۲۳۹۶۴۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

باقلوا پسته ای را در خانه درست کنید

باقلوا یکی از شیرینی هایی است که فکر نمیکنم هر فردی بیشتر از دو بار در سال افتخار خوردن آن را داشته باشد. البته تنها مسئله قیمت آن نیست و سنگینی و پر کالری بودن آن نیز مهم است.

باقلوا پسته ای را در خانه درست کنید
مجله آشپزی مثبت - شیوا علمی: باقلوا یکی از شیرینی هایی است که فکر نمیکنم هر فردی بیشتر از دو بار در سال افتخار خوردن آن را داشته باشد. البته تنها مسئله قیمت آن نیست و سنگینی و پر کالری بودن آن نیز مهم است. در این مطلب میخواهیم طرز تهیه باقلوا را به شما آموزش دهیم. امیدواریم طعم آن همانند باقلواهای واقعی شود.

باقلوا پسته ای را در خانه درست کنید

مواد لازم

  • ۱ بسته خمیر یوفکای مخصوص باقلوا
  • ۵۰ گرم روغن محلی (حیوانی)
  • ۱۰۰ گرم کره یا مارگارین
  • ۳۵۰ گرم پسته پودر شده
  • ۱ ق چ پودر هل

مواد لازم برای شربت

  • 5 پیمانه شکر
  • 4 پیمانه آب
  • 1 ق س آب لیمو
  • 2 /1 پیمانه گلاب

طرز تهیه:

۱. برای تهیه شربت شکر، آب و آب لیمو را در یک قابلمه ریخته و هم بزنید تا شکر حل شود، سپس گلاب را اضافه کرده و بعد از ۲ تا ۳ دقیقه قابلمه را روی حرارت قرار دهید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را بجوشانید و کنار بگذارید تا شربت خنک شود.

۲. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. کره یا مارگارین و روغن حیوانی را داخل یک ظرف بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا آب شود. در این فاصله خمیر یوفکا را از بسته در آورید و صبر کنید تا به دمای اتاق برسد.

۳. یکی از یوفکا ها را باز کنید و روی آن کره و روغن آب شده بمالید. حالا روی آن یک یوفکای دیگر قرار دهید و دوباره روی آن کمی روغن بمالید. پسته پودر شده را با هل مخلوط کنید، سپس آن را روی یوفکای دوم که روی آن روغن مالیده اید، بپاشید و دوباره یک لایه خمیر دیگر روی آن قرار دهید. لایه ها را به همین شکل روی هم قرار دهید تا ۴ لایه تشکیل شود. روی لایه آخر هم روغن بمالید.

۴. حالا از یک طرف خمیرها را به همراه مخلوط پسته کاملا سفت بپیچید. رول های تهیه شده را نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید. سپس به اندازه دلخواه برش بزنید و در سینی فر که از قبل روی آن کاغذ روغنی انداخته اید، قرار دهید.سینی را داخل فر قرار دهید. زمانی که روی دلمه پسته ها طلایی شد، سینی را از فر در آورید و تا داغ هستند، آنها را در شربت ولرم شده بیندازید و صبر کنید تا شربت جذب دلمه ها شود.سپس می توانیدآنها را همراه با خامه یا خامه شکلاتی سرو کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج