۲۴۱۴۳۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح برای سه هنرمند از ایران و جهان مراسم بزرگداشت و تجلیل برگزار می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: شورای سیاستگذاری این رویداد سینمایی به منظور پاسداشت خدمات و خلاقیت‌های هنرمندان و فعالان سینمایی در توجه به ابعاد شخصیتی پیامبر اسلام و ارائه و ترسیم نگاه درست و تاثیرگذار در این راستا قدردانی و تجلیل از سه هنرمند را در برنامه‌های جشنواره گنجانده است.

برپایه این خبر؛ جشنواره بین‌المللی فیلم محمد (ص) پیامبر صلح به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان‌ها و مراکز مختلف کشور با اهدافی چون: تبلیغ جنبه‌های انسانی، فردی، اجتماعی، مهربانی و نیز زیبایی‌های معنوی حیات پر نور پیامبر رحمت و عدالت آگاهی بخشی به جامعه بشری به واقعیات حیات و دستورات حضرت محمد (ص)/ تعمیم ارزش‌های والای فرهنگی و اجتماعی زندگی پیامبر اسلام (ص)/ زمینه‌سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌های هنرمندان/ ارایه تصویر واقعی از زندگی پیامبران و تاثیر آن در زندگی انسان‌ها و بهره‌گیری از ابزار نافذ و تاثیرگذار سینِما در راستای تبلیغات دینی طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح همچنین، از کلیه فیلمسازان و مراکز تهیه و تولید فیلم دعوت کرد تا آثارشان را در قالب فیلم‌های کوتاه، مستند، ۱۱۴ ثانیه ای، کلیپ و نماهنگ و فیلم‌های موبایلی به دبیرخانه این رویداد سینمایی به نشانی: تهران- بالاتر از چهار راه ولیعصر- جنب دانشگاه هنر- خیابان رشت- بن بست اول - پلاک یک ارسال نمایند.

اجرای نمایش کالیگولا در تالار وحدت تمدید شد

اجرای نمایش «کالیگولا» به کارگردانی همایون غنی‌زاده تا ۳۰ شهریورماه در تالار وحدت تمدید شد.

اجرای نمایش سه ساعته «کالیگولا» نوشته آلبر کامو و ترجمه شایا قاسم‌پور که قرار بود ۲۳ شهریور به پایان برسد، به دلیل استقبال مخاطبان، ۸ اجرا تمدید شد.

صابر ابر، آتیلا پسیانی، امیر جدیدی، پانته‌آ پناهی‌ها، رامین سیاردشتی، جواد نمکی، مهدی کوشکی، داریوش موفق، علی باقری، فرشید شایسته بازیگران این نمایش‌اند.

همایون غنی‌زاده «کالیگولا» را ۵ سال پیش در جشنواره تئاتر تالین(کشور استونی) و در بهار ۱۳۸۹ در تماشاخانه ایرانشهر اجرا کرده بود. این نمایش بر پایه زندگی کالیگولا سومین امپراتور روم نوشته شده است که در ۲۱ سالگی بر تخت امپراتوری نشست و در سال ۴۱ میلادی کشته شد.

نمایش «کالیگولا» روز ۲۳ شهریور در ساعت ۲۰:۳۰ و ۳۰ شهریور در ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه می‌رود و باقی روزها در ساعت ۱۷:۳۰ میزبان علاقه‌مندان است.

آغاز بازسازی سینما فلسطین اصفهان/

بازسازی سینما فلسطین اصفهان توسط موسسه بهمن سبز آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه بهمن سبز، محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز گفت: این موسسه طرح‌ها و برنامه‌های متعددی برای بازسازی، نوسازی و تجهیز سینماها در سال ۹۴ دارد که به مرور و با تامین اعتبار اجرایی می‌شوند. طراحی و برنامه ریزی برای سامان دادن به وضعیت سینما فلسطین اصفهان از مدتی پیش به شکل جدی شروع شد و به تازگی وارد فاز اجرایی شدیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده بازسازی این سینما در چهار ماه به پایان می‌رسد و شهروندان اصفهانی می‌توانند فیلم‌های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را در این سینما به تماشا بنشینند. این سینما چند سال گذشته تعطیل بوده و طبق فرمان مقام معظم رهبری مالکیت این سینما به حوزه هنری واگذار شده است. امیدواریم پس از بازسازی، این سینما که در منطقه چهارباغ واقع است، شرایط مطلوبی برای میزبانی خانواده ها داشته باشد.

کاظمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: این سینما یک سالن چند منظوره دارد که پیشتر در آن نمایش هم اجرا می شده، پس از بازسازی هم این ویژگی برای سینما حفظ می شود و می توان از این سالن برای نمایش فیلم، اجرای نمایش و برگزاری جلسات و همایش استفاده کرد.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز درباره دیگر برنامه های این موسسه برای بازسازی سینماهای حوزه هنری گفت: پس از این پروژه سینما بهمن تهران و سینما بهمن تبریز در اولویت بازسازی هستند، طراحی برای بازسازی این دو سالن به تازگی به پایان رسیده و امیدواریم به زودی برنامه بازسازی هر دو سالن را اجرایی کنیم.

موافقت با ساخت ۸ فیلم در شبکه نمایش خانگی

شورای پروانه نمایش خانگی با ساخت ۸ فیلمنامه موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی ، براساس جلسه ۸ شهریور شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با ساخت فیلم‌نامه‌های "مغز نارنجی " به تهیه‌کنندگی عطشانی و به کارگردانی مهدی خسروی ، " بمبک " به تهیه کنندگی سیده مریم فاطمی و به کارگردانی داریوش جهانگیری،" یخ در بهشت" به تهیه‌کنندگی سید محسن اورنگ و به کارگردانی رسول محمدی،" طهران آبادی" به تهیه کنندگی و به کارگردانی علی میری رامشه، " علائم حیات " به تهیه کنندگی بهروز خدا بخش رشاد و به کارگردانی محمد رضا بردبار، " صداهای خاموش " به تهیه کنندگی جواد نوروز بیگی و به کارگردانی سهی بانو ذوالقدر ، " آفتاب نیمه شب " به تهیه کنندگی سید شهاب الدین حسینی و به کارگردانی شبیر جوانبخش شیرازی و" کوپال " به تهیه کنندگی و به کارگردانی کاظم ملائی موافقت به عمل آمد.

همچنین در این جلسه با ساخت یک عنوان فیلم داستانی کوتاه و یک عنوان مجموعه مستند نیز موافقت به عمل آمد.

عضوگیری سینماتک خانه هنرمندان ایران آغاز شد

عضوگیری سینماتک خانه هنرمندان ایران برای نیمسال دوم سال جاری آغاز شد.

در نیم سال دوم سال ۹۴ (فصل پاییز و زمستان) بیست و چهار برنامه عادی برای سینماتک خانه هنرمندان ایران تدارک دیده شده است که همچون روال سابق دوشنبه‌ها برگزار خواهد شد.

در این دوره همچنین برگزاری یک هفته فیلم ویژه از یک کارگردان مطرح ایرانی نیز در نظر گرفته شده است.

نمایش دوازده فیلم منتخب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نیز از جمله برنامه‌هایی است که طبق معمول دوسال گذشته در سینماتک خانه هنرمندان ایران در بهمن ماه صورت می گیرد.

برای دانشجویان سینما، اهالی سینما و اعضای پیشین سینماتک تخفیف لحاظ شده است.

علاقه مندان به ثبت نام و یا تمدید عضویت می توانند همه روزه تا پایان شهریورماه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ به روابط عمومی خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، خانه هنرمندان ایران مراجعه فرمایند.

مستند حیات در رگهای سرد در سینماتک خانه هنرمندان ایران

مستند حیات در رگهای سرد در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، یکصدو بیستمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه ۱۶ شهریور به نمایش مستند حیات در رگهای سرد ساخته فتح الله امیری اختصاص دارد.

پس از نمایش این مستند نیز، نشست نقد و بررسی آن با حضور ناصر صفاریان، فتح الله امیری و کیوان کثیریان برگزار می‌شود.

این مستند در مورد محیط زیست ایران از جمله جنگل‌های بلوط می باشد که گونه های مختلف جانوری در آن زندگی می‌کنند.

این برنامه بیشتر به افعی‌ها می‌پردازد و انواع آن‌ها را از جمله افعی شاخدار ، افعی دم عنکبوتی صحبت می‌کند، نحوه‌ی جفت‌گیری آن‌ها ، نحوه‌ی شکار کردن آن‌ها، سازگاریشان با محیط زیست و نوع حرکاتشان و خطر انقراضشان را بیان می‌کند هم چنین در مورد مارگیری که در ایران زندگی می‌کند نیز صحبت می‌کند.

مستند «حیات در رگهای سرد» دوشنبه ۱۶ شهریور ساعت ۱۷.۳۰ در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج