۲۳۷۲۶۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

وزارت بهداشت:

افزایش ده ساله سن ازدواج در تهران

مطلق با بیان اینکه ۸۰ درصد مطلقه ها زیر۳۰ سال دارند، افزود: ۱۴.۲ درصد از طلاق ها مربوط به یک سال اول زندگی و ۵۰ درصد طلاق ها مربوط به پنج سال اول زندگی است.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سن ازدواج در تهران ۱۰ سال افزایش یافته، از وجود شش میلیون و ۶۰۰ هزار زن ۱۵ تا ۴۹ ساله ازدواج نکرده در کشور خبر داد.

محمد اسماعیل مطلق روز دوشنبه در همایش تبیین سیاست های کلی جمعیت، مبتنی بر سلامت مادر و کودک در تبریز، نرخ باروری را در کشور ۱.۸ نفر اعلام کرد و گفت: هدف گذاری وزارت بهداشت افزایش نرخ باروری به ۲.۱ نفر است.

وی با بیان اینکه پیش بینی رشد منفی جمعیت، زمینه ساز تصویب قانون تنظیم جمعیت و خانواده در سال ۷۲ شد، افزود: بعد از اجرایی شدن این قانون، باز هم شاهد رشد منفی جمعیت بودیم و این امر نشانگر این است که عوامل متعددی سبب کاهش نرخ باروری می شود.

مطلق با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی افزایش جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: اجرای دقیق تمام بندهای این سیاست ابلاغی، باعث افزایش جمعیت و پویایی جامعه می شود.
وی با بیان اینکه در سال 91 در هر ساعت حدود 16 طلاق در کشور اتفاق افتاده، گفت: در سال 92 به 18 طلاق و در سال 93 به 19 طلاق در ساعت رسید.

مطلق با بیان اینکه 80 درصد مطلقه ها زیر30 سال دارند، افزود: 14.2 درصد از طلاق ها مربوط به یک سال اول زندگی و 50 درصد طلاق ها مربوط به پنج سال اول زندگی است.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت در رابطه با تأثیر ازدواج مناسب بر سلامت عنوان کرد: ازدواج طول عمر را بیشتر می کند، سلامت روان را افزایش می دهد، فرد را شاداب تر کرده و ارتباطات اجتماعی را بهبود می بخشد، فرد احساس امنیت می کند، از نظر جسمی سالم تر می شود و کمتر در مقابل رفتارهای مخاطره آمیز قرار می گیرد.

وی افزایش تعداد سقط جنین را از دیگر عوامل کاهش باروری اعلام کرد و افزود: در سال گذشته 220 هزار باروری منجر به سقط قانونی و غیرقانونی شده است که سقط عمدی عوارضی همچون احتمال افزایش بستری شدن به دلیل مشکلات روحی و روانی، افزایش احتمال افسردگی و تغییرات روحی، عفونت های لگنی، احتمال ناباروری درآینده و افزایش سقط را درپی دارد.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، از ایجاد کلینیک زناشویی جنسی در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ارایه آموزش و مشاوره در این کلینیک می تواند منجر به کاهش آمار طلاق زوجین و افزایش میزان باروری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه نرخ منفی رشد جمعیت باعث ایجاد بحران کاهش نیروی کار، بحران سالمندی جامعه و برهم زدن ساختار خانواده می شود ، گفت: درآینده با توجه به پیرشدن جمعیت، باید خدمات مناسب با سالمندان به صورت گسترده ارایه شود.

محمد حسین صومی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی افزایش جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار امیدواری کرد : با همراهی دیگر دستگاه ها، شاهد مثبت شدن نرخ افزایش جمعیت و ارتقای پویایی و بالندگی جامعه باشیم.

جعفر صادقی تبریزی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز، راحت کردن بارداری را از روش های افزایش جمعیت دانست و افزود: حمایت بیمه ها از هزینه درمان ناباروری، تحکیم بنیان خانواده، آموزش مهارت های فرزند پروری، ارایه خدمات و مراقبت از نوزادان و زنان باردار زمینه ساز افزایش جمعیت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج