جاباما
۲۴۱۸۴۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خبرهایی از سینما و تئاتر

اجرای نمایش «سال ثانیه» تا پایان شهریور ماه در مجموعه‌ی تاریخی سعدآباد تمدید شد.

خبرگزاری ایسنا: نمایش «سال‌ثانیه» یه کارگردانی حمید پورآذری و نمایش‌نامه‌ای از نشمینه نوروزی از اول مرداد در زمین تنیس مجموعه‌ی تاریخی سعدآباد به روی صحنه رفته است.

پیش‌تر قرار بود که اجرای این نمایش در هفته‌ی اول شهریور به پایان برسد.

تا پایان مرداد ۲۸۰۰ نفر از نمایش «سال‌ثانیه» دیدن کرده‌اند. «سال‌ثانیه» در همین مدت مورد اقبال اهالی فرهنگ قرار گرفته است و هنرمندانی چون: بهاره رهنما، هدایت هاشمی، عباس جوانمرد، سیامک احصایی، علی‌اصغر دشتی، حمید لبخنده، رامونا شاه، سروش صحت، مهتاب نصیرپور، احمد طالبی‌نژاد، شهرام مکری، مائده طهماسبی، رضا ثروتی، علی‌رضا نادری، پریسا مقتدی، آروند دشت‌آرای، امید نعمتی، محسن عبدالوهاب، روزبه بمانی، سعید چنگیزیان، مهندس مرتضی کاظمی، سیما تیرانداز، اندیشه فولادوند، حسن پاکدل، محمد رضایی‌راد، محمدعلی ابطهی، محمد چرمشیر، کوروش نریمانی، حبیب رضائی، امیرشهاب رضویان، لیلی رشیدی، احسان نوروزی، اعضای کانون نویسندگان و منتقدان ارمنستان، مهسا محب‌علی، محمد رحمانیان، رخشان بنی‌اعتماد و ... از این نمایش دیدن کرده‌اند.

«سال‌ثانیه» هر شب در زمین تنیس مجموعه‌ی تاریخی سعدآباد میزبان تماشاگران خواهد بود.

معرفی هیأت داوران مسابقه نمایشنامه نویسی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت

هیأت داوران بخش مسابقه نمایشنامه نویسی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، متشکل از ۳ نمایشنامه نویس تئاتر ایران انتخاب و معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، دکتر مهرداد رایانی مخصوص، فارس باقری و شهرام احمدزاده داوری آثار متقاضی حضور در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره پانزدهم را عهده‌دار شدند.

این هیأت بررسی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره پانزدهم را آغاز کرده‌اند و تا پایان مهلت تعیین شده برای ارسال آثار به دبیرخانه، نمایشنامه‌های متقاضی را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

پیش از این و به دلیل تقاضای هنرمندان برای تمدید مهلت ارسال آثار به بخش مسابقه نمایشنامه نویسی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، این مهلت تا ۲۵ مهرماه تمدید شد.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و به دبیری حسین پارسایی در قالب رپرتوار آثار منتخب تهران و سایر شهر های ایران برگزار خواهد شد.

نمایش یک مستند

مستند خطوط ناپیدا در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، مستند خطوط ناپیدا به کارگردانی مهدی رخشانی سه شنبه ۱۷ شهریور در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید.

خطوط ناپیدا داستان زندگی علی راشکی طراح و نقاش سیستانی است که با وجود کمبود امکانات در روستای محل تولدش و معلولیت مادرزادی که از آغاز زندگی همراهش بوده است، اما توانسته با تلاش فردی و همراهی خانواده و دوستان، جایگاه هنری خوبی به دست بیاورد. او علاوه بر یافتن راه هایی برای مشکلات جسمی، در رشته ی نقاشی موفق به تحصیل و دریافت کارشناسی ارشد تصویرسازی شده است.

علاقه مندان برای تماشای این مستند می‌توانند سه شنبه ۱۷ شهریور از ساعت ۱۹ به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

موافقت با عرضه یک فیلم برای شبکه نمایش خانگی

شورای صدور پروانه نمایش خانگی با عرضه یک عنوان موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، در جلسه ۸شهریور شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد،با عرضه فیلم " سلوی"به تهیه کنندگی حبیب الله کاسه ساز وبه کارگردانی محمدآهنگر موافقت شد.

همچنین در این جلسه با عرضه ۵عنوان فیلم خارجی و ۱۶ عنوان فیلم مستند نیز موافقت به عمل آمد.

جلسه نقد و بررسی فیلم های شانتال آکرمن

جلسه نقد و بررسی فیلم های شانتال آکرمن روز چهارشنبه ۱۸ شهریورماه بعد از نمایش فیلم خبرهایی از خانه با حضور مجید اسلامی با همکاری نشر شور آفرین در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران ؛ دربخش فیلم‌ها واحساسها ( مروری بر آثار شانتال آکرمن ) در دوره چهلم ( تابستان ۹۴) سینما تک، روزچهارشنبه ۱۸ شهریور ماه ساعت ۵ بعدازظهرفیلم "خبرهایی از خانه" محصول سال ۱۹۷۷ به مدت ۸۵ دقیقه ، به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی به نمایش در می‌آید.

همچنین روز چهارشنبه ۱۸ شهریور ماه ( بعد از نمایش فیلم) ،جلسه نقد و بررسی فیلم های شانتال آکرمن با حضور مجید اسلامی از منتقدان ونویسندگان سینمای ایران وجهان برگزار می شود.

فیلم«خبرهایی از خانه» تصویری مستند و عینی از اَبَرشهرِ چند ملیتیِ نیویورک به دست می‌دهد. فیلم همچون سفرنامه‌ای تصویری است که در آن دوربینِ آکرمن به ‌مثابه دوربین- قلم عمل می‌کند. حرکت‌های دوربین توریست‌وار است و غالباً مؤذب در حرکت: در ابتدا با نگاهی کلی‌گرا در غالب لانگ شات‌هایی ثابت از کوچه‌ها، خیابان‌ها، ساختمان‌ها، آدم‌ها، اتومبیل‌ها و مترو، کلیت مکان‌ها را وارسی می‌کند. و به تدریج به آن‌ها نزدیک می‌کند. در میانه حرکت می‌گیرد تا چشم‌اندازی وسیع‌تر را به تصویر بکشد. و در انتها طی دو نمایِ متحرکِ به‌غایت طولانی با شهری که اکنون بدان خو گرفته همراه می‌شود.

علاقه مندان می‌توانند جهت استفاده از برنامه نمایش فیلم وحضور در جلسه نقد و بررسی ، روزچهارشنبه ۱۸ شهریورماه ساعت ۵ بعدازظهر به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی جنب پارک لاله مراجعه کنند.

نمایش فیلم‌های ایرانی در جشنواره ورشو

سه فیلم از سینمای ایران در ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو به نمایش درمی آید.

فیلم‌های سینمایی «چه» (ابراهیم حاتمی کیا)، «عقاب صحرا» (مهرداد خوشبخت) و «ملک سلیمان» (شهریار بحرانی) در این رویداد که از ۱۷ تا ۲۰ شهریور ماه سال جاری در کشور لهستان برگزار می‌شود، به نمایش درمی آیند.

در دو سال اخیر، فیلم‌های «شب واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی و «راه آبی ابریشم» به کارگردانی محمد بزرگ نیا جوایزی از جشنواره بین المللی فیلم های تاریخی و نظامی ورشو دریافت نموده اند.

بهاره رهنما«آتن-مسکو»را افتتاح کرد

نمایش«آتن-مسکو»به کارگردانی اشکان تفنگ سازانبا حضور بهاره رهنما در تئاتر باران افتتاح شد.

مراسم افتتاح نمایش «آتن-مسکو» به کارگردانی اشکان تفنگ سازان با حضور بهاره رهنما در تئاتر باران انجام شد.

بهاره رهنما در این مراسم ابراز امیدواری کرد جوانان تئاتر از کوچک ترین فرصت و موقعیتی برای ارائه توانایی‌هایشان و تزریق هوای تازه به هنر نمایش کشور بهره ببرند.

وی ادامه داد: خوشحالم که مدیریت تئاتر باران در کنار توجه به تئاتر خصوصی و مستقل از جوانان تئاتر نیز حمایت کرده و امکان اجرای نمایش‌ها را به آنان می‌دهد تا چهره‌های جوان در کنار ستاره‌های تئاتر امکان حضور در فضای حرفه‌ای را تجربه کنند.

این هنرمند با ابزار خرسندی از حضور در افتتاحیه این نمایش گفت: خوشحالم که نمایش یک کارگردان جوان را افتتاح می‌کنم نمایشی که با حضور سه بازیگر زن که دوستشان دارم در این مجموعه روی صحنه می‌رود.

وی با اشاره به ایجاد و راه‌اندازی سالن‌های خصوصی گفت: با توجه به شرایط فعلی تئاتر باید از برپاکنندگان تماشاخانه تیاتر باران که دوستان نازنین من هستند و چنین فضایی را صرفا برای فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کرده‌اند قدردانی کرد.

اشکان تفنگ سازان، کارگردان نمایش «آتن-مسکو»نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تماشاگران به‌خاطر حضور در تئاتر باران گفت: امشب به دیدن نمایشی آمده‌اید که مدت‌ زیادی است از دغدغه‌های فرهنگی گروه محسوب می‌شود و این بار پدیده و معضلی فرهنگی همچون مسئله مهاجرت و تنهایی آدم‌ها را از منظر کمیک می‌نگرد.

نمایش «آتن-مسکو» هر روز ساعت۱۷» با حضورصحرا فتحی،سوگل قلاتیان و حوریه میرمحمدی اشهریور سال جاری در تئاتر باران به صحنه می‌رود.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: دراماتورژ: مشاور کارگردان: مهدی کوشکی،دستیار کارگردان: عرفان زمانی، تینا واعظی،منشی صحنه: مهشاد مجد،طراح لباس: زهره کاظمی،طراح گریم: آتنا نعمتیان،عکاس، طراح پوستر و بروشور: رز ارغوان آذر،مدیر صحنه: اردشیر کتا و مشاور رسانه ای: مریم رودبارانی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج