۲۴۱۶۶۶
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

تأملی بر مرگ زن سلماسی در بیمارستان

هرچقدر شواهد حکایت از آن دارند که مادر بارداری بر اثر اشتباه کادر درمانی در یکی از بیمارستان های سلماس (از توابع استان آذربایجان غربی) جان باخته، مسئولان اصرار دارند که وقوع چنین حادثه‌ای را تکذیب کنند!

تابناک: هرچقدر شواهد حکایت از آن دارند که مادر بارداری بر اثر اشتباه کادر درمانی در یکی از بیمارستان های سلماس (از توابع استان آذربایجان غربی) جان باخته، مسئولان اصرار دارند که وقوع چنین حادثه‌ای را تکذیب کنند!

به تازگی خبری در برخی رسانه ها منتشر شده که حکایت از فوت زنی باردار در یکی از بیمارستلان های شهر سلماس دارد و علت حادثه، ناتوانی همسر وی در پرداخت هزینه های وضع حمل این زن به شیوه جراحی یا همان سزارین ذکر شده است؛ خبری که به فاصله چند ساعت از انتشار، تکذیب شد تا دکتر یعقوب مطلوب سلماسی، مدیر شبکه بهداشت و درمان سلماس در این باره به خبرآنلاین بگوید: «چنین اتقاقی در بیمارستان سلماس روی نداده است و خبری که درج شده، کذب می باشد».

البته این تکذیب ابعاد دیگری هم یافت، زیرا برخی رسانه ها به سراغ بعضی از مسئولان و کارکنان بیمارستان سلماس رفتند و در گفت‌وگو با ایشان، خبر مرگ زائوی باردار در این بیمارستان را کذب خواندند تا این پرسش پیش آید که چگونه چنین دروغ آشکار رسانه‌ای شده است؟ غافل از آنکه به رغم همه این تکذیب ها، ماجرا حقیقت داشته و تکذیب کنندگان یک نکته مهم را ندیده گرفته بودند؛ نکته‌ای که با دقت در خبر اولیه می‌توان به آن پی برد.

آن گونه که «روز نو» روایت کرده، ماجرا از این قرار بوده: «در بیمارستانی در شهرستان سلماس، یک زن حامله که به تشخیص دکتر باید با عمل جراحی فرزند خود را به دنیا می‌آورد، به دلیل نداشتن هزینه های عمل مجبور به زایمان طبیعی شده و جان خود را از دست داد. همسر این زن که «ولی» نام دارد، کارگر روزمزدی است که درباره این ماجرا می‌گوید: بیمارستان برای عمل جراحی همسرم از من هزینه میلیونی خواست و وقتی به آنها توضیح دادم که از عهده تأمین چنین هزینه‌ای برنمی آیم، همسرم را مجبور به زایمان طبیعی کردند که در بحبوحه تولد نوزاد جان خود را از دست داد».

آن گونه که دقت در این خبر نشان می‌دهد، نامی از بیمارستان محل حادثه برده نشده و چه بسا اصرار مسئولان به تکذیب ماجرا، از اینجا نشأت گرفته است، چراکه محل رویداد، بیمارستان خاتم الانبیا بوده است. همین اشکال موجب شد تا سایت منتشر کننده خبر فوت این مادر باردار، گزارشی تکمیلی تهیه کرده و روی خروجی خود قرار دهد که در آن جز نام بردن از متوفی و بیمارستانی که در آن این اتفاق روی داده، نکات عجیب دیگری هم به چشم می‌خورد.

از جمله اینکه با انتشار این خبر، «ولی» را که زندگی‌اش بعد از فوت همسر با مشکلات زیادی عجین شده، به فرمانداری فراخوانده و از وی درباره ماجرا پرس‌وجو کرده‌اند. جز این موضوع، همسر مرحومه «زینالی» به خبرنگار توضیح داده که پیکر همسرش را به ارومیه منتقل کرده‌اند و زمانی جنازه را به وی تحویل داده‌اند که رضایت نامه امضا کرده و از پیگیری ماجرا منصرف شده است!

این مرد داغدار در ادامه گلایه های زیادی درباره برخوردهای نامطلوبی که با وی شده مطرح کرده و با ابراز تعجب از تکذیب خبر فوت همسرش، گفته: «همسر من شبح نبود که مقامات بهداشت شهر مدعی می شوند نبوده و فوت نکرده است. همسرم به اسم مه لقا زینالی در بیمارستان خاتم الانبیاء این شهر فوت کرده است؛ آن هم در حالی که پرستاران بخش به جای رسیدگی به بیمار سیب پوست می‌کندند، می‌خندیدند و توجهی به التماس های من نداشتند».

هرچند این مرد همسر از دست داده از برخی روایت هایی که از جانبش نقل شده هم گلایه دارد، در این باره به «تابناک» می‌گوید: «اینکه می‌گویند از عهده هزینه ها برنیامده‌ام، درست نیست چون درباره هزینه های جراحی به من چیزی نگفتند وگرنه با قرض کردن هم شده، پولی که لازم بود را فراهم می‌کردم؛ مسئولان بیمارستان خودشان تصمیم گرفتند که همسرم با زایمان طبیعی وضع حمل کند و باید تشخیص می‌دادند که اگر این کار خطر دارد، انجامش ندهند؛ حتی اگر پول هم نداشتم و می‌گفتم قادر به تأمین هزینه های جراحی نیستم، باز هم می‌بایست اگر لازم تشخیص می‌دادند، جراحی می‌کردند. آیا غیر از این است و اشتباه می‌کنم؟!»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      والا ادم از بیمارستانا ودکترا بیشتر از خود مریضی می ترسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج