۲۳۸۲۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

افراد موفق چطور از زبان بدن خود استفاده می کنند؟

۹۳ درصد ارتباط میان فردی را هم زبان بدن تشكیل می‌دهد. زبان بدن می‌تواند گویای وضعیت درونی فرد باشد. برای مثال می‌تواند خشم، خستگی، وضعیت آرام، گیجی و دیگر نشانه‌ها را بروز دهد. بدن انسان‌ احساسات را منتقل می‌كند.

افراد موفق چطور از زبان بدن خود استفاده می کنند؟
برترین ها: این یك واقعیت است كه واكنش‌های ما به هرچیز جلوتر از زبان‌مان است. ممكن است وقتی برای مصاحبه كاری می‌رویم به مصاحبه‌كننده بگوییم اعتماد به نفس خوبی داریم و به‌شدت كاری هستیم؛ وقتی هم به كارنامه كاری‌مان نگاه كند حظ وافر ببرد اما اگر هنگام مصاحبه مدام با موهای‌مان بازی كنیم یا به چشم‌های مصاحبه‌كننده نگاه نكنیم و دست به سینه بنشینیم، این را نشان می‌دهیم كه عصبی، مضطرب و در حالت تدافعی هستیم، درحالی‌كه نمی‌خواستیم این‌طور نشان دهیم. تحقیقات ثابت كرده، چهره انسان می‌تواند بیش از ۲ هزار حالت مختلف ایجاد كند بنابراین خوش‌بیان‌ترین قسمت بدن است. ۹۳ درصد ارتباط میان فردی را هم زبان بدن تشكیل می‌دهد. زبان بدن می‌تواند گویای وضعیت درونی فرد باشد. برای مثال می‌تواند خشم، خستگی، وضعیت آرام، گیجی و دیگر نشانه‌ها را بروز دهد. بدن انسان‌ احساسات را منتقل می‌كند. عمومی‌ترین پیام‌ها هم عبارتند از: آرامش یا بی‌قراری، دوست داشتن یا دوست نداشتن. یادگیری زبان بدن می‌تواند به ما در ایجاد ارتباط بهتر كمك كند و در شرایط خاصی مانند مصاحبه كاری، خواستگاری، روابط اجتماعی و... كارساز باشد. بهتر است ابتدا از چشم شروع كنیم كه می‌گویند می‌تواند خیلی چیزها را لو بدهد.


افراد موفق چطور از زبان بدن خود استفاده می کنند؟

پلك زدن نامداوم

نشانه‌های متفاوتی دارد؛ هراز گاهی چشمك زدن می‌تواند معنای متفاوتی داشته باشد و اغلب هیچ پیامی ندارد مگر این‌كه با دیگر چیزها تركیب شود. این كار می‌تواند نشانه تمركز نداشتن یا برعكس تمركز زیاد باشد البته اگر به شكل خیره باشد.


افراد موفق چطور از زبان بدن خود استفاده می کنند؟

نگاه مستقیم به چشم (هنگام گوش كردن)

نشانه علاقه و توجه است؛ نگاهی كه روی چشم‌های صحبت‌كننده متمركز است و می‌خواهد توجه و علاقه خود را نشان دهد. این نگاه زمانی كه فرد در حال صحبت كردن است معنی دیگری دارد.


افراد موفق چطور از زبان بدن خود استفاده می کنند؟

نگاه به چپ (به‌طور كلی)

نشانه بازیابی، به خاطر آوردن و بازیافتن واقعیت است. بازیابی و بیان حقیقت با كمك حافظه به معنای بیان حقیقت است البته این‌كه حقایق درست باشد یك بحث دیگری است.


افراد موفق چطور از زبان بدن خود استفاده می کنند؟

نگاه به چپ و پایین

نشانه گوش‌دادن به ندای درون، گفت‌وگوی باطنی، تلاش برای شكل دادن كلام و با خود صحبت كردن است. فكر كردن به چیزی همراه با حرف زدن با خود كه بیشتر درباره اتفاقات بیرونی است تا احساسات درونی كه در نگاه‌های به چپ و پایین نشان داده می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیلا

      خیلی جالب نبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج