۲۳۷۷۷۳
۲ نظر
۵۷۲۸
۲ نظر
۵۷۲۸
پ

برترین کسب و کارهای ایران و جهان

امپراطوری AOL با کلکسیونی از سایت‌ های بزرگ

پرتال آمریکن آنلاین، یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های اینترنت هست و امروزه یکی از غول‌های ارائه خدمات اینترنتی در ایالات متحده و از فعالان کارآفرینی دیجیتالی دنیای وب می‌باشد که گفتار امروز به بررسی پرونده این پرتال می‌پردازد.

امپراطوری AOL با کلکسیونی از سایت‌ های بزرگ



برترین ها: همچون روال قبلی، باشگاه کارآفرینی دیجیتالی (Digital Entrepreneurship) پرتال برترین‌ها به مرور برترین کسب و کارهای موفق عرصه دیجیتال در دو دهه اخیر می‌پردازد و گفتار امروز، به پرونده پرتال امریکن آنلاین اشاره دارد که از غول‌های اینترنت در ایالات متحده به شمار می‌رود که کلکسیونی از سایت‌های خبری و خدماتی بزرگ وب را تحت امپراطوری دیجیتالی خود قرار داده است.

امپراطوری AOL با کلکسیونی از سایت‌ های بزرگ

آمریکن آنلاین را یکی از غول‌های اینترنت و از بزرگان کارآفرینی دیجیتالی جهان می‌دانند که از سال ۱۹۹۱ میلادی تا کنون، خدمات و محصولات متنوعی را به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان ارائه کرده است. ای‌اوال آی‌ان‌سی. (AOL Inc.) یا ای‌اوال که بیشتر به آمریکا آنلاین شهرت دارد. یک شرکت آمریکایی سرویس دهنده اینترنتی و رسانه‌ای است. دفتر ای‌اوال در خیابان برادوی شماره ۷۷۰ در نیویورک قرار دارد.

شرکت ای‌اوال در سال ۱۹۸۳ تأسیس شده است و در قالب سیاست کسب و ادغام (Merger & Acquisition) تاکنون پنجاه و هشت شرکت فناوری را خریداری کرده است که از این میان می‌توان به شرکت نت اسکیپ Netscape و وبسایت تچ کرانچ TechCrunch و خبر گزاری هافینگتون پست The Huffington Post اشاره نمود.

این شرکت در ۱۲ می ۲۰۱۵ توسط ورایزن کامیونیکیشنز Verizon Communications خریداری شد.

امپراطوری AOL با کلکسیونی از سایت‌ های بزرگ
(تصویر ایندکس پرتال آمریکن آنلاین)

نت‌اسکیپ، (Netscape) شرکت خدمات کامپیوتری آمریکایی است، که در زمینه ارائه مجموعه نرم‌افزارهای اینترنتی، مرورگر وب، پورتال‌های وب و خدمات اینترنتی فعالیت می‌نماید. نت اسکیپ، یکی دیگر از فعالان کارآفرینی دیجیتالی دنیاست که امروزه، یک شرکت آمریکن آنلاینی هست. همانند آلکسا alexa.com که توسط آمازون amazon.com شکار شد.

شرکت نت‌اسکیپ در سال ۱۹۹۴ توسط مارک اندرسون و جیمز اچ. کلارک در مانتین ویو، کالیفرنیا راه‌اندازی شد. این شرکت با عرضه مرورگر نت‌اسکیپ، سپس راه‌اندازی بنیاد موزیلا، تا اواسط دهه ۱۹۹۰ بالغ بر ۹۰٪ درصد سهم استفاده از مرورگرهای وب را به خود اختصاص داده بود.

شرکت ای‌اوال در سال ۱۹۹۹ نت‌اسکیپ را با مبلغ ۱۰ میلیارد دلار خریداری کرد. نت‌اسکیپ در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶ روندی نزولی داشت، به‌گونه‌ای که در اواخر این سال، میزان سهم بازار مرورگر این شرکت از ۹۰٪ درصد در ۱۹۹۵، به کمتر از ۱٪ درصد در سال ۲۰۰۶ تنزل کرد و بخش اعظم بازار را اینترنت اکسپلورر از آن خود نموده بود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر دالس، ویرجینیا، ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

امپراطوری AOL با کلکسیونی از سایت‌ های بزرگ
(تصویر لوگو نت اسکیپ)

تک کرانچ (TechCrunch) وب‌گاهی است که در زمینه خبررسانی، تجزیه و تحلیل فناوری‌ها فعالیت می‌کند. این وب سایت توسط مایکل ارینگتون در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد و برای اولین بار در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۰۵ منتشر شد. رتبه اول در رده اطلاعات / فناوری دارا است. در ۱۰ فوریه ۲۰۱۰ دارای ۴۵۶۳۰۰۰ مشترک خوراک RSS بود. پرتال این سرویس دهنده اینترنتی در TechCrunch.com قرار دارد. این سایت نیز در فهرست 400 پرتال پر بیننده اینترنت قرار دارد.

امپراطوری AOL با کلکسیونی از سایت‌ های بزرگ
(تصویر لوگو تک کرانچ)

هافینگتن پست The Huffington Post) تأسیس ۲۰۰۵، نام یک شبکه خبری لیبرال آنلاین در آمریکا است. سردبیر آن آریانا هافینگتن است. از نویسندگان ستون‌های این نشریه می‌توان دیپاک چوپرا و الک بالدوین را نام برد. پرتال این نشریه در زمره 100 سایت برتر اینترنت قرار دارد و در نشانی http://huffingtonpost.com قرار دارد. این نشریه هم اکنون قریب به 1000 کارمند دارد.

همه این شرکت‌ها دراختیار ورایزون کامیونیکشن هست. شرکت مخابرات آمریکایی است، که درصد قابل توجهی از پهنای باند جهانی اینترنت را تأمین می‌نماید، همچنین در زمینه مخابرات بی‌سیم، ارتباطات و سرویس‌دهی به شرکت‌های ارتباطات راه دور (وایرلس) نیز فعالیت گسترده‌ای دارد. سهام شرکت ورایزن، در بازار بورس نیویورک و بورس نزدیک معامله می‌شود، همچنین جزئی از میانگین صنعتی داو جونز به‌شمار می‌آید.

تیم آرمسترانگ، امروزه مدیریت این شرکت بزرگ را بر عهده دارد. درآمد امریکن آنلاین از راه رسانه، خدمات وب، نرم افزارهای تولیدی و فناوری‌های اینترنتی که دراختیار جامعه مخاطبانش قرار می‌دهد، به بیش از 2.5 میلیارد دلار در سال 2013 میلادی بالغ شد. بیش از 6 هزار نفر برای این شرکت کار می‌کنند که یکی از بزرگ‌ترین کسب و کارهای اینترنتی ایالات متحده می‌باشد. آمریکن آنلاین ماه گذشته میلادی به مبلغ 4.4 میلیارد دلار به فروش رسید.

آگهی بازرگانی این شرکت دردهه نود میلادی را در ویدئو زیر ملاحظه کنید.



کالبد شکافی AOL

آمریکن آنلاین AOL (American Online) به عنوان یکی از مجموعه شرکت‌های کمپانی تایم وارنر Time Warner (www.TimeWarner.com) شهرت دارد. تایم وارنر، کنسرسیوم دیجیتالی قدرتمندی از رسانه‌های سنتی و مجازی دنیای امروزی است که مانند امپراطوری های خبری دیجیتالی چون فاکس نیوز (www.foxnews.com) و ورلد نیوز (www.wn.com)، اخیراً سی ان ان (www.CNN.com)، را به استخدام خود درآورده است.

سی ان ان که تد ترنر، میلیاردر یهودی، بنیانگذار آن به شمار می‌رود، لکن با زیر پوشش رفتن سهام به تایم وارنر، رسانه سنتی این کمپانی به شمار می‌رود. شرکت‌هایی چون:

AOL, Time Inc., Time Warner Cable, Home Box Office, New Line Cinema, Turner Broadcasting System and Warner Bros

کنسرسیوم تایم وارنر را تشکیل می‌دهند که از آن به عنوان کنسرسیوم با نفوذ رسانه ای صهیونیست‌های مقیم آمریکا نیز نام برده می‌شود.

امپراطوری AOL با کلکسیونی از سایت‌ های بزرگ

این شرکت بیش از ۸۵ هزار کارمند در اختیار دارد که سالانه بیش از ۱۰ میلیارد دلار گردش مالی دارد. (به نقل از ویکی پدیا) اگر دوست دارید بدانید این شرکت چه فرآیندی را در گزینش و استخدام و مصاحبه کارمندان خود در اختیار دارد به نشانی: www.interviewat.com/time-warner مراجعه کنید.

درآمد خالص سالانه آمریکن آنلاین بیش از ۴ میلیارد دلار برآورد شده است که یک چهارم کارمندان تایم وارنر را در اختیار خود دارد. این رقم به میزان درامد سالانه یاهو! و حتی گوگل به شمار می‌رود. بر اساس اعلام فورچون ۵۰۰، تایم وارنر به عنوان یکی از موفق‌ترین و موثرترین شرکت‌های امریکایی در کسب و کار و مدیریت رسانه‌ها به شمار می‌رود. امروزه AOL شهرتش در آمریکا در این است که یکی از بهترین و بزرگ‌ترین ارائه دهندگان سرویس‌های اینترنت است.

خدمات اینترنت گسترده ای را این شرکت به کاربران خود در امریکا ارائه می‌دهد که اعطای یک نشانی پست الکترونیکی تحت سایت آمریکن آنلاین، از دیگر مزایای اینترنت‌های ADSL این شرکت قلمداد می‌شود.

علاقمندی AOL به جذب کاربران در استفاده از سرویس صندوق الکترونیکی این پایگاه به حدی است که این شرکت در تبلیغات اینترنتی خود، اعطای اشتراک چند ماه اینترنت پرسرعت را در ازای ثبت نام رایگان در email این شرکت ارائه می‌کند.

امپراطوری AOL با کلکسیونی از سایت‌ های بزرگ
(تصویر ایندکس پرتال آمریکن آنلاین در ۲۰۰۷ میلادی)

با وجود آن که یاهو! با همکاری شرکت AT&T (www.att.com)، یکی دیگر از سرویس دهندگان بزرگ اینترنت در قاره آمریکا به شمار می‌رود، اما فوکوس آمریکن آنلاین در این حوزه مزیت رقابتی خاصی را به آن اختصاص داده است. رقبای اصلی AOL دو شرکت MSN و مایکروسافت هستند. اگر مایل باشید می‌توانید سری هم به سایت این شرکت در اینترنت به آدرس www.aol.com بزنید.

برخی از این شهرها عبارت‌اند از: سائوپولو در برزیل، شانگهای چین، سیدنی استرالیا، لندن، تورنتو، توکیو و پاریس. AOL در ابتدا فقط به مشتریان خود امکان این را می‌داد که یک مودم به قیمت 95/49 دلار خریداری کنند و 15 دلار بابت راه‌اندازی آن بپردازند و سپس بابت هر ساعت که آنلاین می‌شوند یک دلار بدهند تا فقط بتوانند به صورت آنلاین بازی کنند و از امتیازات یکدیگر باخبر شوند.

(نقل از روزنامه آسیا) در دهه 90 میلادی شرکت AOL جزو اولین شرکت‌هایی بود که به مشتریان خود که نه نظامی بودند و نه دانشگاهی سرویس خدمات اینترنت ارائه می‌کرد.

تنها کافی بود کسانی که مایل به استفاده از اینترنت بودند مشترک AOL می‌شدند. با اینکه شرکت‌های ISP در آن دوران به صورت قارچ گونه‌ای رشد پیدا کرده بودند، اما سرویس خوب AOL باعث شد تا خیلی زود نیم میلیون نفر را مشترک خود کند.

AOL تاکنون بازاریابی وسیعی را انجام داده است. این شرکت به بیش از 100 میلیون خانوار CD و دیسکت فرستاده تا صرفاً از طریق اجرا کردن برنامه‌های ذخیره شده بر آن‌ها بتوانند از سرویس اینترنت بهره‌مند شوند.

امپراطوری AOL با کلکسیونی از سایت‌ های بزرگ
(ایندکس پرتال آمریکن آنلاین- ۱۰ سال پیش)

ما شخصیت مهمی که باعث موفقیت AOL شده است کسی نیست جز جیمز کیمزی. کیمزی در شهر واشنگتن دی سی به دنیا آمد و در ویرجینیا بزرگ شد. بعد از بازگشتش به ایالات متحده، کیمزی به دنبال کسب و کار و تجارت رفت و سرمایه خود را وارد حرفه رستوران داری و شرکت‌های سرمایه گذاری و بنگاه معاملات املاک و همچنین خدمات IT کرد.

در سال 1985 شرکت Quantum computer Service را تأسیس کرد و از خدمات استیوکیس در راه‌اندازی شرکت بهره‌مند شد. در سال 1990 نام این شرکت را به AOL تغییر داد. امروزه AOL بیش از 11 میلیون مشترک دارد و از تمام رقبای خود پیشی گرفته است و در دهه اول کار شرکت جیمز کیمزی به عنوان رییس اجرای AOL فعالیت می‌کرد. اما در سال 1995 او این مسئولیت را به «استیوکیس» واگذار کرد.

گشتی در AOL

پایگاه AOL در چند سال اخیر مرتباً تغییر چهره داده است و ایندکس آن مانند ایندکس یاهو! تغییر کرده است. اگر بخواهیم یک نکته آ» وزشی در مورد ایندکس سایت AOL ارائه کنیم، توجه به مقوله ساده سازی - لینک مداری، در پایگاه است. بیش از 50 لینک کاربردی به صدها بخش محبوب این پایگاه پر مخاطب ارائه شده است که در کنار حجم پائین صفحات و بارگذاری سریع، بروسینگ آسانی را برای مخاطبان به ارمغان آورده است.

شخصی سازی ایندکس صفحات در اینترنت، مقوله بسیار مهمی است که برای جذاب تر شدن پایگاه‌های وب، وب مس‌ترها به آن توجه می‌کنند. این مقوله در http://www.aol.com/mksplash.adp در دسترس است. مانند موتور جست و جوی گوگل و یاهو و آلتاویستا و ام اس ان، قادرید تا با استفاده باکس جست و جوی AOL، موضوع جست و جوی خود را در 6 موضوع: وب، تصاویر، ویدئوها، موارد محلی، موسیقی و فروشگاه‌های الکترونیکی، جست وجو کنید. در نهایت، سازمان جست وجوی این پایگاه در آدرس: http://search.aol.com معرفی شده است

امپراطوری AOL با کلکسیونی از سایت‌ های بزرگ

AOL دایرکتوری مانند دایرکتوری سایت یاهو!، به طور مجزا و گسترده، نیازمندی‌های کاربران جهانی این سایت را در نظر گرفته است. فهرست کامل قابلیت‌های این پایگاه در نشانی:

http://about.aol.com/sitemap موجود است. مثلاً سرویس یلوپیج این پایگاه که فهرست شرکت‌های متعددی را در حوزه‌های مختلف ارائه کرده است در آدرس: http://yellowpages.aol.com معرفی شده است.

امپراطوری AOL با کلکسیونی از سایت‌ های بزرگ
(ایندکس پرتال مپ رکوئیست آمریکن آنلاین)

آمریکن آنلاین پرتال‌های زیادی در حوزه مکان یابی، خرید و فروش اینترنتی، مسنجر و اخبار راه اندازی کرده که هر کدام، بازوی تبلیغاتی و بازاریابی این شرکت در عرصه کارآفرینی دیجیتالی می‌باشد.

امپراطوری AOL با کلکسیونی از سایت‌ های بزرگ
(ایندکس پرتال این استور - بازوی تبلیغاتی آمریکن آنلاین در دنیای تجارت الکترونیک)

البته سایت اختصاصی خرید و فروش shopping در AOL در نشانی: www.instore.com می‌باشد که مثل بخش خرید و فروش گوگل: www.froogle.com، از مخاطب زیادی برخوردار است.

امپراطوری AOL با کلکسیونی از سایت‌ های بزرگ
(مسنجر آمریکن آنلاین)

سرویس‌هایی مانند:

1. نوار ابزار: http://downloads.channel.aol.com/toolbar

2. مرور گر: http://downloads.channel.aol.com/browser

3. مسنجر: www.aim.com

4. صندوق پستی: http://webmail.aol.com

5. اخبار جهان: http://news.aol.com

6. ویروس یابی آنلاین: http://discover.aol.com/product/checkup.adp

7. سرویس امنیتی: http://daol.aol.com/safetycenter

8. مکان یابی: www.mapquest.com

9. تلویزیون AOL: http://television.aol.com

10. سرویس‌های مالی و اقتصادی: http://money.aol.com

11. مرکز دانلود سایت: www.aim.com

در زمره پر مخاطب‌ترین بخش‌های AOL.com به شمار می‌آید. پست الکترونیک 2 گیگا بایتی aol، باعث شده است تا امروزه حجم زیادی از نشانی‌های پست الکترونیک در وب، از طریق این سرویس گر تغذیه شود. مسنجر خاص AOL، جامعه کاربران این پایگاه را از ورود به مجتمع‌های اینترنتی نظیر مسنجر یاهو، گوگل و مایکروسافت، بی نیاز کرده است.

اما همواره Room های پر چالشی مثل PALTALK، Flicker، Orkut و امثالهم، به راحتی از یاد کاربران وب فراموش نمی‌شود. بر خلاف گوگل و یاهو که هر یک انجمن‌های اینترنت گسترده را تعبیه کرده‌اند، این پایگاه از بخش گروه و انجمن‌ها تقریباً خالی است.

اما از طریق سرویس جست و جوی افراد آن که در: http://peopleconnection.aol.com ارائه شده است، می‌توان مشخصات کلی کاربران AOL را دراختیار داشت که البته اکثراً آمریکایی هستند. اما به این بدان معنا نیست که فقط کاربران آمریکایی از این سایت استفاده می‌کنند. اگر چه در سوم آوریل 2006، AOL به اختصار "America Online" نامیده شده است، اما هنوز با نام آمریکن آنلاین شهرت است.

سایت‌های AOL

کلکسیونی که آمریکن آنلاین از سایت‌های مطرح و بزرگ وب در اختیار دارد، این شرکت را همچون فیس بوک و گوگل و آمازون، یکی از غول‌های اینترنت کرده است. در کم تر عرصه مطرحی در دنیای وب هست، که امریکن آنلاین، پرتال مطرحی نداشته و یا به تملک خود نگرفته باشد. این قضیه در حوزه تبلیغات نیز صادق است. دامنه زیر به نظر شما چه مقدار ارزش روز دارد؟

آژانس تبلیغات اینترنتی به نام WWW.ADVERTISING.com که ژوئن 2004 میلادی توسط AOL خریداری شد از معتبرترین سایت‌های پخش آگهی در وب می‌باشد. تنها این دامنه بیش از 10 میلیون دلار ارزش دارد.

سرویس دهنده پست الکترونیک http://mailblocks.com نیز در اوت 2004 به استخدام AOL در آمد. برای گسترش فعالیت‌های آمریکن آنلاین بر روی سرویس دهنده اینترنتی موبایل، در اوت 2005 نیز، وایلد سید، http://wildseed.com توسط این شرکت خریداری شد. شرکت خصوصی ایکس درایو، که یک ارائه دهنده معتبر ذخیره سازی و انتشار و اشتراک فایل در اینترنت به شمار می‌آمد، در اوت 2005 مانند وایلد سید، توسط آمریکن آنلاین خریداری شد. سایت این مرکز در نشانی: http://xdrive.com معرفی شده است.

امپراطوری AOL با کلکسیونی از سایت‌ های بزرگ

(سایت ADVERTISING یکی از بازوهای تبلیغاتی آمریکن آنلاین)

نکاتی از AOL

قصد این تحریر، تبلیغ صرف خدمات این پایگاه نیست. آشنایی با رویکردهای مؤثر در رونق کسب و کار دیجیتالی سایت AOL یک تجربه خوب برای وب مس‌ترهای ایرانی است. همانند سایت گوگل و یاهو!، AOL.com برای سرآمدی در صنعت دیجیتال، اهتمام به سرآمدی را در سرلوحه کار خود قرار داده است. تولید روزانه هزاران فایل html و ارائه اخبار و اطلاعات مورد علاقه جامعه کاربران این سایت، از جمله مزیت‌های رقابتی این سایت است.

هر ساعت که وارد این پایگاه می‌شوید، اگر قبلاً sign in کرده باشید، نام آی دی شما در ایندکس اعلام و بر اساس موقعیت روز، به شما عصر بخیر، شب بخیر، روز بخیر و امثالهم گفته می‌شود. تکلیف کاربران برای ورود و خروج از سرویس‌های مختلف سایت، مشخص است.

خریداری چندین شرکت و سرویس دهنده درحوزه اینترنت نشان می‌دهد که انتقال تکنولوزی و خریداری آن به جای تلاش پر هزینه برای تولید فناوری دیجیتالی، اصلی است که شرکت‌های بزرگ وب به آن توجه ویژه دارند. بنگاه ای او آل، مشخصات کاری خاصی دارد که فهم آن به خصوص برای سایت‌های شرکت‌های ICP ایرانی، می‌تواند درآمد زایی خوبی را برای کاربران این مراکز ارائه کند.

تجربه آمریکن آنلاین در کارآفرینی دیجیتالی نشان می‌دهد که سیاست کسب و ادغام و ورود در عرصه‌های مختلف برای بزرگان کارآفرینی دیجیتالی جهان، اصل فراموش نشده در بازی امروزی است!

همواره در روزهای زوج، همراه باشگاه کارآفرینی دیجیتالی پرتال برترین‌ها باشید با مروری بر موفق‌ترین کسب و کار اینترنتی دنیای امروز.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رامین

      خراب تیترهاتونم :)

    • بدون نام

      واقعا بیزینس خوبیه امریکن انلاین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج