جاباما
۲۴۰۹۱۸
۵۰۳۴
۵۰۳۴
پ

با آلوئه‌ورا هزار درد را درمان كنيد

آلوئه‌ورا خواص بي‌شماري دارد و تعداد اين خواص آنقدر زياد است كه نام گياه هزاردرمان را روي آن گذاشته‌اند.

با آلوئه‌ورا هزار درد را درمان كنيد
مجله سیب سبز: تا به حال اسم صبرزرد به گوش‌تان خورده است؟ اين نام سنتي گياه آلوئه‌ورا در كشور ماست. دكتر نياز محمد‌زاده، متخصص تغذيه درباره اين گياه شگفت‌انگيز مي‌گويد: «تحقيقات زيادي روي اين گياه انجام شده و امروزه بيشتر محققان به صراحت بيان مي‌كنند، يكي از پرخاصيت‌ترين گياهان دنياست. آلوئه‌ورا خواص بي‌شماري دارد و تعداد اين خواص آنقدر زياد است كه نام گياه هزاردرمان را روي آن گذاشته‌اند.

با آلوئه‌ورا هزار درد را درمان كنيد

یک پزشك يوناني به نام جالينوس معتقد بود مصرف اين گياه از سكته‌هاي مغزي پيشگيري مي‌كند. همچنين برندهاي معتبر آرايشي و بهداشتي سعي مي‌كنند از خواص بي‌نظير آلوئه‌ورا در محصولات‌شان بيشتر استفاده كنند، چون اين گياه به دليل دارا بودن بسياري از ويتامين‌ها و آب فراوان، در سلامت پوست و مو نيز موثر است. مصرف اين گياه براي افرادي كه مشكل گوارشي دارند مي‌تواند موثر باشد زيرا عملكرد حركات روده را بهبود مي‌بخشد. تحقيقات اخير بيانگر تاثير اين گياه در كاهش سطح قند و ليپيدهاي خون در افراد مبتلا به ديابت هم هست». در اين شماره ۴ اسموتي ويژه داريم كه پايه همه آنها گياه آلوئه‌وراست و هركدام مي‌تواند درمان دردي باشد.

شربتی برای استرسی‌ها

منشاء بيشتر بيماري‌ها از استرس كنترل‌نشده است. اگر شما هم در معرض استرس هستید برای کاهش عوارض ناشی از آن به جاي استفاده از قرص‌هاي شيميايي از مخلوط ميوه‌ها استفاده كنيد.

با آلوئه‌ورا هزار درد را درمان كنيد

  • ۵ تا ۶ عدد توت فرنگي رسيده شيرين
  • ۲/۱پیمانه آب توت فرنگي يا شهد آن
  • ۱عدد هلوی رسيده
  • ۱ پیمانه ماست
  • ۸ قاشق غذاخوري ژل آلوئه‌ورا

استرس بالا باعث ايجاد راديكال‌هاي آزاد در بدن و به دنبال آن باعث بيماري‌هاي مزمن مي‌شود. تنها راه دفاع بدن بهره‌گيري از آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در ميوه‌ها و سبزيجات تازه است. اين اسموتي اگر با ماست پروبيوتيك كم‌چرب، به همراه مقدار متعادلي از توت فرنگي، هلو و آلوئه‌ورا درست شده باشد، منبع مناسبي از آنتي‌اكسيدان‌هاست.

قند خون‌تان نيفتد!

افرادي كه مشكل قند خون دارند، حتی دیابتی‌ها توصیه می‌شود به تعداد متعادل از این اسموتی استفاده کنند. اما به طور کلی ما به همه بیماران دیابتی توصیه می‌کنیم به جای آب میوه ‌ها و اسموتی‌ها از میوه تازه استفاده کنند.

با آلوئه‌ورا هزار درد را درمان كنيد

  • ۱۰ عدد توت‌فرنگي يخ‌زده يا تازه
  • ۲/۱ ليمو تازه
  • ۲/۱ پیمانه چاي زنجبيل
  • دو قاشق غذاخوري عسل
  • ۸ قاشق غذاخوري ژل آلوئه‌ورا

همراهي آلوئه‌ورا با زنجبيل در اين اسموتي مي‌تواند در تنظيم قند خون موثر باشد؛ البته به شرط اينكه عسل آن بسيار محدود باشد و به توت فرنگي آلرژي نداشته باشيد و به جاي ميان‌وعده ميوه خود يك ليوان متوسط از اين اسموتي را استفاده كنيد. تحقيقات نشان مي‌دهد زنجبيل و آلوئه‌ورا در بهبود تنظيم قند خون در افراد ديابتي موثر است.

یک معجون مردانه!

مخلوطي از سبزيجات، هم طعم خوبي خواهد داشت و هم سرشار از ويتامين است. با اين حال اگر با سبزيجات ميانه خوبي نداريد، اين اسموتي فرصتي را مهيا مي‌كند تا بتوانيد از اين طريق از خواص سبزيجات استفاده كنيد.

با آلوئه‌ورا هزار درد را درمان كنيد

  • گوجه‌فرنگي و آلوئه اسموتي
  • ۲ پیمانه گوجه فرنگي، خرد شده
  • آب گوجه فرنگي ۲/۱پیمانه
  • آب سيب ۴/۱پیمانه
  • ۲/۱ پیمانه هويج خردشده
  • ۴/۱ پیمانه كرفس خردشده
  • ۸ قاشق غذاخوري ژل آلوئه‌ورا

گوجه فرنگي منبع ليكوپن و دشمن سرطان پروستات است. وجود اين ماده همراه سبزيجات غني از ويتامين ازجمله هويج و كرفس مي‌تواند نقش موثري در كاهش بيماري‌هاي مزمن داشته باشد. براي تامين فيبر روزانه، از سيب به جاي آب سيب به همرا ژل آلوئه‌ورا استفاده كنيد.

چربي‌سوزي با اسموتی

خيلي از افراد فكر مي‌كنند با افزايش وزني كه دارند، ديگر بايد دور آب ميوه يا اسموتي‌ها را خط بكشند؛ تا شايد گرمي به وزن‌شان اضافه نشود. حتي برخي افراد فكر مي‌كنند فقط ميوه يا آب‌ميوه مجاز براي آنها كرفس است، درصورتي‌كه شما با مخلوط اين ميوه‌ها مي‌توانيد اسموتي ای تهيه كنيد كه سوخت‌وساز بدن‌تان را افزايش مي‌دهد.

با آلوئه‌ورا هزار درد را درمان كنيد

  • ۱ پیمانه چاي سبز
  • ۲پیمانه وانيل بدون چربي يا ماست ساده
  • ۱پیمانه شهد انبه
  • ۱ عدد انبه خردشده
  • ۸ قاشق غذاخوري ژل آلوئه‌ورا

چاي سبز از مهم‌ترين تركيبات افزاينده متابوليسم پايه و سوخت‌وساز چربي‌ها در بدن است. همراهي مقدار متعادلي انبه و كمي شهد آن و ماست- به‌ويژه از نوع كم چرب و پروبيوتيك - مي‌تواند اين اسموتي را تبديل به تركيبي براي تامين كالري و افزايش سوخت و ساز بدن براي مقابله با افزايش وزن كند. با اين حال هرگونه زياده‌روي در مصرف اين تركيبات مي‌تواند به راحتي منجر به افزايش وزن در افراد و ساير عوارض شود.

آلوئه‌ورا را همه بخورندجز اين افراد

با آلوئه‌ورا هزار درد را درمان كنيد

دستورالعمل‌هاي ذكر شده در بالا تنها چند راه خلاقانه است كه توسط آن مي‌توانيد نوشيدن آلوئه‌ورا را يك تجربه دلپذير بدانيد. اما به‌رغم گزارش هرگونه عارضه در مصرف متعادل آلوئه‌ورا، احتمال ايجاد واكنش‌هاي آلرژيك در زمان مصرف مكمل يا دوز بالاي آن وجود دارد؛ بنابراين مصرف خودسرانه مكمل يا مقادير بالاي آن در كودكان زير ۱۲ سال، زنان باردار و شيرده و افرادي كه داروهاي ضد فشار خون مصرف مي‌كنند، توصيه نمي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج