۲۴۱۱۵۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

۶ علامت که نشان می دهد باید کارتان را رها کنید

ممکن است تا یک زمانی در یک شغلی راحت باشید ولی پس از آن راحت نمانید. ممکن است محل کارتان در ابتدا بهترین گزینه بوده باشد، اما به مرور زمان شما در شرایط ناخوشانید قرار گرفته باشید.

6 علامت که نشان می دهد باید کارتان را رها کنید



ماهنامه تندرستی - فاطمه محمودی نیا: ممکن است تا یک زمانی در یک شغلی راحت باشید ولی پس از آن راحت نمانید. ممکن است محل کارتان در ابتدا بهترین گزینه بوده باشد، اما به مرور زمان شما در شرایط ناخوشانید قرار گرفته باشید که سعی می کنید از آن چشم پوشی کنید. همیشه برای اینکه از شرایطی که دیگر ایده آل نیست خارج شوید، می تواند زمان خوبی باشد. در اینجا به شش علامت اشاره م یکنیم که نشان می دهد شما دیگر باید محل کارتان را ترک کنید و به فکر کار بهتری در شرایط مناسب تری باشید.

6 علامت که نشان می دهد باید کارتان را رها کنید

۱- اوضاع سلامتی تان رضایت بخش نیست

این مهم ترین دلیل است برای اینکه جایی را که در آن کار می کنید، ترک کنید. شما ممکن است این طور احساس نکنید ولی سلامت جسمی و ذهنی شما برای افرادی که با شما در ارتباط هستند و برای شان اهمیت دارد، خیلی مهم است. اگر روسای شما بدون وقفه و زمان استراحت فشار کاری سنگینی را بر دوش شما می گذارند، این فقط به این معنی است که آنها برای سلامت شما ارزش قائل نیستند. بسیاری از افراد هر روز استرس و خستگی زیادی را متحمل می شوند و هنوز دلیلی نمی بینند که محل کارشان را تغییر دهند. در حالی که این مسئله، دلیلی کافی برای انجام چنین ریسکی است.

۲- چیزی جدیدی یاد نمی گیرید

در مقایسه پلو و تجربه، اغلب تجربه باارزش تر است. شما باید دائما در حال یادگیری و بهترشدن باشید، اما اگر فضای کارتان چیزی به شما نمی آموزد یا شما را در چالش قرار نمی دهد، یعنی باید آنجا را رها کنید. شغل شما هر روز باید به شما در جهت بهبود مهارت هایی که دارید و ایجاد مهارت های جدید در جریان کار کمک کند. شما باید در پروژه های جدید، کلاس های آموزشی و سمینارهای مرتبط با کارتان شرکت داده شوید. زمانی که مجموعه کاری شما دیگر این کارها را برای پیشرفت تان انجام نمی دهد، باید بدانید که سرمایه گذاری روی شما را متوقف کرده است.

۳- دیگران نیز دارند شرکت را ترک می کنند

موضوع فقط شما نیستید؛ همکاران تان چطور؟ آیا آنها هم از کارشان خسته شده اند؟ آیا آنها هم مدام دنبال فرصتی برای استراحت هستند؟ آیا مدام در حال به روز کردن رزومه کاری شان هستند؟ این نشانه آن است که محل کارتان فرهنگ حرفه ای مناسبی ندارد و برای شما گزینه های بهتری خارج از آنجا وجود دارد. حتی اگر ندانید چرا همکاران تان این کارها را انجام می دهند، معنایش این است که افراد راضی نیستند و حتی ممکن است شما را به خاطر همراهی نکردن سرزنش کنند.

6 علامت که نشان می دهد باید کارتان را رها کنید

۴- تغییرات ساختاری غالبا اتفاق می افتد

اگر همیشه ساختار محل کارتان در حال تغییر است، ممکن است نشان دهنده این باشد که مدیریت آنجا متزلزل است. اگر هم این موضوع همیشه صادق نیست، اغلب نشانه ای از اغتشاش و آشفتگی اوضاع است و اگر این طور باشد، از آنجا که تغییرات مداوم کارکنان، همه را تحت فشار قرار می دهد، نه تنها به توسعه کاری شما کمک نمی کند، باعث رکود و بی انگیزگی هم می شود.

۵- چندین کار را در ازای یک حقوق انجام می دهید

البته گاهی اوقات دلیلی برای این کار وجود دارد، اما نباید به یک عادت بدل شود. زمانی که شما نسبت به قبل دو برابر انرژی می گذارید، پس باید در ازای آن شاهد پیشرفت جایگاه و درآمدتان نیز باشید. اگر با وجود این تلاش مضاعف هیچ پاداشی هم دریافت نمی کنید، زمان آن رسیده که آنجا را ترک کرده و به دنبال جای دیگری برای کار با تمام وجود باشید.

۶- یک قربانی هستید

مدیریت محل کارتان باید با شما حرفه ای برخورد کند. از شما تقدیر کند و برای کارتان ارزش قائل شود. اگر شما در شرکت به واسطه آزاردیدن در ارتباطات میان فردی، خشونت گفتاری، یارکشی های بی معنی یا هر نوع رفتار مخرب دیگری، حس قربانی بودن دارید، زمان آن رسیده به دنبال محل دیگری برای کار باشید. حتی اگر شما تلاش می کنید که معیارهای اصلاحی را برای رفع رفتارهای ناعادلانه به کار بگیرید، باز هم بهترین گزینه برای شما ترک محل کارتان است. این انرژی را تا جایی باید خرج کنید که باعث فرسایش خودتان نشود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس همه ایرانی ها باید کارشان را عوض کنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج