۲۳۶۳۱۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

خودروهای جدید در بازار ایران

معرفی ۱۱ خودروی جدید که به تازگی در بازار ایران معرفی شده و می توانید تا چند ماه دیگر سوارشان شوید.

خودروهای جدید در بازار ایران





روزنامه هفت صبح - حامد قاسمی نراقی: معرفی 11 خودروی جدید که به تازگی در بازار ایران معرفی شده و می توانید تا چند ماه دیگر سوارشان شوید.

پس از چند ماه رکورد خرید و فروش خودرو در بازار خودروی ایران که با افت کیفیت خودروهای داخلی و جا افتادن خودروهای چینی، کره ای و ژاپنی در بین مردم همزمان شد، حالا خودروسازان دست به کار شده اند تا با ورود محصولات متنوع و جدیدتر بتوانند نظر خریداران خودرو در ایران را به خود جلب کنند و قبل از ورود برندهای معتبر اروپایی به ایران، گربه را دم حجله بکشند.

نکته جالبی که در این میان باید به آن توجه کرد، دست به کار شدن دو خودروساز بزرگ داخلی است. ایران خودرو که سال قبل رانا و امسال دنا را به بازار ارائه کرد، حالا قصد دارد با ارائه یک شاسی بلند چینی محصول هایما (یکی از شرکت های زیرمجموعه شرکت خودروسازی فاو که با ارائه بسترن در بازار ایران شهرت یافته) پس از ویتارا، شاسی بلند جدیدی را وارد بازار کند تا بازار اورکراس های زیر 100 میلیون تومان را نیز به دست گیرد.

سایپا نیز که در سال های اخیر با ارائه محصولات چینی شرکت های برلیانس، زوتای و چانگان، سعی در دست گرفتن نبض بازارهای چینی داشت و به این هدف دست نیافت، قصد دارد خودروی جدید خود به نام ساینا را جایگزین کند و در کنار آن ساندرو که محصول رنو بوده و به عنوان هاچ بک لوگان (تندر 90) است را به بازار ارائه دهد.

البته در کنار این دو خودروساز قدیمی و بزرگ کشور، کرمان خودرو که در زمان حضور دوو در ایران خود را به عنوان قطب سوم خودروسازی کشور جا انداخته بود نمی خواهد بازار را از دست دهد. این شرکت که خودروی شاسی بلند جک با نام اس 5 را در ماه های پیش به بازار ارائه داده بود، هم اکنون قصد ارائه سه خودرو لوکس از شرکت لیفان را دارد.

تویوتا پریوس

خودروهای جدید در بازار ایران

این محصول خودروساز ژاپنی، هیبریدی است. خودروهای هیبریدی می توانند با برق و سوخت دیگری که در این خودرو بنزین است حرکت کنند. این خودرو در بخش بنزینی دارای موتور بنزینی با حجم ۱۷۹۸ سی سی و ۴ سیلندر است.

پریوس می تواند تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و صفر تا ۱۰۰ را در مدت زمان ۹.۸ ثانیه طی کند. جعبه دنده تمام اتومات و الکترونیک برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

اگر اطلاعاتی در مورد مصرف بنزین این خودروی هیبریدی بخواهید باید خدمت تان بگوییم پریوس در شهر، اتوبان و ترکیبی به ترتیب مصرفی برابر با ۴.۶، ۴.۹ و ۴.۷ دارد. البته یک یاز دردسرهایی که دارندگان این خودرو در ابتدای کار با آن مواجه خواهند شد، منبع تغذیه الکترونیکی آن است.

هایما اس ۷

خودروهای جدید در بازار ایران

خودرویی که ایران خودرو برای ورود به بازار شاسی بلندهای ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی انتخاب کرده است، محصول شرکت فاوهایما است که به نام هایما شناخته می شود و در سال ۱۹۹۲ میلادی توسط خودروسازی فاو در چین افتتاح شده.

اس ۷ از موتوری با حجم ۱۹۹۵ سی سی بهره می برد که با اس ۵ جک و تیگو ۵ چری برابری می کند. این خودرو از سیستم انتقال قدرت چهار چرخ (۴WD) بهره نمی برد و در دو مدل با جعه دنده اتوماتیک و دستی که هر دو پنج سرعته هستند توسط ایران خودرو ارائه خواهد شد.

حداکثر سرعت این شاسی بلند چینی به ۱۶۵ می رسد و مصرف این خودرو بر اساس اعلام ایران خودرو ۸.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. اس ۷ برای تامین ایمنی سرنشینان در بخش ترمز از سیستم های کمکی ABS و EBS، ترمز کمکی (BA)، سیستم کنترل کشش (TCS) و سامانه کنترل پایداری (ESP) استفاده می کند.

این خودرو قرار است که در سه تیپ ارائه شود و در تیپ ۳ آن بهترین امکاناتی را که هایما می توانسته ارائه دهد را نصب کرده است. یکی از نکات منفی این خودرو فاصله تنها ۱۶ سانتی از سطح زمین است که می تواند در مسافرت های کوهستانی یا مسافرت با ظرفیت پنج نفر در جاده های کفی شما را دچار دردسر کند. هر چند که ارتفاع کلی این خودرو نیز کمتر از ۱.۷۳ متر است.
جک اس 5، لیفان ایکس 50 و تیگو 5 از رقبای جدی و ارزان قیمت تر اس 7 خواهند بود. قیمت این خودرو در بازار ایران بین 70 تا 100 میلیون تومان خواهد بود.

لیفان 820

خودروهای جدید در بازار ایران

۸۲۰ دارای دو مدل با ۱.۸ و ۲.۴ است که قرار است موتور ۲.۴ لیتری که طراحی دی سی آی استرالیا است وارد کشور شود. تجربه ای که کرمان خودرو در فروش ۶۲۰ با موتور ۱.۶ و ۱.۸ به دست آورد. مدل ۲.۴ لیتر این خودرو دارای جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته است. این مدل از ۸۲۰ که می تواند تا سرعت ۱۹۷ کیلومتر در ساعت بتازد.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو که دارای باک ۶۳ لیتری است در مدل ۲.۴ لیتری یک لیتر بیشتر بوده و ۸.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. نسخه ۲.۴ لیتری ۸۲۰ در چین با تمام امکانات ۱۱۹ هزار و ۸۰۰ یوآن است که با ارز آزاد برابر ۶۵ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان می شود و انتظار می رود کرمان موتور این خودرو را با قیمتی مابین ۶۵ تا ۸۰ میلیون تومان به بازار ارائه دهد.

ساینا

خودروهای جدید در بازار ایران

این خودرو از طرف مدیران سایپا به عنوان یکی از جایگزین های پراید معرفی شده است و باید دید این محصول جدید سایپا با قیمتی حدودا ۹ میلیون گران تر می تواند با پراید رقابت کند یا خیر. این خودرو هم اکنون در سایت سایپا نیز قرار دارد و مشخصات آن به صورت رسمی از سمت این خودروساز ایرانی اعلام شده است. موتور ام ۱۵ با چهار سیلندر خطی و حجم ۱۵۰۳ سی سی برای ساینا در نظر گرفته شده است. جعبه دنده این خودرو دستی و پنج سرعته است.

یکی از تفاوت های این خودرو نسبت به پلتفرم پراید استفاده از فرمان تمام هیدرولیگ است. سامانه ترمز این خودرو به سیستم ترمز ABS+EBD مجهز شده است تا کمی ایمنی هموطنان بیشتر از قبل برای سایپا مهم باشد.

باک این خودرو نسبت به پراید چهار لیتر بیشتر جای دارد و مصرف سیکل ترکیبی ساینا توسط سایپا ۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلم شده است. بدین معنی که شما با باک پر ۴۱ لیتری ساینا می توانید ۶۱۱ کیلومتر در سیکل ترکیبی شهر و اتوبان برانید و از رفتن به پمپ بنزین بی نیاز باشید.

این خودرو در مدل لوکس خود بنا بر اعلام سایپا دارای سنسور پارک دنده عقب، آینه ها با قابلیت تنظیم برقی، شیشه بالابر برقی عقب و سیستم تهویه مطبوع دیجیتال خواهد بود. قیمت این خودرو توسط یکی از مدیران سایپا ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

ام جی GS

خودروهای جدید در بازار ایران

موتور ۲۰۰۰ سی سی زنجیری دارای توربوشارژ (هانی ول آمریکا) قلب تپنده این خودروی شاسی بلند بریتانیایی است. این خودرو دارای سیستم انتقال قدرت چهار چرخه (۴WD) است و گیربکس ۷ سرعته آن نیز توسط کمپانی آلمانی فولکس واگن تولید شده. صندلی های این خودرو همانند ایکس ۵۰ چرمی است که می تواند برای لوکس سواران یک برتری باشد.

جی اس دارای سیستم کمکی ایستایی در سربالایی و سیستم نگهدارنده در سراشیبی بوده و از صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی بهره می برد. کلیه شیشه ها و سانروف این خودروی شرکت ام جی دارای محافظ Anit-Trap است. فرمان این خودرو تمام برقی است. قیمت جی اس هنوز اعلام نشده است.

ساندرو

خودروهای جدید در بازار ایران

به گفته یکی از مدیران گروه خودروسازی سایپا این خودرو تا حدود دو ماه آینده به بازار ارائه می شود. در سایت پارس خودرو عکس این خودرو قرار گرفته ولی زیر آن به جای نام ساندرو، کلمه به زودی نقش بسته است و این خودروساز مشخصات این خودرو را توضیح نداده است.

این خودرو محصول کارخانه داچیا از زیرمجموعه های رنو است. داچیای رومانی وظیفه تولید لوگان و داستر را نیز برعهده دارد. ساندرو را می توان لوگان هاچ بک شده نیز دانست هر چند که در ظاهر تفاوت دارند.

تا به حال از ساندرو دو نسل به نام سانردو و ساندرو ۲ به ترتیب در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ تولید شده است و به نظر می رسد ساندرو تولید شده در سال ۲۰۰۸ که دارای موتور ۱.۶ است در ایران تولید شود.

البته ساندرو ۲ دارای دو موتور ۰.۹ و ۱.۲ لیتری است که با توجه به سلیقه مردم و وجود خط تولید لوگان (تندر)، احتمال تولید ساندرو ۱.۶ لیتری بیشتر است. این مدل از ساندرو موتوری با چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد که می تواند صفر تا ۱۰۰ را در زمان ۱۱.۳ ثانیه طی کند. حداکثر سرعت این مدل از ساندرو ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است.

مصرف سوخت این خودرو در شهر، اتوبان و ترکیبی به ترتیب ۹.۴، ۵.۵ و ۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. جعبه دنده این ساندروی قدیمی در تمام مدل ها پنج دنده دستی است، پس انتظار دنده اتومات را نداشته باشید. قیمت این خودرو با توجه به قیمت تندر حدود ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومان خواهد بود که سایپا نیز منتظر فرمول شورای رقابت برای اعلام قیمت ساندرو است.

توولی

خودروهای جدید در بازار ایران

شرکت سانگ یانگ بعد از موسو، اکتیون و کوراندو، حالا شاسی بلند ۸۹ میلیونی کوچک خود را به بازار ایران آورده است تا از رقابت شدید کراس اورهای شهری ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی از رقبای چینی و انگلیسی خود عقب نماند.

این خودروی کره ای از موتوری با حجم ۱.۶ لیتری استفاده می کند. قیافه این خودرو زیباتر از هم خانواده هایش است و مصرف ترکیبی آن ۷.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو در بین ۴۰ برگزیده اروپا قرار گرفته است که می تواند خود برای تبلیغاتش در بازار ایران بسیار گزینه خوبی باشد.

لیفان ایکس ۵۰

خودروهای جدید در بازار ایران

هر چند که لیفان ایکس ۶۰ به همراه ایکس ۳۳ چری، خریداران را از شاسی بلندهای چینی منصرف کردند اما کارشناسان صنعت خودرو و کسانی که پشت رول ایکس ۵۰ و تیگو ۵ نشسته اند، می گویند نظر مردم با ورود این دو محصول به خیابان های ایران عوض می شود.

اری که با وجود این همه رقیب در بازه قیمتی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی اورکراس های بازار ایران بسیار سخت به نظر می رسد. هر چند این خودرو از موتور ۱۵۰۰ سی سی بهره می برد و در مقابل شاسی بلندهای ۲۰۰۰ سی سی بسیار کم به نظر می رسد اما باید دانست که خودروسازان برتر اروپایی مانند رنو نیز برای مدل های جدید شاسی بلندهای خود همچون وید و داستر از موتورهای ۰.۹ و ۱.۲ سی سی استفاده می کنند. دلیل این کار نیز کم کردن حجم موتور و مصرف و افزودن به قدرت موتورهای با حجم کم با استفاده از فناوری های نوین است.

ایکس ۵۰ که دارای ۱۶ سوپاپ برای ۴ سیلندر خود است در دو مدل با جعبه دنده های اتوماتیک و دستی که هر دو ۵ سرعته اند به بازار ارائه می شد که به ترتیب قیمت شان ۵۲ و ۴۷ میلیون تومان است.

تیگو ۵

خودروهای جدید در بازار ایران

این شاسی بلند که ظاهر آن شباهت به اسپورتیج نیز دارد، برخلاف پدربزرگش ایکس ۳۳ دارای ظاهری زیبا و موتور قوی ۱۹۷۱ سی سی است. این خودرو دارای دو مدل با جعبه دنده دستی ۵ سرعته و اتوماتیک ۷ سرعته است.

مدل دستی دارای مصرف سوخت ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و مدل اتومات آن دارای مصرف سوخت برابر با ۸.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. تیگو ۵ توانسته استاندارد آلایندگی یورو ۵ را کسب کند. این خودرو در ۳ تیپ تولید می شود که کامل ترین تیپ آن دارای رینگ های ۱۷ اینچی، چراغ های زنون، گرمکن صندلی، چراغ های مخصوص روز، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت، روکش چرمی صندلی ها و غربالک فرمان، سیستم صوتی مجهز به ۶ بلندگو و با قابلیت پخش DVD، صفحه نمایش ۷ اینچی، سیستم های ترمز و پایداری EBA، HHC، ASR، EBD، ABS، سیستم نشان دهنده باد لاستیک ها (TPMS)ف سنسور دنده عقب و دوربین عقب و ایربگ برای کلیه سرنشین ها خواهد بود. قیمت این خودرو در چین ۹۳ هزار و ۹۰۰ یوآن تا ۱۵۰ هزار و ۹۰۰ یوآن (حدود ۵۱ میلیون تا ۸۳ میلیون تومان) است.

رنو سیمبل

خودروهای جدید در بازار ایران

قیمت آن حدود ۷۵ میلیون تومان است. این خودروی فرانسوی از لحاظ موتور شبیه تندر است و ظاهری برگرفته از طراحی لوگان، مگان و داستر دارد. ظاهری پف کرده که زیبا به نظر نمی آید و با توجه به قیمت بالا خریداران خاصی که طرفداران پروپاقرص رنو هستند را دارد.

این خودرو دارای موتور ۱۵۹۸ سی سی است که مجهز به ۱۶ سوپاپ برای ۴ سیلندرش است. جعبه دنده این خودرو ۴ سرعته و اتوماتیک است. نهایت سرعت این خودرو ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است و صفر تا ۱۰۰ را در ۱۱.۹ ثانیه طی می کند. مصرف سوخت این خودرو در شهر، اتوبان و ترکیبی به ترتیب ۱۰.۷، ۵.۹ و ۷.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

بنا بر مشخصات بیان شده در سایت نگین خودرو، کروز کنترل، صفحه نمایش اطلاعات، صفحه نمایش دمای بیرون، رینگ آلومینیومی، چراغ مه شکن جلو و سنسور عقب برخی از آپشن های این خودرو است.

لیفان ۷۲۰

خودروهای جدید در بازار ایران

برادر کوچک لیفان ۸۲۰ است که از موتوری با حجم ۱.۸ لیتری (مانند ۶۲۰) بهره می برد. این خودرو دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است. این خودرو در دو مدل اتوماتیک و دستی به بازار عرضه شده است که هر دوی آن از همین موتور بهره می برند. هر دو جعبه دنده ۵ سرعته است. این خودرو که از مخزن باک بنزین ۵۵ لیتری بهره می برد دارای مصرف سوخت ترکیبی ۷.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

حداکثر سرعتی که این خودرو می تواند با آن بتازد ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است. طراحی این خودرو لیفان ۸۲۰ ما را به یاد طراحی خودروهای شرکت تویوتا می اندازد و از زیبایی بیشتری نسبت به لیفان ۶۲۰ بهره می برد.

هر چند این خودرو نسبت به ۶۲۰ از لحاظ فنی تغییری نداشته است و تنها ظاهر و آپشن هایش نسبت به هم خانواده قدیمی خود بهتر شده است. این خودرو در بازار چین قیمتی مابین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج