جاباما
۲۴۲۰۵۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

معماران عصر دیجیتال

استیو بالمر، میلیاردرترین کارمند جهان

استیو بالمر، میلیاردترین کارمند جهان هست که همه ثروت و اعتبار خود را از راه کارمندی به دست آورده است. اما کارمندی در شرکت مایکروسافت آمریکا و با سمت مدیرعاملی!. این گفتار نگاهی دارد به زندگی آقای بالمر.

استیو بالمر، میلیاردرترین کارمند جهان
برترین ها: در ادامه سلسله گفتارهای مروری بر زندگی شخصیت‌های برجسته جهان در عرصه فناوری اطلاعات، سرویس چهره‌های پرتال برترین‌ها نگاهی دارد به زندگی استیو بالمر، که از وی به عنوان یکی از تاریخ سازان عصر دیجیتال نام برده می‌شود و ۱۵ سال مدیرعاملی غول نرم افزار جهان را عهده دار بوده است. با ما همراه باشید.

استیو بالمر، میلیاردرترین کارمند جهان
(بسیاری از محصولات قرن بیست و یکمی مایکروسافت، محصول مدیریت مؤثر بالمر بر این شرکت بود)

باز هم یک استیو دیگر، تاریخ ساز عصر دیجیتال شد. گویا همانند دانشگاه استنفورد، که تاریخ سازان زیادی را در عرصه فناوری اطلاعات تقدیم جهان فناوری کرد، نام استیو هم، در تاریخ آمریکا و جهان، یادآور بزرگان عصر دیجیتال هست که زندگی میلیاردها نفر ساکن کره زمین، به فعالیت و خدمات و محصولات آن ها گره خورده است. استیو جابز، رهبر فقید اپل، استیو وزنیاک، چهره نامدار اپل، استیون هاوکینگز، کیهان شناس شهیر انگلیسی و خیلی‌های دیگر، دنیای پر قدرت و تاثیرگذار استیوها را تشکیل می‌دهند که تاریخ معاصر بسیار از آن ها یاد کرده است. استیو بالمر، استیو دیگری از باشگاه استیوهای تاریخ ساز هست. سبک مدیریتی و فرهنگ توسعه ای وی در سازمان یادگیرنده مایکروسافت در 15 سال اخیر سبب شد تا غول نرم افزار، وارد عرصه‌های جدیدی از علم و فناوری شود. به همین علت، استیو بالمر را باید یکی از نخبه‌های کارآفرینی دیجیتالی نیز بنامیم.

استیو بالمر، میلیاردرترین کارمند جهان
(به قول غربی‌ها، بالمر، استاد hand movement (تکان دادن دست) در سخنرانی هست)

استیو بالمر، نام خیلی شناخته شده ای برای کسانی که با محصولات مایکروسافت کار می‌کنند، به اندازه شخص بیل گیتس، نیست. همان طور که استیو وزنیاک، از بنیان گذاران اپل، به اندازه استیو جابز برای کاربران اینترنت و رایانه‌های شخصی، معروفیت ندارد. استیو بالمر، امروزه، یکی از میلیاردرهای باشگاه متمولین جهان هست که ده‌ها میلیارد دلار ثروت وی، تنها از راه علم و کسب و کار دانش بنیان خلق شده است. استیو بالمر از سال 2000 تا فوریه 2014 میلادی، مدیرعامل غول نرم افزار جهان بوده است و در این 14 سال توانست، با هوش و دانش و مدیریت خلاقانه و فوق العاده مؤثر خود، ثروتی افسانه ای را برای خود جمع کند و بسیاری از محصولات و خدمات قرن بیست و یکمی مایکروسافت، حاصل تلاش‌های مؤثر ایشان بوده است.

استیو بالمر، میلیاردرترین کارمند جهان
(استیو بالمر، پر جنب و جوش‌ترین مدیری هست که مایکروسافت در تاریخ ۳۵ ساله خود دیده است)

استیو بالمر، پس از جدایی از مایکروسافت، به فعالیت‌های ورزشی و خیرخواهانه می‌پردازد و مالک تیم باشگاه بسکتبال Los Angeles Clippers می‌باشد. بالمر، 2 میلیارد دلار از ثروتش را برای خرید این تیم بسکتبال که در رقابت‌های ABN فعال هست، هزینه کرد. استیو بالمر، به جز دنیای اینترنت و فناوری اطلاعات، به ورزش و هنر هم علاقه دارد و یک بار هم، تجربه هنرنمایی بر روی صحنه با بیل گیتس را در کارنامه خود ثبت کرده است.



بالمر در قسمت‌های مختلف شرکت مایکروسافت شامل توسعه سیستم‌های عامل، اجرا، فروش و پشتیبانی مدیر بوده است. در ژوئیه سال ۱۹۹۸ میلادی (تیر ماه ۱۳۷۷ شمسی) بالمر به مدیریت مایکروسافت ارتقاء پیدا کرد. در ژانویه ۲۰۰۰ میلادی (دیماه ۱۳۷۸ خورشیدی) پس از آن‌که بیل گیتس از سمت مدیرعامل استعفا داد، بالمر به این سمت برگزیده شد.

استیو بالمر، میلیاردرترین کارمند جهان
(وقتی بالمر در یک سخنرانی مایکروسافت جوش می‌آورد)

درحالیکه بیل گیتس بخش فنی را زیر نظر دارد، بالمر امور مالی را هدایت می‌کرد. در سال ۲۰۰۳ میلادی (۱۳۸۱ شمسی) بالمر ۸٫۳٪ از سهام خود را فروخت و تنها ۴٪ از آن را نگه داشت. در ماه اوت ۲۰۱۳ اعلام شد که بالمر ظرف مدت ۱۲ ماه از سمت خود کنار خواهد رفت و کمیته‌ای که بیل گیتس هم یکی از اعضای آن است درمورد انتخاب مدیرعامل جدید تصمیم خواهد گرفت. نهایتاً در فوریه ۲۰۱۴، ساتیا نادلا هندی Satya Narayana Nadella به عنوان مدیرعامل جدید مایکروسافت در سن 45 سالگی، انتخاب شد.

استیو بالمر، میلیاردرترین کارمند جهان
(استیو بالمر و همسرش)

بالمر سال 2000 میلادی این گونه به مایکروسافت آمد



و سال ۲۰۱۴ میلادی در حالی که تی شرت زرد رنگ بر تن کرده بود و اشک بر چشمانش حلقه زده بود، با موسیقی فیلم مورد علاقه‌اش، «The time of my life» صحنه را ترک کرد و از مایکروسافت خارج شد.



و اما داستان استیو قصه ما...

سه تا از ثروتمندترین مردان جهان در شرکت مایکروسافت به نام‌های بیل گیتس، پل آلن و استیو بالمر بودند. بیل گیتس با سن ۵۲ سال و ۵۸ میلیارد دلار در رده سوم و پل آلن دوست قدیمی بیل گیتس با ۱۶ میلیارد دلار در رده چهل و یکم و استیو بالمر با ۱۵ میلیارد دلار در رده چهل و سوم ثروتمندترین مردان جهان قرار دارد. استیو بالمر از سال ۲۰۰۰ تا به حال رئیس اجرایی شرکت مایکروسافت بوده است.

استیو بالمر، میلیاردرترین کارمند جهان
(استیو بالمر و بیل گیتس جوان در سال ۱۹۸۵ میلادی در دفتر مرکزی مایکروسافت)

استیو بالمر اولین فردی است که توسط سهامی که به عنوان یک کارمند دریافت کرده توانسته میلیاردر شود و آن هم از شرکتی که نه خود و نه خانواده‌اش تأسیس کننده آن نبودند.

استیو بالمر، میلیاردرترین کارمند جهان
(بیل گیتس جان، این طرف رو نگاه کن! بالمر و گیتس، در کنفرانس وال استریت)

در سال 2004 میلادی بالمر ثروتی با ارزش 12 میلیارد و 600 میلیون دلار داشته است و او نیز در رتبه یازدهم میلیاردرهای جهان قرار گرفت. او در 24 مارس سال 1956 در شهر صنعتی دترویت که در ایالت میشیگان واقع شده متولد شد. پدر او یک مهاجر سویسی آمریکا و مادرش به نام دورکین یک زن یهودی آمریکایی بود. بالمر با خواهرش در فارمینگتون هیلز جایی که پدرشان یکی از مدیران شرکت فورد بود بزرگ شد. بالمر از همان دوران کودکی به مدیریت کردن به یک مجموعه علاقه زیادی داشت. او رهبری تیم بسکتبال را در مدرسه ای که درس می‌خواند را به عهده گرفت.

استیو بالمر، میلیاردرترین کارمند جهان
(بالمر و روز وداع با مایکروسافت در سال ۲۰۱۴)

او در سال 1972 از مدرسه دترویت کانتری دی با نمره میانگین 4 فارغ التحصیل شد و به عنوان دانشجوی ممتاز شناخته شد. در امتحانات SAT نمره عالی 800 را به دست آورد و از دانشگاه هاروارد که بهترین دانشگاه آمریکا محسوب می‌شد بورس تحصیلی گرفت. در سال اول ورود او به دانشگاه رابطه صمیمی با ثروتمندترین مرد جهان یعنی بیل گیتس در خوابگاه هاروارد به وجود آمد.

استیو بالمر، میلیاردرترین کارمند جهان
(استیو بالمر و نخستین سلفی با بازیکنان باشگاه بسکتبالش)

آن‌ها رابطه‌شان را تا بعد از ترک تحصیل از دانشگاه و تا راه اندازی شرکت مایکروسافت ادامه دادند. بالمر در هاروارد مدیر تبلیغاتی The Harvard Crimson, The Harvard Alvocate بود. او با کسب درجه عالی مدرک لیسانس در رشته ریاضی کاربردی و اقتصاد در سال 1977 از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد. بعد از آن او با عنوان دستیار مدیر تولید در شرکت procter & Camble کار کرد و پس از آن وارد دانشگاه Stanford Graduate school of Business شد تا مدرک فوق لیسانس خود را بگیرید.

استیو بالمر، میلیاردرترین کارمند جهان
(سه مدیرعامل مایکروسافت در یک قاب - بالمر، بیل گیتس و ساتیا نادلا)

اما بعد از یک سال به محض دعوت بیل گیتس از او برای کار در شرکت مایکروسافت از ادامه تحصیل منصرف شد. همانند بیل گیتس که دانشگاه را رها کرد، استیو نیز به درخواست بیل، استنفورد معروف را به شوق مایکروسافت رها کرد. هر دو، اکنون با فاصله زیاد، اما در فهرست باشگاه میلیاردرهای جهان هستند.

آقای بالمر، فرد پر جنب و جوش و بسیار خشن هست. یک بار در قضیه ترک شرکت توسط. Mark Lucovsky, مدیر یکی از بخش‌های مایکروسافت، وقتی فهمید آقای لوکوفسکی قصد دارد تا به شرکت گوگل (رقیب مایکروسافت) برود، یک صندلی را بلند کرد و به سمت دفتر ایشان پرتاب کرد و با فحاشی درباره اریک اشمیت (مدیرعامل سابق گوگل) سخن گفت که متن جزییات این چالش، در دادگاهی در آمریکا به سال 2005 میلادی خبر ساز شد و پرتال theregister.co.uk به شرح ماوقع به نقل از آقای لوکوفسکی پرداخت.

بالمر، نامه‌های زیادی به کارکنان مایکروسافت درباره خلاقیت و مدیریت و نوآوری در محیط کار نوشت که بسیار معروف هست و می‌تواند الگوی خوبی برای فعالان مدیریت و کارآفرینان جوان شود.

همواره با سلسله گفتارهای معماران عصر دیجیتال در سرویس چهره‌های برترین‌ها، همراه ما باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج