جاباما
۲۴۲۴۰۱
۳ نظر
۵۰۶۴
۳ نظر
۵۰۶۴
پ

برترین کسب و کارهای ایران و جهان

کتاب‌های خوب برای کاربران خوب در Goodreads

کارآفرینی دیجیتالی از طریق کتاب، فقط این نیست که فقط امکان خرید اینترنتی کتاب در اختیار مخاطبان باشد، بلکه شبکه اجتماعی کتاب بازهای فعال دنیای وب نیز، می‌تواند بستر ثروت آفرینی خلاقی را فراهم کند.

کتاب‌های خوب برای کاربران خوب در Goodreads
برترین ها: باشگاه کارآفرینی دیجیتالی برترین‌ها، امروز همچون روال قبلی تلاش دارد تا یکی دیگر از کسب و کارهای جالب فضای صفر و یک‌ها را معرفی کند. در روزگار شبکه‌های اجتماعی، پرتال‌های به اشتراک گذاری اطلاعات، خیلی پر کاربرد هست و گودریدز دات کام Goodreads.com نیز، می‌کوشد تا از این فرصت، ماهی‌های خود را شکار کند.

کتاب‌های خوب برای کاربران خوب در Goodreads

برخی فکر می‌کنند که کسب و کار اینترنتی با کتاب، فقط این هست که مجموعه ای از کتاب‌ها در گروه بندی‌های مختلف موضوعی طبقه بندی شده و فرصت معرفی و انتخاب و خرید کتاب و پرداخت الکترونیکی برای کاربران مانند آمازون، فراهم شود. اگر چه این مدل کسب و کار اینترنتی با کتاب، یک مدل موفق و بسیار پر کاربرد هست، اما روش‌های دیگری هم در استفاده از کسب و کار اینترنتی عرصه کتاب در دنیا مشاهده شده است که جالب توجه هست. برخی از فروشندگان کتاب، تبلیغات مجموعه ای از کتاب‌ها را در سایت‌ها و ومخصوصا وبلاگ‌های اینترنتی به نمایش در می‌آورند تا اگر، کاربری از طریق این سایت یا وبلاگ، کتابی را خریداری کرد، درصدی از فروش کتاب، به سایت یا وبلاگی که کاربر از آن اقدام به خرید کرده است، پرداخت شود. این، یکی از مدل‌های خلاق فروش اینترنتی کتاب و نشریه در دنیا هست.

اما علاوه بر روش‌های فوق، روش‌های دیگری هم برای معرفی و فروش و تبلیغ کتاب وجود دارد که یکی از آن ها، استفاده از پتانسیل شبکه‌های اجتماعی هست. در شبکه‌های اجتماعی عمومی مانند فیس بوک و اینستاگرام و حتی تامبلر و فلیکر، شما می‌توانید کتاب تبلیغ و معرفی کنید. اما، چون این شبکه‌ها، عمومی هست و طیف‌های مختلفی از افراد برای سرگرمی از آن استفاده می‌کنند، کتاب که محصولی برای طبقه فرهیخته یا به قول غربی‌ها: طبقه البته (نخبگان) جامعه هست، خیلی تأثیر گسترده ندارد. بنابراین، شبکه‌های اجتماعی تخصصی کتاب بازها، که در آن جا، جو غالب در حوزه کتاب و معرفی کتاب و ناشران و نویسنده‌ها می‌باشد، معرفی کتاب و تبلیغات، برد بهتر و بیش تری انتظار می‌کشد.


کتاب‌های خوب برای کاربران خوب در Goodreads
(گودریدز، کارآفرینی دیجیتالی کتاب بازهای جهان هست)

یکی از شبکه‌های اجتماعی معروف اینترنت برای کتاب بازها و ناشران کتاب، سایت گودریدز هست که مدل موفقی از کارآفرینی دیجیتالی در عرصه کتاب می‌باشد. این سایت به دلیل موفقیت مدل تجاری‌اش در معرفی کتاب در اینترنت، در سال 2013 میلادی توسط آمازون خریداری شد. اما مبلغ معامله محرمانه ماند. این سایت، در فهرست 300 پرتال پر بیننده اینترنت قرار دارد.

در این پرتال، افراد مختلف عضو می‌شوند و به طور رایگان، دارای پروفایل شده و می‌توانند کتاب‌های مختلفی را در زمینه‌های گوناگون، به اشتراک گذاشته و نظر دیگر کاربران را درباره علایق کتاب‌خوانی خود مطلع شوند. علاوه بر این، ناشران، نویسندگان، ویراستاران، تصویرگران و کلاً، فعالان عرصه چاپ و کتاب، می‌توانند در این گروه‌ها و پروفایل‌ها فعالیت داشته و محصولات خود را به طیف وسیعی از متخصصان کتاب، معرفی کنند.

ویدئو زیر را در 3 دقیقه مشاهده کنید تا درباره این شبکه، اطلاعاتی مصور کسب کنید

http://www.youtube.com/watch?v=R0PxkXXmJBU

در کنار این بستر، فرصتی برای تبلیغ و درآمد زایی در اختیار مدیران گودریدز قرار گرفته است تا بتوانند، از این راه، کسب درآمد کنند. شاید راه اندازی استارت آپ تحت موبایل در زمینه شبکه اجتماعی کتاب خوان‌های ایرانی نیز، بتواند کارآفرینی دیجیتالی جالبی را دراین عرصه در اختیار مخاطبان ایرانی قرار بدهد که خوشبختانه در گودریدز هم بسیار فعال هستند و مباحث داغ کتاب در آن به صورت تخصصی دنبال می‌شود.

این سایت، شبکه اجتماعی مخصوص کتابخوانان است. در این شبکه، کاربران کتاب‌هایی که مطالعه می‌کنند را به اشتراک می‌گذارند، نمره می‌دهند، دیدگاه خود در مورد آن کتاب را می‌نویسند و به دوستان دیگر خود خواندن کتب خاصی را توصیه می‌کنند.

گودریدز (Goodreads) یک شبکه اجتماعی کتاب است، که کاربران در آن کتاب‌هایی که خوانده‌اند را پیدا می‌کنند، به کتاب‌ها امتیاز می‌دهند، و کتاب‌های محبوب خود را به دوستان خود توصیه می‌کنند. وبگاه گودریدز در دسامبر ۲۰۰۶ توسط اوتیس چندلر، یک مهندس نرم‌افزار و کارآفرین وب باز شد و در دسامبر ۲۰۰۷ بیش از 650000 عضو داشت و بیش از 10000000 کتاب به آن افزوده شده بود. در ژوئیه ۲۰۱۲ اعلام شد که گودریدز ۱۰ میلیون عضو و ۲۰ میلیون بازدید ماهانه دارد.

کتاب‌های خوب برای کاربران خوب در Goodreads
(تصویر ایندکس پرتال Goodreads.com)

در ژوئیه ۲۰۱۳ در وبلاگ خود اعلام کردند که تعداد اعضای گودریدز از مرز ۲۰ میلیون نفر گذشته است. این رقم نشان دهندهٔ این است که تعداد اعضای گودریدز در کمتر از یک سال دو برابر شده است. در این شبکه اجتماعی کاربران به سه شکل می‌توان وضعیت مطالعه کتاب را نشان دهند؛ یا کتاب را پیش‌تر خوانده‌اند، یا در حال مطالعه‌اند، یا اینکه قرار است بعداً کتاب را بخوانند. کاربران می‌توانند در مورد کتاب‌ها نظرشان را بنویسند و در کلوب‌های مجازی بحث کنند. برای هر کتاب امکان امتیازدهی اعضا هم وجود دارد و کسانی که کتاب را مطالعه کرده‌اند به کتاب امتیاز می‌دهند.

از ویژگی‌های این شبکه، امکان یافتن کتاب‌های قدیمی، کتاب‌های ناشران غیر رسمی، یا کتاب‌هایی کمتر شناخته‌شده در کنار دیگر کتاب‌های مشهور به زبان‌های گوناگون است. برای استفاده از این پرتال، باید ثبت نام کنید ثبت نام رایگان هست و کاربران می‌توانند از طریق اکانت تویتر یا فیس بوک خود نیز، وارد این پرتال شوند.

1.عضویت: می‌توانید از طریق ایجاد نام کاربری در گودریدز عضو شوید یا با استفاده از کاربری فیس‌بوک، توییتر، گوگل یا آمازون خود وارد سایت شوید.

کتاب‌های خوب برای کاربران خوب در Goodreads
(تصویر بخش ثبت نام در سایت Goodreads.com)

2. اضافه کردن دوستان: پس از عضویت، Goodreads.com به شما کمک می‌کند تا از طریق کاربری‌های فیس‌بوک، توییتر، گوگل و یاهوی خود، آن دسته از دوستانتان که عضو گودریدز هستند را بیابید و به لیست دوستان خود در گودریدز اضافه کنید.

کتاب‌های خوب برای کاربران خوب در Goodreads

۳. خانه: از این پس در صفحه «خانه» گودریدز تمام کتاب‌های نمره داده شده یا نظر داده شده توسط دوستانتان را مشاهده می‌کنید و می‌توانید آن‌ها را در برنامه مطالعه خود قرار دهید.

کتاب‌های خوب برای کاربران خوب در Goodreads
(بر اساس نام نویسنده و نا کتاب و شابک کتاب، می‌توان به اطلاعات کتاب‌ها دست یافت)

4. کتاب‌های من: در قسمت «کتاب‌های من» (my books) می‌توانید کتاب‌های خود را به سه دسته تقسیم کنید:

• کتاب‌های خوانده شده (برای این کتاب‌ها می‌توانید رأی یا دیدگاه اضافه کنید و یا آن‌ها را برای مطالعه به هر کدام از دوستانتان به صورت خاص توصیه کنید.

• کتاب‌های در حال مطالعه (می‌توانید دیگران را در جریان این‌که چه صفحه‌ای از کتاب هستید یا چند درصد از کتاب را مطالعه کرده‌اید بگذارید؛ البته در بایگانی خودتان نیز باقی می‌ماند و حتی سال‌ها بعد می‌توانید متوجه شوید که در چه روزی چه صفحه‌ای از کدام کتاب را مطالعه کرده‌اید.)

• کتاب‌های در برنامه (با استفاده از قابلیت جستجو در گودریدز می‌توانید کتاب‌هایی که قصد خواندن آن‌ها را دارید به اشتراک بگذارید تا خودتان هم فراموش نکنید. هم‌چنین در صفحات دوستانتان اگر به کتابی علاقه‌مند شدید، می‌توانید به این بخش اضافه کنید تا بعداً مطالعه کنید.)

انواع ابزارهای مربوط به پایش، برای رسیدن به اطلاعات مدنظرتان نیز وجود دارد.

همچنین می‌توانید موضوعات کتابخانه خود را اضافه نمایید و هر کتابی را در قفسه مربوط به خود قرار دهید. روش کسب و کار گودریدز، تا حد زیادی شبیه بخش کتاب در پرتال مشهور آمازون هست. در واقع، جف بزوس با روشی که در آمازون ابداع کرد و آن، مساله کامنت نویسی درباره کتاب‌ها بود، سبب شد تا پرتال‌های زیادی این مدل تجاری را در نظر گرفته و از آن استفاده کنند. یکی از روش‌های جالب ترغیب و تشویق مخاطبان به خرید یا نخریدن یک کتاب، استفاده از کامنت هایی هست که کاربران درباره یک کتاب نوشته‌اند. این کامنت ها، تأثیر زیادی در ترغیب با عدم ترغیب کاربران در خرید و استفاده از کتاب یا محصول خاص دارد. این قضیه، در مدل کسب و کار گودریدز بسیار گسترده و با استقبال رو به رو شده است.

کاربرانی که به نوشتن علاقه دارند می‌توانند با عضویت در انجمن‌های ادبی مختلف که ژانرِ موضوعی خاص خود را پوشش می‌دهند، قلم بزنند. سایرین نیز در این فضا با نظر دادن دربارهٔ شیوهٔ نوشتن و ادبیات کاربران می‌توانند به رشد و بالندگی نویسندگی به صورت کلی کمک کنند. نوشتن آزمون‌های کوچک برایِ هرکتاب به صورت جداگانه از دیگر امتیازات این شبکهٔ اجتماعی است. اعضا می‌توانند به صورت فعال پس از خواندنِ کتاب، در باب محتوا و یا سیر داستان سؤالات گوناگونی طرح کنند. این سؤالات می‌تواند سایرین را نسبت به عناصر اصلی داستان بیشتر از قبل متوجه کند. به عبارت دیگر با توجه به این آزمون‌ها، نگاه مخاطب نسبت به روند شکل‌گیری داستان و ویژگی‌های آن حساس‌تر می‌شود.

کتاب‌های خوب برای کاربران خوب در Goodreads
(تصویری از بخش معرفی دسته بندی کتاب‌ها)

5. گروه‌ها: در قسمت گروه‌ها (groups) نیز می‌توانید گروه‌های تخصصی مورد علاقه خود را جستجو نمایید و در آن‌ها عضو شوید و از این طریق هم با کتاب‌های بیشتری آشنا شوید و هم با افراد جدید در یک حوزه خاص کتاب‌خوانی.

کتاب‌های خوب برای کاربران خوب در Goodreads
(تصویری از اعضای مدیریت سایت Goodreads.com)

اسپانسرهای گودریدز مجموعه‌هایی مانند: Big Six"--Random House, HarperCollins, Penguin, Simon & Schuster, Macmillan and Hachette Book Group هستند که بخشی از درآمد Goodreads.com را با معرفی کتاب‌های خود در این شبکه، ایجاد می‌کنند.

گودریدز نشان داد که می‌توان در قالب شبکه‌های اجتماعی تخصصی، کسب درامد کرد و افرادی با علایق خاص را در محیطی حرفه ای و علمی، دور هم جمع کرد. کاری که لینکدین انجام داد و کوچ سرفینگ هم، تقریباً رویکرد کسب و کارش در این عرصه جهت گیری شده است. وقتی شما بتوانید افرادی با سلایق و علایق مشترک را در فضای اینترنتی جمع کنید ثروت سازی، خیلی سخت نیست.

10 نکته مهم از Goodreads.com

1- خلاقیت دیجیتالی، همچنان برگ برنده هست. این موضوع را جدی بگیرید!

2- بستر سازی در قالب شبکه‌های اجتماعی، مخاطبان و مشتریان شما را وفادار نگه می‌دارد.

3- بستر آفرینی دیجیتالی، عامل راهبردی در فرصت آفرینی مولد در کسب و کار قرن بیست و یکمی هست.

4- بستر آفرینی برای فعالان رشته‌های مختلف همچنان پول ساز هست. موضوعش، فرقی ندارد...

5- نگاه شبکه ای به کسب و کار، آینده مدل‌های تجاری موفق جهان را خلق خواهد کرد.

6- کاربران اینترنت، برای خرید و فروش، علاقمند هستند تا راهنماهای تخصصی دریافت کنند.

7- کتاب‌های خوب برای بچه‌های خوب، استراتژی خوبی هست که می‌توان در دنیای وب، به آن نگاه کرد.

8- یکی از نقاط مهم و ارزنده استارت آپ های امروزی، امکان خرید شدن توسط غول‌های اینترنت هست.

9- تبلیغات اینترنتی و تبلیغات مفهومی و بازاریابی تخصصی در محیط های اجتماعی اثربخشی افزون دارد.

10- کارآفرینی‌های دیجیتالی خوب و موفق، اساساً رایگان و خدمات فرصت آفرین ارائه می‌کنند.

روزهای زوج هر هفته با باشگاه کارآفرینی دیجیتالی پرتال برترین‌ها را فراموش نکنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آزاده

      سلام . خسته نباشید
      به تازگی در سایت ذکر شده عضو شدم ولی متاسفانه متوجه نشدم چطور می توانم کتاب ها را مطاله کنم . اگر امکانش هست راهنمایی بفرمایید.

    • آزاده

      سلام . خسته نباشید
      به تازگی در سایت ذکر شده عضو شدم ولی متاسفانه متوجه نشدم چطور می توانم کتاب ها را مطاله کنم . اگر امکانش هست راهنمایی بفرمایید.

    • کیانی

      سلام اگه بشه لطفا راهنمایی کنید چطور باید تو گروه های گودریدز عضو بشم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج