۲۳۵۴۰۳
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان

پرتال برترین باشگاه‌های فوتبال جهان، امروزه به منبعی فعال برای اطلاع رسانی و درامد زایی تبدیل شده‌اند که نقش زیادی در کسب و کار این مراکز ورزشی پر طرفدار دارد. این گفتار، مروری دارد به کسب و کار دیجیتالی برترین باشگاه‌های فوتبال دنیا.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان




برترین ها: برترین باشگاه‌های فوتبال جهان، امروزه فقط در قاره سبز هستند. کسی نامی از باشگاه‌های مهمی در آسیا، امریکای جنوبی و حتی آفریقا در ذهن ندارد. اروپا، مهد فوتبال جهان، همواره در صنعت فوتبال، پر مخاطب، پر درامد و فعال بوده است و این رویه را در یک سده اخیر، همچنان حفظ کرده است.

جام جهانی فوتبال از 1930 تا 2014، بین کشورهای اروپایی و امریکای جنوبی تقسیم شده و تا کنون هیچ تیمی از آسیا، اقیانوسیه و حتی قاره آفریقا، موفق به کسب جام طلایی فیفا نشده است.

آرزوی میلیون‌ها در سراسر جهان، بازی کردن در باشگاه‌های مشهور اروپایی هست و این آرزو، همانند بازی کردن در فیلم‌های هالیوودی در امریکا، نوستالژیک هست و زمینه ساخت فیلم‌ها و رمان‌های بسیاری را در عصر کنونی سبب شده است.

برترین باشگاه‌های فوتبال جهان، امروزه در قاره سبز می‌درخشند و توانمندی فناوری اطلاعات به کمک آن ها آمده تا در صنعت تبلیغات و کسب و کار، درآمدزایی خود را ارتقا دهند. این گفتار نگاهی دارد به کسب و کار دیجیتالی برترین باشگاه‌های فوتبال جهان از قاب فناوری اطلاعات. با ما همراه باشید.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان
(پرتال برترین باشگاه‌های فوتبال جهان، روزانه میلیون‌ها مخاطب وب را جذب می‌کند)

فوتبال، صنعت پردرآمد و پر مخاطب!

امروزه دیگر، فوتبال را نمی‌توان یک ورزش معمولی دانست. سیاستمداران و برندهای صنعتی مطرح جهان، در داخل مستطیل سبز، با یکدیگر می‌جنگند و مبارزه می‌کنند. هر تیمی که موفقیت‌های بیشتری کسب کند، دلارهای بیش تری دریافت خواهد کرد و دلارهای بیشتر، یعنی اهمیت و ارزش بازار بیش تر. باشگاه‌های فوتبال همانند شرکت‌های بورسی، بر اساس تولید سالانه و بهره وری سالانه، رتبه بندی می‌شوند و نظر برندهای مشهور صنعتی و خدماتی جهان را جذب می‌کنند.

برای همین هست که رسانه فوتبال، رسانه پر مخاطب و پر درآمدی هست که به یمن فناوری اطلاعات، روز به روز بر گسترشان افزوده می‌شود. ارزش 20 باشگاه برتر فوتبال جهان، امروزه بیش از 30 میلیارد دلار برآورد می‌شود که به اندازه نیمی از درامد نفتی سالانه بخشی از کشورهای حاشیه خلیج فارس هست.

فوتبال نه تنها یک ورزش بلکه یک تجارت پرسود است، تجارتی که جهان به آن احتیاج دارد. به دلیل درآمدهای بسیار بالا و توجه جهانی به این ورزش، صنعتی بزرگ پیرامون آن شکل گرفته است اما جریان اصلی ورود پول به باشگاه‌ها از تبلیغات می‌گذرد. باشگاه‌های اروپایی و سرمایه گذارهای عرب با نگاه به همین بخش به سودهای کلان رسیده‌اند. چرخ فوتبال با همه ورودی‌ها و خروجی‌های عظیمش بر روی بازاریابی و تبلیغاتش می‌چرخد.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان

تبلیغات در فوتبال روز دنیا و در جایی که این ورزش به عنوان یک صنعت درآمدزا تلاش می‌کند از همه پتانسیل‌هایش برای ایجاد درآمد بهره ببرد، به عنوان یکی از رکن‌های درآمدزایی شناخته شده است. نزدیک به یک دهه است که تبلیغات به شکل بسیار حرفه ای وارد این صنعت شده و با شتاب به جلو گام برمی دارد.

ما امروز مدعی هستیم که به یکی از این روش‌ها، شاید نزدیک به استانداردهای جهانی رسیده‌ایم اما هنوز هیچ تئوری مدونی برای رشد صنعتی این ورزش پیش بینی نشده است. تبلیغات دور زمین تنها نمونه ای از انواع روش‌های کسب درآمد از طریق تبلیغات است. گزارش این قسمت مروری است بر «وفور شیوه‌های درآمدزایی» توسط باشگاه‌های جهان.

سایت‌های ورزشی برترین باشگاه‌های فوتبال امروز دنیا، کم تر از پرتال‌های خبری پر بیننده اینترنت، مشتری ندارد! روزانه صدها هزار نفر به سایت این باشگاه‌ها مراجعه می‌کنند تا از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به بازیکنان و کادر فنی و حتی تصاویر تمرینات بازیکنان، اطلاع کسب کنند. مشاهده ویدئوهای گرفته شده در رختکن، زندگی خصوصی و حتی آرشیو مسابقات خاطره انگیز بخشی از ظرفیت‌های عالی پرتال‌های باشگاه‌ها را تشکیل می‌دهد.

پرتال برخی از باشگاه‌های مشهور دنیا مانند رئال مادرید، بارسلونا و منچستر یونایتد، حتی در نشریات و شبکه‌های ورزشی مختلف نیز تبلیغ و اطلاع رسانی می‌شود و به عنوان سخنگوی اینترنتی جامعه ورزشی بخشی از طرفداران فوتبال، به شمار می‌روند. جام جهانی ۲۰۰۲ بود که پرتال یاهو، به کمک اطلاع رسانی مسابقات جام جهانی آمد و شاهد تبلیغ یاهو در کنار زمین بودیم. اکنون، سایت‌های خبری و وب سایت‌های باشگاه‌های فوتبال در دنیا، یکی از مراکز پر مخاطب در سرزمین دیجیتال هستند که روز به روز بر شما مخاطبانشان نیز به مدد شبکه‌های اجتماعی افزوده می‌شود.

رئال مادرید: باشگاه کهکشانی‌ها - realmadrid.com

یکی از پر افتخارترین و مشهورترین باشگاه‌های امروز فوتبال جهان، باشگاه رئال مادرید اسپانیا هست. افتخاراتی که رئال مادرید در کسب جام‌های مختلفی مانند: لالیگا، چمپیونز لیگ اروپا و جام قهرمانان باشگاه‌های جهان ظرف دو دهه اخیر به دست آورده است، سبب شده تا پرتال این باشگاه، یکی از پر مخاطب‌ترین سایت‌های ورزشی در جهان باشد. بیش از ۱۰۰ میلیون نتیجه جست وجو درباره رئال و صدها هزار موضوع لینک شده به پرتال این باشگاه مهم فوتبال، نشان می‌دهد که سایت این باشگاه، طرفداران زیادی دارد.

رئال مادرید، باشگاه کهکشانی‌های فوتبال هست و بزرگانی چون کریستیانو رونالدو، دیوید بکهام و آلفرد دی استئفانو، کاسیاس و لوئیس فیگو، تنها مشتی نمونه از خروار هست که در این باشگاه توپ زده‌اند. در بخش football-legends، بزرگان این باشگاه و تاریخچه فعالیت‌هایشان به صورت مصور ارائه شده. بیشترین درآمد این باشگاه از بخش تبلیغات و تجارت آن است و سهم ۴۱ درصدی دربرآورده کردن نیازهای این غول فوتبال دارد.

درآمد این فصل باشگاه در بخش تبلیغات با افزایش ۴ درصدی به مبلغ ۲۱۱.۶ میلیون یورو رسید و دلیل این افزایش، تمرکز رئال بر بازارهای خارج از اسپانیاست. عقد قرارداد با هواپیمایی امارات که از ۲۰۱۴-۲۰۱۳ آغاز می‌شود و افزایش قابل توجه در قراردادی که با BWIN داشتند، عمده این تجارت بود.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان
(تصویر ظرفیت‌های کسب و کار اینترنتی در پرتال باشگاه رئال مادرید)

سایت اینترنتی باشگاه رئال مادرید، ظرفیت‌های اطلاع رسانی و ارائه محتوای خوبی به مخاطبان دارد و حتی برای مخاطبانش، خدماتی اینترنتی ارائه کرده که خرید لوازم ورزشی با برندرئال و اسپانسرهایش و همچنین سفارش کارت هواداری باشگاه، از آن جمله هست. مادریدیستا، همان طرفداری باشگاه هست که خدماتی را برای اعضا فراهم می‌کند. سفارش پیراهن و شورت ورزشی در بخش ویژه ای در سایت باشگاه در اختیار علاقمندان هست که تقریباً شبیه یک فروشگاه پوشاک در فضای وب عمل می‌کند.
گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان
(تصویر پرتال فروش محصولات باشگاه رئال مادرید در اینترنت)

بخش فروشگاه سایت رئال مادرید، در نشانی مجزایی با نام realmadridshop.com در دسترس علاقمندان هست که گشتی دران، خالی از لطف نیست. خرید سوغاتی‌ها و محصولات مختلف با آرم باشگاه رئال مادرید و برند اساپنسرهای این تیم، در این سرویس اینترنتی ارائه شده است. اگر باشگاهی در ایران بخواهد، یک الگوی موفق در راه اندازی پرتال برای مجموعه خود را در اختیار داشته باشد، سایت رئال مادرید اسپانیا، یک روش جالب توجه خلاقانه هست.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان
(ایندکس پرتال باشگاه رئال مادرید اسپانیا - اگست ۲۰۱۵)

بارسلونا: باشگاهی که دوباره باید شناخت - fcbarcelona.com

بارسلونای اسپانیا، اگر تا چند دهه پیش، برای شمار زیادی از مردم جهان منطقه ای ناشناخته بود، امروزه به مدد باشگاه فوتبالش و حس استقلال طلبی کاتالان‌ها، یک منطقه بسیار شناخته شده در دنیای ما می‌باشد. سالانه میلیون‌ها نفر از گردشگران خارجی، اسپانیا و به خصوص بارسلونا را برای بازدید انتخاب می‌کنند. آب و هوای مطبوع و موقعیت کوهستانی و ساحلی بارسلونا سبب شده است تا این منطقه از اسپانیا، همواره بیش از نقاط دیگر اسپانیا و اروپا، در خبرها دیده شود.

باشگاه فوتبال بارسلونا، حداقل یک دهه هست که شدیداً در کانون توجه مراکز تبلیغاتی، اطلاع رسانی، ورزشی و صنعتی جهان قرار گرفته است. اسطوره فوتبال در قرن بیست و یکم، یعنی لیونل مسی آرژانتینی، چند سالی هست که در این باشگاه توپ می زند و آوازه این باشگاه را به سراسر گیتی رسانده است. شعبده بازی‌های مسی در زمین سبز نیوکمپ برای بارسلون، سبب موفقیت‌های خارق العاده بارسلونا در دنیای فوتبال و تبلیغات شده است.

سایت اینترنتی باشگاه بارسلونا نیز، از این فرصت بکر استفاده کرد و ظرفیت‌های اطلاع رسانی و کسب و کار گسترده ای را در وب سایت خود ارائه کرده که جالب توجه هست. پس از موفقیت‌های بی نظیر در بارسلونا، این بار لوئیس انریکه، بازیکن اسبق بارسلونا توانست، این تیم را مجدداً به قهرمانی رقابت‌های جام باشگاه‌های اروپا در سال 2015 میلادی برساند. تاریخچه کامل مصور باشگاه پر افتخار بارسلونا، داستان نیوکمپ و جزییاتش در کنار فرصت‌های فروش کالاهایی با برند بارسلونا، همه و همه در پرتال بارسلونا دات کام ارائه شده است.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان
(تصویر بخش ویژه دانلود اپلیکیشن های باشگاه بارسلونا)

برای راحتی استفاده مخاطبان از سایت پر بیننده باشگاه بارسلون، ظرفیت جدیدی در چند سال اخیر به سایت اضافه شده تا مخاطبان بتوانند اپلیکیشن های موبایلی مخصوص باشگاه را دانلود و از آن استفاده کنند. اکنون معتادان گوشی‌های هوشمند می‌توانند لحظه به لحظه از آخرین اخبار و رویدادهای باشگاه کهکشانی بارسلونا، اطلاع کسب کنند. پرتال http://fcbapps.fcbarcelona.com برای این کار در دسترس شما می‌باشد. جالب است که بدانید سایت باشگاه بارسلونا، به 10 زبان زنده دنیا و حتی عربی نیز در دسترس علاقمندان هست.

از دیگر بخش‌های جالب سایت، بخش فروشگاهیان هست که واقعاً، یک فروشگاه اینترنتی قدرتمند تمام عیار هست و برای کشورهای مختلف دنیا، خدمات مختلفی را ارائه می‌کند. به http://shop.fcbarcelona.com مراجعه کنید. شما را با هزاران کالا و محصول جالب با برند بارسلونا و اسپانسرهای آن مواجه می‌کند.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان
(تصویر بخش ویژه فروشگاهی باشگاه بارسلونا به تفکیک کشورهای جهان)

چنین پرتال قوی فروشگاهی در سایت باشگاه بارسلونا نشان می‌دهد که درامد اینترنتی این باشگاه بسیار قابل توجه هست که چنینی ظرفیت عظیمی برای راه اندازی فروشگاه مربوط به فروش محصولات این باشگاه راه اندازی می‌شود. الگوهای کسب و کار این پرتال می‌تواند مورد استفاده وب مس‌ترهای سایت‌های باشگاهی کشور نیز قرار بگیرد. در این فصل، خطوط هوایی قطر بر پیراهن این تیم نقش بست و این اولین باری بود که پیراهن این تیم یک نام تبلیغاتی را به خود دید. 30.5

میلیون یورو نتیجه این قرارداد بود که با پیروزی در لیگ قهرمانان 5 میلیون یورو نیز به آن افزوده شد. باشگاه قرارداد دیگری نیز با غول کامپیوتری دنیا، شرکت Intel بسته است که تا سال 2018 شریک تکنولوژی‌های رسمی باشگاه باشد. ارزش این قرارداد 19.2 میلیون یورو است. قرار است که از امسال تا 4 سال آینده لوگوی این شرکت وسط پیراهن بارسلونا جای بگیرد.

درآمد تبلیغاتی این فصل 37 درصد از کل درآمد باشگاه معادل 176.8 میلیون یورو را تشکیل داد و با افزایش دو درصدی در حق پخش تلویزیونی، درآمد حاصل از این بخش نیز برای بارسلونا 188.2 میلیارد یورو بود. همه این‌ها نشان می‌دهد که صنعت فوتبال در اسپانیا، به اندازه صنعت خودروسازی در آلمان، درامدهای نجومی به همراه دارد!

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان

منچستر یونایتد و جهنم اولترافورد در manutd.com

اگر بخواهیم از جو فوتبال در اسپانیا بیرون بیاییم، اولین مقصدی که باید به آن عزیمت کنیم، جایی نیست جز منچستر یونایتد، جایی در نزدیکی جهنمی به نام اولدترافورد. شیاطین سرخ انگلیسی، یکی از پر افتخارترین باشگاه‌های فوتبال همه اعصار را در اختیار دارند و در فهرست ۵ باشگاه برتر جهان هستند.

عملکرد تجاری این باشگاه روند روبه‌پیشرفت خود را همچنان ادامه داده است. ۳۴.۹ میلیون پوند در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ سهم درآمدهای تجاری این باشگاه است. سال گذشته چندین حامی مالی منطقه ای و بین‌المللی و یک دفتر فروش در هنگ‌کنگ به باشگاه منچستریونایتد اضافه شدند. چشمگیرترین قرارداد این باشگاه با شرکت جنرال موتورز (شورلت)، برای پیراهن این تیم است که ارزشی بالغ بر ۵۵۹ میلیون دلار برای ۷ سال دارد.

بااینکه نام شورلت جایگزین AON بر روی پیراهن این تیم شده اما منچستر حمایت این غول بیمه دنیا را از دست نداده و به ازای دریافت حق نام‌گذاری ۱۲۰ میلیون یورویی، تجهیزات تمرینی این باشگاه در کرینگتون برای ۸ سال به مجموعه تمرینی AON نام‌گذاری شدند. کل درآمد این فصل منچستریونایتد ۴۲۳.۸ میلیون یورو بود که ۱۷۷.۹ میلیون سهم تبلیغات و ۱۸۸.۶ میلیون از آن حق پخش تلویزیونی است. تبلیغات وب سایت منچستر در اطراف ورزشگاه اولدترافورد، روز به روز در حال افزایش هست و این امر، اهمیت تبلیغات اینترنتی و کسب و کاردیجیتالی منچستر را نشان می‌دهد.

منچستر یونایتد انگلیس، امروزه چند میلیارددلار قیمت بازاری دارد و سالانه، صدها میلیون پوند از طریق تبلیغات و حق پخش تلویزیونی عمومی و خصوصی و حتی فروش محصولات در وب سایت خود، درامد دارد. منچستر یونایتد، یادآور نام‌های بزرگی چون الکس فرگوسن اسکاتلندی، اسطوره مربی گری در منچستر و جهان و همچنین بازیکنان چون رونالدو و بکهام و پیتر اشمایکل و وین رونی هست. در بالای وب سایت اینترنتی باشگاه شیاطین سرخ نوشته شده است:

World's most popular football team

سایت باشگاه منچستر، به ۷ زبان زنده دنیا ارائه شده است. اگر می‌خواهید از خدمات عضویت رسمی در باشگاه طرفداران منچستر یونایتد استفاده کنید به نشانی http://www.manutd.com/en/Official-Membership.aspx بروید.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان
(صفحه بخش عضویت متنوع باشگاه ورزشی منچستر یونایتد)

خدمات جالب توجهی را باشگاه منچستر یوناتید انگلستان در اختیار اعضا قرار می‌دهد که جالب توجه هست. بد نیست، الگوهای کسب و کار اینترنتی این باشگاه در جذب و ارتباط با جامعه طرفدارانش فمورد استفاده سایت‌های فوتبالی کشورمان نیز قرار بگیرد. یکی دیگر از بخش‌های جالب و پر مخاطب باشگاه ورزشی منچستر یوناتید، بخش فروش اجناس و محصولات باشگاه با همکاری اسپانسرهای باشگاه هست. این بخش در نشانی http://store.manutd.com ارائه شده و همانند سایت رئال مادرید و بارسلونای اسپانیا، دنیای از جنس و لوازم را با برند این باشگاه پر طرفدار ارائه می‌کند.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان
(تصویری از ابر فروشگاه MEGA STORE اینترنتی باشگاه منچستر یوناتید انگلستان)

از کیف و کفش و پیراهن و شورت ورزشی گرفته تا کیف و لباس با آرم و برند منچستر و اسپانسرهایش در این پرتال در دسترس می‌باشد. به نظر می‌رسد سالانه صدها هزار پوند، درامد خالص باشگاه از طریق فروش اینترنتی محصولاتش در اینترنت باشد.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان
(تصویر دنیایی از کالاهای قابل عرضه در سایت باشگاه منچستر یونایتد)

تلویزیون اینترنتی MUTV باشگاه منچستر یوانایتد نیز یکی از دیگر ظرفیت‌های درامد زایی باشگاه می‌باشد که در.manutd.com/en/MUTV-New.aspx ارائه شده هست.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان
(تصویر سرویس تلویزیون اینترنتی باشگاه منچستر یونایتد)

یکی از قابلیت‌های جالب سایت باشگاه منچستر یونایتد، ارائه سرویس شبکه‌های اجتماعی هست که کاربران و علاقمندان باشگاه می‌توانند با عضویت دران، با بازیکنان و مربیان و فعالان باشگاه درارتباط اینترنتی باشند. http://social.manutd.com فرصت خوبی را برای عاشقان منچستر فراهم کرده است.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان
(بخش شبکه‌های اجتماعی سایت باشگاه)

همه پست‌ها و مطالبی که منچستر یوناتید به طور رسمی در شبکه‌های اجتماعی مانند گوگل پلاس، فیس بوک، اینستاگرام و توییتر قرار می‌دهد همگی در این آدرس در دسترس علاقمندان دوآتیشه باشگاه هست. شیاطین سرخ را در نشانی https://plus.google.com/+MANUTD در گوگل پلاس دنبال کنید. همچنین این پرتال در شبکه اجتماعی پر مخاطب اینستاگرام نیز فعال هست که در آدرس: instagram.com/MANCHESTERUNITED مشاهده می‌شود.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان
(تصویر اینستاگرام باشگاه منچستر یونایتد انگلستان)

5.5 میلیون نفر فالوور صفحه رسمی شیاطین سرخ در اینستاگرام می‌باشند و قریب به 3 هزار پست، در این صفحه منتشر شده که مروران، خالی از لطف نیست. به هر حال، آن چه مسلم هست، شیاطین سرخ تنها در اولدترافودر، جهنمی بر پا نکرده‌اند، بلکه در سرزمین دیجیتال نیز، صدها فرصت کسب و کار را دراختیار مخاطبان قرار داده‌اند که الگوهای تجاری کسب و کار موفق برای استارت آپ ها می‌باشد.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان

بایرن مونیخ - http://www.fcbayern.de/en/

قرارداد دو ساله با آدیداس برای تأمین تجهیزات ورزشی (۲۵ میلیون یورو برای هر فصل) و قرارداد با اسپانسر دیگر این تیم که نام ورزشگاه این تیم (آلیانز) از آن گرفته شده به ارزش ۶ میلیون یورو، بخش تبلیغاتی این باشگاه را بیش از پیش قدرتمند ساخته است. قهرمانی این فصل افزایش ۳۱ درصدی معادل با ۲۵.۶ میلیون یورو را در حق پخش تلویزیونی برای این تیم داشت و علاوه بر این، حق پخش بین‌المللی لیگ در حال حاضر ارزشی بالغ بر ۷۰ میلیون یورو در هر فصل دارد. با این حال بایرن مشتاق است تا برای بهبود چهره جهانی خود دفاتری را در نیویورک و چین تأسیس کند..

سایت باشگاه بایرن مونیخ آلمان نیز از دیگر پرتال‌های ورزشی پر طرفدار در اروپا می‌باشد. این باشگاه در دو دهه اخیر، افتخارات زیادی را در اروپا کسب کرده است و اخیراً هم با پپ گواردیولا، در آرزوی کسب مجدد جام باشگاه‌های اروپاست. آلیانس آرنای مونیخ، یکی از مطرح‌ترین ورزشگاه‌های جهان به شمار می‌رود که البته برخی از محصولات ورزشی بایرن مونیخ نیز بر روی وب سایتش، با آرم این ورزشگاه می‌باشد.

سایت باشگاه بایرن مونیخ، به زبان‌های مختلف و قسمت‌های جالبی دیزاین شده است که می‌تواند برای طرفداران این باشگاه، جالب توجه باشد. همچنین این سایت، توانسته است تا از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و کارآفرینی دیجیتالی همانند رئال مادرید و بارسلونا استفاده کندو خدمات ومحصولات مختلفی را بر روی سایت به طرفدارانش عرضه کند. سایت به ۸ زبان راه اندازی شده و بخش‌های متعددی دارد. یکی از آن‌ها بخش فروشگاهی هست که انواع و اقسام محصولات با برند بایرن مونیخ، درآن عرضه شده است. در نشانی http://shop.fcbayern.de این اطلاعات موجود می‌باشد.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان
(تصویر سرویس فروشگاه متنوع باشگاه بایرن مونیخ آلمان)

سرویس فن شاپ، مخاطبان زیادی دارد، چرا که محصولات متنوعی از شورت و پیراهن ورزشی گرفته تا کیف و کفش و حتی شکلات با برند بایرن مونیخ در این پرتال در دسترس می‌باشد. اکثر باشگاه‌های ورزشی فوتبال دنیا، دارای تلویزیون اختصاصی هتند که نسخه وبیان را نیز ارائه کرده‌اند. این سرویس در نشانی http://www.fcb.tv/en موجود می‌باشد.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان
(تصویر بخش تلویزیونی باشگاه بایرن مونیخ)

فقط اعضا می‌توانند از طریق این صفحه، بایرن مونیخ را مشاهده کنند و جزییات بیش تری از مسابقات و رویدادهای آن، به دست آورند. یکی از کارهای جالب سایت باشگاه بایرن مونیخ، انتشار بخش ویژه ای به جامعه هواداران می‌باشد که برایتعال بهتر و اثربخش تر با آن ها راه اندازی شده است. این سرویس در آدرس www.myfcb.de قرار دارد و حاوی فرصت‌هایی برای ارتباط مخاطبان و جامعه هواداران باشگاه با بازیکنان و مربیان و مسئولان بایرن مونیخ هست.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان
(تصویر صفحه باشگاه هواداران مجازی بایرن مونیخ آلمان)

توجه به کودکان، یکی از ظرفیت‌های اطلاع رسانی و کسب و کار باشگاه بایرن مونیخ هست که در نشانی fcb-kidsclub.de/de معرفی شده است. همه رویدادها و فعالیت‌هایی که بایرن مونیخ برای حمایت از کودکان در اروپا و اقصی نقاط جهان انجام می‌دهد، در بخش کودکان ارائه می‌گردد.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان
(تصویر بخش ویژه کودکان در پرتال باشگاه بایرن مونیخ آلمان)

الگوهای موفق و استراتژی کسب و کار دیجیتالی باشگاه بایرن مونیخ در بخش کودکان می‌تواند مورد استفاده وب مستر باشگاه‌های فوتبال ایران قرار بگیرد تا از این ظرفیت خوب هواداری به نحو شایسته استفاده کنند. از دیگر بخش‌های جالب توجه در پرتال باشگاه بایرن مونیخ، بخش مربوط به حراجی هست که در نشانی http://auktionen.fcbayern.de قرار دارد. این بخش به زبان آلمانی در اختیار مخاطبان هست. آلمانی‌ها، از فعال‌ترین کاربران اینترنت در اروپا هستند که جمعیت وسیعی را نیز شامل می‌شوند.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان
(تصویر بخش حراجی در سایت باشگاه بایرن مونیخ)

بایران هم در اینستاگرام فعال هست و 3 میلیون فالوور دارد. به نشانی instagram.com/fcbayern مراجعه کنید.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان
(دیدار اینستاگرامی با بایرن مونیخ)

به طور کل، باشگاه بایرن مونیخ یکی از قوی‌ترین سایت‌های ورزشی وب را در اختیار دارد که میتواند یک الگوی تمام عیار موفق برای باشگاه‌های ورزشی در ایران باشد.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان

اگر علاقمندهستید تا فهرست ۲۰ باشگاه برتر فوتبال جهان را که از نظر ارزش بازاری و درامد سالانه، رقم‌های نجومی را در اختیار دارند، جدول زیر را مشاهده کنید. در این جدول که توسط نشریه فوربس در ماه گذشته میلادی منتشر شد، باشگاه رئال مادرید اسپانیا، به ارزش بازاری ۳.۲ میلیارد دلار، با ارزش‌ترین باشگاه فوتبال جهان هست. این باشگاه توانسته است ۷۴۶ میلیون دلار درامد کسب کند.

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان
(گزارش فوربس از برترین باشگاه‌های فوتبال جهان)

با فاصله اندکی از رئال، بارسلونی‌ها قرار دارند که تنها 100 میلیون دلار از رئال، درامد کم تری رادر شش ماهه نخست 2015 میلادی، به خود اختصاص داده‌اند و ارزش بازاری مشابه رئال دارند. شیاطین سرخ منچستر نیز با 3.1 میلیارددلار و درامد 700 میلیون دلاری، سومین باشگاه باارزش جهان به شمار می‌روند. بایرن مونیخ، با 2.3 میلیارددلار ارزش بازاری و 661 میلیون دلار درامد چهارمین باشگاه ورزشی جهان هست.

رتبه پنجم تا هشتم، متعلق به منچسترسیتی، چلسی، آرسنال و لیورپول انگلیس هست که جمعاً، ارزش بازاریان ها کمی بیشتر از رئال مادرید اسپانیا می‌باشد و هیچ کدام به اندازه بایرن مونیخ، درامد ندارد.

فهرست گران قیمت‌ترین باشگاه فوتبال جهان (منبع فوربس ۲۰۱۵)

رتبه

نام باشگاه فوتبال

کشور

ارزش به میلیون دلار

درآمد به میلیون دلار


1

Real Madrid

Spain

3,260

746


۲

FC Barcelona

Spain

۳,۱۶۰

۶۵۷


3

Manchester United

England

3,100

703


۴

Bayern Munich

Germany

۲,۳۵۰

۶۶۱


5

Manchester City

England

1,380

562


۶

Chelsea

England

۱,۳۷۰

۵۲۶


7

Arsenal

England

1,310

487


۸

Liverpool

England

۹۸۲

۴۱۵


9

Juventus

Italy

837

379


۱۰

Milan

Italy

۷۷۵

۳۳۹


11

Borussia Dortmund

Germany

700

355


۱۲

Paris Saint-Germain

France

۶۳۴

۶۴۳


13

Tottenham Hotspur

England

600

293


۱۴

Schalke ۰۴

Germany

۵۷۲

۲۹۰


15

Internazionale

Italy

439

222


۱۶

Atlético Madrid

Spain

۴۳۶

۲۳۱


17

Napoli

Italy

353

224



برای اطلاع از فهرست برترین باشگاه‌های جهان به نشانی forbes.com مراجعه کنید. هزینه تبلیغات بر روی پیراهن ورزشی برترین باشگاه‌های فوتبال جهان به این شرح هست:

هزینه تبلیغ بر روی پیراهن ورزشی باشگاه‌های مطرح جهان

نام باشگاه

نام شرکت اسپانسر

مبلغ قرارداد

مدت قرارداد

منچستر یونایتد

شورلت

۸۰ میلیون یورو

۲۰۱۴-۲۰۱۵

بارسلونا

هواپیمایی قطر

۴۵ میلیون دلار

تا ۲۰۱۶

بایرن مونیخ

دویچه تلکام

۴۰ میلیون دلار

تا سال ۲۰۱۷

رئال مادرید

هواپیمایی امارات

۳۹ میلیون دلار

۲۰۱۴-۲۰۱۵

لیورپول

استاندارد چارترد

۳۱ میلیون دلار


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      من عضو باشگاه رئال مادرید هستم. درسته. خیلی خوب سرویس میدن. اخیرا یک دفترچه با امضای رونالدو برام ارسال کردن. اون وقت باشگاههای ایرانی دنبال اس ام اس زدن!! هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج