۲۳۶۹۴
۲۴ نظر
۵۰۰۳
۲۴ نظر
۵۰۰۳
پ

با این قدم‌ ها پیشرفت در زندگی شما اتفاق می‌افتد

همه ما منتظر اتفاق افتادن وقایع خوب در زندگی‌مان هستیم،‌ همه ما منتظریم آن اتفاقی كه این همه منتظرش آن بودیم، بیفتد و ما آن جهش رو به بالا را در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود تجربه كنیم اما اگر می‌خواهید آن موفقیت عظیم را به دست بیاورید نباید بیكار بنشینید،

با این قدم‌ ها پیشرفت در زندگی شما اتفاق می‌افتد

با این قدم‌ ها پیشرفت در زندگی شما اتفاق می‌افتد

برترین ها: هر شغلی كه داشته باشید؛ چه طراح لباس باشید، چه كارمند، چه یك فروشنده و چه یك بازیگر یا نوازنده، لحظه‌ای در زندگی شما هست كه در آن به یك راهبرد دقیق و هوشمندانه نیاز دارید تا یك جهش را در كارتان تجربه كنید. ممكن است در كارتان با دیوار بلند «نداشتن انگیزه» روبه‌رو شده باشید یا حتی احساس كنید در حال پسرفت هستید یا اصلا شاید درحال پیمودن یك مسیر اشتباه، شاید باید سراغ یك شغل دیگر بروید، اما چطور؟

آنچه شما به آن احتیاج دارید یك «جهش» است؛ جهشی به سمت موفقیت. ما به شما راه‌هایی را پیشنهاد می‌‌دهیم كه با آن‌ها می‌توانید جهش كنید.


با این قدم‌ ها پیشرفت در زندگی شما اتفاق می‌افتد

راه‌های دیگر را امتحان كنید

  • وقتی به مانع برخورد كردید، نایستید
اگر دیدید هیچ‌كس به شما كمك نمی‌كند و هیچ اتفاقی مطابق میل شما رخ نمی‌دهد آن وقت این سوال را از خودتان بكنید: آیا راه دیگری برای رسیدن به هدف وجود دارد؟

آماندا هكینگ این راه را امتحان كرده است. او كتاب‌هایی را كه نوشته بود برای بیش از یكصد شركت انتشاراتی فرستاد: «وقتی همه پیشنهاد چاپ كتاب‌های من را رد كردند از خودم پرسیدم آیا راه دیگری برای رسیدن به آرزوهایم وجود دارد؟ آن موقع بود كه به این نتیجه رسیدم كه اگر آرزویی دارم نباید اجازه بدهم دیگران به آرزوی من بگویند؛ نه. برای همین تصمیم گرفتم هر كاری می‌توانم بكنم تا كتاب‌هایم چاپ شوند.» آماندا پس‌انداز خودش، بخشی از پس‌انداز مادرش و وامی را كه از شركتش گرفته بود هزینه كرد تا كتابش را به صورت الكترونیكی چاپ كند و آن را برای فروش در سایت آمازون گذاشت. در روز اول او فقط ۵ نسخه را فروخت، در روز دوم هم همین‌طور، با این‌كه قیمت كتاب‌های او بسیار ارزان بود (یك دلار). كتاب اولش تنها چند صد نسخه به فروش رفت اما آماندا ناامید نشد و به كارش ادامه داد. حالا او نویسنده‌ای است كه قرارداد انتشار ۴ كتاب آخرش را به مبلغ ۲میلیون دلار واگذار كرده و كتاب‌هایش جزو پرفروش‌ترین كتاب‌های این روزها هستند.


كمك بگیرید

  • یكی از دیگران باشید
شما می‌توانید از هر كسی كمك بگیرید. مطمئن باشید هر آدمی در هر شغل و هر جایگاهی می‌تواند به شما كمك كند. در بسیاری از موارد زنان خانه‌دار بهترین راهنمایی‌ها را به دختران شاغل خود می‌كنند و باعث جهش آن‌ها می‌شوند. البته طبیعی است كه بهترین مشاوره‌ها را می‌‌توانید از افرادی بگیرید كه در آن حیطه شغلی تجربه و موفقیت دارند. مطالعه هم می‌تواند یكی از راه‌های كمك‌كننده به شما باشد. شما به راحتی می‌توانید درباره مسائل و مشكلاتی كه دارید و همین‌طور حیطه‌هایی كه دوست دارید در آن‌ها وارد شوید، اطلاعاتی كسب كنید. از طریق اینترنت هم به راحتی می‌توانید افرادی را پیدا كنید كه می‌توانند به شما كمك كنند. اگر دوست دارید فعالیت در یك شغل جدید را امتحان كرده یا در رشته جدیدی تحصیل كنید، بهترین كار این است كه نظرات كسانی را كه در آن شغل یا رشته مشغول فعالیت و تحصیل هستند را بپرسید. هر نظری می‌تواند یك برگ برنده به نفع شما باشد.


اهل خطر باش

  • با ریسك روبه‌رو شوید
شما حتی باید با افراد و خانواده‌تان و كسانی كه ارتباط تنگاتنگی با شما دارند، تصمیماتی را كه می‌گیرید مطرح كنید. اگر قرار است در زندگی شما تغییری صورت بگیرد آن‌ها باید مطلع باشند. باید بدانند تصمیمی كه شما می‌گیرید چقدر روی زندگی شما و روی زندگی آن‌ها تاثیر می‌گذارد و این‌كه تصمیم شما با چه ریسك‌ها و خطراتی همراه است، پس از جلب رضایت آن‌ها، شما یك سیستم حمایتی دارید كه می‌تواند به شما بسیار كمك كند. سینتیا وارنر كه حالا مدیر شركت معتبر بیزینس فاندینگ گلوبال است ۱۰ سال قبل زمانی كه در انگلستان یك كارمند معمولی بود با پیشنهاد كار در ایالات‌متحده روبه‌رو شد. شغلی كه درآمدش كمتر بود اما امكان پیشرفت را به او می‌داد. سینتیا سر میز شام مسئله را با همسر و ۲ پسر نوجوانش مطرح كرد و نظر آن‌ها را خواست. آن روز را به یاد می‌آورد: «پسر بزرگ‌ترم از من پرسید چرا هیجان‌زده‌ام، گفتم كه پیشنهاد شغل جدید بسیار وسوسه‌ام كرده و واقعا فكر می‌‌كنم اتفاق بزرگی در زندگی‌ام خواهد بود،‌ او هم گفت پس حتما این كار را بكنم، همسرم هم به من گفت اگر من جای تو باشم كاری را می‌كنم كه دلم می‌گوید... این‌طوری با حمایت آن‌ها تصمیم گرفتم و حالا بسیار خوشحالم.» حالا سینتیا مدیر شركتی است كه در آن به كار دعوت شد و در ضمن مدیر شركت سافیر انرژی هم هست كه یكی از بیشترین رشدها را در تاریخ بورس به خود اختصاص داده است.


علنی‌اش كنید

  • برنامه‌تان را اعلام كنید
اگر فقط مشغول برنامه‌ریزی ذهنی باشید و همه برنامه‌ها و طرح‌های‌تان در ذهن‌تان بماند، امكان این وجود دارد كه این طرح‌ها و برنامه‌ها آن‌قدر در ذهن‌تان بماند تا بمیرد. در واقع امكان دارد این برنامه‌ها هیچ‌گاه عملی نشوند. یك راه این است كه برنامه‌ها و طرح‌های‌تان را علنی كنید. لورا اسكلادزینسكی 24 ساله جوان‌ترین دختری است كه در هر 5 قاره جهان در مسابقات رسمی دوی ماراتن شركت كرده است او می‌گوید: «وقتی در یك جمع اعلام می‌كنی كه می‌خواهی در یك مسابقه دوی ماراتن شركت كنی، در واقع یك تعهد ایجاد می‌كنی كه می‌تواند برای شما یك انگیزه قوی باشد. در این مواقع كنار كشیدن و انصراف دادن سخت می‌شود.» لورا می‌گوید كه نخستین‌بار در 13 سالگی بود كه در جمع خانواده‌اش اعلام كرد‌ می‌خواهد در مسابقه ملی دوی 10 مایل شركت كند و نخستین‌باری هم كه تصمیم گرفت در دوی ماراتن كانادا بدود در 17سالگی تصمیمش را در وبلاگش نوشت و تشویق‌ها و حمایت‌های عمومی باعث شد او در تصمیمش جدی‌تر هم شود: «وقتی تصمیم خودت را در جمع اعلام می‌كنی، در واقع اعتمادبه‌نفس خودت را مطرح می‌كنی. حس اعتماد‌به‌نفس یكی از اصلی‌ترین جنبه‌هایی است كه برای موفقیت و پیشرفت به آن نیاز داری.» مطمئن باشید انگیزه‌‌ای كه این‌گونه به دست می‌آورید می‌تواند در یك جهش بزرگ به شما كمك كند.


وقتی غریبه‌ها به شما كمك می‌كنند

  • روی محبت غریبه‌ها حساب كنید
جنیفر كالكین و جنیفر مگان‌دی ۲ دانشجوی رشته زمین‌شناسی بودند كه باید دوره تكمیلی تحصیل خود را در مكزیك می‌گذراندند اما آن‌ها هیچ پولی نداشتند. این ۲ دوست مشكل خودشان را در وبلاگ‌شان نوشتند و در یك ماه هر كدام از آن‌ها توانست ۴۸۷۰ دلار از كمك‌های افرادی كه حتی یكی از آن‌ها را هم نمی‌شناخت، پس‌انداز كند و به تحصیل خود ادامه ‌دهد. اسكات ویلسون برای اجرایی‌كردن طرحش‌، آی‌پاد مچی كه ساعت و موبایل هم باشد احتیاج به پول زیادی داشت. او مچ‌بندهایی طراحی كرد كه روی آن‌ها نوشته شده بود «به من كمك كنید.» این مچ‌بندها به قیمت آزاد در اینترنت فروخته شدند و ویلسون یك میلیون دلار پول جمع كرد تا طرحش را عملی كند و حالا محصولی كه او طراحی كرده در فروشگاه‌های رسمی برند اپل در سراسر جهان به فروش می‌رسند.

جنی اون‌یانگ هم توانست ۳۵هزار دلار كمك جمع كرده و اولین آلبومش را منتشر كند. ویلسون و یانگ ایده‌های خود را در سایت «كیك‌ استارتر»؛ - سایتی كه برای كمك به طرح‌های خلاقانه طراحی شده- طرح كردند و نتیجه خوبی هم گرفتند. وقتی آن‌ها توانستند، شما هم حتما می‌توانید.


با این قدم‌ ها پیشرفت در زندگی شما اتفاق می‌افتد

برگ‌های برنده‌ای كه دارید

  • نقاط قوت خودتان را بشناسید
گاهی‌اوقات توانایی‌هایی دارید كه چندان روی آن‌ها حساب نمی‌كنید - مثل دانستن زبان چینی در سطح مكالمه یا آگاهی كامل از مكانیك موتور اتومبیل- اما این مهارت‌ها می‌توانند گاهی حسابی به كار بیایند. كن واتسكا همیشه دوست داشت یك آلبوم موسیقی منتشر كند اما امكان مالی آن را نداشت. كن متولد دمشق در سوریه بود و سال‌ها در آنجا زندگی كرده بود و آشنایی نسبی او با زبان عربی باعث شد به عنوان مترجم یك شركت انگلیسی كاری در شهر ریاض عربستان پیدا كند و با درآمدش در آن كشور، آلبوم خودش را منتشر كند كه با استقبال هم روبه‌رو شد.

گاهی هم شما می‌توانید روی توانایی‌های نزدیكان‌تان هم حساب كنید: هانتر هنی ساكن نیویورك در سفری خیرخواهانه به اوگاندا رفت تا در كمپ آوارگان امدادرسان باشد. در برگشت به نیویورك او به دوستش آناگابریل درباره وضعیت وخیم زنان بیوه‌ای گفت كه همسران‌شان در جنگ كشته شده بودند و فرزندان پسر آن‌ها ربوده می‌شدند تا به عنوان كودك- سرباز در ارتش‌های متخاصم بجنگند. این ۲ دوست نمی‌دانستند چطور می‌توانند به این زنان كمك كنند تا این‌كه «آنا» یاد پدرش افتاد، پیتر گابریل آهنگساز و موسیقیدان مشهور. این ۲ دوست تصمیم گرفتند با كمك پیتر گابریل و استفاده از ارتباطات او كلیپ‌های موسیقی منتشر كنند كه عواید آن به زنان و كودكان اوگاندایی برسد. آن‌ها با كمك پیتر گابریل و دوستان او به طرح‌شان جامه عمل پوشاندند و توانستند بیش از ۲۵۰هزار دلار جمع‌آوری كنند كه با آن یك كمپ مجهز مخصوص نگهداری زنان و كودكان بی‌سرپناه در اوگاندا ساخته شد.


حرف زدن خیلی مهم است

  • از قدرت كلمات استفاده كنید
ویكی آبل، وكیل مشهور و مادر 3 فرزند مدرسه‌ای در تورنتوی كانادا شاهد بود كه كودكانش با تكالیف شب مدرسه و امتحانات پیاپی مدرسه مشكل دارند. او تلاش كرد مسئولان مدرسه را متوجه این موضوع كند اما وقتی موفق نشد، تصمیم گرفت از وضعیت 3 فرزندش یك فیلم مستند بسازد. او با كمك همسرش این كار را كرد اما طبیعی بود كه این فیلم را هیچ تهیه‌كننده‌ای در هیچ سینمایی پخش نكند. برای همین آبل فیلمش را در هر كلیسا، مدرسه و دانشگاهی كه امكانش را پیدا كرد به نماش گذاشت. بیشتر كسانی كه فیلم او را می‌دیدند تحت تاثیر قرار می‌گرفتند و درباره آن با بقیه حرف می‌زدند. آبل می‌گوید: «تبلیغات شفاهی باعث شد ما آرام‌آرام در كل كانادا یك سیستم حمایتی از فیلم را داشته باشیم.» در نهایت نسخه جدید و حرفه‌ای‌تر از فیلم به نام «مسابقه‌ای تا ناكجا آباد» تدوین شد كه تاكنون در 17 كشور جهان به نمایش گذاشته شده و بیش از 750 هزار تماشاگر داشته است. آبل می‌گوید: «باورم نمی‌شد كه در دوران تكنولوژی‌های ارتباطاتی هنوز هم حرف‌های دهان‌به‌دهان اینقدر مهم باشند... خوشبختانه حرف‌هایی كه زده شد باعث شد نظام تكالیف شب در مدارس كانادا مورد بررسی دوباره و بازنگری قرار بگیرد.»


از مخالفان خودتان تشكر كنید

  • منتقدان خود را آرام كنید
جاستین سیگل از همان دوران بچگی با دختران دیگر فرق داشت. او عاشق بیسبال بود اما در ۱۳ سالگی مربی تیم مدرسه به او گفت كه نمی‌‌خواهد در تیمش كه همه پسر بودند یك دختر داشته باشد. در ۱۶سالگی در تیم محلی كه در آن بازی می‌كرد، شنید كه هم‌تیمی‌هایش دوست ندارند یك دختر به آن‌ها دستور بدهد. در سال ۲۰۰۷ او تلاش كرد تا به عنوان توپ‌گیر در یك تیم دانشجویی عضویت یابد اما موفق نشد. سال بعد او به عنوان یك سخنران در گردهمایی سالانه مدیران باشگاه‌های بیسبال سخنرانی كرد و گفت: «شما به جز فروش تی‌شرت چه كاری برای جلب دخترها به بیسبال انجام داده‌‌اید؟» یك سال بعد بود كه بالاخره توانست در تیم بروكلین راكس به عنوان دستیار مربی استخدام شود، سپس در سال ۲۰۰۹ به اولین زنی بدل شد كه در یك تیم بیسبال حرفه‌ای به عنوان بازیكن و كمك مربی فعالیت كرده است.‌ او امسال به عنوان تمرین‌دهنده و مربی به تیم كلیولند پیوسته و نامش در كتاب تاریخ بیسبال ثبت شده است. جاستین می‌گوید: «همه مخالف حضور من بودند اما من یكی‌یكی آن‌ها را متقاعد كردم. هر كسی كه مخالف من بود یك چالش را برای من رقم می‌زد تا او را قانع كنم كه می‌توانم، هر چالش جدید یك انرژی دوباره به من می‌داد. حالا توانسته‌ام به رویای كودكی‌ام برسم و باید بگویم از همه مخالفانم كه باعث شده‌اند این اتفاق بیفتد، تشكر می‌كنم.»


با این قدم‌ ها پیشرفت در زندگی شما اتفاق می‌افتد

با صدای بلند فكر كنید

  • سوال كنید، آن هم با صدای «هوم‌م‌م»
دكتر كاتلین هندریكس، پروفسور روان‌شناسی و متخصص رفتارشناسی انسانی می‌گوید: «خیلی از اختراعات و ابتكارات بشری را افراد سختكوش كه تمام زندگی خود را بر سر یك هدف می‌گذراند، رقم نمی‌زنند. این اختراعات و اكتشافات فقط از ذهن خلاق و كنجكاو كسانی كه دوست داشتند به پاسخ سوالات خودشان برسند، آمده است. خیلی از افراد به قصد تفریح یا لذت بردن از چیزی و كاری اختراع یا اكتشافی داشته‌اند اما همان‌ها هم ذهنی خلاق و پر از سوال داشته‌اند؛ ذهنی كنجكاو كه دقیق كار می‌كرده.» دكتر هندریكس می‌گوید، شما باید برای پویایی و رشد مغزی‌تان حداقل روزی ۱۰ دقیقه آن را تمرین بدهید اما چطور، پیشنهاد دكتر هندریكس این است: «۱۰ دقیقه در روز، در تنهایی در اتاق یا در یك محل خلوت بنشینند و ذهن و فكرتان را از تمام فكرهای معمول‌تان خالی كنید، سپس با صدای بلند فكر كنید، با صدای هوم‌م‌م‌م! اگر این صدا را بگویید و بعد فكرتان را بگویید دیگر خودتان را نقد نمی‌كنید، در ضمن فكرتان هم رها می‌شود مثلا با خودتان بگویید هوم‌م‌م‌م‌م... لگوی این شركت چه معنایی دارد؟ بعد ادامه بدهید هوم‌م‌م‌م، اگر بخواهم خودم شركتی تاسیس كنم چه لگویی برای آن طراحی كنم؟ هوم‌م‌م‌م چطور می‌توانم در اینترنت موفق شوم.» دكتر هندریكس می‌گوید بسیاری از شاگردان او با همین ۱۰ دقیقه تفكر در روز با صدای «هوم‌م‌م» حالا ایده‌های خلاقانه زیادی را اجرا كرده‌ و به موفقیت‌های زیادی رسیده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علي

      باسلام مطالب بسيار مفيد بود ياد گرفتم ولذت بردم

    • رضا

      خیلی خوب

    • بدون نام

      سلام.من هنرم خوبه اولن سرمایه ندارم دوم می ترسم از ریسک

    • علی

      با سلام وقتی به هیچ و وجح شرایط پیشرفت رو نداریم با این حرفا سر خود را شیره نمیمالیم؟ بابا شرایط خیلی سخت شده نه سرمایه نه پشتوانه، به حرکی مشاوره دادیم یا پیشنهاد دادیم این کار خوبه، رفت و موفق شد چون سرمایه داشت ولی خودمون هیچ...

      پاسخ ها

      • سپیده

        سلام خیلی وقت پیش شما این نظرو نوشتین ضمن این که امیدوارم تا الان کلی پیشرفت کرده باشین خواستم بگم موفق تزین ادم های دنیا اگه الان زندگی نامشونو بخونین میببینی که کسایی بودن که نه پول داشتن و نه پشتوانه به خودت ایمان داشته باش

    • محسن

      عرض سلامو خسته نباشید مرسی از راهنمایی های مفیدو خوبتون

    • محسن

      عرض سلامو خسته نباشید مرسی از راهنمایی های مفیدو خوبتون

    • محسن

      سلام مطالبی که گذاشتید بسیار خوب وعالی بود مشکل جونای مثل من که باهوش خلاقند هستن اماباتوجه به اینکه سرمایه وپشتوانه ندارن نسبت به این شرایط اقتصادی افتضاح سطح پایین اشتغال اینه نه دهن بین وتحت تاثیر شدید شرایط قرار گرفتن وپشتکار پایینی دارن

    • رضارستمی

      هیچی نمیتونم بگم جز اینکه بگم ممنونم!

    • رضای

      ممنون از شما خیلی آموزنده واقعا استفاده کردم بازم بزارید

    • بدون نام

      سلام یه زمانی شرایط پیشرفت تو هر کاری ممکن بود ولی به نظرم الان سختترین زمان برایه پیشرفت هستش چون همه چییز اشباع شده واول پول همه کار وجلو میبره بعدش علم!

    • مشاوره حقوقی

      سلام
      مطالبتون عالیه موفقو پیروز باشید

    • حسین

      مطالبه خوبی بود استفاده کردم متشکرم

    • بدون نام

      ۳۰ ساله ام مستخدم متاهلم پس اندازی ندارم علاقه ی شدیدی به پشرفت در زمینه ی علمی و اشتغال دارم ایده دارم اما دستم خالیه و از این وضع ناراضیم نظرات شما را خواستارم

    • آروین

      بسیار به من کمک کرد شمارو نمیدونم

    • محمد حسین

      برو نت ورک کار کن

      پاسخ ها

      • شانقولی

        سیش قیزیشاخ

    • Abolfazl

      من با اراده خدا وپشتکار خودم شغلم رو شروع کردم ولی تو راه به مشکلات بازار که امروزه همه با ان مواجه شدم حمایت مالی هم ندارم که جایگزن کنم به نوعی فقط خودمو سر پا نگه داشتم چون که اقتصاد برا همه خراب است نه من و اعتقاد دارم که راهی دیگر هم هست ولی توانایی حل این یا اجرایی وعدم تفکر درست از من سلب شده بخاطر عدم حمایت خانواده قدرت تصمیم گیری هم صفر شده تقاضای راهنمایی از شما بزرگواران را دارم

    • هومن

      خیلی وقته تو رشته خودم فعالیت نمیکنم دلیلشم معلومه کمبود کار در جامعه ما اما حالا وارد کاری شدم که تمام تلاش خودم رو دارم میکنم براش اما باز هم دست هایی هستن که اذیتم میکنن مثل چاپلوسی پیش رئسان که پرسنل دارند متاسفانه تو جامعه ای زندگی میکنیم که هر چه چاپلوسی کنی بهتر جواب میگیری نه اینکه کارت درست باشه . خیلی وقته دارم اذیت میشم توانایی هام نادیده میگرن گفتم محل کارو عوض کنم اما جا با جا فرق نمی کنه همه 1 شکلن هیچ راهی به نظرم نمیرسه دوستان کمک کنید راه پیش پام بزارید چکار کنم به روز اوج برسم

    • زانیار

      خیلی خیلی جالبه واقعا ازتون ممنونم

    • امیر

      با سلام خدمت دوستان یک واقعیت هست که کمتر بهش توجه میشه واون اینکه رو به جلو رفتن و پیشرفت کردن در وجود شخص باید باشه و به نظر من فرمول نداره و ذاتیه اینکه بگیم این چند تا کارو انجام بده موفق میشی شاید درصدی موفقیت بدست بیاد ولی کافی نیست

    • hasan

      با سلام خسته نباشید دنبال یک مشاور میگردم ب مشکلی خوردم میترسم ریسک کنم میخوام یکم بهم مشاوره بده اگه کسی هست ممنون میشم ی کمکی بهم بکنه

    • ماهان

      عالی بودددد ایشالا که به همه چی که میخوام میرسم

    • زهرا

      پ منم اینجااعلام میکنم کمک نیازدارم لطفا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج