۲۳۶۸۱۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رامبد جوان: بايد خنديدن را نهادينه كنيم

«خندوانه» برنامه‌اي كه در ايام ماه مبارك رمضان به رقيب سرسختي براي برنامه «ماه عسل» احسان عليخاني تبديل شده بود. اين برنامه بر عكس ماه عسل با مزموني شاد و غير تراژدي توانست شب‌هاي پر از شادي و خنده را براي بينندگان شبكه نسيم به همراه داشته باشد.

روزنامه آرمان- محسن باقري ابيانه: «خندوانه» برنامه‌اي كه در ايام ماه مبارك رمضان به رقيب سرسختي براي برنامه «ماه عسل» احسان عليخاني تبديل شده بود. اين برنامه بر عكس ماه عسل با مزموني شاد و غير تراژدي توانست شب‌هاي پر از شادي و خنده را براي بينندگان شبكه نسيم به همراه داشته باشد. كارگردان خندوانه «رامبد جوان» است كه از ۲۱ خرداد ۹۳ اين برنامه را روانه آنتن شبكه نسيم كرده الحق والانصاف خوش درخشيده است. او درباره علت موفقيتش در بيشتر كارهاي تلويزيوني و سينمايي مي‌گويد: «خيلي تلاش مي‌كنم و در كارها به دنبال ايده‌هاي نو و جديد هستم. به نظرم يك برنامه خوب بايد با برنامه‌هاي همسانش تفاوت‌هاي چشمگير و اساسي داشته باشد.

رامبد جوان: بايد خنديدن را نهادينه كنيم

از سوي ديگر كار گروهي يكي ديگر از علل موفقيت در هر كاري است. هميشه سعي مي‌كنم به صورت تيمي و گروهي كار كنم؛ گروه، چه در ايده‌پردازي و چه در اجراي برنامه‌هايم نقش دارند. انتخاب افراد نيز در موفقيت يك كار بسيار مهم است. من سعي مي‌كنم در كارهايم از افراد خلاق و خوش‌فكر استفاده كنم.» موضوع برنامه هر شب متفاوت است اما مضمون اصلي آن خنده است. اين برنامه از هنرمندان محبوب و معروف ديگري نيز بي‌بهره نبوده و هفته‌اي چند شب يك استند آپ كمدين به برنامه مي‌آيد، همچنين ‌ميهمانان ديگري نيز دارند و اين افراد، افراد موفق جامعه ايراني هستند.

چه شد كه به فكر ساختن خندوانه افتاديد؟

به نظر من هر كسي موظف است كه خودش را شاد نگه دارد و شادي را براي خودش خلق كند. فكر ساخت چنين برنامه‌اي حدود ۱۳ سال است كه با من همراه بوده، شايد باورتان نشود ولي در طول اين مدت درباره تاثيرات خنديدن، تحقيقات بسياري به همراه دكتر اردكانيان انجام داديم. حدود دو هزار مقاله در جهان درباره تاثيرات شگرف خنديدن به ثبت رسيده است و ما چيزي حدود ۹۰۰ مقاله را انتخاب و ترجمه كرديم. همين مقالات پايه و اساس ساخت خندوانه شد. كاري كه ما مي‌كنيم اين است كه در واقع خنديدن را ياد بگيريم و به اين واقعيت برسيم كه مي‌توان هميشه شاد بود و خنديد. پس از آن، تازه متوجه مي‌شويم كه چه‌قدر به خنديدن نياز داريم و به دنبال آن بهانه خنديدن را پيدا مي‌كنيم و در نهايت خنديدن و شاد بودن را براي خودمان نهادينه كنيم.

برنامه خندوانه براي شما چه تجربياتي به بار آورده است؟

در هر برنامه‌اي كه حضور داشته‌ام به نوعي سعي در كسب تجربه داشته‌ام. خندوانه براي من تجربيات زيادي به همراه داشته است. هر يك از ما مي‌توانيم از ابتدا تا انتهاي روزمان را با عصبانيت و افسردگي سپري كنيم كه اين حالت رفتاري و رواني مي‌تواند در تمام ارتباطات روزانه ما نقش داشته باشد اما تجربه‌اي كه در اين برنامه كسب كرده‌ام اين است كه شادماني و خنديدن اجازه نمي‌دهد كه به زندگي‌مان لطمه و گزندي وارد شود.

رامبد جوان: بايد خنديدن را نهادينه كنيم

چرا خندوانه را براي شبكه نسيم ساختيد؟ بهتر نيست كه اين برنامه در شبكه‌اي مثل شبكه اول كه يك شبكه ملي است پخش شود؟

خيلي‌ها مي‌پرسند چرا اين برنامه‌ را براي شبكه نسيم ساخته‌ايم. از آنجايي كه شبكه نسيم يك شبكه تخصصي كمدي است اين برنامه براي اين شبكه ساخته شده است. از طرفي آقاي دكتر كرمي، مدير اين شبكه از ابتدا كه طرح ساخت اين برنامه را شنيد تا الان كه در حال گفت‌وگو با شما هستم هميشه در كنار من و اعضاي خندوانه بوده و هميشه دلسوزانه از اين برنامه حمايت كرده است.

عده‌اي معتقدند كه ايراني‌ها سخت مي‌خندند و به قولي خنداندن ايراني‌ها سخت است. آيا شما هم به اين مقوله اعتقاد داريد؟

مي‌گويند مردم ما سخت مي‌خندند ولي من به اين مساله اعتقاد ندارم. تحقيقات ۱۳ ساله ما درباره خنديدن نشان داد كه نوزاد انسان وقتي متولد مي‌شود خنديدن را از والدينش مي‌آموزد و شروع به تجربه كردنش مي‌كند. او نياز به كپي كردن خنديدن ندارد و به همين طريق تا بزرگسالي تجربه خنديدن با اوست. متاسفانه در بزرگسالي آن‌قدر ذهن ما درگير مسائل روزمره و مشكلات زندگي مي‌شود كه خنديدن را فراموش مي‌كنيم.

رامبد جوان: بايد خنديدن را نهادينه كنيم

شايد برنامه‌ها و مجموعه‌هاي شاد ديگر نيز در گذشته توسط افراد ديگر ساخته شده اما آن‌چنان از سوي مخاطب مورد استقبال قرار نگرفته باشد. علت اينكه خندوانه اين روزها ورد زبان همه است و تا اين حد مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفته، چيست؟

وقتي با مخاطب صادقانه ارتباط برقرار شود آنها هم واكنش مثبت نشان مي‌دهند. چون خندوانه يك برنامه نمايشي ساده نيست و هر آنچه ضبط مي‌شود بدون كم و كاست پخش می‌شود با مخاطب ارتباط خوبي برقرار مي‌كند. فكر مي‌كنم اين خنداندن آدم‌ها كه به صورت صادقانه شكل مي‌گيرد بسيار ارزشمند است. من به خودي خود دوست دارم در جامعه‌اي شاد زندگي كنم. در واقع شادي مسري است مثل خميازه. اگر من شاد باشم باعث مي‌شوم كه اين شادي به اطرافيانم هم سرايت كند. از سوي ديگر فرد مقابل من هم كه شاد است اين شادي و خنده را به خود من منتقل مي‌كند و اين يعني يك شادي صادقانه.

اگر حرفي باقي مانده بفرماييد.

اميدوارم كه مردم ما خنديدن را فراموش نكنند و بدانند كه خودشان بزرگ‌ترين نقش را در خنداندن خودشان ايفا مي‌كنند. ما هر چه بلديم را داريم خرج مي‌كنيم و در طول مسير هم صاحب تجربه مي‌شويم. اكنون با تمام قوا كار مي‌كنيم و مي‌دانيم مسير آينده بايد تغيير كند.

رامبد جوان: بايد خنديدن را نهادينه كنيم

رامبد جوان، كارگردان خندوانه متولد اول دي ماه ۱۳۵۰ است. او كار خود را از تئاتر آغاز كرد و به تدريج وارد تلويزيون و سينما شد. در مجموعه پرطرفدار همسران يك نقش بسيار كوتاهي داشت و شايد بتوان گفت كه همين نقش كوتاهش در اين مجموعه، سكوي پرتابي براي موفقيت‌هاي رامبد شد. حضور پررنگ رامبد در مجموعه خانه سبز در كنار مرحوم خسرو شكيبايي در نقش فريد صباحي چهره او را براي هميشه ميان طرفدارانش تثبيت كرد. وي كارگرداني چهار مجموعه تلويزيوني به نام‌هاي گمگشته، نشاني، مسافران و توطئه فاميلي را بر عهده داشته. با او گفت‌وگويي داشتيم كه خواندنش براي‌تان شيرين خواهد بود.

رقابت بازیگران با حضور جناب‌خان

رامبد جوان: بايد خنديدن را نهادينه كنيم

برنامه «خندوانه» در روز میلاد امام رضا(ع) مسابقه استند آپ کمدی میان بازیگرانی چون امین حیایی، جواد رضویان، بیژن بنفشه خواه و سپند امیر سلیمانی برگزار می کند.برنامه «خندوانه» قصد دارد در برنامه ای که در روز میلاد امام رضا (ع) پخش می کند، یک مسابقه «استند آپ کمدی» بین بازیگران علاقه مند به این رشته هنری برگزار کند.این ویژه برنامه به مناسبت ولادت امام رضا‌(ع) ۴ شهریور از شبکه نسیم پخش می شود.علیرضا خمسه، امین حیایی، سروش صحت، سید جواد رضویان، مهران غفوریان، رضا شفیعی جم، بیژن بنفشه خواه، سپند امیر سلیمانی، امیر مهدی ژوله، روزبه معینی، شقایق دهقان، الیکا عبدالرزاقی، کربلایی ، علی مسعودی، نادر سلیمانی و هومن حاج عبدالهی از جمله بازیگرانی هستند که نامشان برای شرکت در این رقابت هنری برده می شود.بهترین استند آپ کمدین را مردم از طریق پیامک انتخاب خواهند کرد.

از نكات جالب خندوانه اين است كه به برترين لبخند، تنديس به‌يادماندني برنامه را تقديم مي‌كند. در اين برنامه ‌ميهمانان بايد پنج ثانيه به دوربين خيره بمانند و لبخند بزنند. سري اول اين برنامه در ۳ آبان ۱۳۹۳ با نقش آفريني رامبد جوان در نقش جد بزرگ و حضور عوامل سريال خانه سبز پايان يافت و سري دوم آن از ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ با دكور جديد به روي آنتن رفت. خندوانه هر شب ۱۰۰ تماشاچي از كساني كه با خندوانه تماس گرفته‌اند را به عنوان ‌ميهمان برنامه مي‌پذيرد. در سري اول برنامه نيما شعبان نژاد در نقش كاراكترهاي مختلف همچون آقاي كجوكي و... به ايفاي نقش پرداخت. در سري دوم عروسك جناب خان نيز اضافه شد كه توانسته با لهجه جنوبي خود طرفداران بسياري را پاي جعبه جادويي بنشاند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج