جاباما
۲۴۲۴۰۴
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

برخورد با «دور دور بازی» خودروهای لوکس

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح برخورد با تخلفات شبانه خودروها گفت: از ابتدای امسال تاکنون، پلیس راهنمایی و رانندگی یک‌هزار و ٨٧ خودروی لوکس و ویژه را به دلیل دور دور کردن، توقیف و روانه پارکینگ کرد.

روزنامه شرق: از ابتدای امسال تاکنون، پلیس راهنمایی و رانندگی یک‌هزار و ٨٧ خودروی لوکس و ویژه را به دلیل دور دور کردن، توقیف و روانه پارکینگ کرد.

رئیس پلیس تهران بزرگ، تنها به اعلام این آمار بسنده نکرد. او تاکید کرد که: ««پلیس راهنمایی و رانندگی با برخی از رانندگانی که با ماشین‌های لوکس در معابر و خیابان‌های شمالی تهران به بهانه تفریح، جولان می‌دهند، به شدت برخورد می‌کند.»

براساس اعلام حسین ساجدی‌نیا از گزارش پلیس در اجرای طرح برخورد با تخلفات شبانه خودروها در تهران، حدود ٢١‌هزار خودروی سبک و سنگین از ابتدای امسال توقیف و روانه پارکینگ‌های سطح شهر شدند و همچنین ٣١٥‌هزار دستگاه خودرو متخلف از سوی ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ جریمه و اعمال قانون شدند.

ماموران پلیس پایتخت در اجرای این طرح، گواهینامه ٨٣ نفر که ٣٠ نمره منفی گرفته بودند را ضبط و باطل کردند. پلیس همچنین از ادامه رانندگی ٢٢٩ تن از رانندگانی که به دلیل مصرف موادمخدر یا مصرف مشروبات الکلی شرایط عادی برای رانندگی نداشتند، جلوگیری کرد و با توقیف و هدایت خودروهایشان به پارکینگ متهمان را نیز به مرجع قضایی معرفی کرده است.

ساجدی‌نیا در توضیح بیشتر، از جولان‌دادن‌های جوانان تحت عنوان «دور دور بازی» یاد کرد و گفت: «با این اقدام به‌عنوان هنجارشکنی و بی‌نظمی، برخورد می‌شود. پلیس با تفریح سالم مردم مخالف نیست، اما این عمل از مصادیق بارز هنجارشکنی و بی‌نظمی اجتماعی است و پلیس درعین‌حال که با این‌گونه جرایم به‌شدت برخورد می‌کند، به جوانان توصیه می‌کند که تفریحات سالم را مدنظر قرار دهند.» او در توضیح بیشتر به موضع پلیس در ارتباط با پدیده دور دور اشاره کرد و افزود: «موضع پلیس در بحث برخورد با پدیده دور دور بیشتر ایجابی است تا سلبی. با این حال در راستای اجرای طرح برخورد با تخلفات رانندگی و برخی ناهنجاری‌ها، به بیش از ١٠‌هزار راننده‌ تذکر داده شده است.»

ساجدی‌نیا با بیان این‌که متاسفانه برخی از این رانندگان با سرعت بالا در معابر و بزرگراه‌های پایتخت تردد می‌کنند که نه‌تنها جان خود بلکه جان رانندگان خودروهای دیگر و شهروندان را هم به خطر می‌اندازند، تاکید کرد: «این‌گونه رانندگان در صورتی که به فرمان پلیس توجه نکنند، بعد از توقیف خودرو به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.»

رئیس پلیس تهران بزرگ، برای چندمین‌بار در یک‌ماه گذشته، به برخورد پلیس با بدپوششی و کشف حجاب در پایتخت اشاره کرد: «پلیس در مواجهه با چنین مواردی اقدام به توقیف خودروی متخلفان می‌کند و متهمان را به دستگاه قضایی ارجاع می‌دهد.» این همه اقدامات پلیس نیست. براساس اعلام این مسئول در نیروی انتظامی، ماموران همچنین با رانندگانی که در ساعاتی از شب به‌ویژه در بزرگراه‌ها، مرتکب تخلفات راهنمایی و رانندگی می‌شوند، برخورد می‌کند.

او در توضیح بیشتر گفت: «نیروی انتظامی تهران از آغاز‌ سال ٩٤ تا کنون در پاسخ به خواسته مردم با جدیت بیشتر با ناهنجاری‌های ترافیکی از قبیل سرعت و سبقت غیرمجاز، لایی‌کشی، دور دور کردن و جولان‌دادن با خودروهای لوکس و ویژه، کشف حجاب راننده و سرنشینان، آلودگی صوتی، مزاحمت نوامیس، ایجاد سد معبر، نقص فنی خودرو و اخلال در نظم ترافیکی، برخورد کرده است.»

ساجدی‌نیا در ادامه به برخورد جدی و قاطع پلیس با رانندگانی که اقدام به حرکات نمایشی و خطرناک، مسدود کردن معابر و اخلال در انجام ماموریت خودرو‌های امدادی، اورژانس و آتش‌نشانی می‌کنند هم اشاره کرد: «پلیس به هیچ عنوان اجازه قانون‌شکنی به این‌گونه افراد را نمی‌دهند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دارندگی و برازندگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینطور آدما می تونن با سنگ قبر و قبر گرون قیمتشون پز بدن

      • بدون نام

        آقا زادگی و اختلاف طبقاتی!

    • بدون نام

      همیشه خوشتیپ ها رو می گیرن...

    • بدون نام

      ما حسود مال کسی نیستم اقا بزار خوش باشن همه پولدارا هم که حرام خور نیستن

      پاسخ ها

      • حسام

        دوست عزیز توی این زمونه با هیچ کار درست و حلالی به هیچ وجه نمیشه از این پول ها یا زندگی ها تشکیل داد، 100% گوشه کار میلنگه

    • mahdi

      بگیرن هم با یه ماشین دیگه میان . یجور میگه ما جلوی تفریح رو نمیگیریم انگار ماشالله ماشالله پر از تفریحهههه کشورمون .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج