جاباما
۲۴۲۸۰۹
۵۱۷۵
۵۱۷۵
پ

ساعت عنکبوتی، ادای احترام به هنر مدرن

این ساعت که «آراخنه فوبیا» یا «عنکبوت هراسی»(Arachnophobia) نامیده می‌شود، اشاره‌ای به مامن، بزرگترین مجسمه برنزی از عنکبوت واقع در اتاوای کانادا دارد که هنرمند فرانسوی، لوئیس بورژوآ، ساخته است.

خبرگزاری آنا: دو کمپانی سوئیسی در همکاری با یکدیگر اقدام به ساخت ساعتی با شمایل عنکبوت کردند که در نوع خود بسیار جالب و منحصر به فرد است.

ساعت عنکبوتی، ادای احترام به هنر مدرن

به گزارش GizMag، شاهکار یکی از مشهورترین و ماندگارترین نام‌های جنبش هنر مدرن، الهام‌بخش همکاری دو کمپانی سوئیسی برای ساخت ساعتی منحصر به فرد شد.

این ساعت که «آراخنه فوبیا» یا «عنکبوت هراسی»(Arachnophobia) نامیده می‌شود، اشاره‌ای به مامن، بزرگترین مجسمه برنزی از عنکبوت واقع در اتاوای کانادا دارد که هنرمند فرانسوی، لوئیس بورژوآ، ساخته است.

مکسیمیلیان بوسر، ساعت‌ساز اهل ژنو و بنیانگذار کمپانی MB&F، در همکاری با سازنده معروف ساعت‌های لوکس سوئیسی «L'Epee» موفق به ساخت این ساعت به شکل تنه و سر عنکبوت شد.

هشت پای بیرون زده از این ساعت به وسیله مفصل‌های کره‌سان به قطعه مرکزی متصل هستند که تاثیر هنری و واقعی آن را بیشتر تداعی می‌کند.

ساعت عنکبوتی، ادای احترام به هنر مدرن

اعداد سفید حک‌شده روی گنبد سیاه‌رنگ بدنه این ساعت نشان‌دهنده ساعت و دقیقه هستند. در یک طرف قسمت انتهایی این شمایل نمایش‌دهنده ساعت، سر آراخنه فوبیا، دستگاه تنظیم‌کننده به همراه چرخ تعادلش را می‌پوشاند در حالی که در انتهای دیگر آن، نگه دارنده فنر اصلی تولید برق است. همچنین مکانیزم داخلی نیز در قسمت سر این ساعت قرار دارد.

دسته کوک و تنظیم ساعت آراخنه فوبیا زیر بدن عنکبوت قرار دارد. بنا به گفته طراح این ساعت ایده اصلی ساخت آراخنه فوبیا الزام تاثیر متقابل کاربر و ساعت برای ساخت یک رابطه صمیمی‌تر است. انرژی این ساعت برای هشت روز ذخیره می‌شود.

یکی از نگرانی‌های اصلی سازندگان آراخنه فوبیا، ستبری و تنومندی این ساعت بود. ارگان‌های تنظیم‌کننده ساعت نقش بسزایی در سیستم شوک الکتریکی به نام اینکابلاک یا (Incabloc) دارند. وظیفه این سامانه کاهش تصادم و ضربه در هنگام حمل و نقل و بررسی است.

ساعت عنکبوتی، ادای احترام به هنر مدرن

ساعت عنکبوتی، ادای احترام به هنر مدرن

طراحی در چگونگی تنظیم و نمایش آراخنه فوبیا قابل تعدیل است. کاربر می‌تواند آن را روی دیوار نصب کند، به صورت ایستاده روی میز قرار دهد یا پاهای جلویی را پیش کشیده و شش پای عقبی را در حالت ایستاده برای ایجاد یک موقعیت عنکبوت هراس‌آور شرورانه نگه دارد.

پاهای ساعت آراخنه فوبیا از جنس آلومینیم تزریقی قالبی است و کارساخت آن به صورت دست‌ساز به پایان می‌رسد و در انتها لاک و الکل خورده است.

این شاهکار براق طبق اصول همیشگی اعمال‌شده بر ساعت‌های مچی پر زرق و برق مانند کاتس ژنو تکمیل شده است. این روش شامل متودهای مختلف جلادهی، شن‌روبی و تکمیل‌کننده ساتنی مرکزی و عمودی است.

آراخنه فوبیا دارای نسخه‌ای از روکش طلای ۱۸ عیار با پاهایی از جنس برنج زراندود است

اندازه ساعت آراخنه فوبیا در حالتی که پاها تماما صاف شده باشد، ۴۰/۵ سانتی‌متر و در حالت ایستاده با پاهایی تماما کشیده شده ۲۰/۳ سانتی‌متر است. نسخه روکش طلای این ساعت وزنی برابر با ۱۰۹۶ کیلوگرم دارد؛ در حالی که نسخه مشکی‌رنگ تنها ۹۸ صدم کیلوگرم وزن دارد.

ورژن مشکی رنگ آراخنه فوبیا با قیمت ۱۵۷۰۰ دلار آمریکا و ورژن روکش طلای آن با قیمت ۱۸ هزار دلار آمریکا به بازار ارائه شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج