جاباما
۲۴۱۴۸۰
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

۳۳ درصد خانواده های ایرانی تک فرزند هستند

مسوول کارگروه جمعیت شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بیش از ۳۳ درصد خانواده های ایرانی تک فرزند هستند و جمعیت کشور رو به پیری است.

خبرگزاری ایرنا: مسوول کارگروه جمعیت شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بیش از ۳۳ درصد خانواده های ایرانی تک فرزند هستند و جمعیت کشور رو به پیری است.

مونس سیاح عصر یکشنبه در همایش اندیشه های آسمانی در مشهد افزود : تک فرزندی از نظر جامعه شناسی و روانشناسی مشکل بزرگی است.

وی اظهار کرد: افزایش جمعیت در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و طی سه سال گذشته نیز رهبر معظم انقلاب بارها به اصلاح سیاستهای کنترل جمعیت تاکید فرموده اند.

سیاح با بیان اینکه در دو دهه گذشته شعار 'فرزند کمتر زندگی بهتر' در اذهان عمومی نهادینه شده بود گفت: هم اکنون در مقوله جمعیت و از نظر استراتژیک در این زمینه در یک بحران قرار گرفته ایم.

وی ادامه داد: متوسط تعداد فرزندان هر خانوار در کشور در اوایل دهه ۴۰ حدود هفت فرزند بود که این تعداد به دلیل فعالیتهای کنترل جمعیت در دولت پهلوی رو به کاهش گذاشت.

سیاح با بیان اینکه امروز نرخ باروری به ۱.۵ فرزند برای هر خانوار در کشور کاهش یافته است افزود: با ادامه این روند جمعیت روستایی صفر و ۳۰ هزار روستا خالی از سکنه خواهند شد.

سیاح با بیان اینکه هم اکنون جزو جوانترین کشورهای دنیا هستیم اظهار کرد: در آینده نزدیک به دلیل نداشتن تناسب جمعیتی در ردیف پیرترین کشورهای دنیا قرار خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: کشورهای غربی از ۵۰ سال پیش سیاستهای تشویقی افزایش جمعیت و فرزندآوری را اجرا می کنند ولی با تبلیغات مغرضانه با افزایش جمعیت در کشورهای اسلامی مبارزه می کنند.

مسوول کارگروه جمعیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نظام سلطه جهانی می داند جمعیت مولفه قدرت است لذا نمی خواهد کشورهای مسلمان دارای مولفه قدرت باشند.

سیاح بیان کرد: نظام سلطه از یک ایران اسلامی پرجمعیت با انسجام ملی وحشت دارد.

وی با اشاره به اینکه صهیونیستها صاحبان کمپانیهای فروش محصولات جلوگیری از بارداری هستند خاطرنشان کرد: بازار مصرف آنان کشورهای اسلامی است و خود هیچ استفاده ای از این محصولات نمی کنند.

وی گفت: نژاد پرستان و رژیم صهیونیستی به افزایش جمعیت خود برای ترویح دین یهود بسیار اهمیت می دهند.

وی با بیان اینکه استراتژی کاهش جمعیت در کشورهای جهان سوم توسط نظام سلطه در دو سطح عملیات غیرنظامی و نظامی دنبال می شود افزود: نشر ویروس ایدز از روشهای غیرنظامی و جنگ با کشورهای مختلف نمونه های بارز جنگ جمعیتی و نسل کشی است.

سیاح ادامه داد: کودک کشی در غزه به دلیل این است که ساختار جمعیت غزه را عوض کنند که این امر در عراق هم دنبال می شود.

وی گفت : در دو سال اخیر که برنامه های افزایش جمعیت به طور جدی در کشور دنبال می شود، برنامه های شبکه های ماهواره ای برای زشت نشان دادن فرزندآوری و ترویج کاهش جمعیت، از تبلیغات فرزندآوری صدا و سیمای ایران بیشتر بوده است.

وی اظهار کرد: در این مدت بیش از ۳۰ هزار سایت و وبلاگ خارجی شروع به جوسازی برای تخریب برنامه اصلاح جمعیت ایران کرده اند.

سیاح با تاکید بر اینکه با ادامه روند کاهش جمعیت از نظر اقتصادی و سیاسی ضربه های زیاد خواهیم خورد افزود: کشور کم جمعیت، اقتدار و چابکی ندارد.

وی گفت: هم اکنون در فضای عمومی جامعه به فرزندآوری به دیده تحقیر نگاه می کنند بنابراین باید این فضا و دیدگاه کلی را تغییر داد.

سیاح ادامه داد: فرزندآوری باید در مساجد و جلسات مختلف تکریم شود و دید حقارت آمیز نسبت به کسانی که فرزند زیاد دارند از بین برود.

همایش اندیشه های آسمانی از ۳۱ مرداد تا ۲۱ شهریور ماه با حضور دو هزار و ۵۰۰ نفر از فعالان کانون های مساجد در مشهد در حال برگزاری است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      90 درصد صحیحتره

    • میلاد

      انتظار دارین با این وضعیت نابسامان اقتصادی مردم چند فرزند هم بشن؟!!!واقعا که!با دست خودمون خودمونو داریم نابود میکنیم.جمعیت 15 سال بعد ایران رو ببینید که واقعا فاجعه بزرگیه تمام جمعیت میشن افراد پیر و سالخرده و نیرویی برای کار وجود نداره.ای مسئولین به داد این ملت برسین!!!!توجه دارین قبلا میگفتن بچه کمتر زندگی بهتر!حالا میگن بچه بیشتر زندگی شادتر!!!!!!!واقعا ملتو چی فرض کردین؟

    • بدون نام

      با سلام واقعابا اين هزينه بالا مدارس غير انتفاعي و حذف تدريجي مدارس دولتي انتظار افزايش جمعيت داريد.راهكار حل مشكل اشتغال جوانان. حذف مدارس غير انتفاعي

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج