۲۳۶۷۰۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نخستین فرودگاه ۱۰۰% خورشیدی جهان

به منظور تامین نیروی کافی برای فعالیت فرودگاه بین المللی کوچین، یک نیروگاه خورشیدی ۱۲ مگاوات پیک در محل فرودگاه ساخته شده که شامل ۴۶ هزار پنل خورشیدی می شود و ناحیه ای به وسعت ۴۵ جریب را پوشش داده است.

عصرایران - محمد مهدی حیدرپور: اگر هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس که سفر به دور دنیا را هدف قرار داده است، شما را تحت تاثیر قرار داده، احتمالا شنیدن خبر تکمیل ساخت و ساز فرودگاهی خورشیدی در هند شما را شگفت زده می کند. پس از طی روند طولانی توسعه و ساخت و ساز، فرودگاه بین المللی کوچین هند در ایالت جنوبی کرالا عنوان نخستین فرودگاهی در جهان که به طور کامل از خورشید نیرو می گیرد را به خود اختصاص داده است.

نخستین فرودگاه 100% خورشیدی جهان

فرودگاه بین المللی کوچین از نظر نیرو به طور کامل خنثی است یعنی به میزان انرژی مصرف خود انرژی تولید می کند. با در نظر گرفتن این نکته که فرودگاه بین المللی کوچین یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه های هند است و ترمینال آن به تنهایی فضایی یک میلیون و ۵۰۰ هزار فوت مربعی را پوشش می دهد، اهمیت و ارزش این مساله بیش از پیش نمایان می شود.

به منظور تامین نیروی کافی برای فعالیت فرودگاه بین المللی کوچین، یک نیروگاه خورشیدی ۱۲ مگاوات پیک در محل فرودگاه ساخته شده که شامل ۴۶ هزار پنل خورشیدی می شود و ناحیه ای به وسعت ۴۵ جریب را پوشش داده است. این نیروگاه برای تولید روزانه ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار واحد برق در نظر گرفته شده که نیروی مورد نیاز برای فعالیت های عادی فرودگاه محسوب می شود.

ساخت این نیروگاه خورشیدی عظیم یک شبه صورت نگرفته است. فرودگان کوچین روند گذار به انرژی های پاک را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرد که در آن زمان آرایه ای کوچک از پنل های خورشیدی روی سقف ترمینال های این فرودگاه نصب شدند. با گسترش پنل های خورشیدی طی سال های بعد، این فرودگان ترکیبی از نیروی خورشیدی و شبکه برق سراسری را بکار گرفت و اکنون پس از تکمیل ساخت نیروگاه خورشیدی صد درصد نیروی مورد نیاز خود را از انرژی خورشیدی تامین می کند. فرودگاه بین المللی کوچین همچنان به شبکه سراسری برق متصل است تا در مواقع اضطراری و روزهای ابری خللی در فعالیت های آن ایجاد نشود.

پیش بینی تاثیر زیست محیطی استفاده از انرژی خورشیدی در این فرودگاه همچنان دشوار است اما تحلیلگران انتظار دارند نیروگاه خورشیدی طی ۲۵ سال آینده چیزی به ارزش در حدود ۳۰۰ هزار تن انتشار دی اکسید کربن در هند را کاهش دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج