۲۳۷۴۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

استفاده از رژ لب برای زنان باردار ممنوع

با توجه به اينكه بيشتر رژ لب‌هاي موجود در بازار حاوي سرب هستند و اين ماده براي جنين بسيار خطرناك است به زنان باردار توصيه مي‌شود از رژ لب استفاده نكنند.

خبرگزاری ایسنا: كارشناس مواد آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي جندي‌ شاپور اهواز گفت: با توجه به اينكه بيشتر رژ لب‌هاي موجود در بازار حاوي سرب هستند و اين ماده براي جنين بسيار خطرناك است به زنان باردار توصيه مي‌شود از رژ لب استفاده نكنند.

دكتر زينب ظاهري اظهار كرد: در مواد اوليه‌اي كه براي توليد لوازم آرايشي و بهداشتي استفاده مي‌شود در برخي موارد سرب و جيوه هم مشاهده مي‌شود و ميزان اين مواد در لوازم آرايشي تقلبي بيشتر است.

وي افزود: مواد اوليه استفاده شده در لوازم آرايشي و بهداشتي تقلبي كيفيت لازم را ندارند و امكان وجود فلزات سنگين در آنها وجود دارد و اين فلزات در انسان ايجاد مسموميت مي‌كنند.

ظاهري تصريح كرد: موادي مانند چربي‌ها، رنگ‌ها، اسانس و سرب به عنوان ماده اوليه در رژ لب استفاده مي‌شود و حتي در مارك‌هاي مرغوب نيز مقدار زيادي سرب وجود دارد.

شركت‌هاي توليد كننده حاضر نيستند سرب موجود در رژ لب را كاهش دهند زيرا سرب موجب جلا و خوش‌رنگ شدن آن مي‌شود و همچنين ميزان ماندگاري رژ لب را افزايش مي‌دهد.

كارشناس مواد آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي جندي‌ شاپور اهواز خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه فلز سرب در همه رژ لب‌ها وجود دارد، به خانم‌هاي باردار توصيه مي‌شود در دوران بارداري از اين ماده آرايشي استفاده نكنند. اگرچه سرب موجود در رژ لب بسيار اندك است، ولي همين ميزان كم نيز خطرناك است.

وي ادامه داد: سرب بر روي سيستم اعصاب مركزي تاثير منفي دارد و اثرات آن نيز در بلندمدت ظاهر مي‌شود. تاثير اين فلز بر روي جنين بسيار بيشتر از افراد بزرگسال است و به همين دليل خانم‌هاي باردار نبايد از اين ماده استفاده كنند در صورتي كه سرب وارد بدن جنين شود ممكن است اختلالاتي مانند عقب‌ماندگي، كاهش يادگيري و اختلال رواني در كودك ايجاد ‌شود.

ظاهري تاكيد كرد: هرگونه ماده شيميايي قطعا عوارضي در پي دارد و حتي كرم‌هاي مرطوب‌كننده نيز ممكن است موجب بروز حساسيت پوستي در فرد شوند در نتيجه به خانم‌ها به‌ ويژه دختران جوان توصيه مي‌شود كمتر از مواد آرايشي استفاده كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج