۲۳۸۱۸۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

نمایش "کافه فرانسه" روزهای آخر اجرایش را می گذراند، نمایشی ساده و رئالیستی که طنز ظریفی را در لایه های زیرین خود دارد، داستان روایتگر دو روشنفکر مقیم پاریس است که در غربت مقیم هستند و داعیه ی روشنفکری دارند نمایش با گریزی که به عصر قاجار می زند.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته





برترین ها - ایمان عبدلی:

تماشاخانه: نمایش "کافه فرانسه" روزهای آخر اجرایش را می گذراند، نمایشی ساده و رئالیستی که طنز ظریفی را در لایه های زیرین خود دارد، داستان روایتگر دو روشنفکر مقیم پاریس است که در غربت مقیم هستند و داعیه ی روشنفکری دارند نمایش با گریزی که به عصر قاجار می زند طعنه وار نوع فکر ورزی آدم های پر مدعای عرصه ی هنر را زیر سئوال می برد؛ آدم های تهی مغز و پر افاده که در محیط های فرهنگی و هنری نظیر آن ها به کرات یافت می شود ،دیدن این نمایش در تئاتر باران تجربه ی دلنشینی است مخصوصا اگر با دغدغه های داستان درگیر باشید .

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

یک دیالوگ از نمایش: «به سنگ گفتن چرا آدم نشدی ؟ گفت هنوز اونقدر سنگ نشدم که آدم بشم»

کنسرت و آلبوم: شیفتگان صدای "محمد علیزاده " این هفته می توانند اجرای زنده ی او را در سالن میلاد برج میلاد ببینند از چهارم تا ششم شهریور ماه ،علیزاده از آن گردانندگان قهار استیج است و نمی گذارد اجرایش به اصطلاح به خواب برود ،"سیروان خسروی" نهم شهریور اجرای زنده دارد ،او نماینده موسیقی غربی در میان پاپیولار های موسیقی پاپ ایرانی است و تین ایج پسند اجرا می کند ،در مورد آلبوم هم هفته ی بعد به تفصیل در مورد آلبوم پر هیاهوی «ناگفته » اثر حافظ ناظری خواهیم نوشت.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

کیوسک: مخاطبین جدی حوزه ی علوم انسانی بی گمان هر ماه منتظر انتشار ماهنامه ی "مهرنامه" هستند ،شماره ی جدید ماهنامه ی مذکور با عکس روی جلدی از "محمود دولت آبادی" روی پیشخوان آمده،گفت و گوی خواندنی مابین داود فیرحی و حاتم قادری در باب مشرو طه خواهی و ارتباط آن به اصلاحات و اصلاح طلبان ،همچنین نسبت مشروطه خواهی با دولت موقت بازرگان از خواندنی ترین مطالب این شماره است ،مهرنامه در صفحات سینمایی به تاثیر سینمای هیچکاک در سینمای وطنی پرداخته است ،سرمقاله ی محمد قوچانی در امتداد گفت و گوی دولت آبادی بر لزوم وجود ژنرال ها در کنار دیپلمات ها از دیگر مطالب قابل توجه در این شماره است.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

اکران: بیگ پروداکشن سینمای ایران «محمد رسول الله(ص)» کاری از "مجید مجیدی" بالاخره به پرده رسید ،پروژه ی بین المللی که نزدیک به سه ساعت از کار در آمده و بلیطش در پردیس ها ده هزار تومان قیمت گذاری شده است، کنجکاوی ها برای دیدن زندگی اسطوره ی اسلام روی پرده آن هم به روایت ایرانی زیاد است و از همین حالا عده ای این همه هزینه را برای تولید یک فیلم عقلانی ندانسته اند ،عده ای که می گویند بهتر بود این هزینه ها خرج امور زیر بنایی میشد، اما هر چه که هست تعداد مشتاقان اثر بیشتر است ،پیش فروش اینترنتی بلیط این گمان را تایید می کند.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

تلویزیون: شبکه ی آی فیلم ساده ترین راه را انتخاب کرده و به مناسبت ولادت امام رضا (ع) خلاصه ای از سریال "ولایت عشق" را در دونوبت پنج شنبه و جمعه پخش می کند ،امشب شبکه ی سه نود را در جدول پخش خود دارد بررسی بازی های لیگ در هفته ای که گذشت و قبل از تعطیلی دو هفته ای و همچنین پرداخت به بازی ستارگان و مهمانی احتمالی "روبرتو کارلوس" می تواند "نود " جذابتری بسازد.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

گالری: نگارخانه "مهروا" میزبان طراحی های مهشید رزم آرا است با عنوان "دکادک"، نمایشگاهی که شامل ۷۸ اثر در غالب سلف پرتره است در طراحی ها ی رزم آرا از تکنیک های مختلفی همچون : آبرنگ ،مدادرنگی ، ماژیک ،آب مرکب و قلم فلزی استفاده شده است،زمین خوردن لنج هنگام حرکت دوباره را دک می گویند و تکرار دوباره ی این حرکت را دکادک می نامند ،جملاتی که در توضیح این نمایشگاه آمده:«در تکاپوی رسیدن به فرسودگی ،درنگ کردن ،لحظه ای تامل: این لحظه یا آن لحظه؟هر لحظه ،لحظه ی دیگری است ،فرسودگی را متوقف کردن یا به تعبیر سانتاگ :شلیک ،اما شلیک به چه ؟ به که؟ به خویش به خویشی که نمی میرد اما زخمی به زندانی ابدی می افتد»

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

کتاب: "نئو گلستان" نوشته ی پدرام ابراهیمی در نشر چشمه کتابی که بر مبنای "گلستان سعدی" و حکایات آن نوشته شده و سه بخش «در معنا»،«در صورت»و «در پرانتز» دارد،ابراهیمی در مورد کتاب می گوید :«در این کتاب تصمیم و سعی من بر حفظ ساختار بود و تغییر فرم به عنوان یکی از ابزارهای خنداندن به کار گرفته شده است » نکته ی جالب توجه اینکه حکایات شیخ اجل به نوعی به روز رسانی شده است؛ یعنی اینکه می توانید با اندیشه های سعدی در زبان و فرمی روان تر و همه فهم تر از طریق این کتاب آشنا شوید ، اثری که این روزها به چاپ دوم رسیده است.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج