۲۳۷۲۵۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

سوغات اقتصادی هاموند برای تجار انگلیسی

روز گذشته وزیر امور خارجه انگلیس در سفری دو روزه به ایران آمد تا سفارت این کشور در تهران را بازگشایی کند. هاموند در حاشیه بازگشایی سفارت انگلیس دو دیدار مهم اقتصادی نیز داشت.

نامه نیوز: روز گذشته وزیر امور خارجه انگلیس در سفری دو روزه به ایران آمد تا سفارت این کشور در تهران را بازگشایی کند. هاموند در حاشیه بازگشایی سفارت انگلیس دو دیدار مهم اقتصادی نیز داشت. وی روز گذشته به دیدار بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی رفت و درباره توسعه روابط اقتصادی ایران و انگلیس گفت و گو کرد.

توافقات نفتی ایران و انگلیس

در حوزه نفت هاموند و زنگنه بر توسعه روابط در این حوزه تاکید کردند. در این دیدار بر آغاز دوران جدیدی از روابط بر پایه احترام متقابل و روابط برد - برد بین شرکتهای تاکید شد و هاموند از علاقه مندی شرکت های انگلیسی برای حضور در ایران خبر داد.

اما زنگنه برای حضور انگلیس ها در بازار ایران یک شرط پیش روی هاموند قرار داد. وزیر نفت اعلام کرد انگلیسی ها برای موفقیت درایران علاوه بر سرمایه گذاری باید برای تولید مشترک در ایران نیز تلاش کنند و فقط بازار ایران را برای فروش کالا نبینند بلکه بازار منطقه را از طریق ایران پوشش دهند.

در حالی که پیش از اعمال تحریم های اقتصادی شرکت های معتبر نفتی انگلیس همچون بی پی و شل در ایران فعالیت داشتند همزمان با آغاز تحریم ها روابط نفتی این شرکت ها با ایران قطع شد. اما در دیدار روز گذشته تاکید شد شرکت های نفتی انگلیس همچون بی پی هم مانند گذشته برای خرید نفت از ایران اقدام کند.

موضوع دیگری که در دیدار روز گذشته زنگنه و هاموند مورد بررسی قرار گرفت بحث بدهی ٢,٣ میلیارد دلاری شرکت شل به ایران بود. در این دیدار طرف انگلیسی اعلام کرد بلافاصله بعد از لغو تحریمها این مبلغ را پرداخت خواهند کرد.

توسعه روابط بانکی ایران و انگلیس

علاوه بر توافقات نفتی صورت گرفته میان ایران و انگلیس، روز گذشته هاموند در دیدار با سیف بر توسعه روابط بانکی میان دو کشور نیز تاکید کرد. از جمله موارد مهمی که در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت آمادگی بانک های دو کشور برای همکاری دو جانبه بود.

اما پیش از اعمال تحریم ها ۴ بانک ایرانی در انگلیس فعالیت می کردند و هم‌اکنون با تفاهم صورت گرفته میان دو کشور ۲ بانک ملی ایران و بانک بین المللی ایران (PIV) می‌توانند فعالیت خود را در لندن از سر گیرند.

در این دیدار تاکید شد شروع فعالیت دو بانک ایرانی در لندن مقدمه‌ای برای شروع فعالیت دو کشور است و شهر لندن مرکزیت مالی دارد و می‌تواند تجربیات خوبی برای بانک‌های ایرانی داشته باشد.

اما یک نکته مهم دیگری که در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت ایجاد تسهیلات دو طرفه در حوزه روابط بانکی، بیمه ای و حمل و نقل بود که به منظور برقراری روابط اقتصادی میان دو کشور یک امر ضروری است.سیف در این رابطه اعلام کرد عمدتاً تسهیل روابط بانکی، بیمه‌ای و حمل‌ و نقل می‌تواند در بهبود روابط دو کشور تأثیر فراوانی داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ساختار بانک‌های ایرانی در لندن به‌تدریج ارتقا یافته است، گفت: بعد از ۲ سال فعالیت دولت آقای روحانی اقتصاد ایران به وضعیت باثبات رسید و با وجود شرایط تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی دستورالعمل‌های اقتصادی بسیار ارزشمند برای مدیریت کشور به کار گرفته شد.

موضوع دیگری که در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت فراهم شدن شرایط لازم به منظور حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران بود. سیف در همین رابطه اعلام کرد در مناطق آزاد محدودیتی برای صلاحیت بانک‌های خارجی وجود ندارد ضمن آنکه در سرزمین اصلی و در سطوح مختلف بانک‌ها می‌توانند فعالیت داشته باشند. در این دیدار تاکید شد بانک‌های خارجی می‌توانند در حد دفتر نمایندگی و شعبه در سرزمین اصلی فعالیت کنند. در صورت فعال شدن هیئت‌های بانکی بین ایران و انگلستان بانک‌های دو کشور از شرایط یکدیگر آگاه می‌شوند و این مهم نقش مؤثری در بهبود روابط ایران و انگلستان خواهد داشت.

همکاری میان بورس دو کشور موضوع مهم دیگری بود که در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد سازمان بورس و اوراق بهادار بررسی های لازم در زمینه همکاری دوجانبه در این زمینه را مورد بررسی قرار دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج