جاباما
۲۴۰۰۲۳
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

برترین کسب و کارهای ایران و جهان

امپراطوری خبری WN.com با ۲۰ هزار پرتال

وب سایت ورلد نیوز دات کام، بزرگ‌ترین مجموعه اطلاع رسانی در اینترنت هست که قریب به ۲۰ هزار وب سایت خبری محلی و بین‌المللی را در حوزه‌های مختلف راه اندازی و مدیریت می‌کند و امپراطوری خبری آنلاین را در اختیار دارد.

امپراطوری خبری WN.com با 20 هزار پرتال
برترین ها: باشگاه کارآفرینی دیجیتالی برترین‌ها در چند ماه گذشته، به معرفی و بررسی موفق‌ترین کسب و کارهای اینترنت در یک دهه اخیر پرداخته است و در گزارش امروز، به مرور یکی از امپراطوری های آنلاین می‌پردازد که با تولید اخبار و به اشتراک گذاری وسیع آن‌ها، درآمد زایی دارد. ورلد نیوز دات کام، با ما همراه باشید.

امپراطوری خبری WN.com با 20 هزار پرتال

خیلی‌ها در دنیای اینترنت، خبر و گزارش خبری را در عرصه‌های مختلف در پرتال‌های خبری همچون: بی بی سی و سی ان ن و رویترز و حتی AP.com یا FT.com دنبال می‌کنند و شاید اعتقاد داشته باشند که این مراکز خبری معتبر، معمولاً پوشش رسانه ای گسترده ای از رویدادهای جهان در حوزه‌های متنوع دارند. در حالی که به جز برخی از غول‌های خبری دنیای اینترنت که در بالا به آن اشاره شد، مجموعه‌هایی هم وجود دارد که به دلیل رویکرد تخصصی و پوشش طیف گسترده ای از موضوعات محلی، منطقه ای و بین‌المللی در سطح جهان، جامعیت بسیار بهتر و بیش تری از سایت‌های مشهور خبری وب مانند CNN,BBC و امثالهم داشته باشند.

اکنون سایت‌های خبری اینترنت، یکی از پر مخاطب‌ترین و محبوب‌ترین پرتال‌های دنیای صفر و یک هستند که به مدد شبکه‌های اجتماعی اینترنت، روز به روز به تعداد مخاطبان آن ها افزوده می‌شود. توانایی اینترنت در اطلاع رسانی مالتی مدیا سبب شده است تا رصد اخبار و رویدادهای مختلف جهان، از طریق پرتال‌های اینترنتی بیش از رسانه‌های سنتی گروهی مانند تلویزیون و رادیو باشد و این موضوع، فرصت آفرینی جالب توجهی را برای تارنماهای دیجیتالی فراهم کرد.

امپراطوری خبری WN.com با 20 هزار پرتال
(جدیدترین ایندکس پرتال خبری ورلد نیوز دات کام)

در میان صدها هزار پرتال خبری بین‌المللی که در فضای مجازی ایجاد شده است، مجموعه ای به نام ورلد نیوز دات کام یا WordlNews.com وجود دارد که ظرف دو دهه اخیر، توانسته است قریب به 20 هزار پرتال خبری را در عرصه‌های مختلف تأسیس و راه اندازی کند. همه این پرتال‌ها تحت دامنه WN.com مدیریت می‌شود که در سال 1995 میلادی تأسیس شد و فعالیت رسانه گسترده خود را از 1998 میلادی آغاز کرد.


ظرف ۱۷ سال اخیر، سالانه ۱۰۰۰ پرتال توسط شبکه خبری ورلد نیوز طراحی و راه اندازی شده است و به امپراطوری عظیم ورلد نیوز افزوده شده است. این پرتال‌ها، عرصه‌های مختلف صنعتی، پزشکی، سبک زندگی، پوشاک، هنر، مسائل فرهنگی اجتماعی، ادبی و هنری را شامل می‌شود. برای اطلاع رسانی درباره موضوعات مختلف و خاصی مانند نفت و گاز و پتروشیمی و حتی اخبار خاورمیانه و شمال آفریقا و مسائل روز ورزشی و هنری، ورلد نیوز، پرتال‌های خبری مجزایی راه اندازی کرده است که به طور خاص و تحلیلی، پوشش خبری موضوعات خاص را در پرتال‌های تخصصی‌اش دنبال می‌کند.

در تولید محتوای امپراطوری خبری آنلاین ورلد نیوز، بیش از ۵۰۰ خبرگزاری و نشریه معتبر جهانی فعالیت دارند که شماری از آن ها عبارت‌اند از: BBC, CNN, Reuters, Washington Post, Al-Jazeera, etc) to more regional and localized sources (The Independent, The New York Times, International Herald Tribune, New Zealand Herald, Khaleej Times, The Guardian و روزانه ۱۴ میلیون مشتری دائم ورلد نیوز را پشتیبانی خبری می‌کنند. یعنی شما به جای این که هر روز، به یکی از ۵۰۰ پرتال خبری مطرح جهان مراجعه کنید، مانند پرتال‌های خبرخوان می‌توانید به یکی از سایت‌های تخصصی امپراطوری ورلد نیوز مراجعه کنید و به اطلاعات تخصصی و لحظه ای قوی در موضوعات مورد نظر دسترسی داشته باشید.

اطلاع کامل از ۲۰ هزار پرتال خبری این مجموعه فعال خبری دنیای وب را می‌توان در نشانی http://wn.com/sitemap مشاهده کرد. در این آدرس، ده‌ها گروه اصلی خبری مانند: کسب و کار ،علوم، ورزش، هنر، موسیقی، نفت، پتروشیمی، محیط زیست، تلویزیون، رادیو، کارتون، فناوری، سیاست، بیوفناوری، آموزش، باستان و امثالهم ارائه شده است که هر یک، دارای صدها پرتال زیر مجموعه می‌باشد. امپراطوری خبری ورلد نیوز، دارای ۳۰ زبان مختلف می‌باشد که مهم‌ترین پرتال‌های خبری خود را به زبان‌های زنده دنیا طراحی و به روز رسانی می‌کند تا ذائقه مخاطبان مختلف وب را پوشش دهد.

امپراطوری خبری WN.com با 20 هزار پرتال
(بیش از ۶ هزار پرتال خبری زیر مجموعه بخش کسب و کار امپراطوری ورلد نیوز هست)

بیش از 6 هزار پرتال از امپراطوری خبری ورلد نیوز به اخبار مربوط به کسب و کار در عرصه‌های مختلف انرژی، اقتصاد، صنایع دریایی و بازاریابی اختصاص دارد که شماری از آن عبارت‌اند از: wnbusiness.com، wneconomy.com،.wnenergy.com، gas.com و http://www.oil.com. همان طور که ملاحظه می‌کنید، دامنه‌های دو حرفی و سه حرفی بسیار زیادی در دنیای وب، در تملک پرتال خبری ورلد نیوز می‌باشد و این قضیه، خود خبر از یک کسب و کار عالی و بلند مدت حرفه ای را در مأموریت رفتار سازمانی ورلد نیوز، تجلی می‌کند. اکنون، پرتالی مانند http://www.oil.com که خبرهای مربوط به نفت را پشتیبانی می‌کند، می‌تواند تنها دامنه‌اش تا چند میلیون دلار قیمت گذاری شود.

امپراطوری خبری WN.com با 20 هزار پرتال
(پرتال اویل دات کام که توسط ورلد نیوز راه اندازی شده است)

در حالی که همین دامنه در 20 سال پیش، شاید کم تر از 50 دلار قیمت گذاری شده بود و راحت قابل ثبت بود. این قضیه برای دامنه‌های دیگر ورلد نیوز در عرصه‌های گوناگون، صدق می‌کند.

امپراطوری خبری WN.com با 20 هزار پرتال
(صدها پرتال ورزشی معروف اینترنت، زیر مجموعه امپراطوری خبری ورلد نیوز هست)

پوشش اخبار ورزشی و رویدادهای مربوط به آن در سطح بین‌المللی، موضوعی هست که با استقبال گسترده امپراطوری خبری ورلد نیوز مواجه شده است. همانند بخش کسب و کار این پرتال، دامنه‌های ارزنده ای در اختیار ورلد نیوز هست که از آن می‌توان به:.wnsport.com، basketballdaily.com، footballpremier.com، golfingdaily.com، rugbyweekly.com، soccerhello.com، swimmingchampion.com و tennischampion.com اشاره کرد. انتخاب خوب دامنه‌های ورزشی، یکی از عوامل موفقیت اطلاع رسانی در کسب و کار خبری امپراطوری ورلد نیوز هست. باید در نظر داشت که نام گذاری درست و ارزشمند برای دامنه یک سایت خبری، بخشی از موفقیت اطلاع رسانی آن را سبب می‌شود که این موضوع را ورلد نیوز به خوبی رعایت کرده است.

امپراطوری خبری WN.com با 20 هزار پرتال

علاوه بر موضوعات ورزشی و کسب و کار، حوزه‌های هنری نیز در فهرست فعالیت‌های پرتال ورلد نیوز قرار دارد و ده‌ها پرتال، در این زمینه راه اندازی شده است. پرتال هنری و خبر رسانی درباره سلبریتی ها، از جمله فعالیت‌های گسترده این مجموعه خبری دیجیتالی هست. پرتال‌هایی نظیر: wnart.com، broadcasting.com، cartoons.com، wnentertainment.com، fashionguide.com و moviepremiere.com بخشی از زیر مجموعه خبری هنری را تشکیل می‌دهد.

امپراطوری خبری WN.com با 20 هزار پرتال
(ورلد نیوز بیش از ۵ هزار پرتال اختصاصی برای ۵ هزار شه مهم جهان راه اندازی کرده است)

قریب به 5 هزار سایت در زمینه‌های محلی و منطقه ای توسط ورلد نیوز راه اندازی شده است که جالب توجه می‌باشد. مثلاً، شهرهای مهم دنیا از شیکاگو و لندن و پاریس و سیدنی گرفته تا توکیو و پکن و دوبی، سایت اختصاصی خبری راه اندازی کرده است. در واقع سایت‌های خبری محلی شهرهای جهان، خبرخوان آنلاین لحظه ای تحولات این 5 هزار شهر را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. برخی از این شهرها عبارت‌اند از: chicagotvnews.com، beijingglobe.com، berlinnews.com، londonglobe.com، paristvnews.com و prague.com. پشتیبانی خبری این پرتال‌ها، از طریق سایت‌های رسمی خبرگزاری و هم چنین برخی از خبرنگاران محلی صورت می‌پذیرد.

کارآفرینی دیجیتالی ورلد نیوز، برای افرادی که قصد دارند با این امپراطوری خبری آنلاین همراهی کنند، فرصت‌هایی را فراهم کرده است که یکی از آن ها، ارائه محتوا می‌باشد. شما می‌توانید به آدرس http://photodb.wn.com/upload.cgi وارد شده و اخبار و گزارش‌های خود را بر اساس استانداردهایی که ارائه شده است بارگذاری کنید. اخبار منتشر شده توسط ورلد نیوز بررسی می‌شود و در صورت تأیید، در پرتال‌ها استفاده می‌شود. تداوم این روش، می‌تواند درآمد زایی برای مخاطبان و گزارشگران آزاد ورلد نیوز را نیز به همراه داشته باشد. ده‌ها زبانی که توسط ورلد نیوز پشتیبانی می‌شود در آدرس http://wn.com/languages در دسترس می‌باشد.

امپراطوری خبری WN.com با 20 هزار پرتال
(تصویر بخش پارسی پرتال ورلد نیوز)

بخش فارسی امپراطوری ورلد نیوز در آدرس http://persian.wn.com قرار دارد که اخیراً راه اندازی شده است. البته این بخش، از سایت‌های فارسی مقیم غیر ایران استفاده می‌کند و از نظر اطلاع رسانی رویدادهای کشورمان، وضعیت جامعی ندارد و مورد استقبال کاربران فارسی زبان اینترنت نیست.

کسب و کار ورلد نیوز در فیس بوک در نشانی facebook.com/wnlive در دسترس هست.

ورلد نیوز چطور پول در می‌آورد؟

ورلد نیوز با ثبت دامنه‌های دو حرفی و سه حرفی خاص در اینترنت، آن هم به تعداد وسیع، کلکسیون ارزشمندی از دامنه‌های معتبر را در اختیار دارد که اکنون، صدها و بلکه هزاران برابر قیمت ثبت اولیه آن ها در سال‌های نه چندان دور قیمت دارد. بیزینس مربوط به دامنه‌های اینترنتی، امروزه یک بیزینس خیلی داغ هست که قیمت و استاندارد خاصی هم ندارد و پول‌های سنگینی بابت آن جابجا می‌شود.

از طرف دیگر، سایت‌های خبری برای پشتیبانی اطلاعاتی، در یک اقتصاد مشارکتی آنلاین با ورلد نیوز در ارتباط هستند که این قضیه سبب می‌شود تا ورلد نیوز، یک کارآفرینی دیجیتالی قوی در عرصه خبری باشد.

امپراطوری خبری WN.com با 20 هزار پرتال

ورلد نیوز نشان می‌دهد که راه اندازی سایت‌های خبری اختصاصی در موضوعات مشخص و نه عمومی، یک نیاز مهم کاربران اینترنت هست و این درک را ورلد نیوز به خوبی متوجه شده و مدل کسب و کار خود در فضای مجازی را بر این اصل پایه ریزی کرد. استارت آپ های ایرانی که تلاش می کنند تا از طریق سایت‌های خبری، درآمد زایی و اشتغال آفرینی داشته باشند، بهتر است به مدل موفقیت ورلد نیوز توجه کنند. ما هنوز، خبرخوان‌های اختصاصی که به عنوان مثال، فقط در یک زمینه، اطلاع رسانی بکنند در اختیار نداریم در حالی که مخاطبان جامعه اطلاعاتی کشور، به چنین پرتال‌هایی نیاز دارد. مثلاً سایت خبری یا خبرخوانی که فقط اخبار بورس، اخبار تغذیه، آخرین خبرهای پزشکی و یا فقط اخبار اقتصادی تخصصی از رسانه‌های مختلف را پوشش دهد، آن چنان که باید باشد در اختیار مخاطبان ایرانی نیست که موضوع خوبی برای کسب و کارهای آینده علاقمندان به کارآفرینی دیجیتالی (Digital Entrepreneurship) هست.

به دلیل آن که این دامنه ۲ حرفی هست و حدود ۲۲ سال پیش ثبت شده است، اطلاعات رسمی و فنی آن در زیر ارائه می‌کنیم. سرور این دامنه در REDBUSSECONDARYDNS.WN.COM قرار دارد. صاحب این دامنه با ارزش آقای DHARSHINEE NAIDU هست که پست الکترونیکش در نشانی: CREATIVEDREAMS۲۴۷@GMAIL.COM قرار دارد. این دامنه را شرکت www.enom.com در نیویورک ثبت کرد. گفتنی است، اطلاعات فنی و صاحبان کلیه دامنه‌های اینترنت را می‌توان از نشانی رسمی http://whois.icann.org/en/lookup که متعلق به سازمان آیکان هست، مشاهده نمود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرامرز

      همه اینترنت رو قبضه کرده که این

    • بدون نام

      20 هزار سایت در همین سایت هست؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج