جاباما
۲۳۹۳۸۰
۲ نظر
۵۰۲۲
۲ نظر
۵۰۲۲
پ

آغاز مراسم خرچنگ خوری در سوئد! +عکس

شهریور ماه هر سال به عنوان آخرین ماه گرم در کشور سرد سوئد، مصادف است تا با مراسم خرچنگ خوری که طرفداران زیادی دارد. همه چیز درباره این مراسم را دراین گفتار بخوانید.

آغاز مراسم خرچنگ خوری در سوئد! +عکس
برترین ها: آخرین ماه گرم سال در کشور سوئد، بهترین فصل برای خوردن و نوشیدن در فضای باز می‌باشد که مردم اسکاندیناوی به ویژه سوئدی‌ها، برخی از سنت‌های خود را در این ماه برگزار می‌کنند. برگزاری مراسم‌های سنتی مخصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سوئد، یکی دیگر از برنامه‌هایی هست که هر سال در محیط‌های آکادمیک این کشور برگزار می‌شود. اما مراسم خرچنگ خوری سوئدی‌ها در ماه آگوست، داستان خاص خود را دارد.

آغاز مراسم خرچنگ خوری در سوئد! +عکس

مراسم خرچنگ خوری Crayfish party یا به زبان سوئدی: kräftskiva، یک مراسم سنتی پر طرفدار در کشور سوئد هست. این سنت دیرینه که به جشن خوردن و نوشیدن در فضای باز نیز مشهور است، در میان کشورهای اسکاندیناوی، شامل سوئد، فنلاند، دانمارک، نروژ و ایسلند رواج دارد. اما پایه و اساس مراسم، از سنت‌های سوئدی نشأت گرفته است و در بخش‌های دیگر سرزمین وایکینگ‌ها، گسترش یافت.

آغاز مراسم خرچنگ خوری در سوئد! +عکس
(در تقویم سوئدی‌ها، مراسم خرچنگ خوری در آخرین ماه تابستان، بسیار پر اهمیت هست)

مراسم خرچنگ خوری، معمولاً در شهریورماه برگزار می‌شود. دلیل برگزاری این مراسم در این ماه این هست که صید خرچنگ در این کشور، در اکثر سال‌های قرن بیستم میلادی، ممنوع بود. از سال 1994 میلادی به این سو، اواخر جولای و آگوست، برای مدت محدودی، مردم اجازه صید خرچنگ را خواهند داشت.

آغاز مراسم خرچنگ خوری در سوئد! +عکس
(نصب پیش بندی‌های رنگی مصور کاغذی، در مراسم خرچنگ خوری مرسوم هست)

علاقه مردم سوئد به خوردن غذاهای دریایی به ویژه خرچنگ سبب شده است تا آزاد شدن محدود صید خرچنگ در این کشور، به یک جشن سراسری در کشور بلوندهای سخت کوش تبدیل شود. در زمان‌هایی که هوای آگوست با مردم سوئد همیاری کند، این مراسم در محیط باز و زیر نور آفتاب برگزار می‌شود، اما در مناطق شمالی و مرکزی این کشور، به دلیل بارندگی شدید در تابستان، بعضاً این مراسم در داخل خانه‌ها برگزار می‌شود. وجود پشه‌های تابستانی در سوئد، یکی دیگر از دلایل عمده ای هست که خانواده‌ها در سوئد را مجبور می‌کند تا مهمانی خرچنگ خوری را در محیط باز نتوانند اجرا کنند.

آغاز مراسم خرچنگ خوری در سوئد! +عکس
(قرار دادن کلاه‌های کاغذی رنگ بر سر، یکی از سنت‌های مراسم خرچنگ خوری سوئدی‌هاست)

لباس‌های خاصی هم افراد شرکت کننده در این مراسم معمولاً بر تن می کنند که یک کلاه و پیش بند کاغذی، بخشی از لباس مخصوص را تشکیل می‌دهد. نصب یک کاغذ رنگی دایره ای شکل به عنوان نماد خورشید در مکانی که مراسم خرچنگ خوری برگزار می‌شود، از دیگر بخش‌های این مراسم می‌باشد.

آغاز مراسم خرچنگ خوری در سوئد! +عکس

گفتنی است، سوئد یکی از وارد کننده‌های عمده خرچنگ و محصولات دریایی از ترکیه و چین می‌باشد. جزییات بیش تر مراسم خرچنگ خوری را می‌توانید در پرتال www.swedishfood.com/crayfish-parties مشاهده کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خدا

      مقاله می نویسی بعد دچار خودسانسوری می شی ؟؟
      خداشفات بده

    • بدون نام

      فقط دنبال یه بهونه برای جشن و شادین اما اینجا در ایران ما.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج