جاباما
۲۴۱۴۶۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

جزئيات ماليات‌ پزشکان در سال ۹۳

معاون نظارت و برنامه‌ريزي سازمان نظام پزشکي توضيحاتي درباره ماليات‌هاي جامعه پزشکي با وجود عدم امضاي تفاهم‌نامه ميان سازمان امور مالياتي و سازمان نظام پزشکي ارائه داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون نظارت و برنامه‌ريزي سازمان نظام پزشکي توضيحاتي درباره ماليات‌هاي جامعه پزشکي با وجود عدم امضاي تفاهم‌نامه ميان سازمان امور مالياتي و سازمان نظام پزشکي ارائه داد.

معاون نظارت و برنامه‌ريزي سازمان نظام پزشکي توضيحاتي درباره ماليات‌هاي جامعه پزشکي با وجود عدم امضاي تفاهم‌نامه ميان سازمان امور مالياتي و سازمان نظام پزشکي ارائه داد و در عين حال در واکنش به تعيين ماليات‌هاي سنگين براي داروخانه‌ها گفت: متاسفانه گاهي نرخ داروها بر حسب تخمين مقايسه شده و اين کار به اقتصاد داروخانه‌ها آسيب رسانده است.

دکتر محمد جهانگيري، درباره تکليف ماليات‌هاي سال ۹۳ براي جامعه پزشکي، با بيان اينکه بر اساس آنچه اعلام شده افراد بايد اظهارنامه‌هاي خود را تا ۳۱ تير ماه تحويل مي‌دادند، گفت: بر همين اساس ما اقدامات و اطلاع‌رساني لازم را براي جامعه پزشکي انجام داديم و روش‌هايي را بعد از هماهنگي با سازمان امور مالياتي، به پزشکان اعلام کرديم و اگر جامعه پزشکي بر آن اساس عمل کنند سازمان امور مالياتي از اين روش‌ها حمايت کرده و اظهارنامه‌هاي آنها را مي‌پذيرد.

جهانگيري در تشريح اين روش‌ها، اظهار کرد: بر اساس بررسي‌هاي ما تغيير خاصي در درآمدهاي پزشکان بخش خصوصي حاصل نشده بود. به همين دليل با هماهنگي با سازمان امور مالياتي بنا شد پزشکاني که ميزان ماليات‌شان در گذشته يک ميليون تومان، بين يک تا پنج ميليون تومان و بيش از پنج ميليون تومان بوده است، به ترتيب ۱۲، ۱۸ و ۲۴ درصد رشد مالياتي را براي سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ اعلام کنند. بنابراين سازمان امور مالياتي اظهارنامه کساني را که بر اساس اين فرمول اظهارنامه خود را پر کرده‌اند، مي‌پذيرد.

جهانگيري درباره پزشکاني که اظهارنامه‌هاي خود را بر اساس اين فرمول ارسال نکرده‌اند، گفت: قطعا اظهارنامه‌هاي آنها بر اساس نحوه پر کردن اظهارنامه بررسي مي‌شود. عليرغم ابطال تفاهم‌نامه سازمان‌هاي امور مالياتي و نظام پزشکي از سوي ديوان عدالت اداري، اما ما با سازمان امور مالياتي مذاکراتي انجام داده‌ايم که امسال هم طبق روال گذشته عمل شود و سعي کرديم امسال تغيير رويکرد جديدي نداشته باشيم و اميدواريم اين اتفاق بيفتد. بر همين اساس خوشبختانه توانستيم هماهنگي‌هايي را ايجاد کنيم که جامعه پزشکي که يکي از خوش حساب‌ترين جوامع در دادن ماليات است، بتواند به روال گذشته اقدام کند.

وي با اشاره به عدم امضاي تفاهم‌نامه مالياتي ميان سازمان امور مالياتي و نظام پزشکي، افزود: اين تفاهم به دليل مسائل خاصي انجام نشد. يکي از آن مسائل حکم ديوان عدالت اداري بوده است. بر اساس قانون زماني که سازمان امور مالياتي تفاهمي را انجام مي‌دهد، حق تعيين شرط ندارد و بايد اظهارنامه‌ها را بر اساس آنچه در سال مالياتي اعلام شده، بپذيرد؛ اما در تفاهم‌نامه‌هاي اين سازمان با نظام پزشکي شرط هم وجود داشت. براي مثال در اين تفاهم‌نامه حداقل و حداکثر ماليات تعيين مي‌شد. بنا به همين دلايل ديوان عدالت اداري با اعلام اينکه اين شروط نبايد گذاشته مي‌شد، راي به عدم امضاي تفاهم‌نامه داده بود.

جهانگيري افزود: بعد از اين راي ديوان عدالت اداري، انجام تفاهم امکان‌پذير نيست. البته امسال ماليات‌هاي جامعه پزشکي بر اساس قانون انجام مي‌شود. قانون سازمان مالياتي اظهارنامه‌هايي را که با رعايت اصول اين سازمان ارسال شده، بدون رسيدگي مي‌پذيرد. در اين راستا ما قوانين سازمان امور مالياتي را به جامعه پزشکي اعلام کرده و گفتيم اگر اين قوانين را رعايت کنند، اظهارنامه آنها پذيرفته خواهد شد. در نتيجه همکاراني که به اين منوال عمل کرده و اظهارنامه‌ها را تا مهلت تعيين شده به صورت الکترونيک ارسال کردند، اظهارنامه آنها پذيرفته مي‌شود.

وي در تشريح جزييات ماليات‌هاي جامعه پزشکي با بيان اينکه هنوز تعداد کساني که معافيت مالياتي گرفته‌اند مشخص نشده، گفت: در معافيت مالياتي کساني که درآمد مشمول ماليات‌شان زير ۱۲ ميليون باشد از ماليات معاف مي‌شوند.

وي افزود: ۱۵ درصد از کل درآمد پزشکان عمومي، ۲۵ درصد از درآمد متخصصان و ۲۵ درصد از درآمد برخي تخصص‌ها و فوق تخصص‌ها مشمول ماليات مي‌شود و اگر اين مشموليت زير ۱۲ميليون باشد، فرد از ماليات معافيت است.

جهانگيري با بيان اينکه غالب ماليات‌هاي جامعه پزشکي در سال گذشته زير پنج ميليون بوده، اظهار کرد: چرا که غالب ماليات‌ها براي مطب‌هاي پزشکان و دندانپزشکان است. پزشکان عمومي ما نيز غالبا بيش از دو يا سه روز در مطب فعاليت ندارند و در بيمارستان‌ها هستند که در زمان حضور در بيمارستان، خود بيمارستان ماليات‌شان را پرداخت مي‌کند.

پيگير ماليات‌هاي داروخانه‌ها هستيم
معاون نظارت و برنامه‌ريزي سازمان نظام پزشکي در ادامه با اشاره به مشکلات داروخانه‌ها مبني بر تعيين ماليات‌هاي بسيار زياد از سوي سازمان امور مالياتي و گلايه داروسازان، گفت: در اين زمينه هماهنگي‌ها و پيگيري‌هاي لازم را انجام مي‌دهيم. البته بايد به اين نکته توجه داشت که درآمد داروخانه‌ها شفاف است، اما متاسفانه گاهي محاسبه و مميزي‌هايي که انجام مي‌گيرد بر اساس موارد ديگري است.

جهانگيري افزود: کد داروها در داروخانه کاملا مشخص است و همه داروخانه‌ها با سازمان‌هاي بيمه‌گر قرارداد دارند، به طوري که بازپرداخت هزينه خريد داروها بعد از گذشت چهار تا شش ماه از سوي بيمه‌ها پرداخت مي‌شود. در اين مدت ممکن است دارويي مستهلک شود و اين موضوع داروخانه‌ها را با مشکل روبرو کند. اين مسائل را به دوستان‌مان در امور مالياتي گفتيم تا آنها را مدنظر قرار دهند.

وي با اشاره به تاخيري که امسال از سوي بيمه‌ها در پرداخت اسناد داروخانه‌ها ايجاد شده، گفت: به دليل اين تاخيرها، داروخانه‌ها از نظر اقتصادي دچار مشکل هستند. از طرف ديگر هم نظارت بر دارو وجود دارد و هيچ دارويي حتي يک ريال بالاتر از نرخ مصوب فروخته نمي‌شود؛ چرا که بيمه‌ها پول آنها را پرداخت مي‌کنند و همه اين نرخ‌ها سند خورده و بسيار شفاف است. اما متاسفانه گاهي نرخ داروها بر حسب تخمين مقايسه شده و اين کار به اقتصاد داروخانه‌ها آسيب رسانده است. البته در ضرايب مالياتي، تغييري نسبت به سال گذشته ديده نشده است، اما سازمان نظام پزشکي براي رفع نگراني از جامعه داروسازان پيگير اين موضوع است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج