جاباما
۲۳۶۲۷
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

سعید مرتضوی: قول شرف ندادم

سعید مرتضوی در پاسخ به احمد توکلی نوشت: تنها قولی که من داده‌ام اعلام آمادگی برای استعفا بوده و لاغیر.

خبرگزاری مهر: سعید مرتضوی در پاسخ به احمد توکلی نوشت: تنها قولی که من داده‌ام اعلام آمادگی برای استعفا بوده و لاغیر.

سعید مرتضوی در پاسخ به شرح ماجرای حکمیت احمد توکلی در مورد استعفای وی از ریاست سازمان تامین اجتماعی جوابیه ای را به شرح زیر نوشته است:

باتوجه به اینکه پس از بیان مطلبی دروغ و سراسر کذب توسط آقای احمد توکلی و تأکید بر اینکه این مطلب ساختگی توسط ۴ دستگاه صوتی ضبط شده است، اینجانب از طریق یکی از وکلای دادگستری شکایتی را علیه ایشان به عنوان نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تنظیم و از مرجع قضایی خواستم که آقای توکلی نوار مورد ادعای خود را ارائه نمایند، این پرونده از تاریخ ۳۰/۱/۹۱ تحت کلاسه ۹۱۰۰۲۵ در شعبه ۹ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران مطرح ‌رسیدگی است که تا به امروز خبری از نتیجه آن ندارم.

بحث « قول شرف » که توسط ایشان در مجلس و متعاقباً در رسانه‌های معاند، سوژه‌ای جهت تخریب و انتقام‌گیری از خدمات گذشته اینجانب گردید مطلب دروغ و کذبی است که آقای توکلی جهت تدارک جنگ روانی و تبلیغاتی علیه اینجانب و به منظور دفاع از خود در مجلس شورای اسلامی ساخته‌اند.

اینجانب خداوند سبحان را شاهد می‌گیرم که چنین لفظی (قول شرف) را نه در جلسه با جناب آقای حداد عادل و نه در جلسه با آقای توکلی بکار نبرده‌ام. لفظ « قول شرف » ساخته و پرداخته آقای توکلی است که از ایشان در این خصوص شکایت نموده‌ام و درخواست دارم نوار مورد ادعای خودشان را برای اطلاع عموم ارائه نمایند و متأسفانه این دروغ و انتساب ناروا مورد استقبال رسانه‌های بیگانه و معاندینی قرار گرفته است که از «شرف» و «شرافت انسانی» بویی نبرده‌اند و تنها این الفاظ را برای تخریب رقیبان می‌پسندند و از محتوای آن بی‌خبرند و با درست قلمداد نمودن دروغ « قول شرف » ساخته آقای توکلی، در صدد هستند با ایراد تهمت و افترا و انتساب مطالب کذب به اهداف شوم انتقام‌جویانه خود برسند و در حالی که این مفاهیم ارزشی را در هر بیان و مصاحبه زیر پا نهاده‌اند و اساساً به صداقت و شرافت اعتقادی ندارند، اینک آنرا مستمسک جنگ تبلیغاتی خود قرار داده‌اند.

بدیهی است مفاهیم اخلاقی دارای ارزش ویژه‌ای می‌باشند که نباید آن را در منازعات سیاسی قربانی نمود. تنها قولی که من داده‌ام همان روز نیز به آن عمل نمودم و آن اعلام آمادگی برای استعفا بوده و لاغیر. جناب آقای حداد عادل نیز همان شـب استیضاح مراتب را طـی نامه کتبی به نمایندگان اسـتیضاح کننده اعلام و حتی متـن نامـه را بصورت کامل در نیمه شب بر روی خروجی خبرگزاری فارس قرار دادند و نمایندگان محترم نیز بر همان اساس امضای خود را پس گرفتند.

در این نامه ذکر هیچگونه قولی به میان نیامده و مبنای استرداد امضاءها که این نامه است نیز به هیچگونه قولی اشاره ندارد و اینجانب نیز همان نامه را که محتویاتش منطبق با واقعیت است و مبنای عمل نمایندگان بوده قبول دارم.

توقعی که آقای توکلی دارند ترک محل خدمت و تمرد از دستور و مأموریت مافوق است که فارغ از تمایلات سیاسی و اهداف حزبی و شخصی ایشان، این امر جرم بوده و کسی که از مأموریت و دستور و امر قانونی مقام مافوق تمرد نماید، براساس قوانین مصوب مجلس محترم شورای اسلامی مرتکب جرم شده و مستوجب تعقیب و مجازات است.

لذا اینگونه توقعات از جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی با هر انگیزه و نیتی پذیرفته نیست و فتح بابی برای قانون شکنی و نقض نظم و امنیت اداری به شمار می‌رود.

لذا ترجیح می‌دهم قوه‌قضائیه نسبت به این جرم رسیدگی و اعلام نظر نماید تا افکار عمومی با این مطالب بی‌ارزش و ساختگی مشوش نگردد.

به گزارش خبرنگار مهر تعدادی از نمایندگان مجلس در واکنش به انتساب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی به دلیل سوابق بد اجرایی، طرح استیضاح وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در مجلس را مطرح کردند.

اما طراحان استیضاح برای جلوگیری از استیضاح رایزنی هایی را انجام دادند و در نهایت پس از اعلام وصول شدن استیضاح معاون مرتضوی تقاضا کرد توکلی میان طراحان استیضاح و مرتضوی حکمیت کند.

در جلسه طراحان استیضاح و مرتضوی، عنوان شد که مرتضوی به نمایندگان قول شرف داده که از سمت خود استعفا دهد و دیگر به سازمان تامین اجتماعی نرود.

سه روز بعد از جلسه مرتضوی ۲.۵ ساعت با حداد عادل صحبت کرد و همان جا متن استعفای خود را نوشته و گفت که دیگر به سازمان تامین اجتماعی برنمی گردم.

حدادعادل نیز طی نامه ای از طراحان استیضاخ درخواست که امضاهای خود را پیس بگیرند که متن نامه حداد ذیلا از نظر مخاطبان می گذرد:

با سلام و احترام، به اطلاع آن عده از همکاران محترم و نمایندگانی که تقاضای استیضاح وزیر محترم تعاون و کار و رفاه اجتماعی را امضا کرده‌اند می‌رساند که جناب آقای سعید مرتضوی به درخواست خود، حوالی ظهر روز شنبه ۹۱.۱.۲۶ با این‌جانب ملاقات کردند و نظر مشورتی بنده را درباره این موضوع جویا شدند این‌جانب با توجه به ضرورت همکاری و همدلی میان مجلس و دولت و با تأکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نوروزی با مسئولین و مقام‌های کشور، به ایشان پیشنهاد کردم برای حل مشکل از سمت مدیریت عامل سازمان تأمین اجتماعی استعفا کند جناب آقای مرتضوی نیز با قبول این مصلحت‌اندیشی پیشنهاد این‌جانب را پذیرفتند و آمادگی کامل خود را برای استعفا هم در آن جلسه و هم در تماس‌های مکرر تلفنی بعدی اعلام نمودند.

اکنون با عنایت به آنچه گفته شد این‌جانب ضمن تشکر از جناب آقای مرتضوی و توجه و اعتمادی که ابراز داشته‌اند از شما دوستان عزیز که تقاضای استیضاح را امضا کرده‌اید درخواست می‌کنم از مطرح کردن استیضاح در جلسه علنی مورخه ۹۱.۱.۲۷ مجلس شورای اسلامی خودداری فرمایید تا انشاءالله با پی‌گیری بیشتر استعفای جناب آقای مرتضوی به صورت کامل محقق شود و موجبی برای استیضاح باقی نماند.

بدیهی است حق استفاده از استیضاح در هر حال برای نمایندگان محترم محفوظ خواهد بود و در فرصت باقی‌مانده تا پایان دوره هشتم قانون‌گذاری هر زمان که ضروری بدانند به وظیفه خود عمل خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تبسم

      از اون جايي كه تو اين پست هر چى بنويسم سانسور ميشه فقط ميگم:
      سلام!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج