جاباما
۲۳۶۵۷
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

رضا داودنژاد به زندگی لبخند دوباره زد

كليه‌ها، كبد، قلب و لوزالمعده يك مرد شيرازي كه مرگ مغزي شده بود، به پنج بيمار در آستانه مرگ از جمله رضا‌داوودنژاد بازيگر جوان سينما و تلويزيون زندگي بخشيد.

جام جم آنلاین: كليه‌ها، كبد، قلب و لوزالمعده يك مرد شيرازي كه مرگ مغزي شده بود، به پنج بيمار در آستانه مرگ از جمله رضا‌داوودنژاد بازيگر جوان سينما و تلويزيون زندگي بخشيد.

روز ۱۶ ارديبهشت امسال يك مرد ۴۴ ساله شيرازي به نام سيدمحمدرضا كاكاوند در پي سردرد شديد به بيمارستان شهيد چمران و سپس به بيمارستان نمازي شيراز انتقال يافت و پزشكان علت آن را عوارض ناشي از تومور مغزي دانستند كه وي شش سال پيش آن را جراحي كرده بود.

به همين د ليل، پزشكان تلاش خود را براي درمان وي و نجات او از مرگ به كار بستند، اما او به كما رفته بود و فقط دستگاه‌هاي احياگر بود كه با بوق‌هاي مداوم خود حيات او را تاييد مي‌كرد تا اينكه سرانجام پس از چند روز، بوق ممتد دستگاه‌هاي احياگر نيز يكباره خاموش و او دچار مرگ مغزي شد.

در شرايطي كه بچه‌ها و همسر سيدمحمدرضا، مرگ وي را باور نداشتند، پزشك با آنها به گفت‌وگو پرداخت و عنوان كرد در صورت تمايل مي‌توانيد اعضاي بدن او را هديه كنيد.

مادر، همسر و فرزندان وي، پشت در اتاقش جمع شده بودند و به حرف‌هاي پزشك فكر مي‌كردند. آنها به اين مي‌انديشيدند كه با تصميم بزرگ خود، مي‌توانند جان بيماراني را كه سال‌ها در انتظار دريافت عضو هستند، نجات دهند.

رضا داودنژاد به زندگی لبخند دوباره زد

هديه زندگي به پنج بيمار

سرانجام همگي موافقت كردند دو كليه، كبد، قلب و لوزالمعده سيدمحمدرضا در بيمارستان نمازي شيراز به پنج بيمار پيوند زده شود. يكي از كساني كه از اين موهبت برخوردار شد، رضا داوودنژاد، بازيگر سينما و تلويزيون بود كه كبد سيدمحمدرضا را دريافت كرد.

همسر اين مرد شيرازي درباره اين اقدام انساندوستانه گفت: شوهرم شش سال پيش به دليل تومور مغزي در بيمارستان نمازي شيراز عمل جراحي شد و بهبود يافت. به دليل شرايط اين چند سال، او مغازه كوچكي اجاره كرد و به تزئينات خودرو روي آورد. درآمدش اندك بود، اما با روزي حلال سفره خانه‌مان را پررونق كرده بود.

وي اضافه كرد: محمدرضا مرد مهربان و دلسوزي بود. با اين كه از چند روز پيش سردرد شديدي گرفته بود، اما وانمود مي‌كرد حالش خوب است و نمي‌خواست من و بچه‌ها ناراحت شويم تا اين كه در پي شدت سردرد شوهرم، روز ۱۶ارديبهشت او را به بيمارستان چمران برده و بستري كرديم. همان‌جا يكباره قلبش از كار ايستاد و دوباره احيا شد.

وي با اشاره به اقدامات پزشكي براي نجات جان شوهرش گفت: او را به بيمارستان نمازي شيراز منتقل كردند، اما پس از چند روز بستري شدن در اين بيمارستان پزشكان گفتند او دچار مرگ مغزي شده است.

زن، مرگ شوهرش را هنوز باور ندارد، اما از اين كه خداوند به او لطف كرده تا بتواند تصميم بزرگي در زندگي بگيرد و با ايثار خود به پنج بيمار زندگي هديه كند، خوشحال است.

زن يادآور شد: من، بچه‌ها و خانواده‌ام خيلي خوشحال هستيم كه قلب، كليه‌ها، كبد و لوزالعمده شوهرم به بدن پنج بيمار كه مدت‌ها با مرگ دست و پنجه نرم مي‌كردند، پيوند زده شده است.

بازيگر جوان زندگي دوباره يافت

زن از اين كه كبد شوهرش به يك بازيگر جوان تلويزيون و سينما پيوند زده شده است، خوشحال است.

او در اين باره گفت: روزي كه مرگ مغزي شوهرم در بيمارستان نمازي شيراز تاييد شد از برادر شوهرم شنيدم كه رضا داوودنژاد بر اثر بيماري كبد در جدال با مرگ قرار دارد كه خيلي ناراحت شدم.

وي اضافه كرد: همان موقع احساسي خاص كه قابل وصف نيست، در درونم شكل گرفت. از خدا خواستم حالا كه قرار است اعضاي بدن شوهرم اهدا شود، يكي از گيرنده‌هاي اعضا اين جوان باشد. ديدن اين هنرمند روي تخت بيمارستان كه با ايفاي نقش‌هايش مردم را شاد مي‌كرد، بسيار ناراحت‌كننده بود و اين خواست خدا بود كه اين پيوند عضو انجام شود.

تولد دوباره‌تان مبارك

زن ادامه داد: درست است كه شوهر مهربانم ما را براي هميشه ترك كرده است، اما از اين‌ كه او به پنج بيمار زندگي دوباره بخشيد خوشحالم و مي‌خواهم به اين پنج هموطن كه گيرندگان عضو هستند بگويم تولد دوباره‌‌تان مبارك. خيلي دوست دارم شرايطي فراهم شود تا با رضا داوود نژاد گيرنده كبد شوهرم و چهار نفر ديگر كه قلب، دو كليه و لوزالعمده وي را دريافت كردند ملاقات كنم. از آنها مي‌خواهم از امانت‌هايي كه در اختيارشان قرار گرفته به خوبي مراقبت كنند.

خوشحالي پدر از نجات فرزند

بعد از عمل پيوند كبد رضا داوودنژاد با پدرش عليرضا داوودنژاد به گفت‌وگو نشستيم. او درباره بيماري فرزندش گفت: چندي پيش رضا به دليل اضافه وزنش، عمل باي‌پس انجام داد و پس از آن، رژيم غذايي خاصي را بايد رعايت مي‌كرد. اما در شش ماه گذشته به دليل مشغله كاري، نتوانست رژيم غذايي‌اش را طبق برنامه رعايت كند.

وي اضافه كرد: علاوه بر آن، كبد او به دليل اضافه وزن دچار مشكل شده بود و نياز به عمل پيوند داشت بنابراين رضا ۱۳ روز در بيمارستان لاله تهران بستري شد و طبق نظر پزشكان، او را به بيمارستان نمازي شيراز انتقال داديم.

وي يادآور شد در اين بيمارستان، پروفسور ملك‌حسيني و ديگر كادر درماني درصدد بودند تا به محض فراهم آمدن شرايط پيوند عضو، اين عمل انجام شود. اين كارگردان سينماي كشورمان گفت: صبح روز يكشنبه وقتي شنيديم خانواده يك بيمار مرگ مغزي اعضاي بدن او را اهدا كرده‌اند، هنوز نمي‌دانستيم آيا شرايط پيوند فراهم خواهد شد يا نه؟

وي ادامه داد: با اين حال براي ما يك روزنه اميد باز شد و رضا ساعت ۱۰ براي عمل پيوند به بخش جراحي پيوند عضو بيماران انتقال يافت و عمل تا ساعت پنج بعدازظهر طول كشيد.خوشحالم كه خداوند دوباره فرزندم را به ما هديه كرد. تصميمي كه اين خانواده بزرگوار ـ مرحوم كاكاوند ـ گرفتند، بسيار باارزش بود و با هيچ چيز نمي‌شود از كار خداپسندانه آنها قدرداني كرد.

علي‌رضا داوودنژاد افزود: از اين خانواده صميمانه سپاسگزاريم. دوست دارم از نزديك با آنها ملاقات و از اقدام خداپسندانه آنها سپاسگزاري كنم. اين كارگردان تلويزيون درباره اين كه فرزندش رضا نيز جزو كساني بود كه خودش كارت اهداي عضو گرفته بود، ‌گفت: رضا و همسرم هر دو دوست داشتند در صورتي كه برايشان مشكلي پيش آمد، اعضاي بدن خود را اهدا كنند؛ اما تقدير براي پسرم اين گونه رقم خورد و او گيرنده عضو شد.

وي افزود: وضعيت رضا رضايت‌بخش اعلام شده است و اميدواريم هر چه زودتر بهبود كامل خود را به دست آورد تا از نزديك با خانواده اهداكننده ملاقات و از آنها تشكر كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تبسم

      خدا به اون خانواده اى كه اين فداكارى رو كرد صبر و ثواب آخرت رو بده،به نظرمن هر كسى بايد كارت دارطلبى اهدا عضو رو داشته باشه كه در صورت بروز حادثه(البته خداى نكرده)تصميم گيرى براى خانواده اش راحت تر باشه...
      براى رضاى عزيز خوشحالم و ارزوى سلامتيش رو ميكنم

    • محمد

      درود بر این انسان بزرگ- بزرگی انسان ها با تصمیماتشون سنجیده میشه نه با ...

    • بدون نام

      من به نوبه خودم به آقای داوود نزاد تبریک میگم و بزرگواری خانواده هایی چون خانواده ی کاکاوند را که برای کمک به بیماران فداکاری ها کرده اند می ستایم

    • hoda

      روح آقای کاکاوند شادویادشون گرامی.

    • بدون نام

      مرگ پایان کبوتر نیست
      آقای کاکاوند روحت شاد

    • هیلدا

      واقعا معجزس..من تبریک میگم به آقای داود نژاد..و صمیمانه از خانواده کاکاوند تشکر میکنم روح آن مرحوم شاد و یادش گرامی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج