۲۴۱۳۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

درمان‌های خانگی طب سنتی هند را بشناسید

با شیوه‌ هندی سالم شوید

طب سنتی هند از جمله مكاتب درمانی چند هزار ساله در جهان است كه بر پایه اصلاح شیوه زندگی و تغییر رژیم غذایی به درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها كمك می‌كند.

با شیوه‌ هندی سالم شوید

با شیوه‌ هندی سالم شوید

برترین ها: طب سنتی هند از جمله مكاتب درمانی چند هزار ساله در جهان است كه بر پایه اصلاح شیوه زندگی و تغییر رژیم غذایی به درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها كمك می‌كند. در این شیوه درمانی درمانگران با كمك گیاهان دارویی، موادغذایی، تكنیك‌های ماساژ، حركات یوگا و عطردرمانی برای درمان و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها اقدام می‌كنند. برخی از روش‌ها و تكنیك‌های درمانی این شیوه درمانی به حدی ساده است كه با به كار بستن آنها در زندگی روزمره می‌توان سلامت و تندرستی اعضای خانواده را برای همیشه حفظ كرد.


یبوست دارید؛ كشمش بخورید

كشمش خواص درمانی مختلفی دارد كه یكی از مهم‌ترین آنها خاصیت درمانی آن برای بیماری یبوست است. به اعتقاد درمانگران طب سنتی هند، خوردن روزانه 10 تا 15 عدد كشمش به بهبود عملكرد اندام‌های گوارشی به ویژه روده‌ها كمك كرده و موجب درمان یبوست می‌شود. تاثیر درمانی كشمش در درمان یبوست به حدی زیاد است كه حتی این میوه برای درمان یبوست در نوزادان نیز به مادران توصیه می‌شود. با این تفاوت كه بزرگسالان میوه را در روز میل می‌كنند ولی به نوزادان باید عصاره یا آب آن را به اندازه یك قاشق مرباخوری داد.



حركات كشش ذهن و جسم و درمان آسم

در مكتب طب سنتی هند استفاده از تمرینات كششی ذهن و جسم(یوگا) در درمان ناراحتی‌های تنفسی بسیار موثر است. این درمانگران علاوه بر تجویز گیاهان دارویی تقویت‌كننده دستگاه و مجاری تنفسی انجام روزانه نیم‌ساعت تكنیك‌های آرام‌بخشی تن و روان را برای بهبود تنفس و جذب اكسیژن بیشتر به بیماران مبتلا به آسم توصیه می‌كند. البته باید توجه داشت كه این بیماران هرگز نباید این شیوه را جایگزین درمان اصلی خود كنند بلكه باید هم‌پا با درمان دارویی خود از این تكنیك‌ها بهره‌مند شوند و به‌عنوان یك درمان كمكی به یوگا مراجعه كنند.


چوب صندل مشكل چشم‌تان را حل می‌كند

امروزه داروها و لوسیون‌های مختلف گیاهی برای درمان گل‌مژه به‌صورت صنعتی و دستی تهیه می‌شود. درمانگران بسیاری به تاثیر درمانی گیاه صندل در درمان و برطرف شدن گل‌مژه معتقدند. از این رو این درمانگران برای درمان گل مژه در افراد مختلف از خمیره چوب صندل استفاده می‌كنند و آن را به‌صورت مرهم روی گل‌مژه قرار می‌دهند. خوشبختانه امروزه كارخانه‌های داروسازی، لوسیونی با عصاره چوب صندل برای درمان گل‌مژه تولید كرده‌اند كه در بسیاری از داروخانه‌ها قابل دسترسی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج