۲۳۶۷۱۵
۱۲ نظر
۵۰۰۶
۱۲ نظر
۵۰۰۶
پ

این خبر به روز رسانی می شود:

اخبار لحظه به لحظه از بازگشایی سفارت انگلیس در ایران

وزیر خارجه انگلیس با حضور در سفارت انگلیس در تهران رسما سفارت کشورش را پس از ۴ سال بازگشایی کرد.

خبرگزاری ایسنا: فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس که در تهران به سر می‌برد عصر یک‌شنبه در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ایران گفت: ما سفارت را بازگشایی کردیم و این اولین قدم است که پیوندها را برای روابط بین مردم ایران و انگلیس تسهیل کنیم.

او در پاسخ به خوش آمدگویی ظریف گفت:‌ واقعا خوشحالم که اولین وزیر خارجه انگلیس هستم که پس از سال ۲۰۰۳ به ایران می‌آید.

وزیر خارجه انگلیس ادامه داد: از زمان انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور در ایران ما شاهد بودیم که جو بهتری برای بهبود روابط در بازگشایی سفارت‌ها داشته‌ایم.

هاموند تاکید کرد:‌ ایران همواره در منطقه یک کشور مهم بوده و خواهد بود. گفت‌وگوها میان دو طرف بسیار اهمیت دارد که البته نقش سفارتخانه‌ها در ایجاد زمینه لازم برای گفت‌وگو میان دو کشور بسیار ضروری است.

وزیر امور خارجه انگلیس ادامه داد: ما قرار است با ایران روابط اقتصادی گسترده‌ای داشته باشیم. البته در زمینه‌هایی نیز که اختلاف نظرات شدیدی داریم می‌توانیم گفت‌وگو کنیم و از کانال‌های جدید ایجاد شده مثل توافق برجام و بازگشایی سفارت دو کشور در زمینه‌هایی مثل مقابله با داعش، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و افزایش ثبات خاورمیانه همکاری کنیم.

فیلیپ هاموند در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه تلویزیونی پرس تی وی مبنی بر برنامه‌های این کشور جهت افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری‌اش با ایران گفت:‌ ما در تلاش هستیم که بتوانیم روابط اقتصادی طولانی و ماندگاری با ایران داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی نیازهای اقتصادی دو کشور ادامه داد: بازرگانان و هیأت تجاری که با من در این سفر حضور دارند جلسات خوبی با ایرانیان داشته‌اند و از این جلسات راضی بودند. ما واکنش‌های مثبتی دریافت کرده‌ایم و تجار انگلیسی برای سرمایه‌گذاری در ایران مشتاق هستند.

هاموند در مواجهه با سوال یک خبرنگار انگلیسی که وی را در این سفر همراهی می کند مبنی بر این که امروز در هنگام بازگشایی مجدد سفارت انگلیس در تهران شعار مرگ بر انگلیس هم‌چنان بر دیوار سفارت بود و آیا قرار است که این شعارها باقی بماند؟ گفت: در مورد آسیب‌های وارد شده به سفارت انگلیس در ایران یک سری آسیب‌ها هنوز برطرف نشده است و قطعا در طول زمان ما این آسیب‌ها را برطرف می‌کنیم.

وی در ادامه به گفته‌ای از مادرش اشاره کرد و گفت: مادرم همیشه به من می گفت که سنگ می‌تواند به شما آسیب برساند ولی کلمات نمی‌تواند و این اهمیتی ندارد.

هاموند در پاسخ به سوالی در مورد نقش ایران در منطقه، گفت:‌ ایران قدرت بزرگی است و اقتصاد بزرگی دارد. این اقتصاد می‌تواند سریع رشد کند. مردم ایران تحصیلات خوبی نیز دارند.

او با بیان این که ایران جمعیت مناسبی دارد، تاکید کرد:‌ ایران یک قدرت در منطقه است و این به نفع همه است که ایران نقش مسوولانه‌ای به نفع ثبات منطقه ایفا کند.

وی افزود: اجازه بدهید که با هم کار کنیم،‌ قدم برداریم و بعد با هم بدویم.

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به اهمیت این که همه طرف‌ها به تعهدات خود در اجرای برجام متعهد باشند ادامه داد: اعتماد را می‌توان از طریق اجرای برجام ساخت. روابط تکامل پیدا می‌کند گرچه یک موضوع زمان بر است و زمان خود را می طلبد.

این دیپلمات ارشد انگلیسی تصریح کرد: امیدواریم که در آینده مشکلات بی‌اعتمادی که در دو طرف مدتی وجود داشته برطرف شود و ما بتوانیم روابط سازنده‌ای داشته باشیم.

هاموند در مورد بحث برجام و تفاوت نگاه آمریکا و اروپا به برجام گفت:‌ نظرات ما در ارتباط با این موضوع و توافق کاملا مستقل از آمریکاست. این توافق باعث به وجود آمدن مباحثی در آمریکا و حتی ایران شده است .در کشورهایی مانند انگلیس،‌ آلمان و فرانسه از این توافق استقبال کلی شده است. البته یک صداهایی نیز به عنوان مخالف بوده‌اند ولی در کل افکار عمومی از این توافق استقبال کرده است.

این دیپلمات عالی رتبه انگلیسی که در مذاکرات وین حضور داشته است، تصریح کرد: در مورد تصویب توافق، آمریکا پروسه خود را دارد و ما می‌بینیم این پروسه به چه شکل است و این اطمینان را داریم که آمریکا در مورد این توافق تصمیم مناسب را می‌گیرد و برجام را تایید می‌کند. انتظار این موضوع را داریم.

وی به امضای این توافق در انگلیس اشاره کرد و گفت: ما نسبت به این توافق متعهد هستیم و همه ما باید به تعهدات خودمان در این چارچوب عمل کنیم چرا که این به نفع مردم ماست.

گفت‌وگو ظریف و هاموند بیش از یک ساعت و نیم به طول انجامید و آن‌ها بعد از این مذاکرات در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی حضور پیدا کردند.

در این مراسم برخی از مقامات وزارت خارجه کشورمان از جمله مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه و مجید تخت‌روانچی معاون وزیر خارجه،‌ ظریف را همراهی می‌کردند.

خبرگزاری ایسنا: دکتر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران عصر یک‌شنبه در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه انگلیس با اشاره به بازگشایی مجدد سفارت دو کشورافزود: این یک شروع مجدد برای روابط دو کشور است.

او ادامه داد: دیدگاه‌های متفاوتی بین دو کشور در مورد برخی از موضوعات وجود دارد که این اختلاف‌نظرها را می‌شود از طریق گفت‌وگو و تعامل و رسیدن به درک مشترک به پیش برد و به روش بهتری برای برخورد با این اختلاف نظرها رسید.

ظریف تصریح کرد: ما می‌توانیم اختلاف نظرات موجود را با انگلستان از طریق دستیابی به درک مشترک و گفت‌وگو رفع کنیم و البته در صورتی که توافق برجام از سوی همه اعضای آن به درستی انجام شود در آینده روابط نیز بهبود خواهد یافت.

وی افزود: البته ما با انگلستان اشتراک نظر برای مبارزه با داعش و تروریسم، ایجاد ثبات در منطقه و همکاری‌های اقتصادی داریم و در مورد برخی مسائل منطقه‌یی نیز نیاز به گفت‌وگو داریم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در مورد مسائل دیگری نیز که اختلاف نظر داریم مثل حقوق بشر باید گفت‌وگو کنیم. روابط ایران با اتحادیه اروپا که انگلستان نیز عضو مهم آن است گسترش خواهد یافت.

ظریف ضمن خوش آمدگویی به فیلیپ هاموند گفت: گفت‌وگوهایی که در مدت دو سال گذشته در مذاکرات برجام با هاموند داشته‌ایم به ما فرصتی برای بهبود روابط داده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یک خبرنگار انگلیسی مبنی بر این که امروز شاهد بازگشایی سفارت لندن در تهران بودیم، آیا امکان دارد در آینده نزدیک سفارت آمریکا در تهران باز شود؟ خاطرنشان کرد: ما از قبل با انگلیس روابط سیاسی داشتیم و این روابط مدتی با دشواری روبه‌رو بود ولی امروز با بازگشایی مجدد سفارت دو کشور در تهران و لندن به وضع قبل برگشتیم. اما وضعیت ما با ایالات متحده آمریکا متفاوت است و مردم ایران نسبت به سیاست‌های آمریکا نگرانی‌های قابل توجهی دارند.

ظریف در بخشی از صحبت‌هایش در این راستا با اشاره به روش و سیاست‌های غیرمعقولی که بعضا از سوی آمریکا در مورد ایران به کار گرفته شده است، گفت: ‌نیاز به تغییر در آمریکاست و وضعیت متفاوت است. در واقع وضعیت ما در مورد آمریکا با وضعیت سایر کشورهایی که مدتی روابط‌مان با آن‌ها دچار دشواری شده بود و حالا پس از مدتی به حالت قبل بر می‌گردد متفاوت است.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران در پاسخ به سوال یک خبرنگار دیگر انگلیسی مبنی بر این که به نظر می‌رسد دو کشور در مورد آینده روابط‌شان امیدوار هستند و این که ایران چه نقشی می‌تواند در تغییرات استراتژیک منطقه ایفا کند؟ به زبان انگلیسی پاسخ گفت:‌ این منطقه نیازمند نگرشی متفاوت است و در حال حاضر با مشکلات جدی روبه‌رو است که همه ما را به نحوی تحت تاثیر قرار داده و فقط مربوط به یک کشور نیست و این مشکلات می‌تواند به کل دنیا تسریع پیدا کند.

وی به مسائلی هم‌چون تروریسم و فرقه‌گرایی اشاره کرد و گفت: برای حل این مشکلات نیازمند نگرشی متفاوت از همه کشورهای منطقه هستیم.

رییس دستگاه دیپلماسی کشور با تاکید بر این که ایران آماده است که با تمام همسایگان خود بدون هیچ استثنایی ارتباط برقرار کند، تصریح کرد: همه ما با چالش‌های یکسانی روبه‌رو هستیم و در برابر ‌آن فرصت‌هایی داریم که می‌توانیم از آن برای ارتقاع استاندارد زندگی مردم منطقه استفاده کنیم. ما معتقدیم که تمام پارادایم‌های مربوط به گذشته باید کنار گذاشته شود و کشورهای منطقه با یکدیگر همکاری کنند تا یک بازی برد - برد حاصل شود چرا که این به نفع همه ماست.

ظریف به سفرهای منطقه‌یی خود بعد از توافق وین اشاره کرد و گفت: در جریان این سفرها این پیام ما به تمام کشورهای منطقه است و از آن‌ها می‌خواهیم که نسبت به آن واکنش مثبت نشان دهند.


خبرگزاری ایسنا: دقایقی پیش وزرای خارجه ایران و انگلیس در ساختمان وزارت خارجه با یکدیگر دیدار کردند.

فیلیپ هاموند با حضور در ساختمان وزارت خارجه کشورمان با محمدجواد ظریف دیدار کرد.

بر اساس این گزارش هاموند ظهر روز یکشنبه وارد تهران شد و با حضور وی سفارت لندن در تهران بازگشایی مجدد شد.

گفته می‌شود که هاموند در جریان سفر دو روزه به تهران با تعدادی دیگر از مقامات کشورمان از جمله علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی وحسن روحانی رییس جمهور دیدار خواهد کرد.

همزمان با بازگشایی سفارت انگلیس در تهران سفارت ایران درلندن بار دیگربه صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

قرار است هاموند و ظریف وزرای خارجه انگلستان و ایران بعد از این دیدار در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها پاسخ دهند.

در این دیدار تخت روانچی معاون و افخم یخنگوی وزارت خارجه هم حضور دارند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر خارجه انگلیس با حضور در سفارت انگلیس در تهران رسما سفارت کشورش را پس از 4 سال بازگشایی کرد.

فیلیپ هاموند به منظور حضور در مراسم بازگشایی مجدد سفارت انگلیس در تهران و دیدار با تعدادی از مقامات عالیرتبه کشورمان به تهران سفر کرده است.

سفر فیلیپ هاموند به تهران دو روزه است و عصر امروز (یک‌شنبه) در وزارت خارجه با همتای ایرانی خود دیدار می‌کند.

این مقام انگلیسی احتمالا با حجت‌الاسلام و‌المسلین حسن روحانی نیز دیدار می‌کند.

هم‌زمان با بازگشایی مجدد سفارت انگلیس در تهران سفارت ایران در لندن هم بازگشایی می‌شود.

فعالیت دو سفارت در حال حاضر در سطح کاردار خواهد بود و کاردارهای غیرمقیم به کاردارهای مقیم تبدیل خواهند شد.

هاموند نخستین وزیر خارجه انگلیس است که از سال 2003 تاکنون به ایران سفر می کند.


سفارت انگلیس در تهران رسما بازگشایی شد

وزیر خارجه انگلیس که برای بازگشایی سفارت این کشور به تهران سفر کرده است، وارد ساختمان این سفارت شد.

سفارت انگلیس ‎با نصب تابلوی تقره‌ای رنگ"سفارت بریتانیا" بر دیوار بیرونی سفارت بازگشایی شد.

پیش از این تابلوهای سفارت سوئد به عنوان دفتر حافظ منافع انگلیس در تهران بر سر در سفارت انگلیس نصب بودند که امروز تابلوهای سفارت بریتانیا به جای آنها نصب شده است و بر این اساس سفارت انگلیس در تهران مجددا فعالیت خود را از سرگرفت.

سفارتخانه‌های ایران و انگلیس امروز پس از گذشت حدود چهار سال به طور هم‌زمان و در سطح کاردارهای مقیم بازگشایی می‌شوند.

حضور گسترده خبرنگاران داخلی و خارجی در اطراف سفارت انگلیس در تهران چشمگیر است.

همچنین حضور تعداد زیادی از کارکنان نیروی انتظامی و مردم عادی در خیابان فردوسی و اطراف سفارت انگلیس قابل توجه است.

مراسم بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران منحصر به حضور فیلیپ هاموند وزیر خارجه این کشور و تعدادی از مقام های انگلیس در محل سفارت و انجام امور اداری می شود و هیچ مسئول بلند پایه ایرانی هم در این مراسم حضور نمی‌یابد.

مراسم بازگشایی سفارت ایران در لندن هم با حضور محمد حسن حبیب‌ الله زاده کاردار غیر مقیم ایران در انگلیس و مهدی دانش یزدی معاون اداری و مالی وزارت خارجه انجام می شود.


واکنش ظریف به بازگشایی سفارت انگلیس در تهران

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در حاشیه نشست علمی مذاکرات هسته‌ای و علوم سیاسی در ایران که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شده بود در پاسخ به سوالی در مورد بازگشایی سفارت انگلیس در تهران، اظهار کرد: امروز انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی به نقش سازنده ایران در منطقه و جهان پی برده‌اند و حضور آنها نشان دهنده این واقعیت است.

ظریف با بیان این‌که از قبل قرارمان این بود که روابطمان را با کشورهای مختلف دنیا به جز استثناهایی که وجود دارد عادی سازی کنیم، ادامه داد: سفارت انگلیس را نیز ما نبستیم بلکه خودشان بستند و امروز انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی به نقش سازنده ایران در منطقه و جهان پی برده‌اند و حضور آنها در ایران نشان دهنده این واقعیت است.

وی در ادامه به خبرنگاران گفت: ما اختلاف نظر و تفاوت دیدگاه‌هایی با برخی از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس داریم ولی فکر می‌کنیم در یک محیط تعاملی مبتنی بر چشم باز و مبتنی بر واقع گرایی این مسائل قابل بحث است و احساس می‌کنیم که با روشی جدی و دقیق می‌توانیم کار را به پیش ببریم.


دیلی تلگراف: انگلیس هزینه تعمیر سفارتش در ایران را پرداخت

وزارت امور خارجه انگلیس تایید کرد که هزینه تعمیرات سفارتخانه لندن در تهران را خود پرداخت کرده است.

وزارت امور خارجه انگلیس تاکید کرد که تمام هزینه‌های تعمیر سفارت لندن در تهران را که در نوامبر سال ۲۰۱۱ به دلیل ورود جمعی از دانشجویان ایرانی آسیب دیده پرداخت کرده اگر چه این کشور از ایران درخواست غرامت کرده است.

قرار است فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس طی مراسمی این سفارت خانه را بازگشایی کند. کاردار غیر مقیم انگلیس در ایران نیز سرپرستی سفارت را به عهده خواهد داشت.

وزارت امور خارجه انگلیس بدون این که میزان دقیق این هزینه را مشخص کند اعلام کرد:‌ لندن در حال گفت و گو با ایران درباره‌ی این خسارات است.

دیلی تلگراف در ادامه نوشت: اما دولت انگلیس نخواسته است پیش از بازگرداندن روابط دیپلماتیک کامل با ایران روی مساله غرامت پافشاری کند و وزارت امور خارجه با امید این که این مساله در آینده حل شود تمام هزینه‌های تعمیر سفارت در تهران را پرداخت کرده است.

علاوه بر این، یک هیات تجاری هاموند را در سفر به ایران همراهی خواهد کرد که به نظر می‌آید در ادامه تلاش اروپایی‌ها برای ورود به بازار ایران باشد.

از زمان حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در اواسط ماه ژوئیه تاکنون هیات‌های متعددی از اروپا شامل آلمان، ایتالیا، فرانسه، انگلیس و اتحادیه اروپا به تهران سفر کرده‌اند. از زمان روی کار آمدن حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز تاکنون ۱۸ وزیر امور خارجه اروپایی به ایران سفر کرده‌اند که بسیاری‌شان با همراهی هیات‌های تجاری بوده است.

به گزارش ایسنا، سفارت خانه‌ی ایران در لندن نیز قرار است به طور همزمان در سطح کاردار بازگشایی شود.

مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکایی وزارت امور خارجه ایران درباره‌ی پرداخت خسارت به انگلیس گفت: ابتدا باید سفارت خانه‌ها فعال شوند و سپس موضوعاتی مثل خسارات و ... را می‌توان به عنوان مسائل جاری در دستور کار و گفت و گو قرار داد.

روانچی افزود: آنها باید تخمین خود از خسارت را اعلام کنند و بعد کارشناسان ما در فرآیندی که زمان‌بر هم هست این موضوع را بررسی می‌کنند. همانطوری که در اوایل دهه ۸۰ میلادی سفارت ما در لندن خسارت دید و این خسارت از سوی لندن به ما پرداخت شد.


کاریکاتور: بازگشایی سفارت انگلیس

فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه بریتانیا برای بازگشایی سفارت کشورش، در صدر هیأتی اقتصادی به تهران آمد.

فرشید رجبعلی با اشاره به این خبر، گریزی به مخالفت‌های در این رابطه نیز زده و کاریکاتور زیر را در روزنامه قانون منتشر کرده است.

اخبار لحظه به لحظه از بازگشایی سفارت انگلیس در ایران


ورود فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس به فرودگاه مهرآباد تهران

اخبار لحظه به لحظه از بازگشایی سفارت انگلیس در ایران

اخبار لحظه به لحظه از بازگشایی سفارت انگلیس در ایران


اولین تصویر از داخل سفارت انگلیس پس از بازگشایی

اخبار لحظه به لحظه از بازگشایی سفارت انگلیس در ایران


نمایی از اقامتگاه سفیر انگلیس در تهران

اخبار لحظه به لحظه از بازگشایی سفارت انگلیس در ایران


سفارت ایران در لندن بازگشایی شد

همزمان با بازگشایی سفارت انگلیس در تهران، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن نیز بازگشایی شد.

محمد حسن حبیب‌الله‌زاده کاردار غیرمقیم ایران در لندن نیز به عنوان کاردار مقیم سفارت ایران در لندن منصوب شد.

ساعتی پیش بود که سفارت انگلیس در تهران با حضور فیلیپ هاموند، وزیر خارجه این کشور و آجای شارما، کاردار غیرمقیم سابق که به عنوان کاردار مقیم انگلیس در تهران تعیین شده است، بازگشایی شد.


فیلم: بازگشایی سفارت انگلیس در تهران




هاموند: هیچ محدودیتی در همکاری‌های انگلیس و ایران وجود ندارد

وزیر خارجه انگلیس در مراسم بازگشایی سفارت این کشور در تهران گفت که هیچ محدودیتی در مورد آنچه که انگلیس و ایران می‌توانند با یکدیگر به آن دست یابند وجود ندارد.

فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس در مراسم بازگشایی سفارت این کشور در تهران در جمع خبرنگاران گفت که هیچ محدودیتی در مورد آنچه که انگلیس و ایران می‌توانند با یکدیگر به آن دست یابند وجود ندارد، هرچند آن‌ها همیشه با هم موافق نخواهند بود.

هاموند در ادامه گفت: انتخاب رئیس جمهوری روحانی و توافق هسته‌ای ماه پیش نقاط برجسته و مهمی بودند.

لازم به ذکر است که هیچ یک از خبرنگاران ایرانی و یا خبرنگاران خارجی مستقر در ایران اجازه نیافتند در این مراسم حاضر شوند و تنها خبرنگارانی که به همراه هاموند از لندن به تهران عزیمت کرده‌اند اجازه یافتند تا به طور اختصاصی داخل محوطه سفارت شده و از مراسم بازگشایی سفارت این کشور در تهران گزارش خبری تهیه کنند.


عکس خبرنگار BBC از داخل سفارت انگلیس

جان بورنر خبرنگار برجسته بی بی سی که به همراه فلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس به تهران آمده است این تصویر را از داخل سفارت دقایقی پیش در توئیتر خود منتشر کرد او این دست نوشته را یادگاری سال 2011 برشمرده است.

اخبار لحظه به لحظه از بازگشایی سفارت انگلیس در ایران

اخبار لحظه به لحظه از بازگشایی سفارت انگلیس در ایران


کاردار ایران در انگلیس: درباره ارتقای سطح روابط به سفیر هیچ توافقی نشده است

کاردار ایران در انگلیس بازگشایی رسمی و فعالیت کامل سفارت ایران در لندن را اعلام کرد.

محمدحسن حبیب‌الله‌زاده با بیان این که ایران در اول اسفند ۹۲ پرچم خود را در سفارت کشورش در لندن برافراشته بود، گفت: مراسم بازگشایی امروز درواقع اعلام بازگشایی رسمی و فعالیت کامل در ادامه فعالیت‌های بیش از یک سال گذشته ماست.

وی که تاکنون به عنوان کاردار غیر مقیم ایران و از امروز به عنوان کاردار رسمی ایران فعالیت خود را در سفارت کشورمان در لندن دنبال می‌کند، در ادامه درباره جزئیات برگزاری مراسم بازگشایی رسمی سفارت ایران در انگلیس گفت: این مراسم با حضور برخی مقامات انگلیسی از جمله اعضای پارلمان و وزارت خارجه این کشور، ایرانیان مقیم انگلیس و نهادهای ایرانی حاضر در این کشور و همچنین آقای دانش‌یزدی، معاون وزیر خارجه کشورمان برگزار شد.

حبیب‌الله‌زاده درباره هم‌زمانی بازگشایی سفارت‌خانه‌های ایران و انگلیس در لندن و تهران گفت: به دلیل اختلاف ساعت موجود بین ایران و انگلیس مراسم رسمی بازگشایی سفارت ما در لندن بعد از ظهر امروز به وقت تهران برگزار شد که در این مراسم فعال شدن کامل سفارت‌مان را اعلام کردیم.

کاردار ایران در لندن درباره صدور ویزا برای ورود به ایران خاطرنشان کرد: روند صدور ویزا با بازگشایی بخش‌های مختلف سفارت کشورمان فعال می‌شود.

وی افزود: البته بخش کنسولی و بخش مربوط به ارائه خدمات به ایرانیان از سوی ما مدتی است که فعال شده و این کار در حال انجام است. امیدواریم با بازگشایی رسمی امروز خدمات بهتری را ارائه کنیم.

حبیب‌الله‌زاده درخصوص اظهارات هاموند، وزیر خارجه انگلیس قبل از سفرش به تهران درباره ارتقای سطح کاردار به سفیر طی ماه‌های آینده گفت: فعلا در این خصوص نه توافقی و نه صحبتی شده است و روابط در سطح کاردار توافق شده است.

به گزارش ایسنا، سفارت انگلیس ‎در تهران نیز پیش از ظهر امروز(یک‌شنبه) با نصب تابلوی نقره‌ای رنگ "سفارت بریتانیا" بر دیوار بیرونی این سفارت بازگشایی شد.

وزیر خارجه انگلیس که برای بازگشایی سفارت این کشور به تهران سفر کرده است، پیش از ظهر امروز وارد ساختمان این سفارت شد.

سفارتخانه‌های ایران و انگلیس امروز پس از گذشت حدود چهار سال در سطح کاردارهای مقیم بازگشایی شدند.

آجای شارما که پیش از این کاردار غیر مقیم انگلیس در ایران بود از این پس به عنوان کاردار رسمی این کشور سرپرستی سفارت لندن در تهران را برعهده خواهد داشت.

محمد حسن حبیب‌الله‌زاده، کاردار ایران در لندن پیش از این کارشناس سیاسی میز روسیه و اوکراین، دبیر دوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه، کارشناس سیاسی اداره دوم غرب اروپا، رایزن سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوئیس و آکرودیته لیختن اشتاین، کارشناس سیاسی اداره اول غرب اروپا، معاون اداره اول غرب اروپا، رئیس اداره اروپای غربی، کارشناس ارشد حوزه غرب اروپا وزارت امورخارجه و کاردار ترددی جمهوری اسلامی ایران در انگلستان را در پرونده فعالیت‌هایش داشته است.


تحلیل بی بی سی ازبازگشایی سفارتهای ایران و انگلیس

بی بی سی گزارش داد بازگشایی سفارتهای ایران و انگلیس، به معنای دوستانه تر شدن روابط لندن و تهران است.

سایمون کلیمسون خبرنگار این شبکه در گفتگویی زنده از کنار سفارت ایران در لندن درباره بازگشایی این سفارت گفت انتظار می رود بازگشایی سفارت ایران در لندن خیلی توجه رسانه ها را به خود جلب نکند. در واقع این اتفاق بازگشایی دو ساختمان در لندن و تهران است اما بازگشایی سفارتها و بازگشت مقامات ، یک زبان دیپلماتیک است.

بنابراین می توان اتفاقات امروز را این گونه توضیح داد که روابط ایران و انگلیس دوستانه تر می شود. در سال دوهزار و یازده در نتیجه حمله گروهی از معترضان به سفارت انگلیس در تهران که از تحریمها خشمگین بودند ، سفارت انگلیس تعطیل شد. اما از آن زمان تا کنون در ایران رئیس جمهور جدیدی انتخاب شد که نگاهی کاملا متفاوت درباره غرب دارد.

همچنین مهمتر از آن توافقنامه هسته ای است که هدف از آن محدود کردن برنامه هسته ای ایران است تا در مقابل تحریمها از روی ایران برداشته شود. البته این علت بازگشایی سفارتها در دو کشور نیست اما در هر حال بخشی از زنجیره اتفاقاتی بوده است که به بازگشایی سفارتخانه ها منجر شده است. در واقع هم اکنون روابط میان دو کشور از شرایط بسیار ضعیف به وضع عادی باز می گردد. البته وزیر خارجه انگلیس می خواهد در آینده روابطی بسیار قویتر با ایران برقرار شود و روابط تجاری میان دو کشور گسترده تر شود به ویژه که برخی از کشورهای اروپایی در زمینه تجارت با ایران، جلوتر از انگلیس هستند.


اعتراض به بازگشایی سفارت انگلیس +عکس

خبرگزاری فارس: در پی بازگشایی سفارت انگلیس در ایران تعدادی از مردم و دانشجویان، عصر امروز با تجمع در مقابل سفارت انگلیس اعتراض خود را نسبت به بازگشایی این سفارت اعلام کردند.

معترضان که از روزهای قبل اعلام کرده بودند در صورت بازگشایی سفارت انگلیس بدون معذرت‌خواهی این کشور از ملت ایران و عدم شفاف‌سازی دولت نسبت به بازگشایی مجدد این سفارتخانه، تجمع خواهند کرد؛ عصر امروز در حالی که تدابیر شدید امنیتی در مقابل سفارت انگلیس برقرار بود تجمع خود را آغاز کردند و نیروی انتظامی تعدادی از مردم و دانشجویان معترض و تعدادی از عکاسان و خبرنگاران از جمله عکاس و خبرنگار فارس را که برای پوشش این تجمع حاضر بودند، بازداشت کرد.

«مرگ بر انگلیس»،«مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر سازشکار» و خمینی شاهد باش ما اعتراض کردیم» از جمله شعارهایی بود که در مقابل سفارتخانه‌ سر داده شد.

اخبار لحظه به لحظه از بازگشایی سفارت انگلیس در ایران

اخبار لحظه به لحظه از بازگشایی سفارت انگلیس در ایران

اخبار لحظه به لحظه از بازگشایی سفارت انگلیس در ایران

اخبار لحظه به لحظه از بازگشایی سفارت انگلیس در ایران


تصاویری از حضور فیلیپ هاموند در سفارت انگلیس در ایران

اخبار لحظه به لحظه از بازگشایی سفارت انگلیس در ایران

اخبار لحظه به لحظه از بازگشایی سفارت انگلیس در ایران

اخبار لحظه به لحظه از بازگشایی سفارت انگلیس در ایران


مراسم بازگشایی و فعالیت کامل سفارت ایران در لندن





پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      تبریک به ملت ایران

      تعامل با دنیا یعنی زندگی بهتر برای من و شما ...

    • فرهاد

      مواظب این انگلیسیهای مرموز ومکارباشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیشتر باید مواظب تو باشیم

    • بدون نام

      الان باز این دلواپسا میرن آبرو ریزی راه میندازن جلو سفارت
      اقا اعتراض داری برو به دولت اعتراض کن

    • بدون نام

      الانه که یه عده بریزن باز از درو دیوار سفارت بالا که هیچ تابلوی خیابونارم بکنن.کلا دوس دارن معترض باشن با ضرر به نیروی خودی

    • بدون نام

      به به مبارکه

    • kasra

      چه قدر خوب ، خوشحالم

    • انصاف

      شما که مخالف خشونتی چرا خودتون در فتنه 88 و 78 این همه خسارت به مملکت خودنون وارد کردید ؟

      پاسخ ها

      • mahdi

        هم با نظرت موافقم هم مخالفم :|

    • sara

      خوشحالیم.به امید ایجاد صلح و دوستی 2 طرفه ی ایران با تمام دنیا

    • بدون نام

      ای ولله به اقای روحانی اون یه دلاور به تمام معناست انشالله که به یاری خدا بتواند روابط اقتصادی رو محکم تر کنه

    • بدون نام

      مرگ بر دلواپس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج