جاباما
۲۳۷۱۴۷
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

برترین کسب و کارهای ایران و جهان

کارآفرینی به شیوه آرش فردوسی در دراپ باکس

سایت دراپ باکس و مؤسس ایرانی جوانش به نام آرش فردوسی که کارآفرین ایرانی در آمریکا می‌باشد، یک الگوی جالب کسب و کار در فضای مجازی را ارائه کرده‌اند که در این گفتار به آن می‌پردازیم.

کارآفرینی به شیوه آرش فردوسی در دراپ باکس
برترین ها: باشگاه کارآفرینی دیجیتالی پرتال برترین‌ها، از اوایل سال جاری تاکنون، پرونده ده‌ها پرتال موفق اینترنت در عرصه کسب و کار مجازی را مورد بررسی قرار داده و الگوهای تجاری متنوع این تارنماهای دیجیتالی را معرفی کرد. در گفتار امروز، به معرفی یکی دیگر از برترین کسب و کارهای دیجیتالی روزگار امروز می‌پردازیم. پرتالی که توانسته است با ارائه خدمات تجاری مربوط به میزبانی، میلیون‌ها شخص حقیقی و حقوقی در اینترنت را شیفته کسب و کار خود کند. با ما همراه باشید.

کارآفرینی به شیوه آرش فردوسی در دراپ باکس
(آرش فردوسی و آقای هوستون، بنیانگذاران دراپ باکس)

دراپ باکس، یک کارآفرینی دیجیتالی واقعی و تمام عیار هست. کارآفرینی که طبق آخرین بررسی‌های بلومبرگ، بیش از 10 میلیارد دلار ارزش بازاری دارد. پرتالی که هنوز 8 سال از راه اندازی خدماتش نمی‌گذرد، اکنون هزاران برابر ارزش استارت آپ اولیه‌اش، قیمت گذاری شده است. دراپ باکس، خدمات میزبانی را به طیف وسیعی از کاربران اینترنت، چه اشخاص عادی و چه سازمان‌ها و مؤسسات بزرگ بین‌المللی ارائه می‌کند تا دسترسی به فایل‌ها و اطلاعات خود را در هر زمان و هر مکان، با بالاترین سطح امنیتی و دسترسی اینترنتی، در اختیار داشته باشند. میزان پولی که این مجموعه از مشتریان دریافت می‌کند، در قیاس با کیفیت و امنیت خدمات ارائه شده، در مقایسه با رقبای بزرگی چون یاهو و گوگل، رقابتی هست. دراپ باکس را آرش فردوسی، جوان کارآفرین ایرانی مقیم آمریکا در سال 2007 میلادی راه اندازی کرد و هم اکنون، یک کسب و کار میلیارد دلاری معتبر در دنیای وب می‌باشد.

دراپ باکس، سرویسی هست که به کاربران امکان می‌دهد که عکس‌ها، فایل‌های ویدئویی و صوتی و حتی متنی خود را بر روی سرورهای این پرتال قرار داده تا در هر نقطه، بتوان آن ها را از طریق وب سایت، گوشی موبایل و حتی تبلت دریافت و مشاهده کنند. امکان ذخیره کردن اطلاعات منتشر شده بر روی سرورهای DropBox، به راحتی امکان دارد و نیاز به تخصص خاصی در میزبانی نیست. به اشتراک گذاشتن فایل‌های upload شده در دراپ باکس توسط کاربران، یکی دیگر از امکانات این پرتال هست که به مخاطبان خود اجازه می‌دهد تا قابلیت دسترسی به فایل‌ها را با سطوح امنیتی و دسترسی مختلف تعریف کنند. سیستم امنیتی خاصی که دراپ باکس استفاده می‌کند: AES-256 BIT و راستی آزمایی دیجیتالی دو مرحله ای می‌باشد.

کارآفرینی به شیوه آرش فردوسی در دراپ باکس
(دراپ باکس بر روی گوشی‌های موبایل، فرصت‌های زیادی را ایجاد کرده است)

البته ادوارد اسنودن، همچنان مخالف این سرویس هست!

ادوارد اسنودن٬ متخصص امنیت و پیمان‌کار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا که افشاگری‌هایش درباره برنامه‌های عظیم جاسوسی ارتباطات دیجیتال در دموکراسی‌های بزرگ جهان از جمله آمریکا و بریتانیا زلزله‌ای در دنیای آنلاین و آفلاین پدید آورده٬ نسبت به استفاده از سیستم ذخیره‌سازی داده‌های دراپ‌باکس هشدار داد و آن را "دشمن حریم خصوصی کاربران" خواند. اسنودن این نکات را برای نخستین بار روز پنج‌شنبه (۲۶ تیر٬ ۱۷ ژوئن) در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین مطرح کرده است.

به گفته او استفاده از سیستم ذخیره‌سازی ابری دراپ‌باکس که بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد می‌تواند حریم خصوصی کاربران را در معرض تهدیدات جدی قرار دهد. توصیه او به کاربران این است که از سیستم‌های جای‌گزین و ایمن‌تر از جمله SpiderOak برای ذخیره‌سازی داده‌های شخصی خود استفاده کنند. دراپ‌باکس هم در واکنش به اظهارات اسنودن اعلام کرده که: «تأمین امینت و حریم خصوصی کاربران همواره از اولویت‌های این کمپانی بوده و دراپ‌باکس نه تنها هرگز با پریسم همکاری نکرده٬ که در برابر برنامه‌هایی از این دست مقاومت خواهد کرد.

کارآفرینی به شیوه آرش فردوسی در دراپ باکس
(از طریق دراپ باکس، امکان به اشتراک گذاری اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف فراهم می‌شود)

به هر حال در استفاده از هر سرویس در فضای مجازی باید مراقبت کرد. چه دراپ باکس باشد چه فیس بوک و چه اینستاگرام و گوگل!

آمارهایی جدید از DropBox

1- تعداد کاربران دراپ باکس به بیش از 400 میلیون کاربر رسیده است.

2- در هر 24 ساعت، بیش از 1 میلیارد فایل بر روی سرورهای دراپ باکس منتشر می‌شود.

3- دراپ باکس خدمات اینترنتی خود را در عرصه کارآفرینی دیجیتالی، به 20 زبان ارائه می‌دهد.

4- دراپ باکس در 8 سال گذشته، خدمات اینترنتی خود را در 200 کشور جهان توسعه داده است.

5- دراپ باکس در 97 درصد مواقع، در فهرست 500 شرکت برتر از نگاره FORTUNE 500 بوده است.

6- بیش از 300 هزار اپلیکیشن در اینترنت بر اساس پلتفرم دراپ باکس طراحی و تولید شده است.

7- دفتر مرکزی این شرکت در سانفرانسیسکو قرار دارد و در هر 5 قاره جهان، نمایندگی دارد.

کارآفرینی به شیوه آرش فردوسی در دراپ باکس
(دراپ باکس از طریق موبایل، دسکتاپ و شبکه قابل دسترسی می‌باشد)

درباره دراپ باکس

1- آقای Drew Houston و آرش فردوسی، بنیانگذاران یکی از برترین کسب و کارهای دیجیتالی بوده‌اند.

2- راه اندازی نخستین سرور این شرکت در سپتامبر 2008 میلادی صورت گرفت.


۳- راه اندازی نخستین محصول خدماتی شرکت برای کسب و کارهای تجاری، در سال ۲۰۱۱ صورت گرفت. برای کسب اطلاعات بیش تر به dropbox.com/business مراجعه کنید.

۴- سایت mailboxapp.com در فوریه ۲۰۱۳ توسط دراپ باکس عرضه شد. این پرتال به کاربران این سایت کمک می‌کند تا از طریق اپلیکیشن طراحی شده، بتوانند به مدیریت پست الکترونیک خود بپردازند. برای راه اندازی این سرویس، دراپ باکس در سال ۲۰۱۳ میلادی، پرتال MailBox را خریداری کرد و در مارچ ۲۰۱۳، در راستای سیاست کسب و ادغام (Merger & Acquistison) شرکت، به توسعه خدمات دراپ باکس مشغول شد.

۵- در آوریل ۲۰۱۴ میلادی، دراپ باکس برای گسترش کسب و کار خود، محصول گالری تصاویر خود را با نام کاروسل راه اندازی کرد که به کاربران امکان می‌داد در محیط تعاملی و خلاقانه جالبی، به مدیریت و اشتراک گذاری تصاویر با دوستان اقدام کنند. دسترسی به تصاویر از طریق گوشی موبایل و اکانت DropBox، موضوعی بود که سبب می‌شد تا حجم زیادی از کاربران اینترنت، به این سرویس علاقمند شوند. برای کسب اطلاعات بیش تر به پرتال carousel.com مراجعه کنید. از طریق این سرویس دراپ باکس، صدها تصویر و فایل ویدئویی در یک زمان، در اختیار دوستان و اعضای خانواده کاربر قرار می‌گیرد.

کارآفرینی به شیوه آرش فردوسی در دراپ باکس
(مدل رایانش ابری دراپ باکس)

6- دراپ باکس، برنامه‌های زیادی را برای توسعه دهندگان نرم افزار (developers) طراحی و تهیه کرده تا بتوانند برنامه‌های خود را با الگوهای کسب و کار و ظرفیت‌های این شرکت، تطبیق و گسترش دهند. شرکت‌هایی که با دراپ باکس همکاری دارند عبارت‌اند از:

Facebook, Yahoo, 1Password, Autodesk, Adobe EchoSign, Notability, CareerBuilder, Vimeo, HP, DocuSign, Microsoft Azure, Rackspace and Samsung.

7- در دسامبر 2014 میلادی، اپلیکیشن تجاری دراپ باکس با نام DropxBox Business API راه اندازی شد تا با یکپارچه سازی 20 محصول کاربردی جانبی، خدمات تجاری میزبانی گسترده برای فعالان تجاری و سازمان‌ها فراهم شود.

8- آرش فردوسی، دانشجوی دانشگاه MIT آمریکا (MIT.EDU)، در واقع یکی از موسسان اصلی سایت بود که تلاش کرد تا دسترسی آسان و راحت و ایمن را برای کاربران جهت به اشتراک گذاری فایل‌های خصوصی خود، به وجود آورد.

برای استفاده از خدمات این کارآفرینی دیجیتالی نوین دنیای امروز، کافی است نرم افزار دراپ باکس را دانلود و نصب کنید و بر روی رایانه شخصی خود، یک فولدر ایجاد کنید. هر فایلی که داخل این FOLDER قرار بدهید، به طور کاملاً اتوماتیک در داخل فضایی بر روی سرور اصلی که به نام شما ایجاد شده است، کپی می‌شود. در واقع، رایانه شما و فولدری که ایجاد کردید، همه جا و همه زمان، به راحتی در دسترس شما و افرادی که مجوز دسترسی به آن ها داده‌اید، قرار می‌گیرد.

دراپ باکس، خدمات میزبانی رایگان را به حجم 2 گیگابایت را برای شروع کار، در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد که این حجم در صورتی که دوستان نیز به آن اضافه شود، تا 16 گیگابایت افزایش خواهد یافت. در صورت استفاده از اکانت Pro account، این سرویس تا 1 TB افزایش خواهد یافت.

کارآفرینی به شیوه آرش فردوسی در دراپ باکس
(مدل‌های فروش خدمات میزبانی دراپ باکس به کاربران حقیقی و حقوقی)

استفاده از سرویس میزبانی 2 گیگابایتی این پرتال رایگان هست و شما می‌توانید از طریق ثبت نام در پرتال، از این خدمات استفاده کنید. دریافت کد کاربری و رمز عبور، همه چیزی هست که برای ورود به دنیای جالب دراپ باکس نیاز خواهید داشت.

کارآفرینی به شیوه آرش فردوسی در دراپ باکس
(تصویر ایندکس پرتال دراپ باکس)

در واقع، رابط گرافیکی دراپ باکس به طور باورنکردنی تاثیرگذار است، آن چنان که سبب می‌شود این اپلیکیشن به عنوان یک انتخاب قطعی از سوی کاربران برای همگام‌سازی فایل‌ها انتخاب شود. هنگامی که شما این اپلیکیشن را بر روی وسیله اندرویدی یا ios تان نصب می‌کنید، شما فوراً می‌توانید فایل‌هایتان را آپلود کنید.

شما همچنین می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن فایل‌هایتان را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید یا اینکه یک فایل عمومی برای هر نوع کاربری طراحی نمایید. در حال حاضر پس از ثبت نام در سایت فضای رایگانی به حجم ۲ گیگابایت در اختیار کاربر قرار داده می‌شود که در صورت نیاز می‌توان فضای بیشتر از آن را خریداری نمود. ولی در عین حال این امکان نیز وجود دارد تا در ازای معرفی هر کاربر جدید، 500 مگابایت فضای رایگان از دراپ باکس (تا سقف 16 گیگابایت) دریافت نمود.

کاربرد دراپ باکس گستره وسیعی مثل پشتیبان گیری از فایل‌های حیاتی تا اشتراک گذاری سایر فایل‌ها را در بر می‌گیرد. دراپ باکس در سال ۲۰۱۱ خدمات جدیدی را با عنوان "دراپ‌باکس برای گروه‌ها" در اختیار کاربران خود در طبقه مشاغل و گروه‌ها قرار داد. طبق گزارش OPSWAT، دراپ باکس تا دسامبر 2010، 10.41% از سهم بازار در حوزه پشتیبان گیری را در جهان به خود اختصاص داده بود. در ماه مه 2011، Dropbox به معاملات با ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه ژاپنی و سونی اریکسون زد و یکی از شرایط معامله نصب شدن نرم افزار دراپ باکس به صورت پیش فرض بر روی این گوشی‌ها بود.

در ماه مه 2010 کاربران در چین قادر به دسترسی به Dropbox نبودند. پس از آن، Dropbox تأیید کرد که آن‌ها توسط دولت چین مسدود شده‌اند. تا نوامبر 2011، وب سایت هنوز هم در چین مسدود بود، اما برنامه‌های کاربردی به صورت محلی نصب شده با برخی از شرکت‌های ISP مربوطه قابل استفاده بودند. از اکتبر 2011، تعداد کاربران Dropbox به بیش از 50 میلیون کاربر رسید.

در آوریل 2012، Dropbox اعلام کرد ویژگی‌های جدید این اجازه را به کاربران می‌دهد تا به صورت خودکار عکس‌ها و یا فیلم‌ها را از دوربین، موبایل، کارت SD و یا گوشی‌های هوشمند آپلود کنند. بعد از ابداع دراپ باکس شرکت‌های گوگل و مایکروسافت نیز چنین سرویس‌هایی تحت عنوان گوگل درایو Google Drive و اسکای درایو Sky Drive در اختیار کاربران خود گذاشتند ولی دراپ باکس همچنان از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

آموزش دراپ باکس

پس از دریافت دراپ باکس از سایت و نصب آن بر روی کامپیوتر خود، یک آیکون در Taskbar پایین اضافه می‌شود که وقتی داخل آن می‌روید، می‌توانید فولدرها با دسترسی‌های مختلف را ایجاد کنید. نکته بسیار مهم این هست که شما وقتی فایلی را در دراپ باکس اضافه می‌کنید، دراپ باکس عمل Sync رو انجام می ده و در واقع فایل‌های شما را دانلود می کنه چون باید فایل‌ها دانلود شده تا در دسترس مثلاً اعضای خانواده قرار بگیرند. در ضمن اگر روی آیکون دراپ باکس در تسک بار کلیک کنید می‌توانید گزینه Pause Sync رو زده تا متوقف شده تا هر وقت که دوست داشتید اجازه ادامه رو به آن بدهید. در واقع مثل دانلود فیلم از طریق نرم افزار Torrent

ولی توجه داشته باشید که اگر سیستم عامل دوباره راه اندازی بشود (ریستارت یا …) به طور خودکار دوباره Sync رو ادامه می‌دهد.

چگونه فایل‌ها رو به اشتراک بگذاریم؟

برای این کار داخل نرم افزار دراپ باکس شده سپس روی فایل یا فولدر مورد نظر خود کلیک راست کنید. یک نوار دراپ باکس رو مشاهده می‌کنید، حال موس را روی آن ببرید سپس چند گزینه برای شما باز می‌شود که می‌توانید Share Link رو بزیند که داخل سایت دراپ باکس می‌شود و می‌توانید لینک صفحه باز شده را کپی کنید و به هر کسی که خواستید بدهید تا استفاده کند. باید توجه داشت که در همان صفحه می‌توانید هم لینک رو هر وقت که خواستید پاک کنید و هم می‌توانید به صورت ZIP در بیاورید و دانلود کنید و … (در واقع از طریق سایت دراپ باکس هم می‌توانید به همه امکانات اکانت خود دسترسی پیدا کنید.).

نکته جالب این که وقتی فایل دانلودش تمام می‌شود، و به طور کلی بارگذاری انجام می‌شود، بر روی آن فایل یا فولدر تیک می‌خورد. قسمت جالب دیگه این هست که شما با دعوت دوستان از طریق اکانت خود در سایت دراپ باکس، این امکان را دارید که به فضا دراپ باکس خود اضافه کنید. (البته آن فرد هم حتماً باید دعوت شما رو بپذیرد و عضو سایت بشود!).

کارآفرینی به شیوه آرش فردوسی در دراپ باکس

در ضمن برای ایجاد سطح دسترسی‌ها باید وارد اکانت خود بشوید و مثلاً کنار هر فولدر یک گزینه Options هست که می‌توانید سطح دسترسی (این که چه کسایی بتوانند این فایل یا فولدر رو تماشا کنند) را تنظیم کنید. فقط نکته این هست که اگر فرد دیگری، برای نخستین بار این فولدر یا فایل رو ساخته باشه و برایش سطح دسترسی ایجاد کرده باشد، فقط خودش این امکان را خواهد داشت تا آن را تغییر بدهد. (که جلوی اسم ایجاد کنندش هم نوشته شده: Only the owner of this folder can invite others) یعنی فقط اون فرد می تونه افراد دیگه رو به این فولدر دعوت کند.

دراپ باکس با سرویس خلاقانه میزبانی خود در مدیریت اطلاعات در فضای وب آن هم به صورت CLOUD COMPUTING یا رانش ابری، توانسته است سالانه صدها میلیون دلار درامد کسب کند. البته نمونه ایرانی این پرتال به صورت کاملاً ابتدایی هم وجود دارد که بعداً در سرویس فناوری پرتال برترین‌ها مورد بحث قرار خواهند گرفت.

اما آن چه درباره کسب و کار خلاق این سایت قابل اضافه کردن است، موضوع امنیت و هم چنین عدم انتشار تبلیغ بر روی اکانت کاربران این پرتال می‌باشد. این سایت در سال ۲۰۱۳ میلادی، بیش از ۲۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرد و این درآمد، تنها از طریق ارائه خدمات HOSTING به جامعه کاربرانش بوده است. پرتال VATOR.TV اخیراً گزارش داده است که دراپ باکس بیش از ۵۰۷ میلیون دلار از طریق سرمایه گذارانی همچون: like Sequoia Capital, Accel Partners, Index Ventures, Greylock Partners, Goldman Sachs جذب کرده است.

می‌شود انتظار داشت که کسب و کار خلاق دراپ باکس در سرزمین کارآفرینان دیجیتال، با توسعه آی تی و شمار کاربران اینترنت، بیش از گذشته توسعه یابد. این توسعه، قطعاً مدیون راهبردهای رایانش ابری در میزبانی وب می‌باشد که دراپ باکس، در این زمینه راهبردهای نوآورانه ای را در سر در می‌پروراند.

همواره با باشگاه کارآفرینی دیجیتالی برترین‌ها و ایده‌های دیجیتالی خوب، همراه ما باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دم هر چی ایرانی گرم

    • بدون نام

      من این نرم افزار رو نصب کردم حقیقتا عالیست! ولی خیلی پیغام های زیادی الرت میکنه به جوری که پاکش کردم. بهرحال از شما تشکر میکنم که ایرانی های کارافرین رو به جوانان میشناسونید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج