۲۳۵۶۱
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

ثروتمند ترین سیاست مدار اروپا کیست ؟

انتخاب شدن به‌عنوان رئیس‌جمهور برای سومین بار اتفاق كمی نیست.تمام تبلیغات رسانه‌های دنیا به كنار، پوتین یكی از محبوب‌ترین سیاستمداران در بین مردم روسیه است.

ثروتمند ترین سیاست مدار اروپا کیست ؟

ثروتمند ترین سیاست مدار اروپا کیست ؟

برترین ها: انتخاب شدن به‌عنوان رئیس‌جمهور برای سومین بار اتفاق كمی نیست.تمام تبلیغات رسانه‌های دنیا به كنار، پوتین یكی از محبوب‌ترین سیاستمداران در بین مردم روسیه است. در سال ۲۰۰۷ یعنی؛ همان سالی كه پوتین به‌عنوان چهره سال هفته‌نامه تایم شناخته شد، بین مردم روسیه محبوبیتی بیش از ۸۱درصد داشت چون توانسته بود بعد از مدت‌ها وضعیت زندگی مردم روسیه را بهبود ببخشد و جایگاه روسیه را دوباره بین قدرت‌های دنیا مستحكم كند. این میزان؛ بالاترین میزان محبوبیتی بود كه یك سیاستمدار تا‌كنون بین مردم كشور خود به‌دست آورده بود. بعد از ۲ دوره ریاست‌جمهوری و سپس یك دوره نخست‌وزیری، ولادیمیر پوتین، مامور مخفی سابق شوروی، بار دیگر به ریاست جمهوری رسید و اگرچه میزان محبوبیتش هم‌اكنون ۵۲درصد است اما همچنان جزو سیاستمداران موفق دنیا محسوب می‌شود.


ثروت افسانه‌ای پوتین

یك روزنامه انگلیسی در تازه‌ترین گزارش خود نوشت: «ثروت نخست‌وزیر روسیه بیش از 40میلیارد دلار است و وی ثروتمندترین فرد در اروپا محسوب می‌شود.» بر اساس این گزارش، پوتین دارای آپارتمان‌های شیك و مجلل در مسكو و سن‌پترزبورگ است و زمین‌های بسیاری دارد. این سیاستمدار روس كه معمولا با خودروهای مجهز مرسدس سفر می‌كند، صاحب خودروهای بسیاری از جمله 2 خودرو «ولگاس» و یك خودرو «لادا» است،‌ افشای ثروت پوتین در شرایطی بود كه پیروزی حزب روسیه متحد در انتخابات چهارم دسامبر با اتهام‌های زیادی در خصوص تقلب در انتخابات روبه‌رو شده بود.

سخنگوی پوتین گزارش‌های منتشر شده از سوی نشریات غربی در خصوص ثروت افسانه‌ای وی را رد كرد و آن را احمقانه خواند. بر اساس گزارش روزنامه گاردین، پوتین با یك شركت صادرات محصولات نفتی و نیز یك شركت تجاری دیگر در سوئیس ارتباط نزدیكی دارد. سخنگوی نخست‌وزیر روسیه در ادامه تصریح كرد: «اسنادی كه دیپلمات‌های آمریكایی منتشر كرده‌اند، شایعاتی بیش نیست و دارایی‌های پوتین مسئله‌ای نیست كه از دید مردم روسیه پنهان بماند.»


ثروتمند ترین سیاست مدار اروپا کیست ؟

توانایی ویژه

نگاه سرد و چهره سنگی پوتین در كنار رمز و رازی كه در حركاتش پنهان است، باعث شده تا او یكی از ترسناك‌ترین و در عین حال دوست‌داشتنی‌ترین سیاستمداران دنیا باشد. او كه به‌عنوان یك مامورمخفی چندان موفق نبود و هیچ‌وقت از مأموریت دركشورهای شرق آسیا نتوانست به كشورهای غربی و اروپا ارتقا پیدا كند، بعد از ورود به وادی سیاست و دستیاری بوریس یلتسین نشان داد، چه توانایی مخوفی در همراه كردن سیاستمداران كشورش با خود دارد.


ثروتمند ترین سیاست مدار اروپا کیست ؟

سیاستمدار ورزشكار

دیوارهای رنگ‌ورو رفته و كثیف با لوله‌هایی كه آب از آن چكه می‌كند كه زمانی محل بازی پوتین بوده، همچنان بدون تغییر باقی مانده است؛ درست در همین حیاط بود كه زندگی ورزشی پوتین كه پسر بچه‌ای بیش نبود، شروع شد. ولادیمیر پوتین پس از مدرسه به اینجا برمی‌گشت تا به گفته خودش با بچه‌های محل مشت بازی كند. او در كتاب «مكالمات» گفته: «حواس‌مان بود كه مشت‌های ریزی به هم بزنیم. من در این مورد واقعا خبره بودم و رودست نداشتم؛ البته خیلی زود فهمیدم كه این كار به تنهایی برای من كافی نخواهد بود.» پس از این بود كه پوتین تصمیم گرفت به‌طور رسمی در مدرسه بوكس ثبت‌نام كند. درست از همان‌جا بود كه او پایه‌های زندگی آینده‌اش را بنا كرد و برای تبدیل شدن به شخصیت كنونی و فردی كه بتواند سیاست روسیه را به دست بگیرد، تلاش كرد. پوتین حتی تا آخرین روزی هم كه قرار بود دوباره به‌عنوان رئیس‌جمهور معرفی شود در سالن‌های ورزشی دیده می‌شد: «واقعیت این است كه بدون ورزش شاید فردی كه امروز هستم، نبودم....» بعد از حادثه شكستن بینی در بوكس پوتین از بوكس خداحافظی كرد و در رشته سامبو كه یكی از زیرشاخه‌های هنرهای رزمی است وارد شد. ولادیمیر در باشگاه «ترود» به معنی «كار» در خیابان دكابریستوف ثبت‌نام كرد. ابتدا هفته‌ای سه بار به آنجا می‌رفت. او در همان باشگاه با عده‌ای دیگر آشنا شد كه هرگز از آنها جدا نشد. اعضای باندی كه آن زمان با هم به ورزش سامبو می‌پرداختند، جوانانی بودند كه در آینده همگی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافتند.


ثروتمند ترین سیاست مدار اروپا کیست ؟

لباس پوشیدن، شرایط ظاهری و فیزیكی

ولادیمیر پوتین چندان قد بلند نیست، چهره زیبایی ندارد و نگاه سرد و بی‌روحش هیچ احساسی را منتقل نمی‌كند اما با همه اینها پوتین یكی از دوست‌داشتنی‌ترین سیاستمداران دنیاست. چند سال پیش كه تصاویر پوتین با شلوار ارتشی و بدون پیراهن در حال ماهیگیری بود منتشر شد، بار دیگر نشان داد كه این رئیس‌جمهور كوتاه قد، چقدر طرفدار دارد. پرداختن به ورزش جودو باعث شده تا پوتین با ۶۰ سال سن هنوز كاملا عضلانی و متناسب به‌نظر برسد و به هیچ وجه شباهتی به یك سیاستمدار ۶۰ ساله نداشته باشد. از دستاوردهای مهم پوتین برای كرملین، به غیر از جایگاه سیاسی، تغییر نگاه طراحان مد و خیاطان مشهور دنیا به سیاستمداران روس بوده است. تا پیش از او و در زمان یلتسین و همچنین شوروی سابق، سیاست كرملین بی‌توجهی به مد بود، به همین دلیل اغلب رئیس‌جمهورهای شوروی و بقیه سیاستمدارانش، با كت‌وشلوارهای بی‌قواره و بزرگ دیده می‌شدند، پوتین هم در اوایل دوره ریاست‌جمهوری‌اش چندان خوش‌پوش نبود، در یكی از اجلاس گروه G۸، هنگامی كه پوتین با آن كت و شلوار همیشگی مشكی و پیراهن سفید بدون كراوات با یقه باز حاضر شد، خیلی از روزنامه‌ها او را به یك كارگر مراسم ترحیم تشبیه كرده بودند اما با افزایش محبوبیت پوتین، توجه او به خوش‌پوشی هم بیشتر شد. اكنون او یكی از سیاستمدارانی است كه در كمد لباس‌هایش بیش از بقیه سیاستمداران دیگر دنیا، كت وشلوارهای با رنگ روشن دیده می‌شود، كت و شلوارهایی كه سایزش كمی كوچك‌تر از بدن رئیس‌جمهور است تا عضلات و اندام متناسب او هرچه بیشتر دیده شود.


ثروتمند ترین سیاست مدار اروپا کیست ؟

هیچ كس از او نمی‌داند

زندگی خانوادگی پوتین هنوز به سبك زندگی یك مامور مخفی است. با آنكه او بیش از یك دهه شخصیت اول روسیه و در كانون توجهات بود اما كسی از زندگی شخصی او خبر نداشت. تصاویر دختران او از زمان كودكی به بعد دیگر در هیچ جا دیده نشد و كسی خبر ندارد كه ۲ دختر پوتین اكنون در كدام كشور دنیا زندگی می‌كنند و آیا ازدواج كرده‌اند یا خیر. تنها زمانی كه پوتین به راحتی درباره زندگی شخصی‌اش حرف زد، بعد از پایان دوره دوم ریاست جمهوری و زمان رقابتش برای نخست وزیری بود كه در یك برنامه زنده رادیویی، به همراه همسرش شركت كرد اما حواشی زندگی او نیز از همین سال شروع شد. جایی كه روزنامه‌ها خبر از جدایی غیر رسمی پوتین و همسرش دادند و فاش كردند كه پوتین با آلینا كابایوا ۲۴ ساله، ژیمناست قهرمان المپیك آشنا شده است. حضور این دختر در مشاغل سیاسی مهم هم این شایعه را تایید می‌كرد. اگرچه پوتین در یك كنفرانس مطبوعاتی همه این اتهامات را رد كرد: «من كاملا به این مسئله آگاهم كه سیاستمداران در خانه‌های شیشه‌ای زندگی می‌كنند اما معتقدم كه این ماجرا هم باید یك حدی داشته باشد، برای كسانی كه تخیلات كثیف‌شان به آنها اجازه می‌دهد در زندگی خصوصی دیگران دخالت كنند، واقعا متاسفم». این جملات نشان داد، جناب رئیس‌جمهور به هیچ وجه دوست ندارد دیگر خبری از زندگی شخصی‌‌اش منتشر شود. نفوذ و قدرت او در رسانه‌ها باعث شد تا سر و صدای زندگی مخفیانه پوتین برای همیشه از بین برود. اگرچه این مسئله به محبوبیت بیشتر ولادیمیر پوتین كمك كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما كه خيري ازش نديديم

    • ملیکا

      دمش گرم کارش درستهههههههههههههههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج