جاباما
۲۳۶۶۶۹
۱۰۰۷۰
۱۰۰۷۰
پ

سوالاتی که کمک می‌کند برترین‌ها را استخدام کنید

چگونه اطمینان یابیم که افراد را به درستی استخدام کرده‌ایم؟ این ۷ سوال را از آنها بپرسید.

روزنامه دنیای اقتصاد - سعید بقایی: زمانی که من و همکارم شرکت تجاری خود را راه‌اندازی کردیم با هم قرار گذاشتیم که با ۱۰۰ نفر اولی که استخدام می‌کنیم، شخصا مصاحبه کنیم. این کار سختی بود اما آن را انجام دادیم و با تمامی افرادی که به تیم ما در طول مدت دو سال اضافه می‌شدند، مصاحبه کردیم.

در طول این فرآیند، ما قوانین را برای کارمندان و مدیران استخدام که به نحوه جذب ما علاقه‌مند بودند، این‌گونه تشریح کردیم: هیچ وقت فردی را که به قدر کافی خوب است استخدام نکنید. همیشه منتظر بهترین مورد باشید، انتظار برای جذب شخصی فوق‌العاده برای یک شغل مشکل است اما در زمان و پول شما صرفه جویی می‌کند.

سوالاتی که کمک می‌کند برترین‌ها را استخدام کنید

بیش از هر چیز دیگر، استخدام صحیح افراد سرنوشت کاری شما را تعیین می‌کند. بهترین‌ها را انتخاب کنید که تحت نظارت و افکار شما قرار می‌گیرند و به هدف‌هایتان جامه عمل می‌پوشانند. وقتی افراد نادرست را استخدام می‌کنید، زمانی که شغل شما گسترش یافت، خواهید دید با مجموعه‌ای از کارمندان متوسط روبه‌رو هستید که به ساعت‌هایشان می‌نگرند و انگیزه‌ای که خود شما دارید را در سایرین ایجاد نمی‌کنند.

پس چگونه اطمینان یابیم که افراد را به درستی استخدام کرده‌ایم؟ این ۷ سوال را بپرسید؟

۱- چه چیز شغل ما برای شما جذاب است؟ چگونه چیزهایی را که دوست ندارید تغییر خواهید داد؟

این سوال دو نکته را در بردارد. اول اینکه، به شما این دید را می‌دهد که چگونه یک کاندیدا چیزی را که دوست ندارد، بیان می‌کند. آیا درباره مشکلات صحبت می‌کند و بلافاصله یک راه‌حل پیشنهاد می‌دهد یا اینکه به شما می‌گوید که شغل شما بسیار عالی است درحالی که در واقعیت این طور نیست! به افرادی که ۵ درصد درباره مشکلات و ۹۵ درصد درباره راه‌حل‌ها صحبت می‌کنند، توجه کنید.

با سوال درباره اینکه آنها چگونه چیزی را که دوست ندارند تغییر می‌دهند، این شانس را خواهید یافت که آنها چگونه به حل مسائل فکر می‌کنند. برای مثال، اگر بگویند که سرویس مشتریان شما نامناسب است اما حتی نتوانند یک ایده ساده برای حل مشکل آن ارائه دهند چه شانسی برای حل مشکلات در زمانی که کارمند شما هستند، خواهند داشت؟ آیا آنها مجموعه را ترک می‌کنند و به جای دیگری می‌روند؟ احتمالا. بهترین کارمندان مشکلات را شخصا و به سرعت حل می‌کنند.

۲- کدام کتاب را در حال حاضر مطالعه می‌کنید؟

افراد مناسب تمایل دارند کتاب بخوانند یا اینکه به کتاب‌های صوتی گوش دهند تا توانایی‌های خود را بهبود بخشند.چه کتاب مختص یک مهارت خاص باشد مثل خرید و فروش و بازاریابی و چه کتابی باشد که روی توسعه شخصیت فردی متمرکز است، فرقی نمی‌کند همگی خوب و عالی هستند.

اگر آنها کتاب‌های داستانی می‌خوانند و کتاب آموزشی را برای مدتی مطالعه نکرده‌اند، این موضوع خط قرمزی برای من است. بهترین‌ها همواره به دنبال توانمندسازی خویش هستند و با هوش‌ترین افرادی که من می‌شناسم همواره یاد می‌گیرند و اطلاعات جدید کسب می‌کنند.

۳- درباره مشکلاتی که در کار با آن مواجه شده‌اید و آن را حل کرده‌اید، بگویید. چگونه آن را حل کردید؟

این حیطه نحوه حل مشکل و مهارت‌های فکری سازنده آنها را محک می‌زند. آیا آنها روش متفکرانه‌ای برای مشکل انتخاب حل‌کرده یا آن را به شخص دیگری واگذار کرده‌اند؟

سوالاتی که کمک می‌کند برترین‌ها را استخدام کنید

۴- چه کاری را تا کنون در شغل خود به اتمام رسانده‌اید که بسیار به آن مفتخرید؟

این سوال بینشی را درباره اینکه چه چیزی آنها را قابل قبول می‌سازد به شما می‌دهد و همچنین به شما این اجازه را می‌دهدکه ارزیابی کنید آنها چگونه موفقیت را تعریف می‌کنند. اگر برای نمونه، آنها به مدت ۱۲ سال دریک شرکت کار کرده‌اند و بزرگ‌ترین موفقیت آنها افزایش فروش یک چهارم واحدی است، آنها بهترین گزینه برای انتخاب نیستند.

از طرف دیگر، اگر آنها توانسته‌اند در طول دو سال کار قبلی خود فروش را ۵ برابر کنند، در این صورت شما یک کارمند ارجح را در دست خواهید داشت.

۵- آیا در هیچ تیم ورزشی قبلا بازی می‌کردید؟

افرادی که در ورزش‌های تیمی مثل بسکتبال و فوتبال شرکت کرده‌اند، روی دستیابی به اهداف متمرکز می‌شوند و به‌صورت فیزیکی آن را حل می‌کنند و این به آنها کمک می‌کند تا ذهنشان را در شرایط آماده نگه دارند. به‌طور کلی آنها از ارتباطات عالی برخوردارند و تحت شرایط سخت و دشوار از عهده مسوولیت بر می‌آیند و در کار تیمی نیز از عملکرد بالایی برخوردار هستند.

۶-چه کارهایی را برای تفریح انجام می‌دهید؟

توازن بخش مهم موفقیت است، من فهمیده‌ام که برترین‌ها سعی می‌کنند در حوزه‌های مختلف زندگی شامل تناسب اندام، ارتباطات و یادگیری مهارت یابند.

به‌عنوان مثال اگر شخصی هفته‌ای سه بار به باشگاه برود و روز‌های شنبه داوطلبانه نواختن پیانو را فقط برای تفریح یاد بگیرد، در این صورت منصفانه است که بگوییم آنها دستاوردهای ارزشمندی را به دست می‌آورند و به‌طور مداوم به دنبال ارتقای مهارت‌های خود هستند. این کار آنها در شغلشان هم نمود می‌یابد.

۷- من مطمئن نیستم که شما برای این نقش مناسب هستید.

این پرسش به بهترین نحو ممکن عمل می‌کند، زمانی که افرادی را استخدام می‌کنید که آنچنان شخصیت قوی دارند که نیاز داریم به آنها نه بگوییم تا آنها را محک بزنیم مثل فروشنده‌های بزرگ یا نمایندگان فروش. این سوال چیزی بیش از یک پرسش معمولی است. با بیان ساده این جمله، آنها می‌توانند یکی از سه کار زیر را انجام دهند. آنها می‌توانند از سوال شما طفره روند و جوابی ندهند.

سوالاتی که کمک می‌کند برترین‌ها را استخدام کنید

آنها می‌توانند با شما موافقت کنند و چیز دیگری نگویند. آنها می‌توانند تلاش کنند تا کارآمدی خودشان را در شغل شما به نحوی به شما عرضه کنند و به خصوص بر دلایلی تاکید کنند که سبب شود تا شما نتوانید از استخدام آنها صرف‌نظر کنید. این سوالات راه‌حلی طلایی برای استخدام بهترین‌ها نیستند اما به من این امکان را دادند تا بین افراد مختلف متقاضی که صلاحیت کار را دارا بودند یا صلاحیت نداشتند، تصمیم‌گیری درستی کنم.

فراتر از اهمیت پرسیدن این سوالات، هیچ‌گاه احساسات درونی خود را در حین مصاحبه بروز ندهید. اگر احساس می‌کنید، شخصی مناسب نیست و کاملا درباره آن مطمئن نیستید، آنگاه حتما بگویید نه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج