جاباما
۲۳۸۹۴۸
۵۰۲۹
۵۰۲۹
پ

علائمی که نشان می دهند مدیر خوبی نیستید

آیا احساس می کنید که کارمندان تان فقط به خاطر ترس از اخراج شدن به شما احترام می گذارند؟ آیا این حس را دارید که کارمندان تان پشت سر شما بدگویی می کنند و منتظر هستند که هر چه زودتر شما جای تان را به فرد دیگری بدهید؟

علائمی که نشان می دهند مدیر خوبی نیستید



ماهنمامه بازاریاب بازارساز - منصوره ابهر زنجانی: آیا احساس می کنید که کارمندان تان فقط به خاطر ترس از اخراج شدن به شما احترام می گذارند؟ آیا این حس را دارید که کارمندان تان پشت سر شما بدگویی می کنند و منتظر هستند که هر چه زودتر شما جای تان را به فرد دیگری بدهید؟

ممکن است احساس شما درست یا نادرست باشد. برای اینکه درستی یا نادرستی این احساس را تعیین کنید، به علائمی که در این متن اشاره شده، توجه کنید. اگر یک یا چند علامت از میان این علامت ها در مورد شما صدق می کند، لازم است در سبک مدیریتی و نوع ارتباط با کارمندان تان تجدید نظر کنید:

علائمی که نشان می دهند مدیر خوبی نیستید

۱- قول هایی داده اید که به آنها عمل نکرده اید

شاید بدقولی هیچ کس به اندازه بدقولی مدیر برای کارمند آزاردهنده نباشد. کارمندان اگر به توانایی مدیر خود ایمان کامل نداشته باشند، با کوچکترین تلنگری ناراضی می شوند. بنابراین در قول دادن به کارمندان خود خیلی دقت کنید زیرا اگر به هر دلیلی نتوانید به وعده های و قول های خود عمل کنید، آنها اعتماد خود به شما را از دست خواهند داد.

۲- سه بار دیر کرده اید و عذرخواهی نکرده اید

تجربه نشان داده است که اگر مدیر برای جلسه ای دیر حاضر شود، کارمندان بلافاصله آن را به این موضوع ارتباط می دهند که او از جایگاه بالاتر خود سوءاستفاده می کند؛ به ویژه اگر مدیری برای دیر آمدنش عذرخواهی نکند، خشم درونی کارمندان چند برابر می شود. تجربه نشان داده است که ۳ بار دیر رسیدن به جلسات و عذرخواهی نکردن، پایان کار مدیر است.

۳- برای نشان دادن اقتدار خود، فحش می دهید

برخی از مدیران برای آنکه نشان دهند از قدرت زیادی برخوردارند و به هیچ وجه نمی خواهند از رقبا عقب بیفتند، از ابزار فحش و ناسزا استفاده می کنند. شاید فحش ابزار خوبی برای ترساندن باشد اما گوش هیچ انسانی تمایل شنیدن آن را ندارد.

علائمی که نشان می دهند مدیر خوبی نیستید

۴- کار کارمندان تان را به اسم خودتان تمام می کنید

شاید فکر کنید زمانی که نزد مدیر خود می روید و از موفقیت های خود با افتخار می گویید و نامی هم از اعضای تیم تان نمی آورید؛ کارمندان شما متوجه نمی شوند اما باید بدانید آنها خیلی خوب می فهمند که شما از آن دسته مدیرانی هستید که همه چیز را به نام خودتان تمام می کنید و حاضر نیستید به سهم افرادتان در رسیدن به موفقیت اذعان کنید.

۵- کارمندان را به جان هم می اندازید

شاید این استراتژی، استراتژی موفقی باشد. گواه آن هم این است که تعدادی از مدیران هستند که از آن استفاده می کنند و کارشان را پیش می برند اما مشکل اینجاست که ممکن است همان کارمندانی که شما به جان هم انداخته اید، با هم متحد شوند و علیه شما اقداماتی را انجام دهند.

۶- فکر می کنید بانمک هستید اما کارمندان تان اینگونه فکر نمی کنند

بانمک بودن کار آسانی نیست. مدیریت کردن کار دشوار و خسته کننده ای است و لازم است مدیر گاهی اوقات خارج از مناسبات رسمی قدری حس شوخ طبعی داشته باشد. اما همه از این توانایی برخوردار نیستند؛ بنابراین اگر حس می کنید چیزهایی که برای شما خنده دار هستند، جذابیتی برای کارمندان تان ندارند، خیلی سعی نکنید آنها را بخندانید.

۷- در هر کاری سرک می کشید

سرک نکشیدن در تمام امور کارمندان یکی از سخت ترین مهارت های مدیریتی است و مدیران کمتری را پیدا می کنیم که بتوانند مرز بین بی توجه بودن و بیش از حد توجه کردن را پیدا کنند.
امروزه خیلی ها حتی نمی خواهند اقوام و آشنایان شان همه چیز را درباره آنها بدانند چه برسد به شما که مدیرشان هستید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج