۲۴۰۸۶
۲۶ نظر
۵۰۸۲
۲۶ نظر
۵۰۸۲
پ

عکس؛ خرمشهر بعد از سی سال

۳۰ سال ازپایان اشغال خرمشهر می گذرد؛ سال ها می گذرد از روزهایی که خرمشهری ها ناگهان خود را گرفتار جنگی دیدند که تا پشت در خانه هایشان آمده بود یا باید فرار می کردند یا می جنگیدند تا این میهمان ناخوانده راهی به سرزمینمان پیدا نکند.

خبرگزاری مهر: ۳۰ سال ازپایان اشغال خرمشهر می گذرد؛ سال ها می گذرد از روزهایی که خرمشهری ها ناگهان خود را گرفتار جنگی دیدند که تا پشت در خانه هایشان آمده بود یا باید فرار می کردند یا می جنگیدند تا این میهمان ناخوانده راهی به سرزمینمان پیدا نکند.

این سرزمین پر است از باشوهای کوچکی که غم نان، غم گاز و غم آب دیوانه شان می کند. غریبه های کوچک سال های جنگ امروز غریب تر از دیروز سختی را به دوش می کشند تا خانه هایشان گرم باشد.

عکس؛  خرمشهر بعد از سی سال

عکس؛  خرمشهر بعد از سی سال

عکس؛  خرمشهر بعد از سی سال

عکس؛  خرمشهر بعد از سی سال

عکس؛  خرمشهر بعد از سی سال

عکس؛  خرمشهر بعد از سی سال

عکس؛  خرمشهر بعد از سی سال

عکس؛  خرمشهر بعد از سی سال

عکس؛  خرمشهر بعد از سی سال

عکس؛  خرمشهر بعد از سی سال

عکس؛  خرمشهر بعد از سی سال

عکس؛  خرمشهر بعد از سی سال

عکس؛  خرمشهر بعد از سی سال

عکس؛  خرمشهر بعد از سی سال

عکس؛  خرمشهر بعد از سی سال
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به قرآن قسم میخورم حق مردم خرمشهر بیشتر از اینهاست
      دوتا شهری که یه روزی سرآمد شهرهای ایران بودن

      پاسخ ها

      • مالک

        ناشناس محترم :ایران فقط تهرانه. میگی نه؟ در مورد ریز گرد های که سالهاست دمار از روزگار آبادان و خرمشهر در آورده و فقط وقتی به تهران میرسه کارشناسان شروع به نظر دادن میکنند و بعد سکوت _______

    • رها

      اگه دیشب برنامه ی عشق من ایران من رو از شبکه ی 3 دیده باشید اونجا فرماندار 21 ساله ی زمان جنگ خرمشهر رو آورده بودند که الان یکی از شخصیت های علمی کشوره
      ایشون اونجا درباره ی همین وضعیت خرمشهر خیلی خوب صحبت کرد.
      انشاالله که ترتیب اثر بدن
      چون حق مردم خوب خرمشهر این نیست.

      پاسخ ها

      • سلمان

        ممنون از این این خبر. انشاالله . رهای عزیز شما آدم آگاهی هستید .

      • رها

        نظر لطفته سلمان جان
        خیلی ممنون

    • میلاد

      حالا برید عکس مناطق زلزله زده ژاپن که شدت تخریبش 100برابر این بود رو بعد 8ماه نگاه کنید

      اگه قرار به ترتیب اثر بود تا حالا داده بودن

    • تبسم

      واقعاً "ممد نبودى ببينى....."
      جاى تاسف داره كه فقط شعار خوب داده مى شود!

    • عاشق وطن

      باورم نمیشه این عکس ها مربوط به زمان ماست. شهری که هنوز هم روز سوم خرداد با افتخار از اون یاد میشه شهری که رزمندگان و مردم زیادی برای آزاد کردنش جنگیدند و شهید شدند ... این حال و روز رو داره؟ بابا دست مریزاد به مسوولین!

    • رها

      کی میشه شاعر بگه:
      ممد نبودی ببینی شهر آباد گشته؟؟؟
      هان؟؟؟کی آخه؟؟؟

    • admin

      من یه مدت با یه خرمشهری دوست بودم البته اینترنتی انقد خالی میبست به خرمشهر رسیدن اونایی که تو اینترنت هستش همش اطرافن دروغن!!! خرمشهر منطقه ازاد شده و هزار تا خالی دیگه. الان ازش خبر ندارم. حالا نمیدونم اون خالی بند بود یا واقعا این عکسا از حاشیه خرمشهر هست!

    • من

      ای کاش تنها کمی از هزینه هایی را که صرف تبلیغات 3 خرداد می کنند در راه اباد سازی این شهر مظلوم و مردم مظلوم ترش خرج می کردند

    • سلمان

      من تازگی ها خرمشهر رفتم . این عکس ها مربوط به حاشیه شهر هست درسته ولی حاشیه هم نباید اینطوری باشه!
      خود شهر آباده. اما من موافق با ازبین بردن بعضی آثار تاثیر گذار جنگ نیستم که بیشترش از بین رفته وساخت وساز شده.
      اما خوداییش شما هیچکدومتون اطراف شهر خودتون رو دیدین ؟!! بعضی بخش های اطراف شهر ما بر خلاف خود شهر بهتر ازین نیست!
      البته خرمشهر ویژه اس . اول باید به اونجا میرسیدن نه اینکه تهران رو از امکانات بترکونن بعد هنوز برای خرمشهر در مرحله تصمیمات باشن!

    • اسما

      admin جان البته اون دوست خرمشهریه شما در مورده اینکه اینا اطراف خرمشهره دروغ نگفته و قراره که تا چند وقته دیگه آبادان و خرمشهر منطقه آزاد بشه ولی کارایی که واسه آبادان و خرمشهر بعد از اتمام جنگ انجام شده باعث نشده که این شهرا همون حالت قدیمو بگیرن عکسای قبل از جنگو ببینی دهنت وا میمونه

    • م. احمدی

      سلام

      می خواستم بگم ما 8 سال اول پس از جنگ را آبادان و 8 سال دوم را خرمشهر زندگی کردیم من خرمشهری نیستم ولی عکس هایی که گذاشتید را نمی دونم کی گرفتید چون خرمشهر خیلی بهتر از این عکس ها بازسازی شده است.. شاید یک تعداد از خانه هایی که در مناطق روستاهای اطراف خرمشهر هستند هنو ز بازسازی نشده اند ولی این فقط به خاطر این است که مالکان این منازل مراجعت نکرده اند ... بهر حال به عنوان کسی که 16 سال پس از جنگ را در آبادان و خرمشهر زندگی کردم نتوانستم به این مطلب بی توجه باشم البته من هم قبول دارم که هنوز جای کار زیاد است ولی اوضاع به این بدی تصاویر شما نیست ای کاش همه مثل آقای سلمان کمی واقع بین باشند

    • بدون نام

      سلام.مردم خوب خرمشهر واقعا حقشون این نیست.اون همه آوارگی تو زمان جنگ و حالا هم زندگی های سخت.من چند سال پیش رفتم خوزستان.آب آشامیدنیش وحشتناک بود.بیکاری هم اونجا بیداد میکنه.واقعا مسؤولین مدیون این مردم هستند.

    • محمد

      ضمن احترام به نظر آقا سلمان :
      سوالبي از ايشان دارم
      آيا آثار جنگ بايد مسكوني باشد يا به صورت موزه؟
      چند روز پيش عكس خانمي را در فوكوشسما انداخته بودند كه بسيار آباد و سالم بود در دست اين خانم عكسي از سال گذشته يود كه خرابي سونامي را به تصوير كشيده بود و در زير عكس اين خام نوشته شده بو اينجا همان مكاني است كه عكس در دست اين خانم در يك سال پيش را نشان مي دهد آيا مردم ما با اين همه ثروت خدا دادي سزوار اساكن در خرابه هاي ناشي از جنگ هستند.

      پاسخ ها

      • سلمان

        سلام . سوالتون خیلی جالب بود. اتفاقا خودم هم فکر میکردم ممکنه از حرفم سوء برداشت بشه. اما چون اونجا رو از نزدیک دیدم اینو گفتم.
        بعضی آثار مثل خانه های مسکونی واماکن عمومی کاملا حق با شماست . اما بعضی مناطق آثاری بود که خود مردم خرمشهر از خراب کردنش ناراضی بودند. واقعا با کمی رسیدگی یه چیزی از موزه هم اون ورتر بود. که وقتی دوباره رفتم جای اون مثلا توالت عمومی دیدم . از تعجب خشکم زده بود .
        بعضی قسمت ها فقط گل کاری شده بود . یعنی کنار یه اثر مهم به این عبرت آموزی نمیشد گل کاری کرد ؟! باید حتما از بیخ و بن کنده میشد؟! چطور پای ارگ بم و تخت جمشید واین طور اماکن میرسه حتی حاضر نیستن ذره ای ترکیبش رو بهم بزنن؟ اگه اون ویرانه ها تاریخه این آثار که تاریخ ارزشمندتری تو دل خودش داره؟!
        این تازه قسمتهای شهری بود. از جبهه ها ومناطق جنگی که آه از نهاد آدم بلند میشه . با دیدن مناطق جنگی تازه فهمیدم چه خبر بوده . با دیدن اون صحنه ها کلی رنگ دلم عوض شد. کلی عقایدم تغییر کرد! ولی سال بعد نصف اون آثار هم نبود . همه چیز رو سلیقه ای و مصنوعی کرده بودن. دیگه واقعی نبود.!!!!
        حتی مثل مثالی که شما زدید عکسی هم از قبل تغییرات نبود!
        منظورم این بود. امیدوارم خوب توضیح داده باشم . ممنون :)

    • بدون نام

      منکر این نیستم که آنچنان که باید و شاید به این شهر توجه نشده است ، ولی این تصاویر باید خارج شهر خرمشهر رو به تصویر کشیده باشد ، که در بعضی مناطق و روستاهای حاشیه شهر هنوز آثار این تخریب ها وجود دارد .

    • admin

      مرسی از سلمان و اسما عزیز تقریبا جواب سوالم گرفتم. ممنون

    • نگار

      مسئولین نسبت به جنوب کشور خصوصاً خوزستان خیلی کم لطفند این در حالیست که این استان بخش عظیمی از نفت کشور را در خود جای داده است.اگر فقط بخش جزئی از این سرمایه عظیم را صرف آبادی آن کرده بودند الان خوزستان یک جاذبه توریستی درجهان بود و حرف اول را می زد.

    • عسل

      من تا شنیده بودم میگفتن اهوازو خرمشهر جزو زیباترین شهرهای ایران بوده من تاحالا نرفتم اما اگه با این همه شعار وضع خرمشهر اینه باید به حال همه تاسف خورد. اونا به گردن همه مردم ایران حق دارند.

    • ft island

      حتی اگه این عکسا واسه حاشیه ی خرمشهر هم باشه بعده سی سال نباید اینجوری باشه سی سال مدت زمان زیادیه حاشیه هم میتونست اباد شه.

    • maryam

      انگار مثلا چند روز بیش جنگ تموم شده

    • آسیه

      واقعا بعد 30 سال هنوز به این شکل هست؟
      کاش مسئولین یه فکری به حال این شهر و مردمان خون گرمش میکردن و شهر رو بازسازی میکردن.

    • اسما

      دوستای خوبم من حدود 18 سال اهواز زندگی میکردم نمی دونم این عکسا از کدوم قسمت آبادان یا خرمشهر گرفته شده شاید مربوط به حاشیه شهر باشه اما کل شهر ها کاملا آباد شدن هر چند که به خوزستان خیلی کمتر از سایر استان ها رسیدگی میشه و حتی با وجود اینکه پر آبترین و بزرگترین رود ایران از این ناحیه رد میشه اما آب لوله کشی اصلا قابل آشامیدن نیست و همه خونه ها از سیستم تصفیه آب استفاده میکنن به هر حال حق این مردم این نیست خیلی زجر کشیدن

    • مهرداد

      ياد شهدا و زنده نگه داشتن آنها ارزشش بالاتر است . هم رفاه ايجاد كنيد و هم جنگ را.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج