۲۴۱۰۱
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

اگر در حرف زدن با همسرتان مشكل دارید

چرا همسرتان حرف شما را نمی‌شنود؟

در دل زندگی مشترك، خیلی لحظه‌ها پیش می‌آید كه احساس می‌كنید حتما و حتما باید با یكدیگر صحبت كنید و آنچه را كه در دل‌تان انبار شده، بگویید.

چرا همسرتان حرف شما را نمی‌شنود؟

چرا همسرتان حرف شما را نمی‌شنود؟

برترین ها: در دل زندگی مشترك، خیلی لحظه‌ها پیش می‌آید كه احساس می‌كنید حتما و حتما باید با یكدیگر صحبت كنید و آنچه را كه در دل‌تان انبار شده، بگویید.

این حرف‌ها می‌تواند در مورد چیزهایی باشد كه هیچ‌وقت دوست نداشتید برای طرف مقابل‌تان فاش كنید یا می‌تواند صحبت‌هایی در مورد موقعیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های سخت باشد یا اینكه حرف‌هایی باشد كه ممكن است هر دو شما را ناراحت، عصبانی یا پریشان كند، تظاهر به اینكه هیچ اتفاقی در زندگی شما نیفتاده و هیچ موضوع مهمی برای بحث كردن وجود ندارد، شاید تا مدتی آرامش شما را حفظ كند اما به‌تدریج می‌تواند زندگی مشترك‌تان را به سمت نابودی پیش ببرد.

صحبت‌كردن در مورد موضوعات، آن هم در كمال آرامش و احترام می‌تواند به همسر‌تان ثابت كند كه دوستش دارید و سرنوشت زندگی مشترك‌تان برایتان اهمیت دارد، پس از حرف زدن نترسید بلكه آداب درست آن را یاد بگیرید.


وقتی سكوت یعنی مخالفت

همانطور كه گفتیم همسر‌تان ممكن است با صحبت‌هایتان مخالف باشد و این مخالفت را با نشنیده گرفتن حرف‌تان اعلام كند. او ممكن است دوست نداشته باشد كاری را كه می‌خواهید انجام دهد و به همین دلیل خودش را به نشنیدن بزند. شاید او فكر می‌كند با نشنیدن حرف‌تان مسئولیت كمتری متوجهش خواهد بود اما اگر شما همسر‌تان را خوب بشناسید، خواهد فهمید كه منظور او از این سكوت مخالفت است. بعد از فهمیدن این موضوع می‌توانید در مورد دلایل مخالفتش با هم صحبت كرده و سعی كنید در كمال آرامش یكی از شما دیگری را قانع كند.


چطور حس‌تان را در میان بگذارید؟

اول منطق بعد احساس

تفاوت عقاید و احساسات‌تان را بشناسید و هیچ‌وقت تنها به خاطر احساسات‌تان تصمیم نگیرید. اگر احساس می‌كنید، موضوعی آزار‌تان می‌دهد ابتدا به این فكر كنید كه چقدر آن موضوع برای‌‌تان مهم است و سپس چند ساعتی زمان بدهید تا بتوانید احساسات‌تان را از آن موضوع دور كنید و وارد یك گفت‌وگوی منطقی شوید.


آرام باشید

از كلمات كلیدی‌ آرامش‌بخش مثل من فكر می‌كنم... من احساس می‌كنم... استفاده كنید. این كلمات می‌توانند گفت‌وگوی شما را به آرامی هدایت كنند و باعث شوند كه همسر‌تان كمتر نسبت به افكار و عقاید‌تان موضع بگیرد.


حس‌تان را بشناسید

روی احساس‌تان یك اسم بگذارید. پیش از این كار لازم است بیشتر در مورد حسی كه می‌خواهید مطرحش كنید، فكر كرده و بتوانید چهارچوبی برایش فرض كنید. یاد‌تان نرود تا این موضوع برای خود‌تان به‌طور كامل شفاف نباشد، نمی‌توانید همسر‌تان را در موردش قانع كنید.


چرا همسر‌تان نمی‌شنود؟

آیا سوژه‌های خوبی را مطرح می‌كنید؟

شاید همسر‌تان موضوع صحبت‌های‌تان را دوست ندارد و چیزهایی كه از آن حرف می‌زنید برایش جذابیتی ندارد. اگر می‌بینید توجهی به حرف‌های‌تان نمی‌كند از او بپرسید، آیا دوست دارد در مورد چیز دیگری حرف بزنید یا خیر؟


حق به جانب نباشید

قبول كنید احساسات شما یا همسر‌تان نه دقیقا درست هستند و نه دقیقا غلط. پس فكر نكنید كه او دقیقا باید همان عقاید شما را داشته باشد و به موضوع به اندازه‌ شما اهمیت بدهد اما همسر‌تان حتما باید به حرف‌های‌تان احترام بگذارد و راهی برای آرامش شما پیدا كند.


حس‌تان را موشكافی كنید

قبول كنید در هر روز از زندگی ما احساسات زیادی می‌آیند و می‌روند و البته احساسات می‌توانند خیلی زود تغییر كنند، پس اگر قصد مطرح كردن حس‌تان به‌عنوان یك مشكل جدی را دارید، اول به این فكر كنید كه چه مدت درگیر این موضوع بوده‌اید و چرا نتوانسته‌اید آن‌را تغییر دهید. همسر شما چه كمكی در این مورد می‌تواند بكند؟


دنبال مقصر نگردید

سعی كنید هر روز احساسات‌تان را با هم در میان بگذارید و فكر نكنید كه ممكن است حس امروز‌تان اهمیتی نداشته باشد اما به‌خاطر احساسات‌تان روی خود یا همسر‌تان قضاوت نكنید. قبل از شروع كردن صحبت به او بگویید كه قرار نیست با این حرف‌ها همسر‌تان را متهم كنید بلكه تنها به‌دنبال یك راه چاره‌ مشترك می‌گردید.


با نظرات‌تان مخالف است؟

ممكن است همسر‌تان با حرف‌های‌تان موافق نباشد اما نتواند مخالفتش را مطرح كند. باید ببینید اشكال كار كجاست و چرا او در خانه خودش نمی‌تواند عقایدش را به زبان بیاورد. آیا شما سابقه این را دارید كه او را به‌خاطر مخالفتش سرزنش كرده باشید یا به محض شنیدن نظر مخالفش از او رنجیده باشید؟ شاید هم او به‌دلیل اینكه مانع شروع یك دعوای تازه شود به شما گوش نمی‌كند. قطعا او آنقدر شما را می‌شناسد كه بفهمد موضوعی كه مطرح می‌كنید، می‌تواند جرقه یك دعوای تازه باشد و به همین دلیل سعی می‌كند آن را جدی نگیرد و بحث را ادامه ندهد.


شاید بیش‌از‌حد از او توقع دارید؟

شاید همسر‌تان زیاده‌از‌حد حرف‌های‌تان را شنیده و جیره روزانه‌اش تمام شده است. به محض اینكه احساس می‌كنید به حرف‌های‌تان گوش نمی‌كند علیه‌اش موضع نگیرید و سعی كنید رفتار‌تان را بررسی كنید. شاید او بیش‌از‌حد توانش در یك روز با شما ارتباط برقرار كرده و به حرف‌های‌تان گوش داده است، پس زیاده‌روی نكنید.


خودش همه چیز را می‌داند؟

اگر در حال نصیحت كردن همسر‌تان باشید و احساس كنید كه او به شما گوش نمی‌دهد چه حسی پیدا می‌كنید؟

قطعا عصبانی شده و احساس می‌كنید كه او قدر دلسوزی‌های‌تان را نمی‌داند.

ولی ممكن است در اشتباه باشید؛ شاید او همه چیزهایی كه شما در حال گفتنش هستید را می‌داند و خودش پیش از آنكه شما بگویید قصد عملی كردن‌شان را دارد. شما باید ارتباط‌گر خوبی باشید و از آن مهم‌تر اینكه همسر‌تان را هم خوب بشناسید.

در این مواقع می‌توانید از واكنشش، موضوعی كه نسبت به نصایح‌تان دارد را حدس بزنید و بفهمید كه آیا وقت سكوت كردن است یا نه؟


شما را درك نمی‌كند؟

شاید همسر‌تان اولویت‌بندی‌های خودش را در مورد مسائل زندگی داشته باشد و احساس كند موضوعاتی كه شما مطرح می‌كنید زیاد هم مهم نیستند. خب این مشكل كمی بزرگ‌تر از مشكلات قبلی به‌نظر می‌رسد. شما و همسر‌تان باید به توافق بیشتری در مورد این اولویت‌بندی‌ها برسید و آنقدر در درك كردن هم توانا باشید كه آنچه برای همسر‌تان مهم به‌نظر می‌رسد برای شما هم مهم باشد و در فهرست دغدغه‌های‌تان قرار گیرد.


همسرتان از مسئولیت فرار می‌كند؟

او فكر می‌كند با نشنیدن حرف‌های‌تان این موقعیت را پشت‌سر می‌گذارد و از شر موضوعی كه به آن علاقه ندارد، راحت می‌شود. شاید او فكر می‌كند شما زیاده‌از‌حد فراموشكار هستید و اگر در این لحظه به حرفی كه دوست ندارد گوش ندهد دیگر نباید برای عملی كردنش تلاشی بكند.


محدودیت‌های مردانه مانعش هستند؟

اگر همسرتان به حرف‌های‌تان گوش نمی‌دهد یا لااقل آنطور كه انتظار دارید گوش نمی‌دهد، بخشی از گناه بر گردن ویژگی‌های ذاتی اوست. تحقیقات نشان داده مردان تنها نیمی از مغز خود را برای شنیدن به كار می‌گیرند درحالی‌كه زنان از هر ۲ نیمه مغزشان برای این كار استفاده می‌كنند، به همین دلیل است كه زن‌ها می‌توانند همزمان به‌طور موفقیت‌آمیز از عهده ۲ مكالمه بر بیایند درحالی‌كه مردها چنین توانایی را ندارند.


از قضاوت شما می‌ترسد؟

نپذیرفتن حس همسر‌تان از نظر او می‌تواند نپذیرفتن خودش باشد. اگر او برای صحبت كردن با شما پیش‌قدم شده است، هرگز چنین جملاتی را به زبان نیاورید؛ نگران نباش، سعی كن خوشحال باشی یا تو نباید چنین حسی را داشته باشی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لارا

      چرا نمى شنوند؟
      چون هر دو فاز گوششون قطعه!فقط صداى مامان جانشان را خوب ميشنوند و بس!!

    • queen

      اگه این طوری باشه که بهتره اصلا حرف نزنیم. خودسرانه عمل کنیم اگه گفتن چرا این کارو کردید این دلایل بالا رو براشون بیاریم.
      البته آقایون در یک صورت به حرف خانم ها گوش نمیدن اگه بهشون صرف نداشته باشه اما اگه حرف ما بر وفق مراد باشه در اوج خستگی در اوج بی حوصلگی در اوج مزخرف بودن حرف، باز هم گوش میدن.

    • هتی

      یعنی چی آیا سوژه‌های خوبی را مطرح می‌كنید؟ می خوایین اول از اونها سوژه رو بپرسیم؟ آخه این حرف منطقیه؟از او بپرسید، آیا دوست دارد در مورد چیز دیگری حرف بزنید یا خیر؟ خوب معلومه که دوست دارن. پس ما کی باید حرف دلمون رو بزنیم؟ در مورد ناراحتی هامون خواسته هامون بگیم؟ اما اونها هر وقت که خواستن حرف بزنن؟ چرا ما هر وقت می خواییم حرف بزنیم اونها با داد و بیداد میگن همیشه حرف هاتون همینه اما حاضر نشدن یک بار کامل به این حرفها گوش بدن؟اما همیشه واسه دوستهاشون کل مغز و جان و روحشون گوش میشه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج