جاباما
۲۳۸۶۲۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
پ

ستاره هایی که از تلویزیون آمدند

در این بخش مروری گذرا داریم به بازیگرانی که بعد از مطرح شدن در تلویزیون تلاششان این بود که مسیرشان در سینما را درست انتخاب کنند.

ستاره هایی که از تلویزیون آمدند



هفته نامه همشهری جوان: این سال ها تلویزیون سکوی پرتاب بازیگران زیادی به سینما بود، البته در سال های قبل که سریال های قوی تری تولید می شد، خروجی تلویزیون برای سینما بیشتر از حالا بود. آخرین بازیگری که با مطرح شدن در کارهای تلویزیونی پا به عرصه سینما گذاشته و تلاش کرده که با وسواس این کار انجام دهد، عباس غزالی است. در این بخش مروری گذرا داریم به بازیگرانی که بعد از مطرح شدن در تلویزیون تلاششان این بود که مسیرشان در سینما را درست انتخاب کنند.

لعیا زنگنه

ستاره هایی که از تلویزیون آمدند

با چه سریالی مطرح شد: در پناه تو

با چه فیلمی وارد سینما شد: راز مینا

مسیرش در سینما: با بازی در نقش مریم در پناه تو به اوج محبوبیت رسید و پیش بینی می شد در نیمه اول دهه ۷۰ که دوباره سینما به سمت ستاره سازی رفته بود، بتواند ستاره جدید سینما باشد، اما یک انتخاب اشتباه در همان بدو ورود به سینا، پرونده اش را به نوعی مختومه کرد. او کارش را با یک فیلم ضعیف و زیر متوسط به نام «راز مینا» استارت زد؛ فیلمی که نه نظر منتقدان را برانگیخت و نه توانست توجه مخاطب عام را جلب کند.

شکست تجاری این فیلم به نوعی تکلیف سینماگران را با او مشخص کرد و معلوم شد که او نمی تواند ستاره جدید سینمای ایران باشد. از همین رو بود که بعد از «راز مینا» راهش را دوباره به سمت تلویزیون کج کرد و در ادامه هم نتوانست در فیلم شاخص بازی کند.

مریلا زارعی

ستاره هایی که از تلویزیون آمدند

با چه سریالی مطرح شد: هوای تازه

با چه فیلمی وارد سینما شد: روی خط مرگ

مسیرش در سینما: بازی در سریال آپارتمانی «هوای تازه» و همبازی شدن با نصرالله رادش که در آن سال ها در اوج محبوبیت خود بود ،کافی بود مریلا زارعی به چشم بیاید. او البته در ابتدای مسیرش در سینما انتخاب های خوب نداشت و یکی تا کار اولش کاملا در حوزه سینمای بدنه و تجاری بود، اما شانسی که آورد این بود که بازی اش به چشم تهمینه میلانی آمد و او را برای یکی از نقش های اصلی فیلم خود انتخاب کرد. زارعی از این فرصت استفاده کرد و موقعیت خود را در سینما تثبیت کرد و آرام آرام به انتخاب اول کارگردانان مطرح سینما تبدیل شد. او در بازگشت به تلویزیون هم خیلی هوشمندانه عمل کرد و سریال های خوبی را انتخاب کرد.

رضا عطاران

ستاره هایی که از تلویزیون آمدند

با چه سریالی مطرح شد: ساعت خوش

با چه فیلمی وارد سینما شد: کلید ازدواج

مسیرش در سینما: عطاران بعد از چهره شدن در ساعت خوش، به همراه دیگر بازیگران این مجموعه در یک کمدی سطحی به نام «کلید ازدواج» بازی کردند که اتفاقا پرفروش هم شد، او در آن برهه چندان جدی گرفته نمی شد، بر همین اساس به تلویزیون برگشت و در حوزه کارگردانی فعالیت کرد و با ساخت سریال هایی مثل «خانه به دوش» و «متهم گریخت» دوباره مطرح شد. عطاران در آن سال ها لا به لای فعالیت های کارگردانی اش بازی در سینما را دوباره از سر گرفت. اما از سال ۸۸ همکاریش را با تلویزیون قطع کرد و به شکل متمرکز بازی در سینما را پی گرفت. نتیجه هم خارق العاده بود. او حالا تنها بمب گیشه سینماست.

مصطفی زمانی

ستاره هایی که از تلویزیون آمدند

با چه سریالی مطرح شد: یوسف پیامبر

با چه فیلمی وارد سینما شد: آل

مسیرش در سینما: زمانی جزء بازیگران باهوشی است که خیلی سنجیده، کار در سینما را شروع کرد. با وجود محبوبیتی که برای بازی در نقش «یوزارسیف» به دست آورده بود با موجی از پیشنهادهای سینمایی و تلویزیونی رو به رو شد، اما از بین همه آنها بازی در فیلم «آل» را پذیرفت که تهیه کننده آن علی معلم بود و می دانست به واسطه حضور او فیلم از تبلیغات خوبی برخوردار خواهدشد و نظرها به سمت فیلم جلب خواهدشد. او در ادامه با حسن فتحی در «کیفر» بازی کرد و با همین دست فرمان به پیشنهادهای سینمایی اش جواب داد و توانست جایگاه و موقعیت خود را تثبیت کند. او در این مدت دیگر هیچ وقت به تلویزیون برنگشت.

ویشکا آسایش

ستاره هایی که از تلویزیون آمدند

با چه سریالی مطرح شد: امام علی (ع)

با چه فیلمی وارد سینما شد: ساحره

مسیرش در سینما: او بعد از بازی در سریال امام علی (ع) حسابی معروف شد، اما بعد از آن بازیگری را کنار گذاشت و برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و وقتی برگشت فعالیت بازیگری اش را با داوود میرباقری و بازی در فیلم «ساحره» ادامه داد؛ فیلمی سخت که آسایش در آن در دو نقش بازی کرد که یکی از این نقش ها، نقش یک عروسک بود. آسایش بعد از آن در فیلم هایی مثل «عشق به اضافه دو» و «بلوغ» بازی کرد که اولی یک فیلم تجاری خوش ساخت بود و دومی هم جزء کارهای خوب مسعود جعفری جوزانی بود. این بازیگر در ادامه هم خیلی گزیده نقش هایش را انتخاب کرد تا اینکه با «ورود آقایان ممنوع» به سیمرغ بلورین هم رسید.

مهتاب کرامتی

ستاره هایی که از تلویزیون آمدند

با چه سریالی مطرح شد: مردان آنجلس

با چه فیلمی وارد سینما شد: مردی از جنس بلور

مسیرش در سینما: او بعد از سریال «مردان آنجلس» مورد توجه کارگردانان سینما قرار گرفت. اگرچه فیلم اول سینمایی اش «مردی از جنس بلور» فیلم قابل توجهی نبود، اما در ادامه انتخاب های هوشمندانه ای داشت و برای دومین یا سومین نقش سینمایی اش در فیلم «مرد بارانی» بود که کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد. او جزء بازیگرانی است که با وسواس نقش هایش را انتخاب می کند و معمولا در فیلم های ضعیف و سطح پایین بازی نمی کند. کرامتی بعد از حضور در سینما، حضورش را در تلویزیون بسیار محدود کرد و طی این سال ها فقط در سریال «خاک سرخ» ابراهیم حاتمی کیا بازی کرد.

محمدرضا فروتن

ستاره هایی که از تلویزیون آمدند

با چه سریالی مطرح شد: سرنخ/ اپیزود تماشاخانه

با چه فیلمی وارد سینما شد: مرسدس

مسیرش در سینما: او قبل از بازی در اپیزود «سرنخ» کیومرث پوراحمد در تعدادی فیلم سینمایی از جمله «آخرین بندر» و «فاتح» در نقش های دوم و سوم بازی کرد و اصلا بازیگر شناخته شده ای نبود. تا اینکه با بازی در اپیزود تماشاخانه از مجموعه سرنخ به چشم آمد و کیمیایی برای مرسدس انتخابش کرد. فروتن بعد از مرسدس، انتخاب های سنجیده ای انجام داد و در فیلم های مطرح آن سال ها بازی کرد. ماحصل انتخاب های سنجیده اش کسب سیمرغ بلورین برای فیلم «قرمز» در سال ۷۷ بود. او از نیمه دوم دهه ۸۰ و با بالارفتن سنش کمی از حساسیت های اولیه اش کم کرد و در آثار متوسط و حتی ضعیف هم بازی کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sara

      مهناز افشار رو جا انداختی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا اونجایی که یادمه اصلا تو تلویزیون نبود، همش تو سینما بود

      • بدون نام

        مهناز افشار با سریال گمشده شروع کرد تو اون سریال
        شهرام اسدی و سعید تهرانی همکلاسیاش بودن دوست صمیمی افشار هم الیکا عبد الرزاقی بود
        مهناز کلیه درد داشت و مادر شهرام اسدی که رویا تیموریان نقششو بازی میکرد بهش کلیه داد دانیال حکیمی هم که دکتر این سریال بود در آخر معلوم میشه که برادر شهرام اسدیه

      • sara

        ممنون یوزر 19:46

    • لورا

      سلام خب چرا فقط اين اطلاعات را از اين چند نفر گذاشتيد پس بقيه چي ؟

    • بدون نام

      ماشالله همگی خوشگلم هستند

    • بدون نام

      مهناز افشار که توتلویزیون نبوده
      مهتاب کرامتی هم که عصاره ی غروره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سریال گمشده اولین کارش بود

      • نگین

        مهناز افشار یه سریال بازی کرد که توش ناراحتی کلیه داشت بعدش اومد سینما چند وقت پیش فیلمشو آی فیلم نشون داد

    • ممد

      پس مهران مدیری کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • سمیه

      پس هانیه توسلی کووووووووو؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        لطفا این لیست رو به روز کنید خیلی ها اضافه می‌شوند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج