۲۳۷۵۱۹
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

والدین موثر و والدگری مثبت

وقتی قوانینی را برای فرزندانتان مشخص می کنید و آنها گاهی با بی توجهی از اطلاعات از قوانین سر باز می زنند، هر چقدر تلاش می کنید باز هم نمی توانید مثبت باشید و ناخودآگاه واکنش منفی از خود نشان می دهید.

والدین موثر و والدگری مثبت





هفته نامه زندگی مثبت - ترجمه مریم سیفی: وقتی قوانینی را برای فرزندانتان مشخص می کنید و آنها گاهی با بی توجهی از اطلاعات از قوانین سر باز می زنند، هر چقدر تلاش می کنید باز هم نمی توانید مثبت باشید و ناخودآگاه واکنش منفی از خود نشان می دهید اما خوب است بدانید مطالعات نشان می دهد والدگری مثبت باعث سلامت جسمی و روانی کودکان خواهدشد. والدگری مثبت به معنای کنترل ذهن، احساس و رفتارهایتان است تا بتوانید فرزندانی قوی و با اعتماد به نفس تربیت کنید.

والدین موثر و والدگری مثبت

به خودتان رجوع کنید

برای اینکه یک والد مثبت باشید لازم است نحوه نگرشتان را نسبت به زندگی و نقشتان به عنوان پدر و مادر مثبت کنید. به جای اینکه مدام به فرزندتان گوشزد کنید که کاری را انجام ندهد او را تشویق به انجام کارهایی کنید که باید انجام دهد. برای مثال به جای گفتن جمله:«اسباب بازی برادرت را پنهانی برندار»، می توانید بگویید: «مودبانه از برادرت اجازه بگیر که آیا می توانی با اسباب بازی اش بازی کنی؟».

به فرزندتان قدرت دهید. کودکان در سن ۲ سالگی قادرند اتاق به هم ریخته خود را تمیز کنند. حداقل در جابجایی اسباب بازی ها. برای اینکه به آنها اعتماد به نفس و قدرت دهید اجازه بدهید گاهی به تنهایی تصمیم بگیرند. وقتی آنها بیاموزند در کارهای کوچک تصمیم گیری کنند به تدریج یاد می گیرند باید به تنهایی مسئولیت تصمیم هایی که انتخاب کرده اند را برعهده بگیرند. به جای اینکه به فرزندتان بگویید که قبل از خوابش شیر بخورد برایش چند گزینه بگذارید؛ اینکه شیر را در فنجان یا لیوان می خورد یا با کمی شکلات آن را می خورد یا به تنهایی. اجازه دهید فرزندتان خودش انتخاب کند.

به فرزندتان باور داشته باشید

وقتی از فرزندتان می خواهید با سلیقه و انتخاب خود کتابی را برای قصه شبانگاهی انتخاب کند، از انتخابش قدردانی و به او تاکید کنید که از انتخاب آن کتاب بسیار راضی هستید. این کار اعتماد به نفس فرزندتان را تقویت خواهدکرد.

اجازه دهید سوال بپرسد

اگر کودک شما مرتب سوال می پرسد با حوصله و احترام به سوالات او پاسخ دهید. به فرزندتان آموزش دهید عقاید خود را در مورد موضوعات مختلف به درستی به زبان بیاورد. این کار به کودکان این فرصت را می دهد که با دیدی مثبت در دنیای پیرامون خود مشارکت کنند و به اظهارنظر بپردازند.

والدین موثر و والدگری مثبت

عشق بدون مرز

کودکان نیاز دارند والدین آنها را همان طور که هستند دوست داشته باشند حتی اگر گاهی مرتکب اشتباهی شدند. این اطمینان و امنیت خاطر را به فرزندتان بدهید که در همه شرایط او را دوست دارید. اگر می خواهید یک والد مثبت باشید هرگز به فرزندتان نگویید که او «بد» است بلکه ناراحتی خود را از رفتاری که از او سرزده نشان دهید.

تغذیه مثبت

برای والدگری مثبت باید به فرزندتان مواد غذایی سالم و پرانرژی بدهید. میوه، سبزیجات، پروتئین و انواع مغزها را در اختیار فرزندتان قرار دهید و حتی الامکان خوردنی های حاوی شکر را از دسترس او دور نگه دارید.

پدر و مادری فعال باشید

به صورت مرتب از دوستان فرزندتان و والدین آنها باخبر باشید و سعی کنید آنها را بهتر بشناسید. به فرزندتان بفهمانید که هر زمان که او به کمک نیاز داشت شما حاضر هستید.اگر مرتکب خطایی شد دلیل اشتباهش را به او گوشزد کنید و سپس از او بخواهید به اتاقش برود و در مورد اشتباهی که مرتکب شده فکر کند. در غیر این صورت فرزندتان را با دنیایی از سوال در اتاقش تنها گذاشته اید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج