ویتسون، سخنگوی ناسا در تامبلر)

خانم ویتنی که سابقه‌ای بسیار درخشان در ناسا دارد تا کنون در ماموریت‌های بسیاری شرکت کرده، و در ISS Expedition-16 فرمانده ایستگاه بین‌المللی فضایی بوده است. ویتسون با ۳۷۶ روز در فضا، با سابقه‌ترین فضانورد ناسا است که اکنون، سخنگوی ناسا در تامبلر محسوب می‌شود.

تامبلر، روشی ساده برای ایجاد وبلاگ
(گزارش اخیر پرتال هوا فضای مشهور space.com درباره حضور ناسا در تامبلر)

شرکت یاهو که مالک تامبلر است، خود را به عنوان یک پلت فرم میکروبلاگینگ توصیف می‌کند که «آن را برای افراد بسیار بسیار ساده می‌کند تا به ایجاد یک وبلاگ بپردازند و هر آنچه را که دوست دارند در آن منتشر کنند از داستان گرفته تا تصاویر، فایل‌های GIF، لینک‌ها، جوک‌ها، جوک‌های هوشمند، quips،Spotify ها، ویدیوها، آهنگ mp3، مد، هنر و ... .

"دیوید کار" هنگامی که نوجوان بود تامبلر را راه اندازی کرد. تامبلر طی معامله ای به ارزش 1.1 میلیارد دلار به یاهو فروخته شد اما کار همچنان ترجیح می‌دهد تا سبک زندگی ساده ای داشته باشد. یکی از بزرگ‌ترین ولخرجی‌های وی خرید خانه ای یک هزار و 700 فوت مربعی به ارزش 1.6 میلیون دلار در ویلیامز بورگ، بروکلین بوده است. با این وجود، تقریباً نصف خانه وی خالی است. کار شگفتی خود از این که مردم خانه خود را با وسایل مختلف پر می‌کنند ابراز داشته است.

تامبلر (Tumblr) در واقع، یک پلتفورم میکروبلاگینگ microblogging platform و یک وب‌گاه ارائه‌دهنده خدمات شبکه اجتماعی Social Networking است که توسط شرکت تامبلر راه‌اندازی و اداره می‌شود. ایده خلاقی که مؤسسان چند سال پیش ایجاد کرد، اکنون بیش از 400 نفر را به طور مستقیم در سراسر جهان به اشتغال مولد وا داشته است. داشبودری که تامبلر برای کاربرانش جهت مدیریت وبلاگ ایجاد کرده است، بسیار ارزنده هست و شاید یکی از برگ برنده هاش در قیاس با رقبای سنتی باشد.

تامبلر، روشی ساده برای ایجاد وبلاگ
(تصویر داشبورد تامبلر)

بر اساس آماری که این شرکت در هفته گذشته اعلام کرد (8 آگوست 2015 میلادی)، قریب به 248 میلیون وبلاگ در شبکه اجتماعی تامبلر ثبت و راه اندازی شده است. بر اساس رتبه بندی سایت آلکسا آمازون، این سایت در فهرست 40 پرتال پر بیننده اینترنت قرار دارد. خوب، همین رقم، برای نشان دادن موفقیت کسب و کار دیجیتالی‌اش کفایت می‌کند.

ویژگی اصلی تامبلر آسانی در استفاده و داشتن امکانات متفاوت برای کاربران خود است تا بتوانند در قالب‌های مختلف پست‌های کوتاه خود را بیان کنند. این وبلاگ‌ها اصطلاحاً تامبلاگ نام دارند. کاربران می‌توانند وبلاگ دیگران را دنبال کنند مگر اینکه یک کاربر بلاگ خود را خصوصی کرده باشد.

جف راک و گرت رأس، در سال 2009 میلادی، اپلیکیشنی را برای تامبلر به نام Tumblerette راه اندازی کرده و آن را در اپ استور قرار دادند که توسط کمپانی تامبلر خریداری شد. امروزه، بیش از 70 میلیون پست روزانه توسط کاربران تامبلر در این شبکه اجتماعی منتشر و به اشتراک گذاشته می‌شود. تامبلر، در خیابان بیست و یکم نیویورک قرار دارد. تبلیغات اینترنتی و فروش ابزارهایی برای طراحی و به روز رسانی حرفه ای تر وبلاگ‌ها، از جمله خدمات درامد زایی هست که کسب و کار آقای کار، امروزه ایجاد کرده است.

اگر چه تامبلر، لایحه مالیکت دیجیتالی هزاره سوم آمریکا موسوم به Digital Millennium Copyright Act (DMCA) را پذیرفته است، اما همواره توسط شاکیان، به نقض حقوق شهروندان و کاربران اینترنت متهم هست. حملاتی که در سال 2012 به این سایت از طریق یک گروه همجنس گرای نیجریه ای مقیم آمریکا بر این سایت صورت گرفت، یکی از نشانه‌های اعتراضات خاموش به فعالیت‌های این پرتال می‌باشد.

21 اکتبر 2011 میلادی، زمان خاصی برای تامبلر بود، چرا که توانست، ابزار وبلاگ نویسی رسمی را برای رییس جمهور امریکا تدارک ببیند و یکی از نقاط عطف فعالیت خود را شاهد باشد.

تامبلر چگونه کار می‌کند؟

این کسب و کار 1 میلیارد دلاری، همانند پیشینیان خود، آسان کار می‌کند. یعنی برای استفاده از آن، سواد و اطلاعات خاصی نیاز نیست و شما می‌توانید با یک کد کاربری و رمز عبور، در این پرتال فعال بوده و از خدماتش استفاده کنید. در واقع، تامبلر یک وب سایت و یک پلتفرم وبلاگ است که به کاربران خود اجازه ارسال متن، عکس‌ها، فیلم‌ها، لینک‌ها، نقل قول‌ها و صدا را از طریق tumblelog می‌دهد. کاربران می‌توانند کاربران دیگر را دنبال، و یا tumblelog خود را خصوصی نمایند که استفاده از خدمات آن بسیار ساده است.

تامبلر 225 میلیون وبلاگ دارد که در میان 10 شبکه بزرگ اجتماعی قرار گرفته است. البته اگر با بلاگ اسپات گوگل آشنا باشید، در خواهید یافت که رفتار کاری این سایت، تا حدودی مشابهان چیزی هست که در بلاگر گوگل شاهد بودیم و بعضاً در برخی از سرویس دهنده‌های وبلاگ فارسی نیز رد پاهایی از آن را مشاهده می‌کنیم. به هر حال دنیا، دنیای اقتصاد مشارکتی و الگو یابی های بیرونی در عرصه کارآفرینی مبتنی بر فناوری اطلاعات هست.

تامبلر، روشی ساده برای ایجاد وبلاگ

تامبلر، مزایای کلیدی زیادی دارد که اگر از آن چند هفته استفاده کنید، در خواهید یافت. برخی از مزایای کلیدی تامبلر عبارت‌اند از:

• استفاده سریع و راحت بدون تخصص خاص!

• شروع آسان با ابزارهای شناخته شده و منوها و اصطلاحات معروف در وب

• امکان ارسال تصویر، صدا و ویدئو و مقالات به طور مستقیم در وبلاگ بدون نیاز به میزبان کمکی

• امکان ایجاد ساده یک وبلاگ و مدیریت آن، همانند پرشین بلاگ و بلاگفا

• امکان اشتراک بخشی کوتاه از یک نوشته

• امکان تعامل با دیگر کاربران و وبلاگ نویسان در شبکه اجتماعی تامبلر

• ظرفیت‌های آموزشی خوب برای کاربران خوب و ایده پردازان دیجیتالی

• لایک و دنبال کردن عین توییتر

• انتشار تصاویر مانند اینستاگرام اما در فضای وبلاگی و شبکه ای تمام عیار

اساساً شما می‌توانید چیزهایی مانند عکس‌ها، مقالات و یا لینک را پست کنید. شما می‌توانید کاربران را در تامبلر دنبال و آن‌ها نیز می‌توانند شما را دنبال کنند. تامبلر فضای بسیار بصری دارد و کاربران جوان تر به آن تمایل بیشتری دارند. در هر صفحه از اینترنت که باشید در صورت یافتن مطلبی جالب می‌توانید با کمک تامبلر به عنوان یک مینی بلاگ به صورت آنلاین آنرا به اشتراک بگذارید. کافیست مطلب با تصویر مورد نظر را انتخاب و روی گزینه share on تامبلر کلیک کنید.

استفاده از تامبلر بسیار آسان است که توضیح آن را سخت می‌کند. تامبلر با قراردادن یک وبلاگ ساده هر آنچه که کاربران می‌خواهند را از قبیل داستان، عکس، تصاویر GIF، تلویزیون، پیوندها، quips، جوک‌ها، جوک‌های هوشمند، آهنگ Spotify، mp۳ ها، فیلم‌ها، مد، هنر و... را در آن قرار داده است. تامبلر از ۲۲۵ میلیون وبلاگ متفاوت تشکیل شده است. شما هم میتوانیدبه دنیای تامبلر بازها بپیوندید...

۲۰ نکته جالب درباره تامبلر

این بیست نکته، ۳ موضوع مهم را درباره کارآفرینی دیجیتالی آقای دیوید کار به علاقمندان کارآفرینی بازگو می‌کند. یکی آن که اکنون، اکثر مخاطبان به سایت‌ها، از طریق گوشی هوشمند وصل می‌شوند. پس، نسخه موبایلی فراموش نشود! دوم، نگاه شبکه ای به هر کسب و کاری در دنیای امروزی، الزامی و واجب هست. حتی اگر شما یک سایت خبری راه اندازی می‌کنید یا درباره آشپزی مطلب می‌نویسید!! همه چیز در دنیای شبکه ای، موفق و فراگیر می‌شود. سوم این که، اپلیکیشن های موبایلی و راه اندازی پرتال به زبان‌های مختلف، یک پیش فرض برای هر کسب و کاری هست که از امروز می‌خواهد به دنیای دیجیتالی اینترنت، پا بگذارد. این را فراموش نکنید. ۲.۵ میلیارد کاربر اینترنت، تنها درصدی به زبان انگلیسی تسلط دارند. کسب و کارهای موفق، حداقل به ۲-۳ زبان زنده دنیا به روز رسانی می‌شوند.

تامبلر، روشی ساده برای ایجاد وبلاگ

۱. تامبلر سریع‌ترین پلت فرم رسانه اجتماعی در حال رشد در نیمه اول سال ۲۰۱۴ بود. با ۱۲۰ درصد افزایش در تعداد کاربران فعال.

۲. از ماه مارس، تامبلر در رتبه ۲۹ رنکینگ جهانی وب سایت الکسا قرار گرفت.

۳. تامبلر از ماه مارس، ۶/۲۲۵ وبلاگ جداگانه دارد.

۴. ۹/۳ میلیون وبلاگ جدید در فوریه ایجاد شد.

۵. از ماه مارس سال ۲۰۱۵، بیش از ۲/۱۰۵ میلیارد پست در تامبلر منتشر شده است.

۶. این شبکه در سوم ژانویه با ۱۰۰ میلیارد پست پیشی گرفت.

۷. ۵/۲ میلیارد از پست‌های تامبلر در فوریه منتشر شدند.

۸. ۱/۸۳ میلیون از پست‌های تامبلر هر روز منتشر می‌شوند.

۹. تامبلر به ۱۳ زبان قابل دسترسی است.

۱۰. ۴۲ درصد از ترافیک تامبلر ناشی از کاربران ایالات متحده آمریکا است.

۱۱. تامبلر در ماه ژانویه، ۳۵ میلیون بازدید کننده فقط از ایالات متحده آمریکا جذب کرد.

۱۲. پست اصلی تامبلر درباره #TheDress، ۷۳ میلیون بازدید آر صفحه را به دنبال داشت.

۱۳. در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴، تعداد همه مخاطبان تامبلر (بلاگرها و بازدیدکننده‌ها) به ۴۶۰ میلیون رسید، ۹ درصد بیشتر در مقایسه با سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴.

۱۴. استفاده از اپلیکیشن موبایلی تامبلر از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴، ۳۳ درصد افزایش داشت.

۱۵. تامبلر بالاترین رتبه بندی احساسات (۳۴/۵) را در میان همه پلت فرم‌های اجتماعی دارد یا همانطور که تامبلر می‌گوید وب سایت مکانی مثبت‌تر از هر شبکه اجتماعی دیگر است.

۱۶. در میان کاربران اینترنت، گروه سنی ۱۶ تا ۲۴ ساله فعال‌ترین گروه سنی در تامبلر هستند.

۱۷. بیش از ۷۰ درصد از کاربران تامبلر در گروه سنی ۱۶ تا ۳۴ سال قرار دارند.

۱۸. در میان بیش از ۳۵ پلت فرم رسانه اجتماعی که بوسیله سایت Global Web Index ردیابی می‌شوند؛ تامبلر جوان‌ترین مخاطبان را داراست. در کنار تامبلر اینستاگرام نیز می‌تواند ادعای جوان‌ترین مخاطبان را
داشته باشد. در حقیقت بیشتر جمعیت مخاطب تامبلر و اینستاگرام زیر 35 سال هستند.

19. 80 درصد از کاربران فعال تامبلر از طریق تلفن همراه به این پلت فرم دسترسی دارند.

20. ارسال پست‌ها به صورت فعال در ساعت چهار بعدازظهر به نقطه اوج خود می‌رسد و روز یکشنبه شلوغ‌ترین روز این پلت فرم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • amir

      سلام فیلتره که!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بسلامتی!

    • متین

      دوستان ای کاش صداشو در نمیاوردین عمو فیلتر چی رو بیدار کردین فیلترش کرد. :|

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج